Turbulentie 1150gs
Moderator: GVN
Re: Turbulentie 1150gs
nog een optie ??? neeeeeeeje, dacht het niet

~~ BMW K100RS, Ducati ST2, BMW R1100S, BMW R1150GS ~~
Tobinators aan het proberen: geven wel -tig instellingsmogelijkheden, met als gevolg x aantal stops langs de weg, om daar wat te staan klooien met een paar imbussleutelkes
Resultaat varieert van oorverdovend gedonder tot vrij comfortabel (zolang je onder 120 blijft)
Lange ritten op autostrade à 140 blijven een pijnlijke aangelegenheid
Oordopjes is sowieso eerstvolgende aankoop, en denk dat ik daarna ga experimenteren met een opzetstukske van wunderlich of puig
suggesties welkom, ben 1,84m (en krimpende)
Resultaat varieert van oorverdovend gedonder tot vrij comfortabel (zolang je onder 120 blijft)
Oordopjes is sowieso eerstvolgende aankoop, en denk dat ik daarna ga experimenteren met een opzetstukske van wunderlich of puig
(Time is not money, it is precious..)
-
Dirk Pauwels
Je kan die inbussen vervangen door schroeven met wartelkopje, hoef je geen inbus meer, en sommige instellingen kan je rijdend aanpassenducatix schreef:Tobinators aan het proberen: geven wel -tig instellingsmogelijkheden, met als gevolg x aantal stops langs de weg, om daar wat te staan klooien met een paar imbussleutelkes

bij wunderlich vragen ze 10 euro voor een setje van 2 dacht ik, je hebt er enkel nodig op het klempunt, niet op het scharnierpunt
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
TEST 3:
ik heb "zelf" tobinators gemaakt voor 84 euroCENT ipv 84 euro. Het verzetten naar een andere positie duurt wel een klein beetje langer natuurlijk.
Heb al verschillende standen geprobeerd , met origineel scherm, met en zonder opzetruitje.
Morgen vertrek ik voor 3 dagen naar isle of whigt. Ik laat jullie het resultaat weten.
grt, toine
ik heb "zelf" tobinators gemaakt voor 84 euroCENT ipv 84 euro. Het verzetten naar een andere positie duurt wel een klein beetje langer natuurlijk.
Heb al verschillende standen geprobeerd , met origineel scherm, met en zonder opzetruitje.
Morgen vertrek ik voor 3 dagen naar isle of whigt. Ik laat jullie het resultaat weten.
grt, toine
@toine : ben curieus naar de ervaringen, keep us posted
@dirk : t'is niet zodanig dat gefriemel dat me enerveert, dan wel het vinden van een relatief comfortabel rijcomfort (en komende van Ducati's, zou dat relatief eenvoudig moeten zijn: op nen Duc verdubbelt ge uw comfort door een inlegkruis van madam te lenen en in uw broek te leggen
)
@dirk : t'is niet zodanig dat gefriemel dat me enerveert, dan wel het vinden van een relatief comfortabel rijcomfort (en komende van Ducati's, zou dat relatief eenvoudig moeten zijn: op nen Duc verdubbelt ge uw comfort door een inlegkruis van madam te lenen en in uw broek te leggen
-
Dirk Pauwels
ducatix schreef:@toine : ben curieus naar de ervaringen, keep us posted
@dirk : t'is niet zodanig dat gefriemel dat me enerveert, dan wel het vinden van een relatief comfortabel rijcomfort (en komende van Ducati's, zou dat relatief eenvoudig moeten zijn: op nen Duc verdubbelt ge uw comfort door een inlegkruis van madam te lenen en in uw broek te leggen)
comfort op ne GS? Wasda? Wacht tot ge wa kms doet, dan gade eerder wa pampers nodig hebben ipv inlegX
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
"Teena Lady voor de nacht" wil ook wel helpenDirk Pauwels schreef:ducatix schreef:@toine : ben curieus naar de ervaringen, keep us posted
@dirk : t'is niet zodanig dat gefriemel dat me enerveert, dan wel het vinden van een relatief comfortabel rijcomfort (en komende van Ducati's, zou dat relatief eenvoudig moeten zijn: op nen Duc verdubbelt ge uw comfort door een inlegkruis van madam te lenen en in uw broek te leggen)
![]()
![]()
comfort op ne GS? Wasda? Wacht tot ge wa kms doet, dan gade eerder wa pampers nodig hebben ipv inlegX
Ik heb vorige week die tweedehands VARIO MRA ruit gekocht op het net gekocht (waarvoor dank Alano!) voor mijn 1200Gs en ik moet zeggen dat mij dit een stuk beter afgaat. Had de week voordien zo'n opzetstukje geprobeerd : was ook goed maar het belemmerde mijn zicht nogal.
Nu kan ik tot 120 met open vizier rijden zonder al te veel lawaai. Ik denk dat ik nu nog wat ga testen met andere helm, dat maakt ook nog een verschil.
Nu kan ik tot 120 met open vizier rijden zonder al te veel lawaai. Ik denk dat ik nu nog wat ga testen met andere helm, dat maakt ook nog een verschil.
(oordopkes aangeschaft... brengt soelaas, maar blijf wel met gebeuk op helm zitten)
Vario wordt serieus in overweging genomen

-
Dirk Pauwels
Ik rij altijd met die oranje vh kruidvat....ducatix schreef:(oordopkes aangeschaft... brengt soelaas, maar blijf wel met gebeuk op helm zitten)
ok , test 3 uitgevoerd, 1000km in engeland gaan rijden met als reslutaat;
-de zelfgemaakte tobinators werken tot 90km per uur, dan kan ik relatief comfortabel met open helm rijden (als ik dit wens hé)
-vanaf 90km per uur én gezien het scherm nu hoger staat komt er veel meer wind/lucht van onder het scherm thv het stuur met als resultaat terug veel turbulantielawaai +++
- op autostrade van calais naar oostende was er heel veel wind, heel veel, ik heb moeten stoppen en heb mijn helm tegen de grond (lees in het gras) gegooid van 'woede'. Tis een shubert c2, dure helm, maar lawaai is volgens mij toch niet normaal hoor????
tot zover deel 3 van deze lezing,
ga heen in vrede
misschien toch de gs verkopen?? 
-de zelfgemaakte tobinators werken tot 90km per uur, dan kan ik relatief comfortabel met open helm rijden (als ik dit wens hé)
-vanaf 90km per uur én gezien het scherm nu hoger staat komt er veel meer wind/lucht van onder het scherm thv het stuur met als resultaat terug veel turbulantielawaai +++
- op autostrade van calais naar oostende was er heel veel wind, heel veel, ik heb moeten stoppen en heb mijn helm tegen de grond (lees in het gras) gegooid van 'woede'. Tis een shubert c2, dure helm, maar lawaai is volgens mij toch niet normaal hoor????
tot zover deel 3 van deze lezing,
ga heen in vrede
-
Dirk Pauwels
Ne GS met een turbulentieprobleem....daar gade nie veel meer voor krijgen....toine schreef:...
misschien toch de gs verkopen??
Zoek een okkasie ruitje, eventueel beschadigd, voor weinig geld en kort het in, gaat gegarandeerd minder turbulentie geven, ook meer winddruk, maar dan kan je nog altijd makkelijk 140 rijden op de autostrade, je krijgt wel iets meer vliegen op je scherm.....
Test 4; en jawel, eindelijk een goede oplossing gevonden én zelf gemaakt !!!! "WINGLETS"
dus: tobinators = 84 cent ipv 84 euro (wunderlich)
+
winglets in polycarbon (zelf gezaagd en geplooid): 4 euro75 ipv 90 euro (wunderlich)
= joepieeee

dus: tobinators = 84 cent ipv 84 euro (wunderlich)
+
winglets in polycarbon (zelf gezaagd en geplooid): 4 euro75 ipv 90 euro (wunderlich)
= joepieeee

in die positie (zoals op foto) uitgetest en het beste resultaat ?
grts. e
grts. e
ja, denk dat dit voor mij de beste stand is. ik gebruik het standaardscherm met een opzetruitje van touratech.
de winglets maken veel meer verschil , in vergelijking met de tobinators
ik blijf toch nog op zoek naar een ietwat hoger en breder scherm
de winglets maken veel meer verschil , in vergelijking met de tobinators
ik blijf toch nog op zoek naar een ietwat hoger en breder scherm