Maps Slovenie voor Garmin 2610

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Mario GS

Maps Slovenie voor Garmin 2610

Bericht door Mario GS »

Deze zomer plan ik een reis met als keerpunt Slovenie.
In mijn kaarten op Mapsource heb ik echter de wegen (maps) van Slovenie (en ook bvb Kroatie) niet beschikbaar op detail niveau. (enkel een paar hoofdwegen).

Mijn GPS is: BMW Navigator II (= Garmin 2610)
Met kaarten: City Navigator Europe v9.

Hoe kan ik aan deze kaarten komen?
Bestaan deze voor de 2610?
groeten
Mario
st1100

Re: Maps Slovenie voor Garmin 2610

Bericht door st1100 »

Mario GS schreef:In mijn kaarten op Mapsource heb ik echter de wegen (maps) van Slovenie (en ook bvb Kroatie) niet beschikbaar op detail niveau....
Mijn GPS is: BMW Navigator II (= Garmin 2610)

Bestaan deze voor de 2610?
groeten
Ja ze bestaan. Zoals je ondertussen wel weet is Garmin één of 2 jaar geleden gestopt met het uitbrengen van OT kaarten zoals die nodig zijn voor oa de quest en de 2610. Maar in het die laatste versie (V2009) zat echter Slovenië en Kroatië wel inbegrepen.
Mario GS schreef: Hoe kan ik aan deze kaarten komen?
Dat is een probleem , Garmin verkoopt geen unlock-code's meer voor de 'laatste OT' kaarten (stom want ze zouden hier nog wat extra euro's kunnen scheppen uit oude kaarten zonder dat het hun research kost , maar Garmin heeft liever dat je een nieuw toestel koopt :oops:). Dus ondanks dat ik de laatste kans voor nieuwe kaarten voor m'n 2610 gegrepen heb (ik had ook V9 uit 2007 dus en normaal gesproken zou ik zeker nog een paar jaar gewacht hebben met het aankopen van nieuwe kaarten) en hier een DVD met kaarten heb liggen en je die eventueel zou kunnen lenen , kan je 'legaal' niet verder , vrees ik.
Mario GS

Bericht door Mario GS »

Bedankt ST1100 voor reply.
Dat er geen kaarten meer beschikbaar zijn is een jammere zaak.
In mijn versie CNv6 staan er zelfs meer wegen in Slovenie dan in mijn kaartenset CNv9.

Ik ben zo tevreden van deze NavII dat ik hem toch nog een tijdje had willen houden.
Dit wordt rijden op kaarten via de tankzak (zoals we vroeger rondreden)
:wink:
grtn
Mario
Eelco

Bericht door Eelco »

op een 2610 kan je de routerende gratis kaarten van OpenStreetMap zetten, maar hoe de dekking van Slovenïe is weet ik niet.
Een voordeel is dat de 2610 met losse CF datakaarten werkt, zodat je kan wisselen door er een andere CF kaart in te steken..
groeten
Eelco o.a. K75/2 Garmin SP 2820 met LTU. Op de computer MapSource 6.12.4 en OnRouteMotorkaart 2.10
Plaats reactie