Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.
Wat zijn de meningen over het gebruik van een cruise kontrol,
op een R1200Gs ( zo een raderwieltje aan stuur).
Een goede investering of liever niet?
Gemakkelijk en veilig in gebruik?
En waar is dat te koop?
Ik bezit nu zo een zwart klepeltje die op de gashendel klemt,vind ik maar zo zo zo
Info ifv lange ritten op autosnelwegen.
Ronnyb
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
Yep,
Ik had dat op mijn R1150RT en maakte daar enkel gebruik van tijdens lange reizen op de snelwegen.
Het is makkelijk in gebruik ook met dikke winterhandschoenen.
Te bestellen bij elke RAD vestiging (= touratech onderdeel 01-044-2301-0 voor € 73,21)
Of dit een goede investering is? dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
Waarvoor wil je het gebruiken? Voor woon/werkverkeer en dagtoeren gebruikte ik het zelden of nooit.
Houdoe
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L BMW F800GS
Deze ( van Touratech ) heb ik, en ben daar erg tevreden over.
Is perfect met winterhandschoenen bedienbaar, en gebruik deze enkel op autostrade bij langere trajecten.
Opmerking :
- dit is een cruise control model 2008 aangepast voor model 2010 ( model 2008 -0.5cm = model 2010 )
- je kan de originele bout terug gebruiken
Bert
Laatst gewijzigd door BertAdventure op 16 mar 2011, 19:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Heb eens bekeken bij RAD ziet er" ok" uit.
Dacht ze eens gezien te hebben in het blauw, bij RAD enkel in het zwart
mss worden ze in blauw niet meer gemaakt of van een ander merk?
Ronnyb
ronnyb schreef:Heb eens bekeken bij RAD ziet er" ok" uit.
Dacht ze eens gezien te hebben in het blauw, bij RAD enkel in het zwart
mss worden ze in blauw niet meer gemaakt of van een ander merk?
Ronnyb
Zeppe schreef:lijkt mij wel wat,
maar enkel (en logisch) voor lange stukken snelweg.
Maar hoe werken deze juist ?
en hoe worden ze gemonteerd ?
kan er daar iemand een woordje toelichting over geven
Ik had dat ook op mijn 1150 RT, heel tevreden van.
Je verwijderd het originele stuurgewrichtje en plaatst de andere in de plaats. Door het wieltje aan te draaien zul je merken dat je gashendel stroever gaat draaien. Als je het gashendel dan loslaat keert het niet meer terug naar het nulpunt maar blijft open staan. Het is een klein beetje experimenteren om de juiste spanning te vinden zodat je ook weer niet te hard aan het hendel moet draaien om gas te geven maar eenmaal het op punt staat is het een handig ding.
pvde schreef:Yep,
Je bedoeld misschien die van Wunderlich Art.-Nr. 8166145 € 69,90 Art.-Nr. 8166185 € 79,90
Houdoe
Vandaag naar opendeurdag AMS geweest,gratis checkup,fritje steken en bouletje verorberen wa drinken
en daar heb ik dan ook maar meteen een cruise kontol gekocht ( zo een zwarte van Wunderlich) , gratis geplaatst,
niet veel werk maar ze moeten het toch maar willen doen hé
Laat de snelwegen nu maar komen sé
Ronnyb
hoy
eigenlijk moet je spreken van gasblokage en niet van cruise controle
gasblokage = bergop trager en bergaf sneller of bijstellen
cruise control = stabiele snelheid en springt automatisch af bij remmen of ontkoppelen
vanaf +- 50 km/uur te gebruiken
een rubber ring tussen gashendel en stuurgewicht kan ook perfect als gasblokage worden gebruikt
Bieke Louis schreef:hoy
eigenlijk moet je spreken van gasblokage en niet van cruise controle
gasblokage = bergop trager en bergaf sneller of bijstellen
cruise control = stabiele snelheid en springt automatisch af bij remmen of ontkoppelen
vanaf +- 50 km/uur te gebruiken
een rubber ring tussen gashendel en stuurgewicht kan ook perfect als gasblokage worden gebruikt
groetjes Bieke
Maar dat kan je niet op of af zetten,is toch ook wel belangrijk
Ik heb er nu ene op staan en heb er toch al enkele keren gebruik van gemaakt,
weliswaar op lange rechte stukken,doet toch deugd als je rechterhand af en toe
eens kan ontspannen
STErik schreef:voor degenen die geinteresseerd zijn heb in een andere topic een te koop aangeboden voor 50€ wunderlich model zilver/blauw voor een GS/ST
Nochtans een PB gestuurd zonder reactie.
Some people learn to ride a GS, others are born to !! You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS