Eifel 2-daagse

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Supermario

Eifel 2-daagse

Bericht door Supermario »

Een paar weken geleden spraken we af om bij goed weer nog eens voor 2 dagen naar de Eifel te gaan.
De routes waren reeds gemaakt en moesten enkel nog gereden worden.
Woensdag waren de voorspellingen voor het weekend zeer goed te noemen en iedereen kon (en mocht) meerijden.
Een hotel waar we normaal zouden gaan was volzet, dus het was verder zoeken voor we een hotel hadden waar we 1 nacht konden blijven, na 5 telefoons had ik er eentje: http://www.hotel-zurstadtneuerburg.de/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; en het lag nog op de route ook.
Het gasteboek was vol lof, een reactie op zoover was veel minder, maar alé we zouden die ene nacht wel overleven.
Rond 11 uur waren we ter plaatse en we mochten direct onze bagage op de kamers leggen (die wel oud waren maar zeer proper!) en de sympatieke patroon zei ons dat de motoren in de garage mochten. Eten mochten we wanneer waren we terug waren, uur was van geen belang.

Na een uur of 7 Eifelplezier stonden de motos in de garage en wij onder de douche, omstreeks 19u30 een eerste Weissenbier en voor iedereen Spargels (asperges) die kregen we gezien de hoeveelheid amper op (zo een bord eten voor 13,5€) het zou bij ons de helft zijn maar dan voor 20€.
Na nog een paar bieren en na 650 kms (waarvan 70 kms snelweg) konden we naar bed.

's Ochtens een zeer lekker ontbijt met broodjes fruitsap, koffie charcuterie, kaas en ei, terug een meevaller.
Kostprijs voor dit alles (overnachting, avondeten, drank, koffie, snaps en ontbijt) 52,5€ per persoon.
Je ziet maar dat een weekendje Eifel niet veel geld hoeft te kosten.

Iedereen tevreden huiswaarts na nog een extra Eifelritje, Luxemburg (tanken) en de Ardennen (samen 450kms)

Hotel is zeker een aanrader en voor ons is dit zeker voor herhaling vatbaar.

Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
Wiedewa

Re: Eifel 2-daagse

Bericht door Wiedewa »

Dank voor de uitleg Mario, lijkt me ook best byzonder.
En het eten daar in Duitsland is echt köstlich :grin:
MG Breva 850
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Ziet er een goedkoop hotel uit, moto's binnen kunnen zetten, te onthouden waard...Thanks.
Heb je de rit die je gedaan hebt op gps en wil je ze delen?

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Supermario

Hoi,

het eten daar is "billig" und nich "köstlich.. :-)

De rit is inderdaad op GPS gereden, als je je e-mail naar me zend wil ik de route best naar je toe zenden.
Het hotel is goed en goedkoop maar wel oud, dus verwacht je geen luxe toestanden, en de moto kan in de garage maar eens deze vol is..
De baas vertelde me wel dat er in Neuerburg niks "passiert"...

Grtn, Mario
Pollt

Bericht door Pollt »

Ja Mario daar ik er bij was, kan ik maar een ding zeggen, super ritten en weekende en ook het gezelschap van u en u vriend was super.
ik was heel tevreden bedankt grt Pol
Brik

Bericht door Brik »

Inderdaad "lecker (köstlich) und nicht teuer". Je kunt het altijd zo duur maken als je wilt. Bedankt voor de tip.
Supermario

hoi Meca,

de ritten staan op GPS en indien gewenst wil ik deze doorzenden.
Het volstaat de e-mail adres door te sturen.

Pol, ja dit was nog eens heerlijjk mee de moto rijen hé!
En met mensen waar je kan op rekenen, die zeggen dat ze mee gaan en er dan ook werkelijk bijzijn en niet mee inzitten om enkele kms te bollen.

We gaan dat nog wel eens doen.

Grtn, Mario
Plaats reactie