He mannen,
Weet iemand waar er info te vinden is hoe je een sys. 6 helm kan demonteren om er de luidsprekers en microfoon in te bouwen (starcom)?
Heb vandaag mijn nieuwe helm aangekocht en wil nu mijn intercom systeem dat ik heb inbouwen, heb dit vroeger bij mijn sys 4 helm ook gedaan, maar misschien is dit totaal anders bij de nieuwere helmen daar de scharnier van het vizier helemaal anders opent.
Graag wat tips.
Eddy
bmw helm systeem6 demonteren
Moderator: GVN
Re: bmw helm systeem6 demonteren
Heb vanmorgen een nieuwe headset laten inbouwen in mijn Sys-6 door the one and only Lex van Starcom, de brave man heeft dat perfect gedaan. Niet voor niets natuurlijk, maar voor zo'n professionele inbouw heb ik graag wat eurootjes over.bmwbiker schreef:He mannen,
Weet iemand waar er info te vinden is hoe je een sys. 6 helm kan demonteren om er de luidsprekers en microfoon in te bouwen (starcom)?
Heb vandaag mijn nieuwe helm aangekocht en wil nu mijn intercom systeem dat ik heb inbouwen, heb dit vroeger bij mijn sys 4 helm ook gedaan, maar misschien is dit totaal anders bij de nieuwere helmen daar de scharnier van het vizier helemaal anders opent.
Graag wat tips.
Eddy
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
't Is niet zo moeilijk: beginnen met de wangkussens, daar zitten 3 "pitsers" op. Voorzichtig losklikken. En dan zijt ge vertrokken.
Wat je zelf doet, doe je meestal zelf ...
-
props-n-blades
Om een headset in de Systeem 6 in te bouwen hoef je eigenlijk niets te "demonteren".
Alles wat los gemaakt kan worden (zonder tools) kan je er best uithalen.
Als je de riempjes die van de achterkant komen los maakt en uit de wankussens trekt heb je wel iets nodig (ijzerdraad of iets dergelijk) om die er weer in te krijgen.
Als alles eruit is heb je perfect toegang tot de voorziene uitsparingen aan de oren.
Het kabeltje van de ene naar de andere luisspreker kan je mooi tussen de binnen en buitenschaal duwen en een teveel aan kabels erbij duwen.
Alfhankelijk van het gewenste resultaat kan je een uitsparing frezen in de zwarte rand onderaan om de kabel te fixeren (daarbij wel opletten dat je het schuifmechanisme van de zonnenklep niet beschadigt).
Hier een voorbeeld van hoe ik het gedaan heb:

Ondertussen heb ik de uitsparing nog wat extra uitgefreesd en een rubber ringetje rond de kabel aangebracht om kabelbreuk te vermijden.
Alles wat los gemaakt kan worden (zonder tools) kan je er best uithalen.
Als je de riempjes die van de achterkant komen los maakt en uit de wankussens trekt heb je wel iets nodig (ijzerdraad of iets dergelijk) om die er weer in te krijgen.
Als alles eruit is heb je perfect toegang tot de voorziene uitsparingen aan de oren.
Het kabeltje van de ene naar de andere luisspreker kan je mooi tussen de binnen en buitenschaal duwen en een teveel aan kabels erbij duwen.
Alfhankelijk van het gewenste resultaat kan je een uitsparing frezen in de zwarte rand onderaan om de kabel te fixeren (daarbij wel opletten dat je het schuifmechanisme van de zonnenklep niet beschadigt).
Hier een voorbeeld van hoe ik het gedaan heb:

Ondertussen heb ik de uitsparing nog wat extra uitgefreesd en een rubber ringetje rond de kabel aangebracht om kabelbreuk te vermijden.
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
-
bmwbiker
Bedankt,
Ik wou graag werken met een microfoon vast ingebouwd in het kinstuk, dus zonder dat plooibaar stangetje, bij mijn vorige helm was dat ook zo, en dit is volgens mij gemakkelijker als je de helm dicht doet
( tijdens het rijden) ik denk dat anders die microfoon met zijn armpje in de weg zit, in ieder geval bedankt voor je uitleg, heb de helm gisteren bij point2 binnen gedaan en ze gaan daar alles monteren, had het graag zelf gedaan maar was wat bang dat ik mijn nieuwe (dure) helm zou om zeep helpen.
De oortjes inbouwen is niet zo moeilijk het is vooral die microfoon in dat beweegbaar deel inwerken, en dan het microfoon kabeltje zo leggen dat het niet kan geplet worden tussen de haakjes van de helm als hij dicht en open gaat, en dan komt dat zonnevizier nog eens meespelen.
Dus alles is in handen gegeven van de mannen van point2, en dit was ook hun eerste bmw systeem6 helm dat ze gingen monteren ben dus proefkonijn ale de helm.
groetjes Eddy
Ik wou graag werken met een microfoon vast ingebouwd in het kinstuk, dus zonder dat plooibaar stangetje, bij mijn vorige helm was dat ook zo, en dit is volgens mij gemakkelijker als je de helm dicht doet
( tijdens het rijden) ik denk dat anders die microfoon met zijn armpje in de weg zit, in ieder geval bedankt voor je uitleg, heb de helm gisteren bij point2 binnen gedaan en ze gaan daar alles monteren, had het graag zelf gedaan maar was wat bang dat ik mijn nieuwe (dure) helm zou om zeep helpen.
De oortjes inbouwen is niet zo moeilijk het is vooral die microfoon in dat beweegbaar deel inwerken, en dan het microfoon kabeltje zo leggen dat het niet kan geplet worden tussen de haakjes van de helm als hij dicht en open gaat, en dan komt dat zonnevizier nog eens meespelen.
Dus alles is in handen gegeven van de mannen van point2, en dit was ook hun eerste bmw systeem6 helm dat ze gingen monteren ben dus proefkonijn ale de helm.
groetjes Eddy
-
props-n-blades
Dat kan waarschijnlijk wel maar ik heb daar volgende bedenking bij:bmwbiker schreef:Ik wou graag werken met een microfoon vast ingebouwd in het kinstuk, dus zonder dat plooibaar stangetje, bij mijn vorige helm was dat ook zo, en dit is volgens mij gemakkelijker als je de helm dicht doet.
1. door het steeds openen en sluiten van de helm ziet dat draadje naar de microfoon toch wel serieus af
2. Je kan nooit praten wanneer de helm open staat
3. Ik heb geen probleem met de micro op het stangetje, het mondstuk passeert vlot bij openen en sluiten.
Maar verder goeie keuze om dit door Point2 te laten doen, ik ben er vast van overtuigd dat Point2 dat mooi zal oplossen.
Ben wel benieuwd naar het resultaat.
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
-
bmwbiker
Ik hou je op de hoogte, je hebt wel een punt dat je niet verstaanbaar kan praten als je helm open staat, en de microfoon met een flexibel zal altijd perfect voor je mond staan, mijn gebruikt systeem heeft het draadje bij mijn vorige helm, en nog steeds, 7 jaar stand gehouden dat is ruim voldoende, dus daar zie ik niet echt een probleem in tenminste als het goed is gemonteerd.
Volgens point2 zou de flexibel van de microfoon soms in de weg kunnen staan bij het dicht doen van de helm, tenminste als je het al rijdend en met 1 hand dicht klapt.
Het zal allemaal wel een gewoonte zijn, ik heb nu deze keuze gemaakt die ik gewoon was en mij goed is bevallen, het is wel moeilijker om de montage dat is nu even afwachten.
Ik kijk uit naar de helm en de ingebouwde kit.
mvg Eddy
Volgens point2 zou de flexibel van de microfoon soms in de weg kunnen staan bij het dicht doen van de helm, tenminste als je het al rijdend en met 1 hand dicht klapt.
Het zal allemaal wel een gewoonte zijn, ik heb nu deze keuze gemaakt die ik gewoon was en mij goed is bevallen, het is wel moeilijker om de montage dat is nu even afwachten.
Ik kijk uit naar de helm en de ingebouwde kit.
mvg Eddy