Waarom weinig R1100RS mededelingen ?.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
jvsoelen
Contacteer:

Re: Waarom weinig R1100RS mededelingen ?.

Bericht door jvsoelen »

Vandaag voor het eerst weer gereden het was wel weer even wennen.
Wat kan dit toch zijn ?????: "Als ik hem NIET eerst 3 min. laat warm draaien totdat de rechterdisplay 2 streepjes laat zien" , en ik zou dit niet doen slaat hij AF bij de eerste bocht die ik ingaat.
Vandaar mijn vraag aan jullie BMW (rijders) R 1100 RS , hebben jullie dit ook of wat kan/is dit ????, laat eens weten.

Mvgr. J.v.Soelen.
Een BMW R1100RS rijder.
Chris Wils

Bericht door Chris Wils »

Geen last van afslaan,wel de eerste km houterig en bokkig draaien,maar van mijn huis uit naar de snelweg is een lang recht stuk, dus dat scheelt wel.
Ga volgend week-end naar de open deur dagen en een afspraak maken om en nieuwe koppeling te laten steken bij een dealer, want ik rij begin Juni naar
BMW treffen in Pau,en wil er daartegen een nieuwe hebben inzitten.
Salu.
Chris.
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Chris Wils schreef:Geen last van afslaan,wel de eerste km houterig en bokkig draaien,maar van mijn huis uit naar de snelweg is een lang recht stuk, dus dat scheelt wel.
Ga volgend week-end naar de open deur dagen en een afspraak maken om en nieuwe koppeling te laten steken bij een dealer, want ik rij begin Juni naar
BMW treffen in Pau,en wil er daartegen een nieuwe hebben inzitten.
Salu.
Chris.
Chris als je dan toch een afspraak moet maken wil je dan gelijk eens vragen: " Wat kan de reden zijn dat hij zo bokkerig loopt en dat is pas over wanneer hij op de warmte-display 2 streepjes laat zien ???, en tevens gevaarlijk want als je zoals ik na 250 mtr. een rotonde krijg en hij slaat af???? ".
Wil jij eens vragen, dan hoor ik het van je.

Dank J.v.Soelen
Een BMW R1100RS rijder.
Bozz

Bericht door Bozz »

jvsoelen schreef:Hallo R1100RS rijders:

Waarom zijn er op dit goede Forum zo weinig R 1100 RS mededelingen/ vragen/ opmerkingen ?.
Willen jullie eens reageren, b.v. :
1) Hoe bevalt jullie de BMW R1100RS : a) Het be - / rijden.
b) Service kosten.
c) Toegankelijkheid onderdelen.

Laat het eens weten wat jullie van de BMW R 1100 RS vinden, ik ben heel benieuwd.

Mvgr. J.v.Soelen :?:
Heb 3 weken geleden een R 1100 RS van 1994 aangeschaft na het rijden met allerlei bikes gaande van een Suzuki 360 Ram Air (3 cilinder 2 takt van 1982) tot een Honda Pan America (ongeveer 20 jaar motorrijder) en ik moet zeggen dat ik nog nooit een beter machien heb gehad als deze beemer, snel, zuinig (5.5l. / 100) redelijk licht en uiterst wendbaar.
Mijn korte ervaring met deze BMW;

a) geen minpunten, zowel op droog en nat asfalt
b) Doe altijd men service zelf, zelfs het vervangen van een krukas lager schrikt me niet af. Officieele BMW dealers rekenen wel seriues door zowel voor uren als onderdelen, maar dat is zo voor alle officieele merk dealers zowel voor motors als voor zeepkisten ;)
c) Onderdelen bij de vleet, op internet is alles verkrijgbaar. Origineele onderdelen / accesoires zijn wel moeilijk te vinden en meestal word het dan wel origineel bij de dealer bestellen. Wat wel een + punt is ; zelfs voor oldtimers hebben ze bij BMW origineele onderdel. (een tip; als je niet te ver van Duitsland woont is het altijd wel goedkoper dan bij een Belgische of Nederlandse dealer)

Funfactor ? Heeeeeel hoog, niettegenstaande ik maar 400 meter van een krantenwinkel woon ga ik toch men krant halen in een winkel 20 km verder :mrgreen:
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Bozz schreef:
jvsoelen schreef:Hallo R1100RS rijders:

Waarom zijn er op dit goede Forum zo weinig R 1100 RS mededelingen/ vragen/ opmerkingen ?.
Willen jullie eens reageren, b.v. :
1) Hoe bevalt jullie de BMW R1100RS : a) Het be - / rijden.
b) Service kosten.
c) Toegankelijkheid onderdelen.

Laat het eens weten wat jullie van de BMW R 1100 RS vinden, ik ben heel benieuwd.

Mvgr. J.v.Soelen :?:
Heb 3 weken geleden een R 1100 RS van 1994 aangeschaft na het rijden met allerlei bikes gaande van een Suzuki 360 Ram Air (3 cilinder 2 takt van 1982) tot een Honda Pan America (ongeveer 20 jaar motorrijder) en ik moet zeggen dat ik nog nooit een beter machien heb gehad als deze beemer, snel, zuinig (5.5l. / 100) redelijk licht en uiterst wendbaar.
Mijn korte ervaring met deze BMW;

a) geen minpunten, zowel op droog en nat asfalt
b) Doe altijd men service zelf, zelfs het vervangen van een krukas lager schrikt me niet af. Officieele BMW dealers rekenen wel seriues door zowel voor uren als onderdelen, maar dat is zo voor alle officieele merk dealers zowel voor motors als voor zeepkisten ;)
c) Onderdelen bij de vleet, op internet is alles verkrijgbaar. Origineele onderdelen / accesoires zijn wel moeilijk te vinden en meestal word het dan wel origineel bij de dealer bestellen. Wat wel een + punt is ; zelfs voor oldtimers hebben ze bij BMW origineele onderdel. (een tip; als je niet te ver van Duitsland woont is het altijd wel goedkoper dan bij een Belgische of Nederlandse dealer)

Funfactor ? Heeeeeel hoog, niettegenstaande ik maar 400 meter van een krantenwinkel woon ga ik toch men krant halen in een winkel 20 km verder :mrgreen:

Bozz, mooi man ik ben heel benieuwd naar een dig. foto, laat er eens één zien.
Ik heb mijn koppelings-switch kapot, nu start hij niet meer met ingeknepen koppeling in elke versnelling en dat is (soms ) lastig als hij om één of andere reden afslaat en je wil weer snel verder.

Nu mijn vraag aan jouw heb jij voor mij een koppelingsswitch met het kabeltje ?, of kun jij er goedkoop aankomen laat eens weten.

Dank J.v.Soelen
Een BMW R1100RS rijder.
Bozz

Bericht door Bozz »

Hoi JV,

Effe vlug gegoogeld en idd niks te vinden, t"zal OEM BMW worden denk ik, in de tussentijd kan je gewoon de 2 draadjes van de switch ontbloten en aan mekaar draaien. Wel rekening houden dat je dan de startmotor kan aanzetten ook als je in versnelling staat, dus ALTIJD de koppeling intrekken als je op het groene knopje drukt :wink:
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Oké Bozz, weet jij zo het org. BMW part no: ?.
En de €

Dank J.v.Soelen
Een BMW R1100RS rijder.
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Ik heb het part no. gevonden onde "schakelaar ?. " 61311459569 + core .
Die + core staat voor statiegeld op oude inruil, oude schakelaar ???.

Mvgr. J.v.Soelen
Een BMW R1100RS rijder.
Bozz

Bericht door Bozz »

Yep, "core" is de oude schakelaar, je ruilt dus de oude in voor een gereviseerd exemplaar. Het gaat dus klaarblijkelijk dus niet om een volldeg nieuw onderdeel, wat niet betekent dat het minder goed zou zijn natuurlijk.
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Bozz;

Weet jij waar/bij wie ik z'n koppeling-switch kan kopen, (moet ik daarvoor een org. BMW dealer opzoeken ?.).
Wat is de € van z'n switch ?.

Mvgr. J.v.Soelen
Een BMW R1100RS rijder.
Bozz

Bericht door Bozz »

Je moet eens dringend leren Googellen :-P

Hierbij het resultaat van 5 min op ebay De

http://cgi.ebay.de/Schalter-Kupplung-BM ... 45fab2e432" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes dermee, :wink:
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Bozz schreef:Je moet eens dringend leren Googellen :-P

Hierbij het resultaat van 5 min op ebay De

http://cgi.ebay.de/Schalter-Kupplung-BM ... 45fab2e432" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes dermee, :wink:
Helaas Bozz, helemaal fout, dit is er niet één voor het type BMW R 1100 RS, deze had ik n.l. ook al gezien op E-bay maar voor het type 1150.
Maar we blijven zoeken en google-en.

Mvgr. J.v.Soelen
Een BMW R1100RS rijder.
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Wie van jullie BMW R 1100 (RS) rijders heeft er een stuurdemper opgmonteerd ?, of is dit inmiddels achterhaald.

Laat eens weten jullie stuur ervaringen.

Mvgr. J.v.Soelen
Een BMW R1100RS rijder.
MidlifeCruise

Bericht door MidlifeCruise »

jvsoelen schreef:Wie van jullie BMW R 1100 (RS) rijders heeft er een stuurdemper opgmonteerd ?, of is dit inmiddels achterhaald.

Laat eens weten jullie stuur ervaringen.

Mvgr. J.v.Soelen
Bij mij 1100RS begin ikzelf vanaf 110Km redelijk wat invloed uit te oefenen op mijn stuur door tubulentie van de wagens.
Komt dus niet van de moto, want wanneer ik het stuur minder strak vastneem, dan is het minder.
Volgens mij komt dat door het smalle ... en iets te ver staande scherm.
Maar ja, moto is dan nog maar 17jaar jong en snel rijden is niet aan mij besteed :-)
Just call me Luc
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

A.s zondag 02 sept. 2011 om 11.30uur, BMW R 1100 RS treffen in Beesd ( GLD. ) bij café Nootenboom.

We zien jullie.

Mvgr. J.v.Soelen
Een BMW R1100RS rijder.
Landrij

Bericht door Landrij »

Collega's,

Kan iemand mij vertellen waar ik voetsteunplaatjes voor achteraan kan vinden?
Het gedeelte waar mijn koffer op zijn plaats wordt gehouden is namelijk afgebroken.
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Landrij, kijk eens op deze LINK.

http://bike-teile.de/inde...odell=BMW%20R%201100%20RS" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvgr. J.v.Soelen
Een BMW R1100RS rijder.
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Beste (alle) BMW R xxxx xx rijders zonder kat. ;

Afgelopen week naar de garage geweest en daar mijn CO laten meten !!!!!.
Ik schrok mij helemaal gek.
In het onderhouds manual stond dat de CO waarde +- 1.50 moest zijn.
Bij mij de sensor in de uitlaat gehangen en even laten stabaliseren, de gemeten CO waarde was bij 5.2 bij 800 toeren.
Snel aan de Linker achterkant de afregel potmeter gedraaid naar de waarde 1.50 ( daar bleef hij +- 0.01 omheen draaien ).

Nu gisteren een toertocht gemaakt van 323km., anders (zie mijn vorige ( vraag)-berichten):
Waarom moet ik hem eerst warm laten draaien tot dat de display 2 streepjes aangeeft ?.
Waarom slaat hij af bij de eerste bocht als ik toch voordat hij warm was weg rijd.
Waarom ploffen in de uitlaat demper.
etc.etc.

Nu is dat (misschien) te verklaren, " Hij heeft altijd te rijk gestaan " , waarom wordt dit niet gedaan bij een " GROTE beurt " bij de dealers ????.

Dus mensen een aanrader als je in de gelegenheid bent laat eens je CO waarden meten.

Ik ben heel benieuwd naar jullie meet waarden en maar dan ook NADIEN het lopen.

Is het bij jullie STANDAARD als je hem in de garage brengt voor een grote beurt DIT wordt meegenomen ????????????, en zo ja hebben/hadden ze een CO meet kast ????, en stond(en) de gemeten waarden op de bon erbij ????.

Mvgr. J.v.Soelen
Laatst gewijzigd door jvsoelen op 17 okt 2011, 17:31, 4 keer totaal gewijzigd.
Een BMW R1100RS rijder.
MidlifeCruise

Sjans moet ge hebben, dat ge met uw madamme terug thuis bent van ne mooie trip op het gemakske door het Hageland...
De moto gedraaid om achterwaarts in de garage te zetten, koppelingshendel een laatste keer intrekken en de kopellingsvork onderaan breekt af :?:
Dat zou heel wat miserie gekost hebben om ordentelijk terug thuis te geraken en bovendien een iets minder goed gezinde madamme...
Te meer dat ne 1150gsa staat te blinken in de garage wachtende op zijn nief plaat :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding
Just call me Luc
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

MidlifeCruise schreef:Sjans moet ge hebben, dat ge met uw madamme terug thuis bent van ne mooie trip op het gemakske door het Hageland...
De moto gedraaid om achterwaarts in de garage te zetten, koppelingshendel een laatste keer intrekken en de kopellingsvork onderaan breekt af :?:
Dat zou heel wat miserie gekost hebben om ordentelijk terug thuis te geraken en bovendien een iets minder goed gezinde madamme...
Te meer dat ne 1150gsa staat te blinken in de garage wachtende op zijn nief plaat :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

Ik ben heel benieuwd/geintreseerd hoe dat kan/kwam/kon ?.

Laat maar eens weten.

Mvgr. J.v.Soelen
Een BMW R1100RS rijder.
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

metaalmoeheid!
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

tweecilinderke schreef:metaalmoeheid!
Na hoeveel Km. kan dat optreden, of is het na hoeveel jaren ?.
Zit dit in een productie serie ?.

Mvgr. Jan
Een BMW R1100RS rijder.
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

Niet voorspelbaar :wink:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
MidlifeCruise

jvsoelen schreef:
tweecilinderke schreef:metaalmoeheid!
Zit dit in een productie serie ?.

Mvgr. Jan
1994 was een slecht aluminium jaar vrees ik
Dus een 17jaar en 125000Km

Mocht iemand dat stuk in zijne weg liggen hebben
Nr6 van http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=51" onclick="window.open(this.href);return false;

Vind dat dat stuk in vergelijking met de rest heel licht is en vrij slank uitgevoerd...
Just call me Luc
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

OPROEP: Wie van ALLE BMW R 1100 RS rijders met VOLLE onderkuip hebben onderstaand probleem ????? !!!!!!!!.

Afbeelding

Toen ik dit op bovestaande foto ondekte ben in het internet opgegaan en ben aan het zoeken gegaan naar Service Bulletins en eventuele Terug Roep Akties van BMW R 1100 RS-en met volle onderkuip en kwam deze LINK met een PDF-jes tegen.
Als je op deze LINK klikt krijg je het 9 pagina's tellende document.
https://www.bmwmc.net/catalog/20.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar deze was door BMW Motorrad alleen uitgegeven voor de USA, niet voor Europa (zeker bang als er één in de brand vlieg ze een grote claim aan hun broek krijgen !.)

Deze ochtend telefonisch contact gehad met BMW Group Nederland in Rijswijk en werd doorverbonden met de After Sales Group met Dhr. M. van Lith
Daarmee het Service Bulletin #2803 van d.d. 12/02/1997 doorgesproken dat ik het BMW onwaardig vind dat deze " Terug-Roep-Aktie " alleen voor de USA werd uitgeroepen, maar niet voor Europa ?.
Ook dat BMW het niet kan maken door heel eenvoudig een " STICKER " te laten plaatsen met als tekst:
" Vermijd een verhoogd stationair toerental bij stilstand door gebruik van de choke.
Gevaar voor oververhitting en brand!. ".

Ook een voorstel gedaan dat er nu een terug roep aktie moet komen voor alle BMW R 1100 RS rijders met " volle kuip ", door de nu geldende technologie van b.v. een blower met temp.sensor zoals op (andere motoren) te plaatsen en/of hitte bestendige tape etc./etc.
Daarbij / - in moest ik ook mijn chassis nr. vermelden.
Dus nu BMW R 1100 RS rijders met volle kuip afwachten wat de reactie is op deze E-mail naar BMW Nederland afd. KIS.

Mvgr. J.v.Soelen

Antwoord:

De retour E-mail van BMW Nederland afd. KIS ( klanten informatie service ) was heel snel retour zonder zich intern te verdiepen in het aangedragen " Probleem ".

Geachte heer Van Soelen,

Hartelijk dank voor uw heldere uiteenzetting. Voor de betreffende terugroep acties en de geldigheidsduur daarvan moet ik verwijzen naar een van de BMW Motorrad Dealers.
Zij hebben rechtstreeks inzage in welke modificaties er mogelijk zijn dan wel zijn uitgevoerd.
De door u aangehaalde terugroepactie is inmiddels 14 jaar oud en destijds achtte de fabriek het probleem voldoende opgelost.
Als BMW Motorrad naderhand anders besloten heeft dan zal de BMW Motorrad Dealer op de hoogte zijn van een eventuele vervolg terugroep actie.
Daar heb ik helaas geen inzicht in.

Ik vertrouw u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

???????, Heel jammer dat BMW Nederland zich ook hiermee afmaakt.

Naar aanleiding van bovenstaand getelefoneerd met BMW Motorrad Dealer ( Motoport den Bosch ) Dhr. L.Kouwenberg en deze het hele "Probleem" uitgelegd.
Deze heeft de Service Bulletins doorgespit maar kwam alleen een Terug-roep-aktie voor de USA tegen van de BMW R 1100 RS ( in Nederland moeten er eerst een paar ongelukken gebeuren voordat .....).
Ook Dhr. Kouwenberg kon geen oplossing aanbieden en ook niets richting BMW-Duitsland ?.
Het enige wat hij voorstelde (ondanks mijn voorgedragen oplossingen ) was kom naar ons toe en koop (zelf) hitte bestendige tape in de vorm van kleine vierkantjes en plak deze aan de zijkant onderaan zo dicht mogelijk bij de uitlaat bochten tegen de onderkuip !.

Daar kon/kunnen we het mee doen BMW R 1100 RS rijders met een volle onderkuip, dat namens BMW Motor Dealer(s) Nederland.

Wie van jullie heeft er nog een idee waar we dit " Probleem " in België kunnen neerleggen voor wel een tevreden BMW oplossing.

Mvgr. J.v.Soelen

Daarna dit antwoord van de BMW Dealer(s) doorgemaild weer naar BMW Nederland (Rijswijk).

Antwoord:

Geachte heer Van Soelen,

Vanuit BMW komt er geen terugroep actie meer.
Sinds de initiële terugroep actie ( deze was alleen in USA, omdat BMW zich wilde indekken en bang waren voor grote claims ) zijn er geen ongelukken bij ons bekend.
( Nee in Nederland moeten eerst ongelukken voordoen voordat ze ... ).
Daarom is er geen reden om nu na 14 jaar alsnog een modificatie aan te bieden.
( Juist nu nog om motorrijdend Nederland te laten zien van kijk dat is nu nog eens Afther Sales, en niet dit af te doen met een PDF-je. )

Dit wilde ik erover kwijt deze dag, hopend dat er in Nederland een BMW Motorrad Dealer opstaat en zeg kom maar eens hier dan zullen wij een temp. sensor en blower ergens mooi wegwerken en fotos nemen en deze aan BMW Nederland in Rijswijk laten zien wat Afther Sales is !.

Nu laat ik het los.

Mvgr. Jan van Soelen een gelukkige BMW R 1100 RS rijder.

Ik hoop dat u begrip kunt opbrengen voor ons standpunt.
Een BMW R1100RS rijder.
Plaats reactie