Guzzi Stelvio NTX
Moderator: GVN
Guzzi Stelvio NTX
Iemand al de Stelvio NTX gaan testrijden ?
Merci
Pol
Merci
Pol
Re: Guzzi Stelvio NTX
neen ben hem (nog) niet gaan testen, maar zou ik momenteel een motor in dit genre kopen, dan zou het vast en zeker de Stelvio 2011 zijn.
eens wat anders dan een GS die je op elke straathoek tegenkomt.
eens wat anders dan een GS die je op elke straathoek tegenkomt.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Re: Guzzi Stelvio NTX
Heeft natuurlijk zijn reden.Hobgoblin schreef: een GS die je op elke straathoek tegenkomt.
Ben met model 2010 gaan rijden, zeker niet slecht maar de GS(A) won toen toch het pleit.
Re: Guzzi Stelvio NTX
YOO
Is samen met de Ténéré het enige min of meer volwaardige alternatief voor de R-GS'en. Als je de kleine minpuntjes die ze soms bovenhalen voor lief neemt kan 't zeker een perfect alternatief zijn.
Zou gerust met de Stelvio en de Ténéré is willen testrijden, ben misschien nog aangenaam verrast, wie weet
Grtz, Philip!
Is samen met de Ténéré het enige min of meer volwaardige alternatief voor de R-GS'en. Als je de kleine minpuntjes die ze soms bovenhalen voor lief neemt kan 't zeker een perfect alternatief zijn.
Zou gerust met de Stelvio en de Ténéré is willen testrijden, ben misschien nog aangenaam verrast, wie weet
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
- Woonplaats: Oostduinkerke
- Locatie: W-VL
Re: Guzzi Stelvio NTX
Heb zowel met de 2 kleps als met de 4 kleps test gereden. Wereld van verschil. Eén grote bom. Neem daarbij nog eens de grote tank van 32l en dit wordt een serieuze concurrent voor de GS.
Ken er ook die op de 2 kleps een power commander hebben gezet met Mistral uitlaat en K&N luchtfilter. Motor is niet meer te herkennen en GS'en moeten nu alles uit de kan halen om nog mee te kunnen.
Ken er ook die op de 2 kleps een power commander hebben gezet met Mistral uitlaat en K&N luchtfilter. Motor is niet meer te herkennen en GS'en moeten nu alles uit de kan halen om nog mee te kunnen.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Guzzi Stelvio NTX
Ne KTM adv is ook al een serieuze concurrent, maar mss wat te hevig voor de meeste BMW rijders Denk niet dat men bij BMW wakker gaat liggen vd verkochte aantallen van KTM, Guzzi en Yamaha...
Wordt anders wel tijd dat er eens ne serieuze concurrent komt, zodat ze het goed beginnen voelen in de verkoopscijfers, dan krijgen ze bij BMW mss wat minder streken....
De "oude " Stelvio had wat weinig punch onderin, mss ook geknepen door alle milieu eisen..., zou met de nieuwe ook wel eens willen bollen.
Wordt anders wel tijd dat er eens ne serieuze concurrent komt, zodat ze het goed beginnen voelen in de verkoopscijfers, dan krijgen ze bij BMW mss wat minder streken....
De "oude " Stelvio had wat weinig punch onderin, mss ook geknepen door alle milieu eisen..., zou met de nieuwe ook wel eens willen bollen.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
Re: Guzzi Stelvio NTX
De nieuwe 8V -niet de NTX- heeft prachtige gietwielen, en ook in een schoon kleurke (ros)...diene heeft me ook al meerdere keren doen watertanden...en de test's lijkenveelbelovend (fwiw)...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Re: Guzzi Stelvio NTX
Ik snap niet dat men met "zoiets" in de GS vijver wil gaan vissen...
Bij KTM hebben ze 't een beetje begrepen en Yamaha lijkt ook op weg maar 't eindresultaat is altijd een afgewassen te softe GS of A versie.
Maak de KTM polyvalenter en gegarandeerd dat ze bij BMW stilaan wateroogskes gaan krijgen, pimp de Teneré met echt degelijk materiaal als kant en klare reisketel, comfortabel voor 2 personen en zeker weten dat BMW zijn cijferkes flink ziet dalen maar deze Guzzi?? Nee precies den eerste Varadero na 10 jaar onder een zeil te hebben gestaan...
Bij KTM hebben ze 't een beetje begrepen en Yamaha lijkt ook op weg maar 't eindresultaat is altijd een afgewassen te softe GS of A versie.
Maak de KTM polyvalenter en gegarandeerd dat ze bij BMW stilaan wateroogskes gaan krijgen, pimp de Teneré met echt degelijk materiaal als kant en klare reisketel, comfortabel voor 2 personen en zeker weten dat BMW zijn cijferkes flink ziet dalen maar deze Guzzi?? Nee precies den eerste Varadero na 10 jaar onder een zeil te hebben gestaan...
-
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
Re: Guzzi Stelvio NTX
Smaken verschillen nu éénmaal...en gelukkig maar
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Re: Guzzi Stelvio NTX
Ik hoop dat ze dit niet gaan doen. Anders wordt het allemaal eenheidsworst... KTM is lekker eigenwijs.Danny schreef:Maak de KTM polyvalenter
Al komen ze in 2012 wel met een zwaardere adventure versie (1200) die minder off road georienteerd zal zijn. Richting GS dus, maar hopelijk toch lekker hun eigen ding...
De huidige adv zou daarnaast wel blijven bestaan
Re: Guzzi Stelvio NTX
ze mogen een basic versie houden he, de 990 vind ik prachtig maar voor met z'n twee te beperkt... laat die 1200 maar komen ik kijk er naar uitAl komen ze in 2012 wel met een zwaardere adventure versie
Concurrentie kan alleen maar goed zijn om nog betere motoren af te leveren...
-
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
Re: Guzzi Stelvio NTX
Husqvarna komt met een hoogpotige 2-cyl van 990cc...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Re: Guzzi Stelvio NTX
prachtige moto die stelvio, moet uiterlijk zeker niet onderdoen voor een gs.
op gebied van kwaliteit weet ik niet, maar ik had een gs 2007 en reed vanaf de eerste kms van de ene miserie naar de andere.
lgeen
op gebied van kwaliteit weet ik niet, maar ik had een gs 2007 en reed vanaf de eerste kms van de ene miserie naar de andere.
lgeen
lgeen
Re: Guzzi Stelvio NTX
ik heb met de yamaha gereden , en uitstekende moto
zit zeker heel dicht bij de bmw, de motor is zeker krachtig en veel koppel
het zit hem alleen in de vering en zeker als ge esa hebt
daar staan ze nog iets achter
maar ja hij is dan ook 5000 euro goedkoper
dus zeker een duchtige concurent
maar ja he hier zitten er veel die niet willen wijken van bmw en er zeker niet de mindere punten gaan kunnen toe geven
zit zeker heel dicht bij de bmw, de motor is zeker krachtig en veel koppel
het zit hem alleen in de vering en zeker als ge esa hebt
daar staan ze nog iets achter
maar ja hij is dan ook 5000 euro goedkoper
dus zeker een duchtige concurent
maar ja he hier zitten er veel die niet willen wijken van bmw en er zeker niet de mindere punten gaan kunnen toe geven
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Guzzi Stelvio NTX
Da zoude wel es kunnen tegenkomen op een BMW forum hévasco66 schreef:maar ja he hier zitten er veel die niet willen wijken van bmw en er zeker niet de mindere punten gaan kunnen toe geven
mijn opinie is dat slechte moto's niet meer gemaakt worden en de ene moto ligt iemand beter dan de andere...Over de Guzzi kan ik enkel oordelen over het uiterlijk, de rest vd eigenschappen kan ik nie veel zeggen wegens dit model nog niet gereden. Zo supermooi vind ik hem nie, maar da vind ik ook nie van de GS eigenlijk....(De moto's die ik het mooiste vindt kan ik helemaal niet mee rijden... )
Is voor mij ook niet zo belangrijk, voor een ander dan weer wel...
Gelukkig hebben we allemaal niet dezelfde smaak, ik vind dat er al genoeg BMW's rondrijden en een beetje meer concurrentie in het doelgebied vd GS kan alleen maar voordelen hebben, zowel voor de BMW fanaten als voor de andere motorrijders
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: Guzzi Stelvio NTX
hallo,
ik vind de yamaha, knap
de stelvio, perfect
de KTM, het einde
hopelijk gaan er heel wat GS/A-rijders overstappen,
want echt, die moto's van de concurrentie zijn echt veel beter (geworden)
en goedkoper ook nog
en dan kan ik binnenkort misschien eindelijk een tweedehandse GS/A aankopen tegen een aanvaardbare prijs
ik vind de yamaha, knap
de stelvio, perfect
de KTM, het einde
hopelijk gaan er heel wat GS/A-rijders overstappen,
want echt, die moto's van de concurrentie zijn echt veel beter (geworden)
en goedkoper ook nog
en dan kan ik binnenkort misschien eindelijk een tweedehandse GS/A aankopen tegen een aanvaardbare prijs
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Re: Guzzi Stelvio NTX
Ik ben benieuwd.(s)Campi Di Pampi schreef:Husqvarna komt met een hoogpotige 2-cyl van 990cc...
Re: Guzzi Stelvio NTX
900 cc
Uitboring van het huidige BMW 800cc blok dat in de F800GS zit.
Uitboring van het huidige BMW 800cc blok dat in de F800GS zit.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
Re: Guzzi Stelvio NTX
Ik denk eerder een parallel twin.Phaedrus schreef:900 cc
Uitboring van het huidige BMW 800cc blok dat in de F800GS zit.
Re: Guzzi Stelvio NTX
YOO
Grtz, Philip!
Ge hebt dus alletwee gelijk dan, den 800cc Rotax is een parallel twindemito schreef:Ik denk eerder een parallel twin.Phaedrus schreef:900 cc
Uitboring van het huidige BMW 800cc blok dat in de F800GS zit.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Re: Guzzi Stelvio NTX
Duidelijk al te lang weg bij BMW om er iets zinnig over te zeggen Ik weet niet waarom maar dat zat altijd in mijne kop dat dat ne vtwin was.
Laatst gewijzigd door demito op 19 mei 2011, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Guzzi Stelvio NTX
Als je net zoals ik een dikke 600.000km BMW hebt gereden met -luister goed- één panne dan kan je niet klagen hemaar ja he hier zitten er veel die niet willen wijken van bmw en er zeker niet de mindere punten gaan kunnen toe geven
Ik breek de Yamaha of andere niet af maar ik begrijp hun ingenieurs niet, ze moeten eens iemand in dienst nemen die dat brave eens van die moto afveegt en er stevige, solide opties opzet. de Guzzi is ook weer zo'n braaf brommerke, en de GS mag dan veel verkocht zijn de GSA is de te kloppen motor.
Dan moet je met wat anders voor de dag komen op vlak van koffers, reisvaardigheid, zadel pakdrager, looks etc...
volgens mij maken ze ze te braaf met uitzondering van de KTM want dat is ne geweldige ketel...
de yam mag een leuke machine zijn maar teveel dingen van willen en nie kunnen, BMW heeft na 't sucses van Touratech gauw begrepen waar ze nog meer centen konden halen en ze leveren die dingen nu fabriek af, dat is mijn enige vaststelling wanneer komt er een fabrikant met dergelijke motor en attributen.
Over de kwaliteit van motoren kun je uren discussiëren, op elk forum bij ieder merk hoor je altijd de pechvogels 't meest...
enneh ikke BMW minded nee hoor, graag heb ik iets beter en polyvalenter maar voor 2 personen en alle kampeerspullen is de GSA nog altijd de ideale reisketel
-
- Berichten: 5688
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Guzzi Stelvio NTX
Als de Crossrunner van Honda wat wordt bijgeschaafd (of flink veel) in GSA-trim zie ik dat wel zitten.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
- Berichten: 274
- Lid geworden op: 03 okt 2007, 11:52
- Woonplaats: Berendrecht
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: Guzzi Stelvio NTX
Zie zo'n Guzzi ook wel zitten, al had ik steeds BMW in gedachten (betrouwbaarheid, waardevastheid, boxer), met mijn postuur 1m74 denk ik da ik beter op ne Guzzi zit dan op ne GS of RT, is gemaakt voor kleine Italjaantjes hé, of vergis ik me, heb er ni mee gereden, wel opgezeten op salon. Zowel de Stelvio als de Norge, ik zou eerder voor de Norge gaan dan!
Motorrijden is geen hobby, het is een levenswijze!
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
Re: Guzzi Stelvio NTX
Vind de guzzi iets waar de varadero had moeten heen evoluren ...
maar dan de v blok in langsopstelling, watergekoeld en behoorlijk opgekitteld ..
maar dan de v blok in langsopstelling, watergekoeld en behoorlijk opgekitteld ..