deactiveren van EWS (electronisch wegrijsysteem)
Moderator: GVN
deactiveren van EWS (electronisch wegrijsysteem)
Wie heeft dit al aan de hand gehad :
Ik stop in mijn straat met mijn GS en terwijl ik tot stilstand kom en dacht dat hij in neutraal stond, schokt hij nog 1x vooruit en valt stil. Ik wil terug starten maar op het dashboard komt EWS te staan.
Ik kijk in het boekje en daar staat in : electronisch wegrijsysteem dat er voor zorgt dat moto blokkeert (benzinetoevoer wordt afgesneden,...).
Als ik nu probeer te starten dan is er enkel een getik te horen. Ik heb ook reeds vanalles geprobeerd met het alarm maar het haalt allemaal niks uit.
Misschien doe ik iets doms (ik ben absoluut geen techneut, ik weet het gewoon niet, heb de gs nog maar pas.)
Heeft iemand dit al voorgehad? ( volgens mij moet ik gewoon via een handeling die EWS kunnen deactiveren, maar hoe?)
Anybody good advice? Thanx!
Ik stop in mijn straat met mijn GS en terwijl ik tot stilstand kom en dacht dat hij in neutraal stond, schokt hij nog 1x vooruit en valt stil. Ik wil terug starten maar op het dashboard komt EWS te staan.
Ik kijk in het boekje en daar staat in : electronisch wegrijsysteem dat er voor zorgt dat moto blokkeert (benzinetoevoer wordt afgesneden,...).
Als ik nu probeer te starten dan is er enkel een getik te horen. Ik heb ook reeds vanalles geprobeerd met het alarm maar het haalt allemaal niks uit.
Misschien doe ik iets doms (ik ben absoluut geen techneut, ik weet het gewoon niet, heb de gs nog maar pas.)
Heeft iemand dit al voorgehad? ( volgens mij moet ik gewoon via een handeling die EWS kunnen deactiveren, maar hoe?)
Anybody good advice? Thanx!
Re: deactiveren van EWS (electronisch wegrijsysteem)
YOO
Tja, de ring rond je contactslot die je sleutel moet detecteren is waarschijnlijk stuk, een spijtig genoeg redelijk veel voorkomend probleem
Zit niets anders op in dat geval dan de GS naar de dealer te brengen en er een nieuwe EWSring laten opzetten. Het systeem bypassen mag je alleszins vergeten, EWS is een diefstalbeveiliging dus die mag je gewoon niet kunnen omzeilen
Grtz, Philip!
Tja, de ring rond je contactslot die je sleutel moet detecteren is waarschijnlijk stuk, een spijtig genoeg redelijk veel voorkomend probleem
Zit niets anders op in dat geval dan de GS naar de dealer te brengen en er een nieuwe EWSring laten opzetten. Het systeem bypassen mag je alleszins vergeten, EWS is een diefstalbeveiliging dus die mag je gewoon niet kunnen omzeilen
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
ringantenne is een oud zeer, er is een verbeterde versie bij je dealer verkrijgbaar.
van welk jaar is je brommer??
van welk jaar is je brommer??
Ik heb het (gelukkig) zelf nog niet aan de hand gehad, maar als EWS de sleutel niet herkent,
ga je dan nog een tikkend geluid horen bij het indrukken van de startknop?
Of de vergelijking opgaat weet ik niet, maar bij auto's kunnen dergelijke systemen ook
weigeren om de motor te starten als er bepaalde voorwaarden niet vervuld zijn (zoals
automatische versnellingsbak niet in neutraal).
Maw, alhoewel BMW in 't verleden problemen met de ringantenne had, wil dat niet zeggen
dat elk EWS probleem daarom ook de antenne betreft.
ga je dan nog een tikkend geluid horen bij het indrukken van de startknop?
Of de vergelijking opgaat weet ik niet, maar bij auto's kunnen dergelijke systemen ook
weigeren om de motor te starten als er bepaalde voorwaarden niet vervuld zijn (zoals
automatische versnellingsbak niet in neutraal).
Maw, alhoewel BMW in 't verleden problemen met de ringantenne had, wil dat niet zeggen
dat elk EWS probleem daarom ook de antenne betreft.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
de gs is van 2005, dat van die ringantenne was mij totaal onbekend. 'k Zal vandaag eens naar de dealer bellen.
Bedankt voor de uitleg!
Bedankt voor de uitleg!
Bree een beetje ver anders kon ik hem effe uitlezen voor je dan wist je 't gelijk.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat BMW (vooral) in de jaren 2007 en 2008 problemen met de ringantenne had.Chrisser schreef:de gs is van 2005
Ze hadden daar toen lijstjes van met modellen en sierenummers zoals dit hier:
http://www.maxbmwmotorcycles.com/eblast ... recall.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Het verhaal was dat de eerste antennes wel goed waren maar dat ze op zeker moment van leverancier overgeschakeld
zijn met de gekende gevolgen. Uiteraard kan een ringantenne uit de betere periode ook stukgaan.
YOO
Slechte serie my ass, mijnen 800 is van 2010 en heeft ook al prijs gehad
Grtz, Philip!
Slechte serie my ass, mijnen 800 is van 2010 en heeft ook al prijs gehad
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!
't Is nu niet omdat er eentje stuk gaat dat alle 2010 modellen slecht zijn he, je kan ook gewoon pech hebben... 
Allé, zo te horen toch een oud en gekend zeer bij BMW. Ben al content dat ik het toevallig in mijn eigen straat aan de hand heb en niet volgende maand op mijn 4-daagse richting Italie.
Fraussen was vandaag gesloten, kan dus morgenvroeg pas bellen wat ik er mee aan moet. Dat ritje morgen (op mijn vrije dag) kan ik alvast op mijn buik schrijven...
Dan loop ik in de plaats thuis maar wat rond met mijn nieuwe helm op mijne kop
ook plezant!
Fraussen was vandaag gesloten, kan dus morgenvroeg pas bellen wat ik er mee aan moet. Dat ritje morgen (op mijn vrije dag) kan ik alvast op mijn buik schrijven...
Dan loop ik in de plaats thuis maar wat rond met mijn nieuwe helm op mijne kop
Probleem opgelost! Ik zei al dat ik geen techneut was, en bij Fraussen geloofden ze niet dat het het ews systeem was dat faalde. Zij dachten eerder aan een defecte of lege batterij.
Deze geraakte niet meer opgeladen : ben een nieuwe mogen gaan halen en guess what : we zijn terug aan bollen!
Met dank aan de fijne service bij Fraussen Hasselt!
Deze geraakte niet meer opgeladen : ben een nieuwe mogen gaan halen en guess what : we zijn terug aan bollen!
Met dank aan de fijne service bij Fraussen Hasselt!
Goed om te horen dat het probleem gevonden werd. Zo zie je maar weer dat oude spoken (met ringantennes door hun neus)
een mens soms op het verkeerde been kunnen zetten.
Dus, geloof niet (te veel) in spoken of ze hebben je liggen zonder er te zijn
een mens soms op het verkeerde been kunnen zetten.
Dus, geloof niet (te veel) in spoken of ze hebben je liggen zonder er te zijn