WimLT schreef:p@rick schreef:Misschien omdat er misschien méér Garmin-toestellen zijn die wel kunnen genieten van de Lifetime-updates maar niet in de mogelijkheid zijn om te communiceren met Mapsource, en die dus ook geen boodschap hebben aan het installeren van kaarten op de computer, en wij (de Zumo-gebruikers) misschien de minderheid vormen die dan wél even langs dat omwegje moeten passeren om alles overal geinstalleerd te krijgen ?
Omdat ik dit moeilijk kan geloven Patrick. Ze proberen de mensen al jaren te verleiden en zelfs te laten overschakelen met als doorslaggevende reden dat zij de enige gps fabrikant zijn die tevens ook een routeprogramma mee levert. Wat trouwens nog altijd waarheid is. Nu zouden ze er dus plots vanuit gaan dat de meeste mensen dat routing programma niet eens gebruiken ! Je moet wel weten uit welke feiten je je conclusies wil trekken, hé

Als je je beperkt tot gps'sen voor gebruik op de moto heb je overschot van gelijk, maar Garmin maakt méér dan alleen maar Zumo's, en wereldwijd plakken er procentueel gezien heel wat meer Nuvi's tegen een voorruit dan dat er Zumo's op 'n moto staan. Slechts een minderheid van het uitgebreide Nuvi-gamma is geschikt om gdb- of gpx-bestanden vanuit Mapsource via usb of sd te importeren. Ik baseer me hierbij op eigen ondervindsels van een jaar of twee geleden, maar het zou me verwonderen als alle Nuvi's ondertussen wel zelfvoorbereide routes kunnen importeren en verwerken.
De Zumo is per definitie een toestel ontworpen voor gebruik op de moto, maar Jan Modaal die 'n gps koopt om in z'n vierwieler van A naar B te rijden langs de snelste, de kortste of de meest economische weg komt toe met 'n Nuvi zonder Mapsource ipv een dure Zumo mét Mapsource.
WimLT schreef:Punt twee is dat blijkbaar om één of andere mysterieuze reden, de meeste Garmin gebruikers koste wat het kost Garmin blijven verdedigen en dit zonder enige gegronde reden, vermits iedereen vroeg of laat geconfronteerd wordt met de duidelijke gebreken inzake upgrades en steeds voortdurende stroom van bugs. Zelfs nieuw gekochte toestellen vertonen dit al. Welnu ik duidelijk niet en ik vermoed omdat ik als één van de weinigen ook de concurrentie al eens getest en veel beter bevonden heb

Ach, wat is verdedigen... Ik ben gewoon tevreden van mijn Garmin en heb er geen probleem mee om dat te laten merken. Over de concurrentie kan ik niets zeggen, om de eenvoudige reden dat ik daar 0,0 ervaring mee heb, zelfs nog nooit in mijn pollen gehad. En als er zich al eens een probleempje voordoet met de Garmin is dat altijd vrij vlot opgelost geraakt. Je moet ook alles een beetje kunnen relativeren hé, er is vaak een groot verschil tussen het feitelijke probleem én de manier waarop het op een forum beschreven wordt. En vooral de juiste informatie kunnen filteren uit alle weinig relevante oplossingen die daarna vaak de revue passeren.
Voor mij is het nog steeds het belangrijkste als het toestel doet wat ik ervan verwacht, en dat is in eerste instantie mij van A naar Z begeleiden, en liefst langs de b, c, d.....x en y die ik er zelf tussenprogrammeerde in Mapsource. En op dat vlak mag ik nog steeds niet klagen, ook niet na eens een minder geslaagde firmware-update of een kaart-installatie die niet van de eerste keer vlekkeloos verliep, zoals reeds eerder gezegd, tot op heden zijn al die probleempjes goed en aanvaardbaar opgelost geraakt.