Zumo 660 - Andere kaarten ?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Dim

Zumo 660 - Andere kaarten ?

Bericht door Dim »

Na enkele jaren met TomTom te hebben gereden heb ik me een ZUMO 660 gekocht.
Kwestie van mijn draadjes-aantal in deze hoek van het forum wat op te drijven. :razz:

Ik heb zowat alle updates (kaart & soft: op 19/05/2011) en ontgrendelingen uitgevoerd.
Na het maken van een 3e eigen testroute (niet geïmporteerd dus) vraagt mijn nieuwe speelgoed na het uploaden het volgende :

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Zou het kunnen dat er slechts 1 kaart is gëupdate (zumo) en die van mapsource niet, of verloopt die update gelijktijdig ?
Bij andere eigen routes stelt hij dan weer geen herberekening voor

Als ik eens ga rondneuzen in beider software zie ik het volgende:

Mapsource

City Navigator Europe NT 2011.1 gegevensversie 14.10

Zumo 660
CN Europe NT 2012 3D
CN Europe NT 2011.10

Cheers,

Dim
Ride like the wind
WimLT
Contacteer:

Re: Zumo 660 - Andere kaarten ?

Bericht door WimLT »

Je komt tijdens de stappen van de update dit scherm tegen:

Afbeelding

Daar MOET je linksonder op klikken en dan kan je hier

Afbeelding

kiezen om zowel de kaarten op het toestel als die van de pc up te graden (links-midden). Als je dat niet doet, krijg je jouw probleem ! Waarom je daar niet automatisch langs gestuurd wordt, is weer zo'n typisch onbegrijpelijke Garminkwestie :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
p@rick

Bericht door p@rick »

WimLT schreef:Waarom je daar niet automatisch langs gestuurd wordt, is weer zo'n typisch onbegrijpelijke Garminkwestie :roll:
Misschien omdat er misschien méér Garmin-toestellen zijn die wel kunnen genieten van de Lifetime-updates maar niet in de mogelijkheid zijn om te communiceren met Mapsource, en die dus ook geen boodschap hebben aan het installeren van kaarten op de computer, en wij (de Zumo-gebruikers) misschien de minderheid vormen die dan wél even langs dat omwegje moeten passeren om alles overal geinstalleerd te krijgen ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Zwak, maar ik begrijp je noodzaak om Garmin te verdedigen :razz: :lol: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

p@rick

Bericht door p@rick »

WimLT schreef:Zwak, maar ik begrijp je noodzaak om Garmin te verdedigen :razz: :lol: :lol:
Ha, dat moet je mij dan toch eens uitleggen.
Is't omdat ik tot op heden nog maar weinig negatiefs heb kunnen vertellen over achtereenvolgens mijn 2610, 550 en nu 660 ?
Greetz,

P@trick
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

p@rick schreef:Misschien omdat er misschien méér Garmin-toestellen zijn die wel kunnen genieten van de Lifetime-updates maar niet in de mogelijkheid zijn om te communiceren met Mapsource, en die dus ook geen boodschap hebben aan het installeren van kaarten op de computer, en wij (de Zumo-gebruikers) misschien de minderheid vormen die dan wél even langs dat omwegje moeten passeren om alles overal geinstalleerd te krijgen ?
Omdat ik dit moeilijk kan geloven Patrick. Ze proberen de mensen al jaren te verleiden en zelfs te laten overschakelen met als doorslaggevende reden dat zij de enige gps fabrikant zijn die tevens ook een routeprogramma mee levert. Wat trouwens nog altijd waarheid is. Nu zouden ze er dus plots vanuit gaan dat de meeste mensen dat routing programma niet eens gebruiken ! Je moet wel weten uit welke feiten je je conclusies wil trekken, hé :wink:

Punt twee is dat blijkbaar om één of andere mysterieuze reden, de meeste Garmin gebruikers koste wat het kost Garmin blijven verdedigen en dit zonder enige gegronde reden, vermits iedereen vroeg of laat geconfronteerd wordt met de duidelijke gebreken inzake upgrades en steeds voortdurende stroom van bugs. Zelfs nieuw gekochte toestellen vertonen dit al. Welnu ik duidelijk niet en ik vermoed omdat ik als één van de weinigen ook de concurrentie al eens getest en veel beter bevonden heb :-?

p@rick

Bericht door p@rick »

WimLT schreef:
p@rick schreef:Misschien omdat er misschien méér Garmin-toestellen zijn die wel kunnen genieten van de Lifetime-updates maar niet in de mogelijkheid zijn om te communiceren met Mapsource, en die dus ook geen boodschap hebben aan het installeren van kaarten op de computer, en wij (de Zumo-gebruikers) misschien de minderheid vormen die dan wél even langs dat omwegje moeten passeren om alles overal geinstalleerd te krijgen ?
Omdat ik dit moeilijk kan geloven Patrick. Ze proberen de mensen al jaren te verleiden en zelfs te laten overschakelen met als doorslaggevende reden dat zij de enige gps fabrikant zijn die tevens ook een routeprogramma mee levert. Wat trouwens nog altijd waarheid is. Nu zouden ze er dus plots vanuit gaan dat de meeste mensen dat routing programma niet eens gebruiken ! Je moet wel weten uit welke feiten je je conclusies wil trekken, hé :wink:
Als je je beperkt tot gps'sen voor gebruik op de moto heb je overschot van gelijk, maar Garmin maakt méér dan alleen maar Zumo's, en wereldwijd plakken er procentueel gezien heel wat meer Nuvi's tegen een voorruit dan dat er Zumo's op 'n moto staan. Slechts een minderheid van het uitgebreide Nuvi-gamma is geschikt om gdb- of gpx-bestanden vanuit Mapsource via usb of sd te importeren. Ik baseer me hierbij op eigen ondervindsels van een jaar of twee geleden, maar het zou me verwonderen als alle Nuvi's ondertussen wel zelfvoorbereide routes kunnen importeren en verwerken.
De Zumo is per definitie een toestel ontworpen voor gebruik op de moto, maar Jan Modaal die 'n gps koopt om in z'n vierwieler van A naar B te rijden langs de snelste, de kortste of de meest economische weg komt toe met 'n Nuvi zonder Mapsource ipv een dure Zumo mét Mapsource.
WimLT schreef:Punt twee is dat blijkbaar om één of andere mysterieuze reden, de meeste Garmin gebruikers koste wat het kost Garmin blijven verdedigen en dit zonder enige gegronde reden, vermits iedereen vroeg of laat geconfronteerd wordt met de duidelijke gebreken inzake upgrades en steeds voortdurende stroom van bugs. Zelfs nieuw gekochte toestellen vertonen dit al. Welnu ik duidelijk niet en ik vermoed omdat ik als één van de weinigen ook de concurrentie al eens getest en veel beter bevonden heb :-?
Ach, wat is verdedigen... Ik ben gewoon tevreden van mijn Garmin en heb er geen probleem mee om dat te laten merken. Over de concurrentie kan ik niets zeggen, om de eenvoudige reden dat ik daar 0,0 ervaring mee heb, zelfs nog nooit in mijn pollen gehad. En als er zich al eens een probleempje voordoet met de Garmin is dat altijd vrij vlot opgelost geraakt. Je moet ook alles een beetje kunnen relativeren hé, er is vaak een groot verschil tussen het feitelijke probleem én de manier waarop het op een forum beschreven wordt. En vooral de juiste informatie kunnen filteren uit alle weinig relevante oplossingen die daarna vaak de revue passeren.
Voor mij is het nog steeds het belangrijkste als het toestel doet wat ik ervan verwacht, en dat is in eerste instantie mij van A naar Z begeleiden, en liefst langs de b, c, d.....x en y die ik er zelf tussenprogrammeerde in Mapsource. En op dat vlak mag ik nog steeds niet klagen, ook niet na eens een minder geslaagde firmware-update of een kaart-installatie die niet van de eerste keer vlekkeloos verliep, zoals reeds eerder gezegd, tot op heden zijn al die probleempjes goed en aanvaardbaar opgelost geraakt. :wink:
Greetz,

P@trick
aantzeetje

Bericht door aantzeetje »

In jouw geval dus de update nog eens opnieuw draaien en in geavanceerd enkel voor de pc kiezen (op je zumo staan de kaarten al). Serieuze koffiepauze nemen van een uur of 3 en van alles afblijven.

Voor volgende updates ook geavanceerd kiezen en kiezen voor PC + GPS. Updateprogramma doet dan beiden.

Normaal dat je dat scherm krijgt want kaarten stemmen niet overeen. Ook oudere routes steeds herberekenen alvorens naar je gps te sturen maar dit wist je zeker al.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Dim

Bericht door Dim »

WimLT schreef:Je komt tijdens de stappen van de update dit scherm tegen:
...
Daar MOET je linksonder op klikken en dan kan je hier
...
kiezen om zowel de kaarten op het toestel als die van de pc up te graden (links-midden). Als je dat niet doet, krijg je jouw probleem ! Waarom je daar niet automatisch langs gestuurd wordt, is weer zo'n typisch onbegrijpelijke Garmin kwestie :roll:
@Wim, aantzeetje

Bedankt voor de info.
Net wat ik nodig had. Ik begrijp niet goed dat deze update voor beide toestellen (PC & Garmin) niet gelijktijdig verloopt, maar daar zal wel een reden voor zijn.

@Patrick (off topic)

Ik ben sinds het begin van mijn prille Garmin gebruik reeds op een aantal problemen gestoten die ik zelf enkel heb kunnen oplossen door te zoeken en surfen, downloaden en bijwerken.
Ik moet zeggen, als ervaren computer-gebruiker (zowel Mac als PC), dat ik kan begrijpen dat sommigen enkel het bakje gebruiken en er moeite mee hebben om Mapsoep te doorgronden tot Mapsource. Een programma dat ik meer en meer apprecieer tijdens het gebruik maar dat duidelijke weinig software-ergonomie meekreeg van de ontwikkelaar.
Ik wil dit staven met een voorbeeld: zoek als leek en nieuwgebruiker maar eens hoe je de voorkeur tolwegen in Mapsource wil wijzigen. Je moet al een mol zijn met een stalen vingerhoed op je neus, eer je tot daar kan graven.
Een mooie hulp daarbij waren deze video's http://www.youtube.com/watch?v=nLjpX39SX5A:
zeker een aanrader.

Ik krijg zeker mijn vermoeden bevestigd dat Garmin eerder voor de kenner is die meer diepgang wil in zijn GPS-gebeuren. Ik wou ook schrijven 'meer controle', maar heb door het lezen op de vele fora toch wel gemerkt dat vele gebruikers het moeilijk hebben met alle toeters en bellen onder controle te houden, waardoor het op hun moment-de-gloire (bv.: de start van een goed geplande en uitgewerkte rit) ferm mis kan gaan. Ik kan me voorstellen dat je dan hier (GPS-forum) wel eens wil komen uitbriesen bij je lotgenoten. Zij die minder diepgang willen zouden beter af zijn met een Tomtom (evt. samen met de Tyre software). Eenvoudig, gemakkelijk in gebruik.
Ik werk nu met zowel TT als Garmin en het is mijn bedoeling om alles uit de Garmin te halen wat er in zit. On verra.

Ik maak er werk van.

Cheers,
Dim
Ride like the wind
Nascar
Contacteer:

Bericht door Nascar »

WimLT schreef:

Punt twee is dat blijkbaar om één of andere mysterieuze reden, de meeste Garmin gebruikers koste wat het kost Garmin blijven verdedigen en dit zonder enige gegronde reden, vermits iedereen vroeg of laat geconfronteerd wordt met de duidelijke gebreken inzake upgrades en steeds voortdurende stroom van bugs. Zelfs nieuw gekochte toestellen vertonen dit al. Welnu ik duidelijk niet en ik vermoed omdat ik als één van de weinigen ook de concurrentie al eens getest en veel beter bevonden heb :-?
ook niet langer waar :wink:
De Tripy levert ook een programma om routes/roadbooks mee te maken.
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ja maar of Trippy wel een volwaardige GPS is, daar zijn de meningen héél sterk over verdeelt, hoor :-? In principe voor mij ook niet :-?

V

Bericht door V »

En waarom niet :?: Met Tripy 2 al overal geraakt zonder problemen. :grin:
Grtz V
Afbeelding
aantzeetje

Bericht door aantzeetje »

Tyre is in mijn ogen geen volwaardig alternatief tov mapsource (stand alone) daar je een internet verbinding nodig hebt. Je moet me eens uitleggen hoe je ter plaatse een route inlaadt in je TT zonder internet verbinding?

Ben er net achtergekomen dat de oude route eigenschappen die je met een oudere versie van mapsource maakte behouden blijven zelfs als je herberekent in een nieuwere kaartversie van mapsource. Voor alle zekerheid dien je je route te hertekenen (Info gps forum NL) om de nieuwe route eigenschappen van je kaart te hebben. Blijkt dat de rekentijd bij het importeren dan super snel gaat. Zal het eerstdaags eens uitproberen en bevindingen hier plaatsen.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Nascar
Contacteer:

Bericht door Nascar »

WimLT schreef:Ja maar of Trippy wel een volwaardige GPS is, daar zijn de meningen héél sterk over verdeelt, hoor :-? In principe voor mij ook niet :-?
Welke functionaliteit mankeer je :?:

Als je wil kan je van A naar B rijden.
Als je wil kan je Roadbooks of tracks rijden.
Als je wil kan je op kaart rijden.
Als je wil dan haal je achteraf de volledig gereden route op in eender welk programma die gpx aankan.
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie