Dat is toch het favoriete terrein voor een GS? Jawadde en daar al voor passen. Inderdaad salon-motardAlain GS schreef:In "Le Hainaut" liggen de wegen er zó slecht bij dat ik pas, hoor. Nergens in België is het asfalt erbarmelijker dan daar, en de kasseien die er nog wijd verspreid liggen zijn al even erg als van Parijs naar Roubaix schokken. En aangezien ik een "salon-GS"-rijder ben hoef ik dat type wegdek niet !
Laars van Henegouwen 2011 op 22 mei
Moderator: GVN
Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
-
GSrijder
- Contacteer:
Re: Aars van Henegouwen 2011 op 22 mei
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Re: Laars van Henegouwen 2011 op 22 mei
Voila, terug van een "prachtige" rit.
Felicitaties voor de organisatie.
Ge moet ze maar weten te vinden, die mooie baantjes.
Ge moet het maar gedaan krijgen, quasi geen verkeer op de baan.
Ge moet er maar in lukken, de zon heel de dag op afspraak.
Het was voor mijn eerste rit, na die medische periekelen, wel genoeg.
En jammer, maar ik kan geen fotoows laten zien, want ik was mijn kodakske vergeten
?
tot de volgende
ps : ik heb de eer van de "bende van Antwerpen" toch maar hoog gehouden,
want al die andere sloebers hadden forfait gegeven!
En jammer, maar ik kan geen fotoows laten zien, want ik was mijn kodakske vergeten
tot de volgende
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Denk da dien tikker wa te hoog afgeregeld staat, Zo snel terug. 
Ik had zo mijn redenenZeppe schreef:ik heb de eer van de "bende van Antwerpen" toch maar hoog gehouden, want al die andere sloebers hadden forfait gegeven!

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

-
Duo-dientje
Een dikke pluim voor Jan, Inge en Yves.
We hebben van die mooie, rustige Franse wegen genoten , het vakantiegevoel is helemaal terug!!
In Couvin hebben we wel de oversteek gemaakt daar we onze Belgische speeltuin pas bezocht hadden.
Foto's kan je hier bekijken https://picasaweb.google.com/noelpa/LaarsVanHenegouwen#" onclick="window.open(this.href);return false;
We hebben van die mooie, rustige Franse wegen genoten , het vakantiegevoel is helemaal terug!!
In Couvin hebben we wel de oversteek gemaakt daar we onze Belgische speeltuin pas bezocht hadden.
Foto's kan je hier bekijken https://picasaweb.google.com/noelpa/LaarsVanHenegouwen#" onclick="window.open(this.href);return false;
Onthaalmedewerker BMW-MC-VL.
-
Jo De Paepe
Jawadde ,
formidabel ritteke. eentje om te bewaren.
De afwezigen hadden dik ongelijk.
Geen erbarmelijke wegen gezien, geen kasseien , alleen prachtige bochten waar geen salon GS-ers voor mijn wielen reden
Merci Jantje en Inge
formidabel ritteke. eentje om te bewaren.
De afwezigen hadden dik ongelijk.
Geen erbarmelijke wegen gezien, geen kasseien , alleen prachtige bochten waar geen salon GS-ers voor mijn wielen reden
Merci Jantje en Inge
-
De KorreRT
Schoon fotos Duo-dientje
Bedankt Jan en Yves voor de alweer prachtige "Laars van Henegouwen".
Bedankt Yves om je als voorrijder te hebben in het 2de deel van de rit.
Groeten.
Bedankt Yves om je als voorrijder te hebben in het 2de deel van de rit.
Groeten.
-
Bieke Louis
Jan en co
Proficiat met de prachtige rit, inderdaad een afwissellende rit
Heb goed aan de gashendel kunnen draaien en af en toe oppassen voor tegenliggers op de smalle mij onbekende baantjes
De locals zijn het nie gewoon dat wij er komen aanstuiven hé
Groetjes
Bieke
Proficiat met de prachtige rit, inderdaad een afwissellende rit
Heb goed aan de gashendel kunnen draaien en af en toe oppassen voor tegenliggers op de smalle mij onbekende baantjes
De locals zijn het nie gewoon dat wij er komen aanstuiven hé
Groetjes
Bieke
imker op een R1200RT - onthaalmedewerker regio Mechelen
https://picasaweb.google.com/BiekeLouis/MijnBijen" onclick="window.open(this.href);return false; en andere
https://picasaweb.google.com/BiekeLouis/MijnBijen" onclick="window.open(this.href);return false; en andere
Neen, neen,door RBee » 22/05/11 18:35
Denk da dien tikker wa te hoog afgeregeld staat, Zo snel terug.
en dat was inclusief : een koffie aan de start, 2 tankbeurten onderweg, op de eerste stop een babbeltje met de organiserende leden tijdens het nuttigen van een appeltje, een plasje en een cola langs de oevers van de Maas, en een koffie op de eindstop.
Helaas geen bokes met kaas en tomaatjes, want ik heb mijn leverancier van de "vroeg-markt" niet gezien
Maar ja, ge weet, eens ik in mijn "corbin-zeteltje" zit en er is niemand bij die me er attent op maakt om een stopke te houden, dan gaat het vooruit hé
Ik had nochtans vernomen dat je een goed rapport had behaald!door WimLT » 22/05/11 18:40
Ik had zo mijn redenen
En nu was het juist een parcours voor "snelle katten" en "sjezende tirolers"
weinig of geen verkeersdrempels, geen grind in de bochten, geen flitdozen, weinig verkeer en degelijk tot zeer goed asfalt
tot de volgende
- Dirk 9700
In één woord : P R A C H T I G ! We kijken nu al uit naar de volgende Laars!
Yves en Jan bedankt en nog veel meer van dat!

Ook nog een nieuwe GSA rijdster gespot
Grts,
Dirk en Fabienne
Voor de rest van de foto's hier klikken
Yves en Jan bedankt en nog veel meer van dat!

Ook nog een nieuwe GSA rijdster gespot
Grts,
Dirk en Fabienne
Voor de rest van de foto's hier klikken
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid
BMW Motor Club Vlaanderen lid
-
Frans
Prachtige rit. Proficiat Jan en Co. 
Ge hebt precies nen hele snelle motor drive op je fototoestel Dirk. 
Stel je voor da die er allebei geweest waren!!! Je had nog veel sneller thuis geweest!!Zeppe schreef:En nu was het juist een parcours voor "snelle katten" en "sjezende tirolers"
Grtz, Wild Cat
Onthaalavond vierde vrijdag
Herberg Ter Heide
Bredabaan 1057
2930 Brasschaat
"Non correre mai più veloce di quanto il tuo angelo custode possa volare!"
Onthaalavond vierde vrijdag
Herberg Ter Heide
Bredabaan 1057
2930 Brasschaat
"Non correre mai più veloce di quanto il tuo angelo custode possa volare!"
Klopt, maar het is nog nét niet hélemaal voorbij. Komt wel terug goed eens dit allemaal definitief achter de rug isZeppe schreef:Ik had nochtans vernomen dat je een goed rapport had behaald!
En nu was het juist een parcours voor "snelle katten" en "sjezende tirolers" weinig of geen verkeersdrempels, geen grind in de bochten, geen flitsdozen, weinig verkeer en degelijk tot zeer goed asfalt
Geloof mij, het was een harde beslissing, want ik weet begot goed genoeg hoe knap die ritten van Jan & Yves zijn. Door en voor motards als geen andere. ALLE motards en ALLE motors
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 05 nov 2018, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 05 nov 2018, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Pollemaddog
Ik heb genoten vandaag
... dus degenen die deze rit mogelijk hebben gemaakt zoals Jan en consorten ... en niet te vergeten de weermaker van vandaag ... heel heel hartelijk bedankt
Vorig jaar was de rit ook al zo mooi maar d'n deze was gewoon om de vingers bij af te likken.
Frankrijk was te ruiken, te voelen en te beleven tot in de topjes van de tenen ... ik waande mij al op weg naar verre zuiden ... maar je ziet wel dichter bij huis kan ook tellen ... en hoe. Wat een rust straalt deze streek uit ... heerlijk.
Mag Noël nog bedanken voor het opmerken van de leeglopende achterband ... kon echter geen lek ontdekken dus ook geen wiek kunnen steken ... voor de zekerheid maar een busje antilekschuim erin gespoten ... was toch z'n laatste rit. Ik denk zelf dat het ventieldopje, zo een die aangeeft of de band nog voldoende spanning heeft, de dader was. Heb ik nog al eens gehad. Die duwen het ventiel in om de spanning te kunnen meten ... maar als deze iets te los zitten of het kapje erop gaat lekken ben je gezien ... dus voor mij geen zo'n dopjes meer ... neem wel een bandenspanningsmeter en pompje mee de volgende keer.
Verder heb ik nog wat fotootjes gemaakt om de sfeer van de rit te kunnen proeven ... te zien op https://picasaweb.google.com/Pollemaddo ... enegouwen# ... voor wat ze waard zijn.
Ik verlang al naar de rit van volgend jaar ... maar deze zal ik dit jaar nog wel eens over doen.
Nogmaals iedereen bedankt voor het welslagen van deze dag ... tot ziens
.
Vorig jaar was de rit ook al zo mooi maar d'n deze was gewoon om de vingers bij af te likken.
Frankrijk was te ruiken, te voelen en te beleven tot in de topjes van de tenen ... ik waande mij al op weg naar verre zuiden ... maar je ziet wel dichter bij huis kan ook tellen ... en hoe. Wat een rust straalt deze streek uit ... heerlijk.
Mag Noël nog bedanken voor het opmerken van de leeglopende achterband ... kon echter geen lek ontdekken dus ook geen wiek kunnen steken ... voor de zekerheid maar een busje antilekschuim erin gespoten ... was toch z'n laatste rit. Ik denk zelf dat het ventieldopje, zo een die aangeeft of de band nog voldoende spanning heeft, de dader was. Heb ik nog al eens gehad. Die duwen het ventiel in om de spanning te kunnen meten ... maar als deze iets te los zitten of het kapje erop gaat lekken ben je gezien ... dus voor mij geen zo'n dopjes meer ... neem wel een bandenspanningsmeter en pompje mee de volgende keer.
Verder heb ik nog wat fotootjes gemaakt om de sfeer van de rit te kunnen proeven ... te zien op https://picasaweb.google.com/Pollemaddo ... enegouwen# ... voor wat ze waard zijn.
Ik verlang al naar de rit van volgend jaar ... maar deze zal ik dit jaar nog wel eens over doen.
Nogmaals iedereen bedankt voor het welslagen van deze dag ... tot ziens
-
Pollemaddog
Re: Aars van Henegouwen 2011 op 22 mei
Iedereen heeft natuurlijk recht op zijn mening ... ik dus ook ... ken nog wel slechtere wegen hoor ... is het niet daarvoor dat je een GS koopt ... misschien moet je de GS maar in de salon zetten (geintjeAlain GS schreef:In "Le Hainaut" liggen de wegen er zó slecht bij dat ik pas, hoor. Nergens in België is het asfalt erbarmelijker dan daar, en de kasseien die er nog wijd verspreid liggen zijn al even erg als van Parijs naar Roubaix schokken. En aangezien ik een "salon-GS"-rijder ben hoef ik dat type wegdek niet !
Aan jan en Yves
Proficiat met de zeer mooie rit die ge ons hebt aangeboden.
Ik heb er ten volle van genoten
! En ook als ik moeite doe kan ik er niets slecht over bedenken, heel toffe aaneenschakeling van mooie stuurwegen met veel aandacht voor het vermijden van al te drukke plaatsen.
K' gaan dat zeker nog eens rijden
Proficiat met de zeer mooie rit die ge ons hebt aangeboden.
Ik heb er ten volle van genoten
K' gaan dat zeker nog eens rijden
Groetjes Swa
-
Chris Wils
Mooie foto,s en waarschijnlijk mooie rit.Zou ik nog ergens een roadbook van deze rit kunnen krijgen?(ben nog van den ouden tijd,heb geen GPS) want ik ben thuis vanaf 1 Augustus,en zou de rit nog wel eens willen rijden.
Salu,en alvast bedankt.
Chris.
Salu,en alvast bedankt.
Chris.
Stuur een mailtje naar Jan (TS)Chris Wils schreef:Zou ik nog ergens een roadbook van deze rit kunnen krijgen?

Hopelijk kan Jan de roadboek versie ook op de ledenzone zetten.Chris Wils schreef:Mooie foto,s en waarschijnlijk mooie rit.Zou ik nog ergens een roadbook van deze rit kunnen krijgen?(ben nog van den ouden tijd,heb geen GPS) want ik ben thuis vanaf 1 Augustus,en zou de rit nog wel eens willen rijden.
Salu,en alvast bedankt.
Chris.
Is een rit die ik zeker, gezien de commentaar, later nog ga rijden als ik terug wat meer tijd heb. Roadboek terugvinden op de ledenzone zou ik dus ook tof vinden. Heb wel een gps maar vertrouw toch meer op de papieren versie.

Ella maat wij waren oek van Antwaarpen zene, we waren me fier en nading me zes.Zeppe schreef:Voila, terug van een "prachtige" rit.
En jammer, maar ik kan geen fotoows laten zien, want ik was mijn kodakske vergeten?
tot de volgende![]()
T'was plezant volgend jaar opnief.
saluuukes
door Bart V » 23/05/11 20:52
Ella maat wij waren oek van Antwaarpen zene, we waren me fier en nading me zes.
T'was plezant volgend jaar opnief.
saluuukes
maar ge weet wel over wie ik het had hé