Rt of Roadster?
Moderator: GVN
Rt of Roadster?
Momenteel rijd ik met een r850r van '98.
Omdat ik langere afstanden wil doen (roadbooks, buitenland, etc.) en tevens fulltime met de motor wil gaan rijden (auto buiten), heb ik mijn oog laten vallen op Rt van 2001.
Met enige (lees veel...) spijt in het hart denk ik dus over om mijn goeie ouwe roadster te vervangen.
Op lange afstanden krijg ik immers altijd last van pijnlijke knieën en een zere rug. Maar je kunt hem zo goed in de bochtjes smijten hé...
Zou dat met een Rt ook kunnen? Dat immers toch een toerbuffel?
IK ben op zoek naar een motor met voldoende comfort, maar die toch aangenaam rijdt op bv. de Ardense weggetjes.
Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel wat goede raad?
Omdat ik langere afstanden wil doen (roadbooks, buitenland, etc.) en tevens fulltime met de motor wil gaan rijden (auto buiten), heb ik mijn oog laten vallen op Rt van 2001.
Met enige (lees veel...) spijt in het hart denk ik dus over om mijn goeie ouwe roadster te vervangen.
Op lange afstanden krijg ik immers altijd last van pijnlijke knieën en een zere rug. Maar je kunt hem zo goed in de bochtjes smijten hé...
Zou dat met een Rt ook kunnen? Dat immers toch een toerbuffel?
IK ben op zoek naar een motor met voldoende comfort, maar die toch aangenaam rijdt op bv. de Ardense weggetjes.
Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel wat goede raad?
Re: Rt of Roadster?
Die RT van 2001 kan je ook in de bochten gooien.
net zoals uw huidige 850.
Hij is wel iets zwaarder, ge sleurt immers een kuip mee.
Maar de andere ( misschien ) betere zithouding ( lees comfort )
gaat u zeker niet tegen houden om te genieten.
Ge gaat minder onderhevig zijn aan de weerselementen zoals voornamelijk wind en regen.
Ge moet dus minder vechten.
Neem van mij aan dat ge zult genieten.
Ik mag u niet slecht beinvloeden, maar ik heb 3 RT's gehad en
heb van alle 3 genoten van de éérste tot de laatste kilometer.
Nu heb ik een 1200GS adv.
en die geeft me net dat ietsje meer plezier in het rijden.
En voldoende bescherming tegen regen en wind.
Op m'n werk rij ik heel de dag met een 1200RT/P, en die geeft me ook voldoening.
Die gooi ik ook van z'n linker naar z'n rechter oor.
Het gezicht van die race bananen waar ik soms achteraan ga is goddelijk
wanneer ze zien dat ik in op hun hielen blijf plakken met die " dikke lompe RT "
net zoals uw huidige 850.
Hij is wel iets zwaarder, ge sleurt immers een kuip mee.
Maar de andere ( misschien ) betere zithouding ( lees comfort )
gaat u zeker niet tegen houden om te genieten.
Ge gaat minder onderhevig zijn aan de weerselementen zoals voornamelijk wind en regen.
Ge moet dus minder vechten.
Neem van mij aan dat ge zult genieten.
Ik mag u niet slecht beinvloeden, maar ik heb 3 RT's gehad en
heb van alle 3 genoten van de éérste tot de laatste kilometer.
Nu heb ik een 1200GS adv.
en die geeft me net dat ietsje meer plezier in het rijden.
En voldoende bescherming tegen regen en wind.
Op m'n werk rij ik heel de dag met een 1200RT/P, en die geeft me ook voldoening.
Die gooi ik ook van z'n linker naar z'n rechter oor.
Het gezicht van die race bananen waar ik soms achteraan ga is goddelijk
wanneer ze zien dat ik in op hun hielen blijf plakken met die " dikke lompe RT "

Re: Rt of Roadster?
Als geld en plaats geen issue is, gewoon de RT erbij nemen. De R850R is toch net iets leuker voor een namiddagje bij zomerweer. De RT is wel onklopbaar als de weergoden er anders over denken. Allé.. mijn gedacht hé.
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 17 mei 2011, 21:57
- Woonplaats: Hooglede (De Geite)
- Locatie: Hooglede, West-Vlaanderen
Re: Rt of Roadster?
De pijn in je rug komt misschien van je schrap te moeten zetten tegen de wind.
Sinds vorige zaterdag rijd ik ook met een R1100RT, en vanaf de eerste kilometer sta ik verstomd hoe handelbaar zo een zware bak is. In de bochtjes gooien gaat verbazend goed en het comfort (zithouding en windbescherming) is prima.
De 850 moet wel hogere toeren draaien dan de 1100 en lijkt daardoor net iets vinniger, herinner ik me van testritjes destijds. Ook is het even (héél even!) wennen aan het KFR in de lagere versnellingen, maar dat kan de pret zeker niet bederven.
Als de RT moet dienen om de auto te vervangen, zou ik zeker niet twijfelen. Allez, ikke hé!
Sinds vorige zaterdag rijd ik ook met een R1100RT, en vanaf de eerste kilometer sta ik verstomd hoe handelbaar zo een zware bak is. In de bochtjes gooien gaat verbazend goed en het comfort (zithouding en windbescherming) is prima.
De 850 moet wel hogere toeren draaien dan de 1100 en lijkt daardoor net iets vinniger, herinner ik me van testritjes destijds. Ook is het even (héél even!) wennen aan het KFR in de lagere versnellingen, maar dat kan de pret zeker niet bederven.
Als de RT moet dienen om de auto te vervangen, zou ik zeker niet twijfelen. Allez, ikke hé!
-
- Berichten: 4704
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Rt of Roadster?
Voor je knieen gaat het volgens mij geen zak uitmaken of je nu met de R of met de RT rijdt. Op een GS heb je het voordeel dat je wat meer grondspeling hebt en dus kun je lage voetsteunen monteren zonder gevaar te raken. Iets beter voor de kniekes.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 5717
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Rt of Roadster?
Als je die vraag nog 'ns stelt in het K- en F-forum, heb je elk type van BMW gehad.
Een GS(A) of RT blijft de beste optie voor wat je wil doen. Koop gewoon wat je 't liefst zou hebben van beide. Dan vergeef je met plezier hun kleine kantjes.

Een GS(A) of RT blijft de beste optie voor wat je wil doen. Koop gewoon wat je 't liefst zou hebben van beide. Dan vergeef je met plezier hun kleine kantjes.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Re: Rt of Roadster?
Bedankt alvast voor de vele reacties.
Geld genoeg is er helaas niet, dus de 850r zal toch weg moeten
Het zal dus toch de Rt worden.
Alhoewel, zo ne Gs...
Aaaaahhhh!!!!
Welke grapjas heeft die Gs hier vermeld?
Geld genoeg is er helaas niet, dus de 850r zal toch weg moeten

Het zal dus toch de Rt worden.
Alhoewel, zo ne Gs...
Aaaaahhhh!!!!
Welke grapjas heeft die Gs hier vermeld?
-
- Berichten: 4704
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Rt of Roadster?
Hou het maar op een RT, ne GS is voor echte ventenlalinea schreef:Bedankt alvast voor de vele reacties.
Geld genoeg is er helaas niet, dus de 850r zal toch weg moeten![]()
Het zal dus toch de Rt worden.
Alhoewel, zo ne Gs...
Aaaaahhhh!!!!
Welke grapjas heeft die Gs hier vermeld?



Voor alle dagen, weer en wind lijkt een RT me de juiste keuze.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W-Vlaanderen
Re: Rt of Roadster?
Neem gerust een RT, het zal je niet spijten !
Frederik
ex roadster rijder
Frederik
ex roadster rijder