QUEST

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

metteke

Bericht door metteke »

Hoe kom je aan die prijs?
Op de website staat deze prijs, maar ze zeggen zonder btw. Als je naar je boodschappenmandje gaat wordt er nergens btw verrekend, maar bij elk product staat de prijs inlcusief btw in lichtgrijs erbij (de Quest komt dan op 570 euro geloof ik). Wat betaal je daar nu?
Volgens de website kan je enkel zonder BTW kopen als je buiten de EU woont.
R100 '82 en G650Xchallenge te koop
Livin

Bericht door Livin »

metteke schreef:Hoe kom je aan die prijs?
Op de website staat deze prijs, maar ze zeggen zonder btw. Als je naar je boodschappenmandje gaat wordt er nergens btw verrekend, maar bij elk product staat de prijs inlcusief btw in lichtgrijs erbij (de Quest komt dan op 570 euro geloof ik). Wat betaal je daar nu?
Volgens de website kan je enkel zonder BTW kopen als je buiten de EU woont.
Als je een BTW-nr hebt dan kan je binnen Europa aankopen zonder BTW (regeling voor intracommunautaire leveringen).
Zou hetzelfde zijn als in België, alleen hier moet je de BTW voorschieten (en achteraf terugtrekken via btw-aangifte.
D.i. regeling voor zelfstandigen/bedrijven.

Allee, ik veronderstel toch dat dit is gebeurd.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Pinker

Bericht door Pinker »

Inderdaad ik heb gekocht zonder BTW omdat ik een bedrijf heb. Maar volgens mij kan je kopen wanneer je kan aantonen dat je een geldig btw nummer gebruikt (maakt volgens mij niet uit welk btw nummer...) en je krijgt een bijkomende korting van 5% wegens betalen met creditcard.
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
bas

Bericht door bas »

http://navcity.co.uk/catalog/how_to_order.php

Garmin: Quest Eu Ver.7

Product Code: GARMIN-010-00306-01

Our Price: EUR487.54 (incl.) --> prijs is gezakt tegenover eergisteren - verhouding pound-euro

Customers who would like to have goods delivered to a country outside the UK, but within the European Union, must pay the UK rate of VAT. Please proceed to use our shop as normal. The European Union includes: Austria Belgium Denmark
Finland France Germany
Greece Ireland Italy
Luxembourg The Netherlands Portugal
Spain Sweden United Kingdom

Ik betaalde eergisteren dit:

Payment Method
Credit Card/Switch/Solo
Sub-Total: EUR491.94

Shipping to BE: EUR14.95

Total (incl VAT): EUR506.90
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Hoi Questmannen,
Ik heb nog een vraagske: hoeveel krijg je op dat geheugen en kan je stukken selecteren uit een land? Stel bv dat je wil gaan rijden richting Zwitserland en Oostenrijk met een aanrijroute via Duitsland.
- Krijg je dat er dan allemaal op geladen?
- En indien niet, kan je bv kiezen voor enkel het zuiden van Duitsland omdat je de rest toch niet nodig hebt?

Het zijn misschien stomme vragen maar ik wil een beeld krijgen van wat je met een GPS allemaal kan doen.

thankx,
Xavier
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Brik

Bericht door Brik »

Xavier,
Het vrije geheugen bedraagt ongeveer 240Mb. Dit is zeker genoeg om je geplande vakantie te laden.
Eerst zet je de route uit op je pc en dan via de optie ‘kaartselectie’ worden automatisch de kaarten rondom de route geselecteerd. Hoe te doen? Highlight de geselecteerde route in het actieve venster. Met je rechtermuisknop maak je in het menu de gewenste keuze. Onmiddellijk zie je hoeveel geheugen dit in beslag neemt. Wil je meer dan selecteer je manueel. Bij het overzetten op de Quest, zal de pc al dan niet vermelden of het geselecteerde materiaal op de gps past. Dit is één van de nieuwe opties van de upgrade van MS 6.5 naar 6.7.
Zelfs selecteer je enkel de landen waarin je gaat verblijven en niet de aanrijdroute. Dan nog zal de gps je naar je bestemming leiden.
Experimenteren!
Bekijk ook eens deze link
http://www.forum.gps.nl/viewforum.php?f ... 82b1811d5f
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Xavier, om je een idee te geven hoeveel kaartmateriaal je in een quest krijgt:
volledig Belgie + zuiden van Nederland + luxemburg volledig + vogezen + zwarte woud + volledige alpen, tegen de tijd dat je terugbent van zo'n motoreisje zal je wel al een heel groot verhaal hebben dat je dan uiteraard op het forum dropt :lol:

groetjes

fluppie
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Merci guys, dat verklaart al veel. Ben alweer wijzer geworden.

@Brik, die link werk niet :cry:

By the way. Nu weet ik het helemaal niet meer. Volgens http://www.futureshop.com kan je een Amerikaanse Quest kopen en die toch gebruiken in Europa... Daar is de Europese City Slect software los te koop en kan je er dus hier mee uit de voeten. Heeft iemand dit al geprobeerd?
Peewee

Bericht door Peewee »

Het kopen van de Quest in Engeland is voor mij ook even een serieuze optie geweest, maar het verschil met Notter is dan nog "maar" €130 .
Op zich best wel geld,maar de ondersteuning vanuit Notter is denk ik ook wat waard.Ben vandaag naar Notter geweest en heb daar een Quest gekocht. Moest nu voor de Quest compleet met auto/motor pakket €715 betalen.(incl. BMW motorsteun)Het basispakket van de Quest is € 635.
En ja ik weet het,erheen rijden kost ook geld,maar hoe vaak gaan we niet "gewoon"even een stukje rijden ?
Brik

Bericht door Brik »

Xavier,
Ga terug naar pagina 1 van dit onderwerp. Daar zal je onder Brik alle nuttige links terugvinden.
Brik
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Ja, heb al heel wat rondgesurft... kom altijd uit bij drie finalisten van Garmin: de Quest, de 2610 en 276C. Zal nog wat moeten uitpluizen.
Elk model heeft zijn nadelen...2610 heeft geen batterij, bij de 276C moet je nog navigatiesoftware kopen + dure kaarten, en de Quest heeft een vast geheugen... maar een vriendelijke prijs :D
Waar blijft de ultieme Garmin voor de moto: scherm, batterij en tracklog van de 276, CF kaarten zoals de 2610 en de prijs van de Quest? Als ze die maken dan verkopen ze wellicht geen andere meer :wink:

@Brik
Kun jij eens een fotooke posten van je Quest op je machien?
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Klein vraagje aan de mensen die hun Quest in het buitenland bestelden. Beschikt de bijgeleverde AC-lader over de juiste stekker voor onze 220V? Of zitten daar sowieso adapters bij?
Brik

Bericht door Brik »

Xavier,
Alle aansluitingen zijn bijgeleverd. Als het moet kan je hem over heel de wereld opladen.
Ik heb zoals gevraagd foto’s gemaakt.
Brik
Laatst gewijzigd door Brik op 22 aug 2005, 09:09, 3 keer totaal gewijzigd.
bas

Bericht door bas »

Xavier schreef:Klein vraagje aan de mensen die hun Quest in het buitenland bestelden. Beschikt de bijgeleverde AC-lader over de juiste stekker voor onze 220V? Of zitten daar sowieso adapters bij?
Yep, vandaag toegekregen uit Engeland. Nog wat Euro's goedkoper door de verhouding pound-euro. Met verzendingskosten bij, 493 euro.
De "engelse" stekker zit erbij, alsook een Europese. Geen enkel probleem dus om op te laden.
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Okay guys, thanks voor de info!

@Brik
Uw fotos hebben me zelfs een extra stapje verder geholpen. Prachtig gewoon! :D :D :D
Een navigatiemiddel hoort naar mijn mening in het midden recht in het gezichtsveld. (dit is trouwens ook de filosofie in een vliegtuigcockpit)
Ik heb reeds uren rondgesurft en alle mogelijke bevestigingen voor een Quest tegengekomen maar niks gezien zoals jij hebt op de RT! Heb alles bekeken: RAM mounts, Garmin mounts+voeding, Touratech houders, Saeng montagebeugels, talrijke zelfbouw affaires, dure zaken als de http://gadgetguy.net en shelf van RCU of BMR http://www.bmrproducts.com

Op het eerste zicht gebruik jij de mount van Garmin zelf? Toch nog volgende vragen:
- Is dit de houder met part number 010-10610-00?
- Met wat voor ding is die mount dan aan die boutjes van het dashboard?
- Is de voeding/audio voorziening daarbij?
- Heb je geen schrik dat ie er onderweg afklettert?
- Is die MP3-speler gekoppeld aan een intercom of zo?

Dank bij voorbaat. Uw antwoorden zijn alvast een paar pinten waard.
Xavier

edit => PS: Voor diegene die grafisch willen zien wat er bv op x MB geheugen kan vond ik deze paginas
http://www.gpscenter.be/html/city_select.html#243mb
http://www.garmin.de/MapSource-Groessen.php
Laatst gewijzigd door Wingman X op 17 aug 2005, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Brik

Bericht door Brik »

Xavier,
1. Het is de originele houder van Garmin, part number 010-10610-00. Deze is voorzien van voeding en audio. Gekocht via Internet. De voeding is van het standlicht afgetakt. Wel opletten dat de zekering bereikbaar blijft.
2. Voor de montage van de houder op de moto heb ik een Alu L-profief gebruikt, te koop bij Brico. Aan de hand van een foto van de steun die Notter verkoopt heb ik me een kartonnen mal gemaakt. Na wat meet en paswerk had ik de juiste vorm gevonden. Een beetje fantasie gebruiken dan krijg je iets dat niet iedereen heeft. Eenmaal tevreden met het resultaat heb ik alles op het profiel overgetekend. Met een figuurzaag, ijzervijl en boortje het profiel bewerkt tot de gewenste vorm. Afgewerkt met een grondlaag en zwarte verf (uit de GB autoshop). Het geheel is met de originele schroeven op de motor bevestigd. En neen, na 10K en alle mogelijke wegen zijn de GPS of de steun nog niet losgekomen. De GPS zit veilig in de houder vast. Voor de bevestiging op de moto heb ik een rubberen dempertje gebruikt. Gewoon een stukje rubber van 2 mm in de gewenste vorm knippen en met een perforator een gaatje inmaken zodat de schroef erdoor past.
3. De MP3-speler is op de intercom aangesloten, evenals de GSM en de GPS. Om op je volgende vraag te antwoorden. Het is een Autocom Pro7 intercom. Een kabel voor de aansluiting van de GSM, mic en speakers voor montage in de helmen zijn bijgeleverd. De andere kabels heb ik bij de Mediamarkt gehaald. De intercom zit in het kontje bovenop de beugel gemonteerd. Voeding afgetakt van het achterlicht. GPS en GSM-aansluiting bevinden zich vooraan in het opbergvak. Voor het gebruik van de GSM en GPS heb je een splitter nodig, part number 57 van Autocom. De kabels (02 GPS/GSM en MP3) voor de aansluiting op de intercom lopen over de tank en zijn lang genoeg om zonder problemen alle onderhoud uit te voeren. Ook hier moet je zaken even bekijken voordat je begint met de kabels te leggen.
Zo, ik hoop dat je hiermee geholpen bent. Mocht je nog vragen hebben mag je die NIET stellen. (grapje)
Brik
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

De foto's van Brik :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

@Brik
Dat is een hele boterham, waarvoor dank. Selfmade solution dus die mag gezien worden 8) 8) Heb je toevallig ook fotos van die steun toen je heb maakte? Dat profiel is recht en het dashboard is immers krom...

Met de Notter steun, bedoel je die metalen beugel die ze leveren voor de 2610? (en dan nog enkel voor klanten)

thanks,
Xavier

PS: mooie ruit trouwens :wink:
Brik

Bericht door Brik »

Xavier,
Bedankt voor het compliment. Ja, ik bedoel die steun. Laatst heb ik deze bij iemand op de moto gezien. De beugel was aan het oxideren en is ook niet opgespoten.
Het klopt dat het profiel en dashboard van vorm verschillen. Daarom de kartonnen mal. Zie schets en foto's

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Hi Brik,
Bedankt voor de waardevolle info. Ben er nog altijd niet uit welke ik zou nemen. Morgen brengt een collega zijn 2610 mee...
greetz,
Xavier
Gunter

Bericht door Gunter »

Brik,

ik moet het je nageven en Xavier gelijk geven dat is fijn gemaakt :wink: .

groeten Gunter

ps knappe tekening uitleg en foto's
K1200RS '00 en Ducati 900ss '98

clublid
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Xavier schreef:Hi Brik,
Bedankt voor de waardevolle info. Ben er nog altijd niet uit welke ik zou nemen. Morgen brengt een collega zijn 2610 mee...
greetz,
Xavier
Yep,
Indien het een 2610 zou worden, montage mogelijkheid:
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... sc&start=0
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Plaats reactie