spiegels staat te los

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
danny1150gs

spiegels staat te los

Bericht door danny1150gs »

... vastzetten dus :grin:

maar hoe? de spiegel staat iets te los op de arm en door de rijwind, ... beweegt die. de arm zelf staat vast op het stuur, dat is het probleem niet, het is echt de spiegel op de arm die iets vaster moet komen.

hoe zet je dat vast? kan dat plastiekje naar beneden geschoven worden? losgedraaid? ik vraag liever eerst raad voor ik dat zelf kapot doe.

het gaat over een gs 1150

mvg,

Danny
edargpu

Re: spiegels staat te los

Bericht door edargpu »

Das onderaan makker.Dacht met nen inbussleutel :?:
Edargpu :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

edargpu schreef:Das onderaan makker.Dacht met nen inbussleutel :?:
ik dacht dattem bedoeld dat de spiegel los staat op de arm, niet de arm los op het stuur. Zou kunnen dat als je de plastiek weghaald dat er kruiskop zichtbaar is, ik heb een spiegelsteel liggen waar de spiegel vanaf gehaald is na een valpartij (dacht met de steel nog iets te kunnen improviseren later) dus er is wel iets waardoor je de spiegel kan los/vastmaken van de arm, maar is te veel jupilers en single malts geleden dus kan't mij niet herinneren......
Kzou de plastiek es lospeuteren, je hebt niets te verliezen, want nu is't ook nie praktisch.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
edargpu

Bericht door edargpu »

Inderdaad Dirk,foutje van mij.Iets te snel gelezen :oops:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
KriSs

Bericht door KriSs »

was toevallig vandaag bij AMS en even nagevraagd. Zou niets aan te doen zijn, of toch... spiegel vervangen.

Rij nu met enkel links gemonteerd; valt niet tegen.
John
Contacteer:

Bericht door John »

Toch even opletten!
Artikel 30. Achteruitkijkspiegels

§1. De motorfietsen op twee wielen met of zonder zijspan waarvan de goedkeuringsaanvraag na 1 januari 1975 en voor 1 januari 1983 ingediend werd moeten voorzien zijn van ten minste één achteruitkijkspiegel aan de linkerzijde van het voertuig.
Elke achteruitkijkspiegel moet regelbaar zijn en een nuttige oppervlakte van ten minste 50 cm2 hebben.
Het gezichtsveld van de spiegel moet zodanig zijn dat de bestuurder tenminste een vlak en horizontaal weggedeelte met een breedte van 2.50 m kan overzien, gedeelte dat rechts wordt begrensd door het aan de lengte-as evenwijdige vertikale vlak door het meest linkse punt van de totale breedte, en wel vanaf een punt gelegen op 10 meter afstand achter de oogpunten van de bestuurder tot aan de horizon.
§2.
1. De motorfietsen op twee wielen met of zonder zijspan waarvan de goedkeuringsaanvraag na 1 januari 1983 wordt ingediend moeten uitgerust zijn met goedgekeurde achteruitkijkspiegels die bevestigd zijn overeenkomstig de bepalingen van de richtlijn van de Raad van de Europese Gemeenschappen van 22 juli 1980 inzake de onderlinge aanpassing van de wetgevingen van de Lid-Staten betreffende de achteruitkijkspiegels van de tweewielige motorvoertuigen met of zonder zijspan en de bevestiging ervan op deze voertuigen (80/780/E.E.G.) (1).
Danny

Bericht door Danny »

Niks aan te regelen, wat je wel kan doen is despiegel goed zetten en dan met pvc lijm ofzo borgen, beter als zonder rijden of weggooien :wink:
Plaats reactie