Thuisverpleger op de moto
Moderator: GVN
Thuisverpleger op de moto
Na een ietwat valse start door elektrische problemen, ben ik er nu écht aan begonnen. Met veel dank aan Jo en John, by the way!
Sinds deze week blijft m'n wagen thuis en doe ik mijn thuiszorgronde met de K75.
Voor de Gentenaars onder ons; hoofdzakelijk wijken Muide, Sluizeke, Tolhuis, Ham met uitschieters naar St.-Amandsberg, Gentbrugge en Van Beverenplein.
Vuilkarren, dubbel geparkeerde wagens, file aan de Dampoort,... allemaal veel vlotter.
Parkeerplaats zoeken? No probs! Parkeer uw wagen maar eens in de Sleepstraat als al die toeristen daar pizza aan het eten zijn.
Parkeertickets? Verleden tijd.
De patiënten keken wel wat raar op toen daar plots 'ne motard' voor hun deur stond. Ik heb veel Turkse patiënten en die noemen me nu allemaal "Police". Misschien rijden daar alleen flikken op de moto? Ik kreeg al aanbiedingen om deze zomer oma of opa naar Turkije te voeren.
Met deze warme dagen sta ik wel vaak te zweten in die stomende badkamers in mijn pak. Een frisser broekske moet ik nog eens op de kop tikken.
Ik heb wel al geïnvesteerd in Daytona-bottekes met velcrosluiting. Gaan gemakkelijk aan en uit. Bij bijna alle Turkse mensen gaan namelijk de schoenen uit wanneer je binnen gaat.
Nu nog zoeken naar een klein praktisch tasje voor mijn materiaal dat in de topkoffer past. Genre fototas. Mijn grote koffer past niet.
Ik had dit al veel vroeger moeten doen.
Zijn er nog thuiszorgers op het forum?
Sinds deze week blijft m'n wagen thuis en doe ik mijn thuiszorgronde met de K75.
Voor de Gentenaars onder ons; hoofdzakelijk wijken Muide, Sluizeke, Tolhuis, Ham met uitschieters naar St.-Amandsberg, Gentbrugge en Van Beverenplein.
Vuilkarren, dubbel geparkeerde wagens, file aan de Dampoort,... allemaal veel vlotter.
Parkeerplaats zoeken? No probs! Parkeer uw wagen maar eens in de Sleepstraat als al die toeristen daar pizza aan het eten zijn.
Parkeertickets? Verleden tijd.
De patiënten keken wel wat raar op toen daar plots 'ne motard' voor hun deur stond. Ik heb veel Turkse patiënten en die noemen me nu allemaal "Police". Misschien rijden daar alleen flikken op de moto? Ik kreeg al aanbiedingen om deze zomer oma of opa naar Turkije te voeren.
Met deze warme dagen sta ik wel vaak te zweten in die stomende badkamers in mijn pak. Een frisser broekske moet ik nog eens op de kop tikken.
Ik heb wel al geïnvesteerd in Daytona-bottekes met velcrosluiting. Gaan gemakkelijk aan en uit. Bij bijna alle Turkse mensen gaan namelijk de schoenen uit wanneer je binnen gaat.
Nu nog zoeken naar een klein praktisch tasje voor mijn materiaal dat in de topkoffer past. Genre fototas. Mijn grote koffer past niet.
Ik had dit al veel vroeger moeten doen.
Zijn er nog thuiszorgers op het forum?
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Re: Thuisverpleger op de moto
Ik kan uw initiatief enkel toejuichen.
Om uw probleem met de warme broek op te lossen, kan je bvb over stappen naar een jeansbroek met protectoren in.
Is dus een echte motorbroek maar in jeans.
Ik ken wel een motorambulance team hier in de buurt met 1200RT's
en een geneesheer die soms is op z'n 1200Lt naar z'n patienten gaat.

Om uw probleem met de warme broek op te lossen, kan je bvb over stappen naar een jeansbroek met protectoren in.
Is dus een echte motorbroek maar in jeans.
Ik ken wel een motorambulance team hier in de buurt met 1200RT's
en een geneesheer die soms is op z'n 1200Lt naar z'n patienten gaat.
Huisdokter rijdt met RT1100, lederen vestje altijd open winter en zomer.
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
In Blankenberge is er ook een huisarts die zijn visite met een F650GS doet
Veel plezier op de Beemer.
Houdoe
In Blankenberge is er ook een huisarts die zijn visite met een F650GS doet
Veel plezier op de Beemer.
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
-
nonkel moto
hier in Gent rijden er nog , dokter met 1200gt en ene met de vespa. Een club je beginnen M.C de dokters 
joehoe
-
Jo De Paepe
Yep Lucas ,
overweeg eens een zomerbroek evnt BMW . Ziet er gekleed uit en is redelijk fris . Nadeel niet waterdicht.
Of zoals Harald zegt een motojeans .
Onlangs nog ergens een mailtje gekregen met aanbieding van zo jeans. Dacht van motorkledij Track in Waasmunster.
overweeg eens een zomerbroek evnt BMW . Ziet er gekleed uit en is redelijk fris . Nadeel niet waterdicht.
Of zoals Harald zegt een motojeans .
Onlangs nog ergens een mailtje gekregen met aanbieding van zo jeans. Dacht van motorkledij Track in Waasmunster.
-
John
- Contacteer:
Luc is "ne zuinige gast"
die in zijn klantenkring waarschijnlijk wel iemand heeft die een beetje met een stikmachiene overweg kan.
Je kan zachte beschermstukken kopen, (die in feite niet meer zijn dan dikke neopreen) die je gebruikt voor je billen te beschermen.
Kniebeschermers kan je ook los kopen in verschillende materialen.
Zaak is van aan de binnenkant van die broek zakken te stikken waar die beschermstukken in passen. En je hebt je motorjeans.
Je kan zachte beschermstukken kopen, (die in feite niet meer zijn dan dikke neopreen) die je gebruikt voor je billen te beschermen.
Kniebeschermers kan je ook los kopen in verschillende materialen.
Zaak is van aan de binnenkant van die broek zakken te stikken waar die beschermstukken in passen. En je hebt je motorjeans.
-
nonkel moto
zal niet veel helpen met een gewone jeans want die scheurt direct. ik zelf draag er een van spidi en is in de kevlar ziet er uit als een gewone jeans.
joehoe
-
John
- Contacteer:
In "jeans" zit enorm verschil van gebruikte stof. Ik heb het over een degelijke jeans, niet die van "den aldi".nonkel moto schreef:zal niet veel helpen met een gewone jeans want die scheurt direct. ik zelf draag er een van spidi en is in de kevlar ziet er uit als een gewone jeans.
Een goedkope motorbroek gaat niet beter scoren dan een degelijke jeans.
de hele collectie van bij RAD
http://www.rad.eu/nl/c/x/363-textiel-zo ... torkleding" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rad.eu/nl/c/x/363-textiel-zo ... torkleding" onclick="window.open(this.href);return false;
Merci voor het meedenken over een luchtigere broek. Zelf één naaien...
Met "ne zuinige gast" bedoelt John waarschijnlijk dat ik op het einde van mijn loon telkens nog een stuk maand over houd. Binnenkort zijn het solden hé.
Zonder bescherming rijden, is geen optie. Gisteren heb ik toevallig nog een kerel verzorgd die in z'n jeansbroekske tegen de vlakte was gegaan.
Met "ne zuinige gast" bedoelt John waarschijnlijk dat ik op het einde van mijn loon telkens nog een stuk maand over houd. Binnenkort zijn het solden hé.
Zonder bescherming rijden, is geen optie. Gisteren heb ik toevallig nog een kerel verzorgd die in z'n jeansbroekske tegen de vlakte was gegaan.
Ik heb hier anders nog een BMW Jeans zwart , maat 48, hangen die ik eigenlijk nooit meer draag.Ze is iets te klein , eigenlijk al van bij de aankoop.Jammer en stom van me, ik had beter/aandachtiger moeten passen.Jammer, omdat ik het een zeer goede jeans vindt, met alle protectoren, en zeer fijn om te dragen bij warm weer.
Wij hebben een zomervest van Bering en zijn daar zeer tevreden over maar is niet waterdicht. Te koop bij EKO Kontich.
Over de broek kan ik binnen een paar weken iets zeggen want ik ga er zo eentje kopen denk ik.
Over de broek kan ik binnen een paar weken iets zeggen want ik ga er zo eentje kopen denk ik.
Heb recent een Buse zomers pak gekocht.
http://katalog.buese.com/index.php?page ... info=15390" onclick="window.open(this.href);return false;
http://katalog.buese.com/index.php?page ... t&info=794" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou niet zomaar een jeansbroek kopen, maar minimum een echte motorbroek uit jeans, hoewel ik denk dat zo een luchtdoorlatende broek veel beter werkt dan een jeans.
Beiden worden overigens geleverd met een waterdichte uitneembare voering. Verpakt klein, en is geen moeite om aan te doen.
http://katalog.buese.com/index.php?page ... info=15390" onclick="window.open(this.href);return false;
http://katalog.buese.com/index.php?page ... t&info=794" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou niet zomaar een jeansbroek kopen, maar minimum een echte motorbroek uit jeans, hoewel ik denk dat zo een luchtdoorlatende broek veel beter werkt dan een jeans.
Beiden worden overigens geleverd met een waterdichte uitneembare voering. Verpakt klein, en is geen moeite om aan te doen.
-
Frans
Dokter Feys uit Ledeberg bezoekt of bezocht jarenlang zijn patienten in Gent met de moto.
Heeft zeker veel ervaring op dit gebied . (cfr dokterscollectief in de Eggermontstr.)
Voor regenloze dagen kan ik u zeker een zomerbroek van Held aanbevelen,gekocht voor een prikje bij Rad en beresterk.
Heeft zeker veel ervaring op dit gebied . (cfr dokterscollectief in de Eggermontstr.)
Voor regenloze dagen kan ik u zeker een zomerbroek van Held aanbevelen,gekocht voor een prikje bij Rad en beresterk.
Yep,
Die van Held was me ook al opgevallen.
Naam onderstreept dan ook mijn imago...
Die van Held was me ook al opgevallen.
Naam onderstreept dan ook mijn imago...
Mijn, helaas gepensioneerde, huisarts deed zijn huisbezoeken met een C1.
Vorige week in de Congostraat verbroederd met een kinesist op een K1200...,ik denk, GT.
Vorige week in de Congostraat verbroederd met een kinesist op een K1200...,ik denk, GT.
-
Relax
Als je een jeans koopt, koop er dan ééntje die geschikt is voor de motor. Gewone jeans heeft de neiging bij een schuiver één te worden met je vel. Ik draag een Dragginjeans, élke dag met +10, tussen maart en november. Niet als het regent bij vertrek, dan de gewone motorbroek. Beschermstukken van Dainese van knie tot scheen (€50) en een KLIM-broek (soort fietsbroek met protectoren rondom). De meeste "gewone" motorbroeken bieden die kwaliteit niet.
Als je een motorbroek voor de zomer koopt, let dan goed op de ventilatie. Een opening of twee hier en daar volstaat niet. Been there, done that. Ofwel volledig geperforeerd, ofwel echte mesh.
Ik heb het voor jeans, die laat gewoon op élk plekje de wind door. Regen? Regenbroek.
Als je een motorbroek voor de zomer koopt, let dan goed op de ventilatie. Een opening of twee hier en daar volstaat niet. Been there, done that. Ofwel volledig geperforeerd, ofwel echte mesh.
Ik heb het voor jeans, die laat gewoon op élk plekje de wind door. Regen? Regenbroek.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
Iron Gonzo
in Damme rijd den doctor op een CB750 met topkoffer voor zijn spulletjes.
er zijn meer en meer die dat doen en gelijk hebben ze.
dat schouppe dat nu eens zou promoten motorrijden....zouden er vermoedelijk nog veel meer zijn.
en de kini hier in Maldegem is met een RT op ronde
er zijn meer en meer die dat doen en gelijk hebben ze.
dat schouppe dat nu eens zou promoten motorrijden....zouden er vermoedelijk nog veel meer zijn.
en de kini hier in Maldegem is met een RT op ronde
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Ik had het kunnen denken eigenlijk.
Weet je wat er nat wordt? (het regende de hele avond)
Mijn kousen, wanneer ik mijn schoenen uitdoe...
Weet je wat er nat wordt? (het regende de hele avond)
Mijn kousen, wanneer ik mijn schoenen uitdoe...
Schrik in de regen en het zweet stond in uw schoenen 
Schrik in de regen, schrik in de regen...
Dat hagelbuitje enkele dagen geleden daarentegen, dàt heb ik gevoeld.
Ondertussen klein tasje gescoord dat ongeveer precies in de topkoffer past.
Onaangename verassing trouwens bij dat passen. 2 'zachte' appels die ik vergeten was in de koffer...
Prettig werken, met de moto!
Dat hagelbuitje enkele dagen geleden daarentegen, dàt heb ik gevoeld.
Ondertussen klein tasje gescoord dat ongeveer precies in de topkoffer past.
Onaangename verassing trouwens bij dat passen. 2 'zachte' appels die ik vergeten was in de koffer...
Prettig werken, met de moto!
Ik reed alweer 2 weken rond met een konstant brandend laadstroomlampje (die rode driehoek).
Dat euvel was enkele weken daarvóór opgelost. (koolborstels, stekkers, contactslot,... alles werd nagekeken en zo nodig gerepareerd).
Vandaag ging het lampje uit tijdens een langere rit.
Zou het kunnen dat ik te korte ritjes doe? (500 meter tot maximum 2-3 kilometer en dat zo een 10-15 keer per dag)
Laadt mijn batterij niet voldoende op?
Als het dat maar is, ben ik content.
Of dient dat lampje niet om te platte batterij aan te geven? (remlichttestfunctie is me bekend)
Dat euvel was enkele weken daarvóór opgelost. (koolborstels, stekkers, contactslot,... alles werd nagekeken en zo nodig gerepareerd).
Vandaag ging het lampje uit tijdens een langere rit.
Zou het kunnen dat ik te korte ritjes doe? (500 meter tot maximum 2-3 kilometer en dat zo een 10-15 keer per dag)
Laadt mijn batterij niet voldoende op?
Als het dat maar is, ben ik content.
Of dient dat lampje niet om te platte batterij aan te geven? (remlichttestfunctie is me bekend)
-
John
- Contacteer:
Die rode driehoek heeft niets te zien met je laadstroom.
Het zou kunnen dat je geen al te best contact hebt in de lampfitting. Even lampje demonteren, reinigen en wat witte vaseline insmeren.
Het zou kunnen dat je geen al te best contact hebt in de lampfitting. Even lampje demonteren, reinigen en wat witte vaseline insmeren.