Goede middag,
Ik probeer een route van het internet te downloaden vanuit http://www.routeyou.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ik krijg het gpx-bestand zonder problemen op mijn PC, maar ik kan dit bestand niet
openen in mapsource.
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe ?
Ik heb de Zumo 550 overgenomen bij aankoop motor, maar de kennis ervan is quasi nihil.
Groeten,
Kingfisher
gpx-bestand openen in map source
Moderator: GVN
-
gpx-bestand openen in map source
BMW R 1200 RT (2007)
Re: gpx-bestand openen in map source
Eerst en vooral nakijken of er echt wel .gpx achter staat want dat is al jaren een bug in mapsource , hij saved het bestand wel als gpx maar de existentie .gpx komt er niet automatisch achter(gewoon efkes zelf achter typen dan). Is dit wel het geval dan moet je waarschijnlijk nog een standaardprogramma selecteren waarmee windows een .gpx bestand moet openen. Rechts klikken op het .gpx bestand , openen met , standaardprogramma selecteren en mapsource uit de lijst kiezen. En vanaf dan zou het moeten open gaan in mapsource door er gewoon dubbel op te klikken.
-
- Contacteer:
Ik dacht dat dit niet altijd lukte! Je moet normaal ook een update uitvoeren (gratis) van je Mapsource. Is het te downloaden bestand nieuwer dan jou versie lukt het dacht ik ook niet.
let op , dit zijn meestal tracks i.p.v. route's
grtz
ferre
grtz
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
-
Zijn inderdaad tracks die er staan. Gedownload en dan geopend met Mapsource (kaartversie 2012.10). Geeft geen enkel probleem bij me. Tracks hoef je zelfs niet perse om te zetten nar een route, die kan je ook zo rijden in de Zumo.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Je moet eerst aan je computer laten weten dat gpx-bestanden met Mapsource geopend moeten worden.
Dus : eerst rechtsklikken op (de naam van) het gpx-bestand, dan krijg je een aantal opties, je selecteert : "openen met" Onderaan nog even aanvinken dat dit type bestand altijd met het gekozen programma geopend moet worden, en je probleem is voor eens en voor altijd opgelost
Dus : eerst rechtsklikken op (de naam van) het gpx-bestand, dan krijg je een aantal opties, je selecteert : "openen met" Onderaan nog even aanvinken dat dit type bestand altijd met het gekozen programma geopend moet worden, en je probleem is voor eens en voor altijd opgelost

Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
-
Goede avond,
Dat is hier dik in orde.
Ge moet zelf niet veel weten in 't leven, zolang ge maar mensen kent die van alles weten (en u willen helpen).
Thanks folks !
Dat is hier dik in orde.
Ge moet zelf niet veel weten in 't leven, zolang ge maar mensen kent die van alles weten (en u willen helpen).
Thanks folks !
BMW R 1200 RT (2007)