antenne gatafdichting + verlengstuk vr schroef achtervering

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Wago

antenne gatafdichting + verlengstuk vr schroef achtervering

Bericht door Wago »

Hallo iedereen,

Van bij de aanschaf van mijn R850RT had ik al spijt dat er een antenne op stond, en wist ik dat ik deze op termijn er wel eens zou afhalen. Omdat ik het linker kuipzijdeel er toch moest afhalen om mijn batterij te vervangen, zag ik dat ik zo ook de antenne er kon afhalen. Echter zit je dan met een gat van 18mm waar ik toch een iet of wat propere afdekking zou willen voor vinden. Weet iemand of zoiets bestaat, en liefst iets dat ik in dezelfde kleur kan kleuren zodat het niet te veel opvalt?

Tevens ontbreekt bij mijn bijhorend gereedschap het verlengstuk (sleuf) om mijn achtervering makkelijk te kunnen instellen. Ik vermoed dat het past op de bijgeleverde schroevendraaier. Kan iemand mij daar misschien aan helpen?

Alvast bedankt!
Wago
lekkerweg

Re: antenne gatafdichting + verlengstuk vr schroef achtervering

Bericht door lekkerweg »

Ik heb er een plug ingezet die je ook gebruikt voor het vastzetten van auto interieurdelen.
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Kun je niet de stif van de schroevendraaier uit het handvat trekken en omkeren?
Gaby

Bericht door Gaby »

Als ik me niet vergis kan je in een autoshop de dingen vinden die bedoelt zijn om het gat van een antenne af te dekken.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Wago

Bericht door Wago »

lekkerweg schreef:Ik heb er een plug ingezet die je ook gebruikt voor het vastzetten van auto interieurdelen.
Ik zie het inderdaad al voor me, en lijkt mij ook heel minimalistisch in dikte en zo. Enkel zit ik nu nog met de vraag welke auto ik daar voor moet kopen :roll: of weet jij nog van welk merk dit is, of waar te halen?
Wago

Bericht door Wago »

CeesBmw schreef:Kun je niet de stif van de schroevendraaier uit het handvat trekken en omkeren?

is zo Cees je kan dat er zo dikwijls uittrekken en omkeren als je maar wilt, maar daarmee gaat het niet 15cm langer worden hé, of moet ik er misschien eens over wrijven :lol: Nee, het is echt een verlengstuk dat er normaal bij hoort te zitten, en dat vermoedelijk de schroevendraaier verlengt. In 1 stuk zou dit te lang zijn om weg te bergen.
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Ik ben een R1100RT aan het slopen, misschien zit de gereedschapset er nog bij. Ik zal fff kijken in de loop van de week
Wago

Bericht door Wago »

CeesBmw schreef:Ik ben een R1100RT aan het slopen

EEN BMW SLOOP JE TOCH NIET ZO MAAR!!! Die DEMONTEER je op zijn minst, en je bewaart alle onderdelen netjes in een "Juwelendoos"
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Cees ,
check je PB eens aub
Plaats reactie