radarverklikker

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Carl Marx

radarverklikker

Bericht door Carl Marx »

Nadat mijn maat een week geleden zijn motor op 900 km van hier 'mocht' stallen bij de gendarmerie overweeg ik sterk de aanschaf van een radarverklikker.
Er bestaan verklikkers die claimen dat ze naast vaste (flitspalen) en mobiele controles, ook lasercontrole detecteren (de zgn. 'verrekijkers').
Heeft iemand hier ervaring mee? (met Coyote of andere merken?)
Ik wil liefst enkel een verklikker, niet gecombineerd met gps. Motorrijden doe ik liefst op de ouderwetse manier met de kaart (en intussen ook met bril, haha)
Zijn er toestellen die ook werken als ze 'verborgen' zijn onder de jas of in de tanktas?
Thanks!!
de nonkel :pig:
jakke

Re: radarverklikker

Bericht door jakke »

Coyote is op basis van gegevens die doorgegeven worden door mensen die een controle vaststellen en dat doorsturen of melden aan Coyote. Die sturen de coördinaten door naar de toestellen, eigenaars en abonnee's! Ondertussen zag ik deze week nog ergens een soortgelijk systeem, maar met een andere naam!
Radarverklikkers zijn bij wet verboden. Dat zijn toestellen die zelf, doormiddel van radiogolven, een flitstoestel kunnen detecteren. Deze kunnen opgespoort worden tijdens het gebruik ervan! :wink:
Verbeter mij als ik fout ben, maar ik was van het gedacht dat, als men kan vaststellen dat je een verklikker gebruikt, het volledige voertuig zal aangeslagen worden! :-?
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
GSMax

Bericht door GSMax »

Radarverklikkers of radarmelders als Coyote zijn wel toegelaten en werkt perfect. Andere merk is Wikango maar heeft niet de dekking dat een Coyote wel heeft. Radardetectors zijn niet toegelaten :wink:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Reinhard

Bericht door Reinhard »

Vele van de ons omliggende landen laten het gebruik van een radarverklikker als de Coyote niet toe. Ik vrees trouwens een strenger regime op al deze toestellen in de toekomst want de lijnen beginnen te vervagen tussen detectie en melding door andere bestuurders, enz. Europese regelgeving komt eraan....
K1200 GT ('04) + R1200S ('07) + R 1150 GS (02)
S-tijn

Bericht door S-tijn »

jakke schreef:Verbeter mij als ik fout ben, maar ik was van het gedacht dat, als men kan vaststellen dat je een verklikker gebruikt, het volledige voertuig zal aangeslagen worden! :-?
Dat is altijd een beslissing van de parketmagistraat. In de praktijk komt het erop neer dat als het toestel niet onmiddellijk uit de auto kan gedemonteerd worden (omdat het bv. is ingebouwd in het dashboard of onder de motorkap) dat de auto in beslag wordt genomen. Meestal gaat de auto wel terug naar de eigenaar nadat het toestel door een deskundige werd verwijderd, tenzij bij herhaling... dan zou het wel is kunnen dat het voertuig in beslag blijft met het oog op verbeurdverklaring, maar dat wordt dan op de politierechtbank uitgesproken...
R1100S '04 > R1200GS '09 Alpine > R1200GSA '10
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

In Frankrijk is de Coyote enorm populair, blijkt dat ze hem daar ook gaan verbieden :-(
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Gwaaido

Bericht door Gwaaido »

Heb Wikango op de Iphone, is volledig gratis en heb gemiddeld een 30-tal gebruikers op dezelfde weg, waarvan de dichtsbijzijnde meestal binnen de 500 m van mijn positie zit.
Werkt trouwens perfect vanuit je tankzak en via een oortje of Cardo Scala e.d.

Het systeem heeft voor mij althans al vaak bewezen dat het doet wat het belooft.
Je hebt wel een mobiele data-verbinding nodig, maar het volume dat je verbruikt is te verwaarlozen (ong. 750 kb op een tripje van Brussel-Antwerpen, heen en terug)
Wikango is sinds kort ook als stand-alone te kopen (zoals Coyote), maar als ik me niet vergis zijn daar dan wel wat kosten aan verbonden...

Grtzz
MidlifeCruise

Bericht door MidlifeCruise »

Je hebt wel een mobiele data-verbinding nodig, maar het volume dat je verbruikt is te verwaarlozen (ong. 750 kb op een tripje van Brussel-Antwerpen, heen en terug)
in het buitenland zijn de tarieven van mobiel data verbruik verschillend, dat kan misschien duur uitvallen na een vakantie. Of ben ik verkeerd?

Heb zelf een Coyote, had die onlangs meegenomen naar Nederland en Schotland, heb die niet lang kunnen testen in Nederland maar ik kreeg daar weinig respons van andere Coyotes. In Schotland toen ik hem afzette, weigerde de Coyote terug op te starten. Wou dan service contacteren bij thuiskomst en toen deed die het weer... zoals normaal. Iemand soortgelijke ervaring?

Ik vermoed dat wanneer je je Coyote aanzet in Duitsland er geen meldingen komen van andere Coyote gebruikers (verboden). Of heeft iemand dat toch al geprobeerd? Zou goed zijn dat Coyote zelf het toestel buiten gebruik stelt in de verboden landen.
Just call me Luc
jakke

Bericht door jakke »

Mischien een stokje in het Hoenderhok smijten, maar het is wel grappig dat men er veel geld voor over heeft om geen snelheidsboete te moeten betalen!
Door wat op de snelheid te letten en zich aan te passen is men mischien minder geld kwijt, en kan men de ogen op de weg gericht houden ipv. op één of andere verklikker. :mrgreen:
Als men beweerd dat er te veel flitstoestanden zijn, ben ik akkoord. Ik ga mijn ritje er echter niet door laten vergallen. :wink:

Verkoopprijs
Richtprijs
Mini Coyote V1 inclusief abonnement van 4 maanden : € 149 (incl. BTW).
Mini Coyote V2 inclusief abonnement van 4 maanden : € 199 (incl. BTW).
Coyote Rider inclusief abonnement van 12 maanden en bevestigingskit: € 349 (incl. BTW).
Abonnementen op de Coyote-diensten (na 4 maanden):
Maandabonnement (minimumduur 12 maanden): € 12 / maand (incl. BTW)
Abonnement voor 1 jaar: € 144 (incl. BTW)
Abonnement voor 2 jaar: € 250 (incl. BTW)

Ps: Op twintig jaar tijd heb ik drie boetes gehad voor overdreven snelheid, en dat was twee jaar geleden. Drie keer 50 Euro! Twee keer met het koekblik en één keer met de moto.
Daar ga ik mij echt geen toestel voor kopen. :wink:
Afbeelding
costerke

Bericht door costerke »

Inderdaad, duur gevalleke dien coyote. Hout vast houden, maar nog NOOIT een
snelheidsboete gehad. Pas dit jaar in januari pas mijn eerste parkeerboete (15euro) gekregen. :-(
Ben toch al 32 jaar een verkeersdeelnemer.

Groetjes Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
jakke

Bericht door jakke »

Ik neem ook al 28 jaar deel aan het verkeer, met voertuigen welteverstaan! Maar het eerste jaar kreeg ik al meteen een boete, toen 5000 frank. :-?
Ben mijn snelheid snel beginnen aanpassen toen. :wink:
Afbeelding
GSMax

Bericht door GSMax »

Allemaal goed en wel en met alle respect, maar niet iedereen rijdt op dezelfde manier (lees: aan dezelfde snelheden) :-? Mij heeft die Coyote al dubbel en dik zijn geld opgebracht voor de komende 2 jaar 8-) Wikango geen ervaring mee. Frankrijk wilde de Coyote verbieden maar zijn nu teruggefloten want omwille van de wet op de privacy kunnen ze het niet verbieden (net zoals in België) 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Nick

Bericht door Nick »

Zo moeilijk kan het toch niet zijn?

Er staat een bord langs de weg, meestal op een paaltje zodat je het goed kan zien. Op dat bord staat een cijfer op in grote zwarte letters. Rond dat bord zit een rode band
Nu moet je proberen om datzelfde cijfer te zoeken op uw kilometerteller.

Opgelet! Vind je datzelfde cijfer niet terug, dan kan het zijn dat je in het midden van twee andere cijfers moet gokken.
(Bijvoorbeeld: 50 ligt tussen 40 en 60)

Vervolgen moet je proberen om met uw naald van de kilometerteller zo dicht mogelijk bij dat cijfer te blijven door meer of minder gas te geven, en ondertussen schakel je wanneer nodig een versnelling hoger of lager.

Dat kan nu toch zo moeilijk niet zijn dat je daarvoor nog een extra middeltje nodig hebt om te zeggen dat je er te ver boven zit met je wijzertje?
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Afbeelding
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
J
Contacteer:

Bericht door J »

Nick schreef:Zo moeilijk kan het toch niet zijn?

Er staat een bord langs de weg, meestal op een paaltje zodat je het goed kan zien. Op dat bord staat een cijfer op in grote zwarte letters. Rond dat bord zit een rode band

Opgelet! Vind je datzelfde cijfer niet terug, dan kan het zijn dat je in het midden van twee andere cijfers moet gokken.

Vervolgen moet je proberen om met uw naald van de kilometerteller zo dicht mogelijk bij dat cijfer te blijven door meer of minder gas te geven, en ondertussen schakel je wanneer nodig een versnelling hoger of lager.

Dat kan nu toch zo moeilijk niet zijn dat je daarvoor nog een extra middeltje nodig hebt om te zeggen dat je er te ver boven zit met je wijzertje?
bedankt voor de uitleg, ga dat eens uitproberen. Tot nu toe lukt me dat nooit om dat getalleke op hetzelfde te krijgen als die rare ronde borden.
Toch bedankt, ik zal het zeker eens proberen.

In elk geval is het nog altijd goedkoper dan op circuit rijden. Nu kost me dat ongeveer zo'n 7a 8 bonnen per jaar en vroeger gaf ik massa's meer uit aan banden alleen al.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
weedeebee

Bericht door weedeebee »

Voor de geïnteresseerden van coyote dingskes er is een nieuwe versie uit... de plus versie maw de oudere zullen weer ietsje zakken in prijs :D

Mini Coyote V1 inclusief abonnement van 4 maanden : € 149 (incl. BTW).
Mini Coyote V2 inclusief abonnement van 4 maanden : € 149,90 (incl. BTW). idd maar 90cent duurder
Mini Coyote Plus inclusief abonnement van 4 maanden : € 199,00 (incl. BTW).

Greetz Ward

PS: en neen ik verkoop die dingskes niet tis gewoon ter info heb juist eentje gekocht voor vaderdag :alien:
100GS & R 1150 GS
Rudi T

Bericht door Rudi T »

Coyote is inderdaad pokkeduur,

Iemand ervaring met Mr Handsfree Spy?
Is bedoeld voor auto's zal dus niet waterdicht zijn, maar voor 35 € kan je dat ook niet verwachten
Het ziet er alleszins veelbelovend uit, gratis downloads etc...

http://www.essecshop.be/index.php/mr-handsfree-spy.htm

Rudi
sabke69

Bericht door sabke69 »

coyote is misschien een beetje duur, maar zijn geld hier dubbel en dik waard.
aanschaf voor auto + motokit=250€ éénmalig
jaarlijks abbonement is dan 129€ met de snelheden die hier varieren en op de korte afstanden dan nog, is dat zijn geld waard.
En ja je moet je snelheden aanpassen, maar een extra oogje op de radars is meer dan welkom.
Zijn er heel tevreden van. En wij rijden dan steeds met 2 dus ik volg Kurt en weet dan ook aan boetes te ontsnappen, voor ons is het een besparing.
Sabke

BMW Vlaanderen lid
[/size][/i]
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

sabke69 schreef:ik volg Kurt en weet dan ook aan boetes te ontsnappen
Aan de meeste dan toch :-P Speedy Kurtje :lol: :lol: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Nick schreef:Zo moeilijk kan het toch niet zijn?

:lol: :lol: :lol: Toch niet zo gemakkelijk als het klinkt :clown:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
sabke69

Bericht door sabke69 »

Yep :lol:
Was nog net van voor aanschaf coyote, en je kan niet alles filteren he :oops:
Moet zeggen, ga niet te hard roepen, tot nog toe heeft die toch zijn nut al bewezen, maar eerlijk is eerlijk, kurt rijdt ermee op zijne moto en in zijne auto, ik heb er gene in koekeblik of op mijne tuf en heb waarschijnlijk al meer geluk gehad dan hij zeker, :thumleft: :lol: :lol:
Hij heeft inderdaad soms wat last van een zware voet en hand :shock: :twisted:
Sabke

BMW Vlaanderen lid
[/size][/i]
J
Contacteer:

Bericht door J »

voor de lokale politie is dat ook een goed gerief. Als ze nu echt willen dat iedereen zich aan de snelheid houdt, dan installeren ze dat in een patrouille wagen en die klikken maar wat tijdens het rijden. Alle andere coyote gebruikers passen hun snelheid dan mooi aan en ze hoeven niet eens meer te flitsten. Kunnen ze gewoon wat verder koffie slurpen en koekskes fretten.

J
jakke

Bericht door jakke »

Het is net door het hoge aantal weggebruikers die hun snelheid "niet willen of niet kunnen" aanpassen dat men die kaskes blijft bijzetten! En dan liggen bleiten dat het niet plezant rijden meer is. :roll:
Ik stoor mij meer aan het bos aan verkeerslichten dat hier in het vlaamse landsgedeelte neergepoot wordt! Op een baan met 20 zijstraten staan hier 20 verkeerslichten. :-?
Als ik op bezoek ga bij mijn moeder, passeer ik op 12 km maar liefst 9 verkeerslichten. Da's om de 1,3 km een verkeerslicht. En daar komt binnen de kortste keren, met zekerheid nog eentje bij. :-?
Afbeelding
Harald

Bericht door Harald »

10 of 12 jaar geleden , heeft Bert Anciaux, toenmalig mistere van verkeer of zoiets zeker,
aangekondigd dat er een " mentaliteitswijziging" moest plaats vinden.
Wie niet wil luisteren zou het voelen.
"Citaat de zogenaamde superboetes en hogere pakkans ".
En inderdaad, een grote groep wil nog steeds niet mee spelen.
Denkt nog steeds zoals in de jaren '70.

Hoe langer wij die mannen voer geven, hoe meer ze gaan willen.
Voer= snelheidsovertredingen alcoholgebruik enz
Hoe meer ze willen = de pakkans vergroten bv door electronica zoals meer flitsdozen.

Ik heb geen radarverklikker.
Mijn flitskastverklikker op de GPS staat doelbewust uit. ( anders piept die ononderbroken )

Maar ik respecteer de snelheidslimieten ( vrij goed ) , ik haal in waar het mag of enigzins kan enz.
Ik probeer de wegcode te respecteren ( al wil dat niet zeggen dat ik de wegbeheerderes altijd kan begrijpen )
En ondanks alles geniet ik nog steeds van het motorrijden.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
J
Contacteer:

Bericht door J »

ja Harald wel niet vergeten dat je in een andere positie zit he. Wat zou uw werkgever er van vinden dan je zo per jaar 7 a 8 keer met een snelheidsovertreding naar boven komt? Dat zal zeker bewust of onbewust meespelen.

J
Plaats reactie