Nog een newbm

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Black RR

Nog een newbm

Bericht door Black RR »

Toch even kennismaken, na een paar Honda's CBR1000-VFR750 en CBR600F heb ik begin juni een zwarte R1150R (tweedehands met 15000 km) gekocht. Schitterende motor, ik was er al een tijdje verliefd op maar de tijd :lol: ontbrak om hem te kopen.

Nu 5000 + km later begin ik het rijden ermee gewoon te worden en het is een waar genot, woon-werk, file, stad, bochten zelfs plat op de tank achter een VTR firestorm aan (dan komt hij veel te kort) maar eens komt er een eind aan de snelweg en dan ... Enkel de VFR kwam in de buurt kwa rijplezier. Plus met naked ga je niet extreem over de limiet, dat voorkomt onaangename post van onze vriend de politie.

groeten
sven
Contacteer:

Bericht door sven »

Black RR,

Proficiat met de aankoop en veel rijplezier gewenst. :lol:

Sven
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Welkom Black RR,

Veel succes met je aankoop. En zoals je zegt, een R is een soort "begrenzer"... genieten en de mogelijkheid hebben mooi en vlot bochtenwerk te doen en prima motor voor secundaire wegen. Autosnelwegen kent hij wel, maar liefst aan "legale" snelheden... anders is de funfactor ver te zoeken.

Veel rijplezier en wees voorzichtig :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Shulty

Bericht door Shulty »

Welkom :!:

Greetz,
Peter :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Luc Hagenaars

welkom

Bericht door Luc Hagenaars »

proficiat met de aankoop,enwelkom in het wereldje van BMW
ikzelf heb ook een R1150R ben ook heel tevreden maar je hebt gelijk je moet hem wel degelijk leren kennen voor je hem kunt smaken.
veel plezier ermee

MVG,
Luc
free rider R1150R
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

welkom hier op het Forum (hoe heb je het gevonden)
hopelijk treffen we u ook eens op de gezellige toeritten.
veel lees plezier en rijgenot
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
be432081

Bericht door be432081 »

zover staan we ,

ik heb een bod gedaan van 9K , heb hem daarnet gezien en is effectief in orde , met maar 11000km ipv 13000 eerst gezegd.
Hij denkt erover na ,samen met het vrouwtje.
Ik wacht.......
Midlife-crisis , tis van da
Lex
Contacteer:

Bericht door Lex »

Hallo Black RR welkom en suc6 met de BMW maar dat zal wel lukken
http://www.starcom1.eu

Ook ik ben lid...
mike the bike

Bericht door mike the bike »

veel geluk met je nieuwe aanwinst
Chrisser

Bericht door Chrisser »

Hallo Black RR,

Ook ik heb sinds een maand of 4 een zwarte 1150R en heb er ook veel plezier aan. Vooral na de cursus motorbeheersing in Tongeren afgelopen zondag is de fun er alleen maar een stuk groter op geworden.
Voor diegenen die nog zouden twijfelen aan zo'n cursus : Zelfs voor ervaren rijders (die ook nog deelnamen) was dit een zeer leuke en nuttige leerrijke dag!!

Enfin, Have fun!!

Chrisser
Norbert

Bericht door Norbert »

Proficiat met je aankoop en welkom ,van een Motarke uit Gent
BlackLine R1150RT 25/03/05
Black RR

Bericht door Black RR »

Bedankt voor jullie welkom en tot verder op dit forum. Je zal me zeker wel eens tegenkomen op een toerrit en een cursus motorbeheersing wil ik absoluut eens volgen.
Ik ben niet geinteresseerd in circuitrijden maar wel in beheersing aan lage snelheid.

groeten
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Black RR schreef:Ik ben niet geinteresseerd in circuitrijden maar wel in beheersing aan lage snelheid.
Ik denk dat je dan bij het juiste merk zit, en op het juiste forum :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Welkom buur!
Ik woon in Meise en word her en der gebracht door een zilveren 1150GS.
Je bent hier altijd welkom voor raad en daad.
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Black RR

Bericht door Black RR »

Dank je Bob,

ik zie je wel rijden. Ik draag rood-wit-zwarte Shark helm. 8)

groeten
bmw-mac-lover
Contacteer:

Nieuwe RTer en cursus rijvaardigheid

Bericht door bmw-mac-lover »

nog nen nieuwe rijder.
Hallo RT'ers :) Door een ongelukkig toeval (onverwacht overlijden van mijn vader op 58 jarige leeftijd :( ) kwam ik onlangs in het bezit van zijn moto, een 1150RT van net geen jaar. Na wat wikken en wegen over het al dan niet verkopen heb ik besloten hem toch te houden. Ik heb eigenlijk altijd wel al willen motorrijden maar omwille van diverse redenen is het er nooit van gekomen (vrouwken, $,....). Ik besef nu wel ten volle wat ik gemist heb de afgelopen jaren (vooral spijt dat ik nooit met mijn vader getoerd heb) !

Omdat ik nog zo enen ben die zijn rijbewijs in de Sarma gekregen heeft (allé moto-rijbewijs dan toch : ik ben bij de laatste lichting die bij het behalen van zijn autorijbewijs ook nog met de moto mag rijden), had ik onmiddelijk besloten om zo snel mogelijk een opleiding rijvaardigheid te volgen. Na wat surfen op het internet had ik er een paar gevonden. Voor mijn keuze heb ik mij toen laten beïnvloeden door de meest uitgebreidde website en de mogelijkheid om te betalen via opleidingcheques (dat scheelt toch serieus veel dan). Toevallig hoorde ik dat de vader van één van mijn collega's opleiding gevolgd bij 1 van mijn 2 laatste keuzes (tot zijn zeer grote tevredenheid), het werd dus het VOC (verkeersopleidingscentrum) in Brugge (blauwe toren).
Ik ben dus naar ginder geweest voor een volledig weekend en man, man, man, wat heb ik bijgeleerd ! Maar blijkbaar ik niet alleen er waren nog 3 andere cursisten (nog 1 bleuken die pas rijles gevolgd had voor het rijbewijs en 2 mannen die al zo'n 10 jaar reden). En ook ZIJ hebben wreed veel bijgeleerd ! Ik zou dus tegen iedereen hier zeggen : DOEN !!!!!
Om een simpel voorbeeldje te geven : de zaterdagmorgen, terwijl de anderen aan het oefenen waren, reed ik het parkoerken af en raakte niet door alle bochten in 1ste, in de namiddag hadden we wat theorie gehad en geoefend en deed ik datzelfde parkoer met gemak in 2de, de zondag zelfs al stukken in 3de of net geen 3de.

En oh ja (en nu hoop ik dat dit niet op reclame gaat lijken want ik verdien er niks aan, tenzij er misschien nen lesgever op dit forum zit en mij een gratis dag gaat aanbieden ;)) : als je in West-Vlaanderen woont moet je zeker naar het VOC gaan (als ge der niet woont ook, 1 van de andere cursisten kwam speciaal van Brussel omdat hij ook via mond aan mond gehoord had dat hij ginder moest zijn). Hun infrastructuur is ongelooflijk goed (2 pistes om te oefenen, 1 kleine en 1 grote), ze waren bovendien nog zo vriendelijk mij een lesmoto te lenen toen mijnen RT de zondagmiddag olie begon te lekken.
Oh ja nog 1 kanttekening ik vond persoonlijk 1 weekend te lang, ik zou het liever 2 opeenvolgende zaterdagen doen omdat mijn concentratie de zondag niet optimaal was (waarschijnlijk was ik toch vermoeider dan gedacht van de zaterdag). Ik zit nu veel relaxter op de moto, kan mijn bochten veel beter inschatten (door de aangeleerde kijktechniek) waardoor ik ze sneller kan nemen (niet lachen nu aan 40 ipv 20 per uur hier in mijn straatje :) en toch veiliger ! :D :wink:

PS 1 : ik zag dat er nog RTers uit Middelkerke en omgeving op dit forum zitten. Misschien moeten we eens afspreken.

PS 2 : weet er iemand in de buurt van Middelkerke een terrein waar ik wat kegeltjes zou kunnen zetten om te oefenen. Liefst rustig zonder al te veel pottenkijkers. Als jullie goesting hebben om eens samen te oefenen kan dit misschien ook leuk worden !
Plaats reactie