Nick schreef:Zo moeilijk kan het toch niet zijn?
Er staat een bord langs de weg, meestal op een paaltje zodat je het goed kan zien. Op dat bord staat een cijfer op in grote zwarte letters. Rond dat bord zit een rode band
Nu moet je proberen om datzelfde cijfer te zoeken op uw kilometerteller.
Opgelet! Vind je datzelfde cijfer niet terug, dan kan het zijn dat je in het midden van twee andere cijfers moet gokken.
(Bijvoorbeeld: 50 ligt tussen 40 en 60)
Vervolgen moet je proberen om met uw naald van de kilometerteller zo dicht mogelijk bij dat cijfer te blijven door meer of minder gas te geven, en ondertussen schakel je wanneer nodig een versnelling hoger of lager.
Dat kan nu toch zo moeilijk niet zijn dat je daarvoor nog een extra middeltje nodig hebt om te zeggen dat je er te ver boven zit met je wijzertje?
Ik zie AL die borden ook staan, men kan er niet naast kijken, er zijn er genoeg, OOK veel andere zonder cijfer op!(ik geloof dat we er meer staan hebben, dan in de al ons omrigende landen tesamen, om maar nog niet te spreken van GROTE verschil van de toestand van de wegen, daar en bij ons).
Nu terug bij de les
Ik probeer altijd dat cijfer te zoeken op mijn kilometerteller, maar in de meeste gevallen, schuiven ze al een ander bord met een ander cijfer onder uw neus! Dus opnieuw beginnen met zoeken op die kilometerteller!
Ik ben echter niet zo goed en zeker geen gokker, vooral dat het met 40 en 60 nooit zal helpen, daar ik terug borden zie afwisselend van 50 naar 30, nog geen 500 meter verder 70, terug 50 (terug naar 40-60), nog niet in de buurt en al terug 90, enzovooooooooooooort......!
Het is van schakelen als een gek
Intussen altijd maar met één oog op de baan, op de GPS, opletten voor de bakken, bobbels, paaltjes, af en toe een zebrapad, het ander verkeer(25% zou nooit achter een stuur mogen zitten), en als ik met de motor ben (ook met de wagen, eerste maal in mijn levende 2 velgen achteraan geplooid), HET SCHANDAAL van België, de putjes, putten en gewoon de grote wegverzakkingen...
Tot de volgende (apenland)-lol en of fabel