radarverklikker

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

wooter
Contacteer:

Re: radarverklikker

Bericht door wooter »

Essec verkoopt de MiniCoyote 1 voor 75€.

Harald, een mentaliteitswijziging is moeilijk als ik zelf een half uurtje van ongelimiteerde snelwegen woon, en ik keer op keer moet vaststellen dat wel geacht wordt dat de gewone burger zijn mentaliteit moet wijzigen, maar de gezagdragers zelf opvallen in net niet hun mentaliteit te wijzigen. Ik kan niet meer bijhouden hoe ik op veilige afstand van een paar collega's van je naar huis heb kunnen rijden tegen snelheden die niet passen in die gewenste mentaliteitswijziging, en daar brandde geen enkel blauw lampje.

Op zich heb ik daar ook niks op tegen. Ik rij nl. liever ook zo :).
offshorecl1

Bericht door offshorecl1 »

Nick schreef:Zo moeilijk kan het toch niet zijn?

Er staat een bord langs de weg, meestal op een paaltje zodat je het goed kan zien. Op dat bord staat een cijfer op in grote zwarte letters. Rond dat bord zit een rode band
Nu moet je proberen om datzelfde cijfer te zoeken op uw kilometerteller.

Opgelet! Vind je datzelfde cijfer niet terug, dan kan het zijn dat je in het midden van twee andere cijfers moet gokken.
(Bijvoorbeeld: 50 ligt tussen 40 en 60)

Vervolgen moet je proberen om met uw naald van de kilometerteller zo dicht mogelijk bij dat cijfer te blijven door meer of minder gas te geven, en ondertussen schakel je wanneer nodig een versnelling hoger of lager.

Dat kan nu toch zo moeilijk niet zijn dat je daarvoor nog een extra middeltje nodig hebt om te zeggen dat je er te ver boven zit met je wijzertje?

Ik zie AL die borden ook staan, men kan er niet naast kijken, er zijn er genoeg, OOK veel andere zonder cijfer op!(ik geloof dat we er meer staan hebben, dan in de al ons omrigende landen tesamen, om maar nog niet te spreken van GROTE verschil van de toestand van de wegen, daar en bij ons).
Nu terug bij de les :cyclopsani:
Ik probeer altijd dat cijfer te zoeken op mijn kilometerteller, maar in de meeste gevallen, schuiven ze al een ander bord met een ander cijfer onder uw neus! Dus opnieuw beginnen met zoeken op die kilometerteller!
Ik ben echter niet zo goed en zeker geen gokker, vooral dat het met 40 en 60 nooit zal helpen, daar ik terug borden zie afwisselend van 50 naar 30, nog geen 500 meter verder 70, terug 50 (terug naar 40-60), nog niet in de buurt en al terug 90, enzovooooooooooooort......!
Het is van schakelen als een gek :clown:
Intussen altijd maar met één oog op de baan, op de GPS, opletten voor de bakken, bobbels, paaltjes, af en toe een zebrapad, het ander verkeer(25% zou nooit achter een stuur mogen zitten), en als ik met de motor ben (ook met de wagen, eerste maal in mijn levende 2 velgen achteraan geplooid), HET SCHANDAAL van België, de putjes, putten en gewoon de grote wegverzakkingen... :bounce:
Tot de volgende (apenland)-lol en of fabel :salut:

Bericht door GSMax »

:bsstupid:

Ik zie die bordjes ook staan zelle, maar wie zegt dat ik wel volgens die cijferkes op die bordjes wil rijden :-? :?: Vlaanderen staat vol met bordjes en soms revolteer ik tegen die onzinnigheden :roll: In bebouwde kom zal ik altijd de voorgeschreven snelheid rijden, maar euh soms staan daar ook onzinnige snelheidsborden en dan rij ik mijn eigen snelheid :shock: En ja Harald ik ben een kind van de (eind) jaren 70 (dat waren pas plezante motorjaren :grin: ), en daar waar ik kan (autostrades, mooie open gewestwegen, etc) zal ik serieus doorpappen, en als ik gepakt wordt dan zal ik betalen :shock: Maar gelukkig wordt de soep niet zo heet gegeten als dat ze geserveerd wordt, want heb al verschillende keren meegemaakt dat de vriendelijke persoon in de anonieme flikkenwagen, teken deed om mijn snelheid wat te verlagen :lol: :lol: :lol:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Opvallend hoe de opvattingen over motorrijden verschillen....Voor mij is het pure ontspanning, ontstressen, efkes in een andere dimensie...Ik kan al lang niet meer rijden in vlaanderen, dat laat ik liefst zo snel mogelijk achter mij. Ik heb er niets aan om als een landbouwvoertuig van A naar B te tuffen en ondertussen 7 accidenten te veroorzaken omdat ik zit te suffen....Mss ooit wel es, als ik nog ouder en nog meer versleten ben, met nen oldtimer..... als ik dat nie meer kan, verkoop ik den boel, ga ik wel postzegels verzamelen of orchidekes kweken of zo....

dus die coyote, ja zegt mij wel iets, als het ook werkt in het buitenland en vooral als het werkt op binnenbanen, autostrade probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Lijkt mij dat het aantal meldingen op de binnenwegen, zeker de minder drukke, niet zo hoog gaan liggen en je dus nog altijd veel pakkans gaat hebben
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
GSMax

Bericht door GSMax »

Het gaat em mij vooral Dirk over de lokatie van de vaste flitsers, want dikwijls kom je op plaatsen waar je ze niet weet staan en dan is het handig om een signaaltje te krijgen, want te snel rijden is iets wat ons allemaal wel eens overkomt, nietwaar (lees allemaal en dus ook diegenen hier die heiliger dan de paus proberen te zijn :twisted: ). Het feit dat je hier en daar ook nog eens over de mobiele flitsers wordt geinformeerd is lekker meegenomen 8-) In Frankrijk heeft dat ding een enorm goede dekking, in België is dat wat minder, in Nederland nihil (maar wie gaat er nu in NL motorrijden :lol: ) en in Duitsland weet ik niet :oops:
Grtz
Marc

Tomini

Bericht door Tomini »

Ik rijd dagelijks met moto naar het werk , en in m'n vrije tijd vanaf da ik kan, en moet zeggen dat ik mij in menselijke mate aan de regels houd.
Zou niet lang duren mocht ik overal vol gaas willen rijden...
NU ben ik een maand geleden heel dom eens uit haast aan het gas gaan hangen tweehonderd meter voor het uitrijden van de bebouwde kom (mij beetje laten vangen aan verbreden van de weg en verder zicht) moet het dan nie juist passen dat ik op een zeldzame uitspatting de polies moe tegen komen ...
Jeps ze stonden portretten te trekken, en ik was bij de gelukige... 200m verder een oranje mannetje op de baan om me te stoppen; ik dacht controle...
Papieren, rijbewijs, en hele de sierk mogen tonen waarop ik zei, amai meneer de polies, uw controle valt redelijk ongelegen, want ben gehaast, moet binnen twintig minuten in brugge zijn en het is nog 25 minuten rijden... Die man tegen mij... ja manneke , ik vrees da ge er niet gaat geraken... ge zijt just geflitst aan 100 in bebouwde kom...ik kreeg alle kleuren van de regenboog, en kon nauwelijks geloven dat ik zo snel reed... nuja, direct rijbewijs afgenomen, en mogen op de goedheid van een paar vrienden rekenen om mijn moto te komen halen... Dit is mijn tweede snelheidsboete op de moto op 70.000 km maar is een hele zure, die mij lang zal bijblijven; maar in de twe egevallen ben ik ertegen gelopen terwijl men op de radio wel degelijk aan het melden was dat die er stonden... brute pech dat ik met de moto was, want met de auto ging ik het geweten hebben... maar ging ik wel zo snel niet gereden hebben ook.
NU overweeg ik om m'n coyote op de moto te monteren zodat ik terug naar het verkeer kan kijken en niet voortdurend naar de kant van de weg als ik op de moto rijd al rijd ik nu wel heel erg braafjes. Ik hoor menig mensen al denken dit helpt door u aan de snelheden te houden, en daar hebben ze gelijk in, maar ieder eerlijk motorrijder zal warschijnlijk wel moeten eerlijk toegeven dat ook zij wel eens te snel rijden... al dan niet opzettelijk.
Heeft iemand ervaring met montage van een mini coyote plus op een motor (gsa) en hoe is die uitgerust. Er bestaan een paar motor accesoires van coyote zelf, maar die vind ik eerlijkj gezegd niet speciaal zitten. Zou eerder een oplossing zoeken in het kunnen monteren naast zumo achter scherm om in het zicht te hangen ipv in de midden van het stuur. Ik heb wel een wijze les geleerd uit mijn boete nu: "beter tien minuten te laat dan geen rijbewijs meer"
One life... live it
2008-2010 1200gsa rood
2010-... 1200gsa "30year"
Panda

Bericht door Panda »

:arrow: nultolerantie lag vandaag eentje in brievenbus 51 km-uur in zone 50 :-(
Lid BMWMCVL ER250/GSXF750/RT1150RT/R1200RT/GSA 1200
GSMax

Bericht door GSMax »

Bij mij gemonteerd op stuur op Ram mount en met velcro (prachtig spul :grin: )

Afbeelding
Grtz
Marc

Plaats reactie