Ga hier even die niet meegegaan zijn aan de voorbije promotierit laten meegenieten .
Mijn vrouwtje heeft bijna dagelijks een klein verslag gemaakt en zet deze er even bij /
Heb ook al van de eerste dagen fotos klaar die ik er al bijzet zodat je toch kan meeleven .
Is een vrij lange tekst en hoop dat die het lezen de tijd nemen want is echt wel de moeite .
Vertrek 1 juni 2011
Dag lieve allemaal,
Hier dan het eerste verslagje van onze Route Milka,
Vanmorgen onmenselijk vroeg opgestaan voor een vakantie dag.
Maar om 4.45u! Een dik half uurtje later zaten we al fris gewassen en geschoren, gepakt en gezakt op de motor.
In Rumst de Nest en Erwin nog opgepikt en dan alons on y va à Orval, beetje voorbij Brussel lag er al een vrachtwagen op zijn zij, gelukkig wel in de tegenovergestelde richting zodat wij er geen last van hadden.
Het zonnetje begon er door te piepen dus het was veelbelovend.
Verder de Ardennen in stak er echter wat bewolking op die gelukkig niet hardnekkig was en in Orval was het ondanks het vroege uur redelijk mooi weer.
We waren bij de vroege vogels en hadden dus nog plek genoeg om te gaan zitten aan de ontbijttafel.
Lekker ontbijt achter de kiezen gestoken, héél traditionele boterhammetjes, 1tje met kaas en 1tje met hesp, koffietje erbij; nog wat gebabbeld met de buren en wat info over de Garmins uitgewisseld en hopsa daar vertrokken we dus richting Frankrijk voor de 1ste dag Vogezen-Zwitserland.
Orval ligt zeer zuidelijk in België dus we waren al zeer snel in Frankrijk, de Elzas binnen, mooie streek, veel groen en het was ook duidelijk dat daar meer regen gevallen is de laatste maanden als bij ons want het koren, de gerst en andere granen stonden er merkbaar hoger en mooier bij als wat ik op onze velden zie.
We hebben er voor gekozen om solo te rijden want we hadden al snel gezien dat de groepjes die hier rijden vooral optrekken, veel te snel door de dorpen sjezen, remmen in de bochten ook waar het niet nodig is, en dat vinden wij niet echt ontspannen rijden.
Maar goed, we hebben mooi weer gehad tot een beetje na het eten.
Gezellige stop, zaten nog wat BMW rijders binnen, het trekt aan hé, moto op de parking, komen er meerdere.
De bazin van het eethuisje had waarschijnlijk de beste dag sinds tijden.
Maar het was zeker lekker.
Zo dan na het eten de Vogezen binnengereden en alles liep gesmeerd.
Tot we aan de eerste col kwamen, mist!!!!! Nog geen klein beetje ook, je zag letterlijk de weg niet meer.
Gelukkig kon je nog de markeringen op het midden van de weg zien want je moest bijna op de tast rijden.
Kwam er nog eens fikse wind opzetten en dan kon de lol natuurlijk helemaal niet meer op, nog wat regen op ons Djeep en gelukkig dat we waren met het mooie weer!
Er waren 2 GS rijders achter ons aan komen rijden en die vonden het wel makkelijk dat ze een baken voor hun hadden rijden.
Maar goed, na dikke 3kwartiers met blindengeleidehonden te hebben gereden was er eindelijk licht aan het einde van de tunnel en konden we weer wat verder zien dan onze neus lang is!
Dan toch een toevallig groepje gevormd met enkele collega’s BMW rijders en op naar het hotel.
Goed hotelletje zo te zien, propere kamers mét rolluiken-dat wordt dus slapen zonder licht- en een comfortabele badkamer. Vanavond nog het Bugatti museum bezoeken en dan dodo doen.
2 en 3 juniLieve Allemaal,
In ons hotel is er geen gratis wifi, dus jullie moesten even wachten op de volgende mails.
Maar hier zijn dan onze verdere avonturen van de Route Milka.
Op woensdagavond zijn we dus naar het Bugati museum geweest.
Was echt wel de moeite, zeker voor de mannen waaronder natuurlijk ettelijke autofreaks zitten.
Allerlei stokoude modellen gezien, waarvan de topsnelheid toch 2Okm per uur was!
We spreken dan wel van de late jaren 1800.
Er waren grappige modellen bij, je vraagt je af of ze daar wel veilig mee konden rijden.
De eerste auto's zagen er zo een beetje uit als koetsen zonder paarden.
Er was ook 1 model met een enorm lang voorstuk.
Moet niet handig geweest zijn om te parkeren, maar ja, in die tijd zal er waarschijnlijk nog niet veel hebben rondgereden dus parking zat.
Ook 1tje die een topsnelheid van 210km per uur en ik geloof dat het van 1936 was of zo.
De crème de la crème dus.
Als je wou kon je op verschillende schermen nog een heel stuk geschiedenis volgen ook.
Afijn, we hebben er onze ogen goed de kost gegeven en hebben er heel lekker gegeten.
Drank à volenté en voor sommige mannen was dat een buitenkansje want ik zou niet graag de flessen cider en wijn hebben betaald die langs gekomen zijn.
De foi gras heb ik laten passeren, maar voor de rest was het smakelijk eten.
Dan donderdagmorgen vertrokken naar Zwitserland.
Het weer was veelbelovend in het begin, maar helaas pindakaas, wat heel mooi had moeten zijn, de toppen van de bergen, -de cols dus- die hingen ook weer in de mist.
Net als de dag ervoor zijn we dus letterlijk de mist in gereden.
Tja, dat is niet zo leuk natuurlijk.
Gelukkig was het rond een uur of 3 dan eindelijk opgeklaard en konden we stilaan van de mooie Zwitserse natuur beginnen genieten.
Op een bepaald moment kwamen we de bocht om en konden we het meer van Geneve in al zijn glorie zien liggen!
Dat zie je natuurlijk niet elke dag en ik blijf het een mooie combinatie vinden, water en bergen.
Na mijn nek stijf te hebben rondgedraaid om toch maar niets te missen zijn we aan het hotel aangekomen.
We waren bij de 20 eerste -niet dat je een prijs krijgt hoor- en als ik me niet vergis waren we het eerste koppel dat was gearriveerd.
De andere zijn blijkbaar hier en daar wat te lang op terrasjes blijven plakken.
Het is een vrij groot hotel met ruime kamers!
Dik in orde dus, maar het mag wel ook want het heeft 4sterren en ligt pal in een ski gebied.
We hebben de prijzen van de kamers gevonden in de kast en ik moet eerlijk zeggen dat we dat onder ons 2tjes nooit zouden besteden.
Zwembad, sauna, solarium allemaal aanwezig.
's Avonds een heel lekker buffet gegeten.
Dessertbuffet van hier tot in teutreweute, en ik heb moeite moeten doen om niet schandalig te overdrijven.
Maar het is gelukt ik heb maar een klein stukje citroentaart en een ietsepietsie rode vruchten crumble genomen.
Na een verkwikkende nachtrust opgestaan om 8.15 dat is naar onze normen heel goed geslapen in een vreemd bed weeral maar eens gaan eten.
Ontbijtbuffet was ook weer dik in orde!
De motor opgestapt en via steile hellinkjes met haarspelbochten naar Gruyere gereden.
Eigenlijk is dat maar een heel klein stadje.
Dat hebben we zelf niet verkend want onze gps had aan het begin van de dag wat kuren en we zijn wat later dan de rest vertrokken omdat Patrick de route heeft moeten her installeren.
We hadden een afspraak in de wereldbekende kaasfabriek om te eten en ook om een rondleiding te krijgen.
Het eten was niet slecht, maar het heeft wel erg lang geduurd met de bediening omdat het echt volle bak was daar.
Er zat ook geen structuur in de bediening.
Hebben een halfuur moeten wachten op onze dessert en het had niet veel gescheeld of ze hadden hem kunnen steken waar de zon nooit schijnt!
Aangezien die maaltijd op voorhand was besteld en betaald hadden ze toch wel wat preciezer kunnen werken maar kom, die mensen van de bediening deden al bij al toch nog hun best.
Dan de rondleiding gaan volgen.
Eigenlijk stelde dat niet zo veel voor.
Je moest een kastje nemen, een taal kiezen en dan kon je een heel klein stukje van de fabriek zien en op schermen de uitleg over het maken van kaas volgen.
Huppakee nog maar eens de motor op voor de rit terug naar het hotel.
Zwitserland is een erg mooi land.
Bergdorpjes, koetjes, geitjes en heel mooie bergweide die nu volop in bloei staan.
Lekker geurtje! Al moet je hier en daar natuurlijk ook wel de eua de Vache meenemen.
Benzine stations hebben ze hier ook wel genoeg, je zult niet snel zonder benzine vallen.
Slechte wegen jammer genoeg ook.
Het zal wel zo zijn dat de meeste grote wegen waar je voor moet betalen van uitstekende kwaliteit zijn, maar de bergpassen nou, die kunnen echt wel een pak beter.
In het hotel aangekomen lekker sauna-tje genomen, zwemmeke gedaan en dan is ondergetekende deze mail naar jullie aan het schrijven.
4 juni
Dag lieve allemaal,
Vandaag was het een beetje een bewogen dag, maar ook een heel mooie.
Vanmorgen na het ontbijt zoals gewoonlijk weer de motor opgestapt voor de dagelijkse toer.
Je bent hier natuurlijk niet om te wandelen. (gelukkig, want dat zou niet lukken)
Na een paar km moesten we een klein baantje inslaan, jongens! Stijl naar beneden, ongeveer 35%. Voor diegene die denken dat we overdrijven, ik zou zeggen vraag gerust na aan de rest.
Maar goed zonder kleerscheuren beneden gekomen en dan op toch wat vlakkere banen verder gesjeesd.
Komen we een groepje tegen en rijden er gewoon rustig achter, plots komt daar een auto aan en iedereen volop in de remmen om niet tegen elkaar te botsen.
Als je dan net zoals ik naar de bloemetjes en de bijtjes aan het kijken bent is dat wel schrikken dat je zo tegen elkaar wordt geschud.
Gelukkig niks gebeurd en met een kloppend hartje verder gereden.
Patrick vond het plotseling de moment om toch maar eens goed op te trekken, niet erg, hij kan goed rijden dus... Maar van al dat gesleur aan de gashendel, schakel, schakel, schakel kreeg ik wel kloppen in mijn nek.
Vind ik eerlijk gezegd niet zo fijn, dus ik had er even genoeg van.
Zijn dan gestopt aan een terrasje waar we samen met nog een deel anderen een kop koffie hebben gedronken, kwartiertje gekletst en dan zag ik het terug zitten.
Verder gegaan over mooi passen, berg en dal.
Op een bepaald moment zat er een levensgrote scheur in het asfalt en net op het moment dat Patrick uit wou wijken komt er in volle snelheid een tegenligger aangereden.
Dus BOEM Patat door de scheur, Patrick stond recht op de motor en ik zat bij hem vooraan op het zadel.
BOEM BOEM BOEM, klein hartinfarct.
Vandaag genoeg adrenaline door het bloed gejaagd voor de rest van het jaar.
Stoppen voor de lunch in een plaatselijke Auberge.
Schoon woord voor restaurant-taverne.
Zeer vriendelijke gastvrouw, maar jammer genoeg begon het lichtjes te druppelen, zwaarder te druppelen, goed te regenen dus.
Aangezien je niet de hele dag kunt wachten na een half uurtje doorgereden, en gelukkig maar een 10tal minuutjes regen gekregen.
Vanaf dan liep de rit voortreffelijk, niet te moeilijke wegen meer en op naar het stadje Evian.
Dat ligt dus aan het meer van Geneve, en dat is dus wel een ander meer dan dat we 2dagen geleden gezien hebben.
Mijn foutje. Dat meertje noemde dus anders.
Is een heel mooi stadje, maar als ik zo een beetje rondkijk moet je daar over een flink budget beschikken wil je er een beetje bij horen.
Geen spek voor de werkman zijn bek!
Hebben daar op de kosten van BMW (waarschijnlijk hebben we dat bij betaald) een ijsje kunnen eten in een ijssalon.
Terug over berg en dal naar onze -voorlopige- stal.
Weer sauna-tje, zwemmeke, en gelukkig vandaag ietsje vroeger kunnen eten als gisteren.
Toen was het al dik 20.30 voor we aan tafel konden gaan.
Was toen ook bediening aan tafel en een 4! (pffft) gangen menu.
Nu terug buffet, niet te veel genomen en zoals jullie zien zijn we nu het verslagje aan het typen.
Morgen alweer de voorlaatste dag.
Nog 1keer overnachten in een hotel.
Weliswaar al wat dichter bij huis dan en dan hupakee vanaf dinsdag terug gewoon aan het werk.
5 juni
Hallo lieve luisterkinderen,
Zo, de zondagsrit zit er weer op!
Joehoe, zo stilaan stram en stijf gezeten, Patrick ook trouwens.
Maar goed, vanmorgen rond 4u zijn er al een paar richting België vertrokken.
Onmenselijk vroeg maar misschien moeten die mensen morgen wel met de vroege shift beginnen en aangezien het toch een serieuze dagtrip terug naar huis is is het begrijpelijk dat die zo vroeg rijden.
Kan zijn dat er een andere reden is maar goed we dwalen af.
De rit van vandaag was wat onze motor betreft de mooiste en beste.
Gedaan met 99u bochten in de bergen, ook niet te veel steile paadjes naar beneden.
Gisteren bleken mijn 15% 3O% te zijn, niet te doen dus.
Vandaag heeft Patrick zich nog eens volledig kunnen uitleven, lekker gassen!
Voor mij was het ook wel een pak aangenamer, een paar cols tot daar aan toe maar trop was echt te veel op den duur.
Het zijn anders wel rare jongens die Fransen!
Momenten dat er Route Degradee staat denk je "Degradee? dat valt hier toch mee" andere momenten is er niks gedegradeerd en voel je de motor de merengue dansen!
Als er bochten zijn waar je van om ver valt geven ze ook geen opmerkingen en bij flutbochtjes staat er dan een bord met Atention Curve!
Begrijpen wij kan. Je ziet niet alleen de Belgen zijn fou.
Mooie bergdorpjes gezien, mensen in klederdracht, een praalwagen, een historisch stadje.
Afijn mijn ogen hebben weer in hun kassen kunnen draaien om maar niets te missen.
Jammer genoeg is het fototoestelletje een echte batterij vreter en net op momenten dat er nog wat moois te zien was waren de batterijen plat!
GGGGRRRRMMMBBLLL Nu ja, ik heb nog genoeg foto's en van de mooie rotondes kan ik bijna een fotoalbum uitgeven.
Het weer is ook vriendelijk geweest.
Buiten een paar spatjes die op de verkeerde plaats naar beneden zijn gevallen hebben we het de ganse dag droog gehouden.
Hier willen de middenstanders blijkbaar niet zo veel werken op zondag, dus waren we blij dat we eindelijk iets vonden om te drinken, een bakkerij anex cremerie anex café,.....
Daar hadden ze natuurlijk de handen vol want heel het dorp komt daar zijn inkopen doen.
Moet wel zeggen dat het hier overal vriendelijke mensen zijn.
Maar goed, het zwembad roept en morgen krassen we op in de hotels en Vroemen we terug naar huis.
dag 1
http://www.mijnalbum.nl/Album=OFKFR37E" onclick="window.open(this.href);return false;
dag 2
http://www.mijnalbum.nl/Album=CAZPOGFJ" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mijnalbum.nl/Album=JVZZDCQO" onclick="window.open(this.href);return false;
dag 3
http://www.mijnalbum.nl/Album=NVZPMAIV" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mijnalbum.nl/Album=6D8JIKX4" onclick="window.open(this.href);return false;
Komt nog meer vanaf het af is is zetten we het erbij
groeten
van Patrick en Daniella
Rit verslag Promotierit 2011
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Rit verslag Promotierit 2011
Laatst gewijzigd door judge op 23 jun 2011, 00:35, 1 keer totaal gewijzigd.
BLAFFENDE HONDEN BIJTEN NIET
K 1200 LT-R 850 RT
K 1200 LT-R 850 RT
Re: Rit verslag Promotierit 2011
en hier vinden jullie mijn foto's
http://s1092.photobucket.com/albums/i41 ... ip%202011/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s1092.photobucket.com/albums/i41 ... ip%202011/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
deschutter
[quote="judge"]Ga hier even die niet meegegaan zijn aan de voorbije promotierit laten meegenieten .
Mijn vrouwtje heeft bijna dagelijks een klein verslag gemaakt en zet deze er even bij /
Heb ook al van de eerste dagen fotos klaar die ik er al bijzet zodat je toch kan meeleven .
Is een vrij lange tekst en hoop dat die het lezen de tijd nemen want is echt wel de moeite.
groeten
van Patrick en Daniella
Hallo Patrick en Daniella, goed verslag en mooie foto's.
@judge, wat heeft u dat gekost zodat uw vrouw in het verslag schrijft dat je goed kan rijden
Onze foto's staan hier http://gallery.me.com/yves.de.schutter# ... &view=grid
Er staan een paar foto's van jullie tussen.
Groetjes, Yves en Martine.
Is een vrij lange tekst en hoop dat die het lezen de tijd nemen want is echt wel de moeite.
groeten
van Patrick en Daniella
Hallo Patrick en Daniella, goed verslag en mooie foto's.
@judge, wat heeft u dat gekost zodat uw vrouw in het verslag schrijft dat je goed kan rijden
Onze foto's staan hier http://gallery.me.com/yves.de.schutter# ... &view=grid
Er staan een paar foto's van jullie tussen.
Groetjes, Yves en Martine.
Yves en Martine,
blij nog eens iets te horen van die over het water
Mooie fotos ik moet de laatste dagen nog resisen en nazien en dan zet ik ze er ook bij .
Wat dat rijden betreft ja ga ik niet vertellen
hoop van elkaar nog eens te zien
De laatste weken nog een deel gereden bijna steeds in gietende regen
En vrees dat ik van de putten daar schade aan mijn balhoofdgewricht (van de motor natuurlijk)opgelopen heb ?
Groeten
patrick en daniella
blij nog eens iets te horen van die over het water
Mooie fotos ik moet de laatste dagen nog resisen en nazien en dan zet ik ze er ook bij .
Wat dat rijden betreft ja ga ik niet vertellen
hoop van elkaar nog eens te zien
De laatste weken nog een deel gereden bijna steeds in gietende regen
En vrees dat ik van de putten daar schade aan mijn balhoofdgewricht (van de motor natuurlijk)opgelopen heb ?
Groeten
patrick en daniella
K 1200 LT-R 850 RT
K 1200 LT-R 850 RT
Hierbij de laatste fotos hoop dat je ervan kan genieten al ben je er niet geweest ,of net wel
dag 4
http://www.mijnalbum.nl/Album=VGCBECK4" onclick="window.open(this.href);return false;
dag 5
http://www.mijnalbum.nl/Album=WNWXOQKN" onclick="window.open(this.href);return false;
dag6
http://www.mijnalbum.nl/Album=FWO3X33T" onclick="window.open(this.href);return false;
groeten
patrick en daniella
dag 4
http://www.mijnalbum.nl/Album=VGCBECK4" onclick="window.open(this.href);return false;
dag 5
http://www.mijnalbum.nl/Album=WNWXOQKN" onclick="window.open(this.href);return false;
dag6
http://www.mijnalbum.nl/Album=FWO3X33T" onclick="window.open(this.href);return false;
groeten
patrick en daniella
K 1200 LT-R 850 RT
K 1200 LT-R 850 RT