Zumo 660: rommel!!
Moderator: GVN
Zumo 660: rommel!!
Sinds 6 maanden rij ik rond met een zumo 660. Ik heb al veel gelezen dat deze toestellen wel eens willen blokkeren, of dat de firmware-updates bugs bevatten. Daar ben ik (tot nu toe) wel gespaard van gebleven. Maar wat ik vorige week weer moest ondergaan deed me deftig twijfelen om te testen hoe ver een Zumo kan vliegen als je hem met een krachtige worp katapulteert!!
Meerdere keren heb ik de software moeten betrappen op slechte routeberekeningen. Zo was ik in Engeland aan het toeren en loodste de zumo me op bepaalde momenten naar de afrit om dan direct weer de oprit richting de autostrade te gidsen!! Als ik op een baan van 70 rij duidt de zumo aan dat ik een veldbaantje moet inslaan. Dit veldbaantje maakt dan een bocht om zo terug op de baan van 70 te komen!!! enz. enz....
Vorige week moest ik voor het werk naar Leiden (Nl.). Route op voorhand eens bekeken via MapSource (ook zo'n prehistorisch gebruiksonvriendelijk gedrocht!). Na Rotterdam stuurde de GPS me via alle mogelijke binnenwegen (ipv. via Den Haag gewoon de E19 te blijven volgen). Gevolg, de GPS deed er 5 min. langer dan gewoon de autostrade te blijven volgen. Dit in het achterhoofd genomen heb ik op het bepaalde punt de GPS genegeerd en de E19 blijven volgen. Toen ik 's avonds terug naar huis reed, keurig de E19 blijven volgen, tot de GPS plots een afrit aanduid in Rotterdam. Dacht, zal de GPS toch nog maar eens volgen => Gevolg: Heel de binnenstad van Rotterdam tijdens de spits mogen ontdekken!!!! ipv. een rit van 2u was ik pas na 3u thuis!!!!
=> ROMMEL!!!!!
De instellingen staan duidelijk op "snelste route" en niet op "kortste route". Ik begrijp echt niet waarom zo velen Garmin aanraden, hoe kan je vertrouwen hebben in een systeem die zo'n blunders maakt??
Meerdere keren heb ik de software moeten betrappen op slechte routeberekeningen. Zo was ik in Engeland aan het toeren en loodste de zumo me op bepaalde momenten naar de afrit om dan direct weer de oprit richting de autostrade te gidsen!! Als ik op een baan van 70 rij duidt de zumo aan dat ik een veldbaantje moet inslaan. Dit veldbaantje maakt dan een bocht om zo terug op de baan van 70 te komen!!! enz. enz....
Vorige week moest ik voor het werk naar Leiden (Nl.). Route op voorhand eens bekeken via MapSource (ook zo'n prehistorisch gebruiksonvriendelijk gedrocht!). Na Rotterdam stuurde de GPS me via alle mogelijke binnenwegen (ipv. via Den Haag gewoon de E19 te blijven volgen). Gevolg, de GPS deed er 5 min. langer dan gewoon de autostrade te blijven volgen. Dit in het achterhoofd genomen heb ik op het bepaalde punt de GPS genegeerd en de E19 blijven volgen. Toen ik 's avonds terug naar huis reed, keurig de E19 blijven volgen, tot de GPS plots een afrit aanduid in Rotterdam. Dacht, zal de GPS toch nog maar eens volgen => Gevolg: Heel de binnenstad van Rotterdam tijdens de spits mogen ontdekken!!!! ipv. een rit van 2u was ik pas na 3u thuis!!!!
=> ROMMEL!!!!!
De instellingen staan duidelijk op "snelste route" en niet op "kortste route". Ik begrijp echt niet waarom zo velen Garmin aanraden, hoe kan je vertrouwen hebben in een systeem die zo'n blunders maakt??
Re: Zumo 660: rommel!!
Volledig mee eens. Zaterdag kwam mijn vrouw ook volledig gefrustreerd thuis nadat ze de zoon en schoondochter naar Schiphol had gebracht ! Zelfde verhaal: véél te vroeg van de snelweg en zeker niet de snelste route berekenen, vooral niet als er normaal verkeer is. Hij berekent echt voor als je compleet alleen op de baan bent, maar dat gebeurt zelden of nooit, hé ! Ken je de weg, dan negeer je hem en blijf je op de snelweg, maar waarom heb je dan een gps nodig, hé ??? En voor de goede orde: de instellingen stonden allemaal zoals ze moesten staan !
Ben er nooit tevreden over geweest als voormalig TomTom gebruiker en het wordt alleen maar erger lijkt het wel
Ben er nooit tevreden over geweest als voormalig TomTom gebruiker en het wordt alleen maar erger lijkt het wel

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Zumo 550, no problems, al 4 jaar niet 

Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
Success Only Comes With Failure
Kulens,
Als ge gaat gooien, weet het me dan te zeggen
ik zal hem dan wel opvangen

Als ge gaat gooien, weet het me dan te zeggen
ik zal hem dan wel opvangen

R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Waarom nou weer zo'n bult poeha maken!!!
Als je denkt dat een ander merk het duidelijk beter zal doen, verkoop de 660 voor 75 euro en koop er dat andere merk voor terug.
Hier een route gemaak van Antwerpen naar Leiden, niets op aan te merken. De route blijft netjes op de snelweg tot afrit 7.
Zowel in mapsource als in de 660 dezelfde juiste route.
Als je denkt dat een ander merk het duidelijk beter zal doen, verkoop de 660 voor 75 euro en koop er dat andere merk voor terug.
Hier een route gemaak van Antwerpen naar Leiden, niets op aan te merken. De route blijft netjes op de snelweg tot afrit 7.

Laatst gewijzigd door Hunter6 op 27 jun 2011, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Michelin 1/200.000 altijd juist... nooit batterijen laden,blokkeren, bugs...

-
Een GPS is een guideline, je hoeft dat niet tot in de letter te volgen, zeker niet als je een A tot B route volgt. als je zelf een route maakt op mapsource, en met herbereking af, gaat je GPS exact die route rijden (tenzij de kaarten van mapsource en die van je GPS een paar versies verschillen).
Veel alternatieven voor de moto zijn er niet, maar probeer ze uit en laat ons weten of het een verbetering is hé.....
Veel alternatieven voor de moto zijn er niet, maar probeer ze uit en laat ons weten of het een verbetering is hé.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Waarom zo'n bult poeha? Om mensen te waarschuwen om geen domme aankopen te doen van zo'n 600Eur voor een systeem waarvan je verwachtingen stelt, maar deze niet inlost! Een GPS heeft (voor mij althans) tot doel je te begeleiden, niet om je te frustreren en jou te laten dubbelchecken en zelf een andere route te laten uitstippelen. Dan kan je beter geld steken in een kaart dan een gps-toestel!Hunter6 schreef:Waarom nou weer zo'n bult poeha maken!!!
dat is hier al dikwijls besproken. Ik heb dat ook met mijn 2770, na een harde reset is dat weg tot je er een nieuwe route op inlaadt.
vervelende dingen zijn het, weg ermee!!!
J
vervelende dingen zijn het, weg ermee!!!
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
- Contacteer:
Zo heb ik ook al 3 maanden een top-of-the-bill televisietoestel staan zonder ook maar één minuut tv te hebben gekeken. Alleen maar sneeuw!!!
Je kunt natuurlijk ook eerst leren met het toestel om te gaan.

Je kunt natuurlijk ook eerst leren met het toestel om te gaan.

Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + 866Ɩ ƎS ┴˥00ƖƖʞ
Erwin
oh ja en er is echt niets aan te doen, heb dat al besproken met een technieker van Garmin.
Dat zit daar zo ingebakken blijkbaar.
Mijn 2720 is van 2007 en heb dat er nooit uitgekregen. Mijn tip hoe ik dat oplos is om de kaart iet wat meer uit te zoomen zodat je kan zien dat die paarse lijn afwijkt om een paar 100m verder terug op de route te komen.
Zeker geen routes in je gps laten zitten als je hem gewoon wil gebruiken voor a nrr b rit.
J
Dat zit daar zo ingebakken blijkbaar.
Mijn 2720 is van 2007 en heb dat er nooit uitgekregen. Mijn tip hoe ik dat oplos is om de kaart iet wat meer uit te zoomen zodat je kan zien dat die paarse lijn afwijkt om een paar 100m verder terug op de route te komen.
Zeker geen routes in je gps laten zitten als je hem gewoon wil gebruiken voor a nrr b rit.
J
3D sneeuw?®win schreef:Zo heb ik ook al 3 maanden een top-of-the-bill televisietoestel staan zonder ook maar één minuut tv te hebben gekeken. Alleen maar sneeuw!!!![]()
.[/size]
J
-
-
- Contacteer:
Aan die rommel heb ik toch al veel plezier beleefd en vel mooie baantjes verkend. Wel door zelf een route uit te tekenen in Mapsource. Alhoewel, door van punt A naar punt B te rijden heb ik ook al verrassend mooi trajecten doorkruist.
Het feit dat de gps je van en op de snelweg stuurt heeft met instellingen te maken of ook maar 1 seconde of 1 meter tijdwinst. Wat in de praktijk niet altijd zo is dat weet ik ook wel. In ieder geval zoals al aangehaald in eerdere postings. Vind je iets beter laat het ons weten.
Het feit dat de gps je van en op de snelweg stuurt heeft met instellingen te maken of ook maar 1 seconde of 1 meter tijdwinst. Wat in de praktijk niet altijd zo is dat weet ik ook wel. In ieder geval zoals al aangehaald in eerdere postings. Vind je iets beter laat het ons weten.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
-
Yep ,
hier een tevreden Garmin gebruiker al meer dan 12jaar (Emap,GpsV,streetpilot 3, Zumo 550)Best wat ik ooit gehad heb , stukken efficienter zelfs dan Domdom.
Toestel heeft me nog nooit in de steek gelaten. Werkt zelfs stukken accurater dan een ingebouwde Auto Gps van Becker.
Ik vind het een beetje kort door de bocht om het zomaar als rommel te bestempelen .
Leer eerst eens deftig je toestel te gebruiken en leer met de routing software werken op je computer . Dus blijven oefenen
hier een tevreden Garmin gebruiker al meer dan 12jaar (Emap,GpsV,streetpilot 3, Zumo 550)Best wat ik ooit gehad heb , stukken efficienter zelfs dan Domdom.
Toestel heeft me nog nooit in de steek gelaten. Werkt zelfs stukken accurater dan een ingebouwde Auto Gps van Becker.
Ik vind het een beetje kort door de bocht om het zomaar als rommel te bestempelen .
Leer eerst eens deftig je toestel te gebruiken en leer met de routing software werken op je computer . Dus blijven oefenen

In het verleden heb ik mee prototypes (proof of concepts) ontwikkeld van navigatie-software voor embedded systemen. Dit was met Teleatlas-data volgens het ESRI-model. Dus kan ik wel stellen dat ik de nodige ervaring heb om ook de technische complexiteit ed. in te schattenJo De Paepe schreef:Ik vind het een beetje kort door de bocht om het zomaar als rommel te bestempelen .

Als je software ontwikkelt moet je steeds voor ogen houden dat het intuïtief moet zijn, eenvoudig in gebruik, en "doen" wat je belooft. Als ik software zoals MapSource bekijk, dan merk je gewoon dat Garmin het nalaat om aan innovatie te doen. Dit is prehistorische software dat me doet denken toen ik zelf 10 jaar geleden ontwikkelde op de eerste Compac iPaq's (voordat zelf TomTom op de proppen kwam). Vandaag de dag verwacht ik ook dat navigatie-software, na vele jaren (door-)ontwikkeling, observaties van jaren gebruik mee in de "engine" van de routecalculatie steekt. Maar dit mis ik ontzettend bij Garmin. Als je tricks en tweaks voor de ervaren gebruiker wil inbouwden, geen probleem, maar doe dit niet ten koste van de gewone gebruiker die geen stapel handleidingen wil doorworstelen. Jij wil toch ook een TV die je gewoon met 1 knop kan aanzetten zonder eerst alles te moeten tweaken?
Neen gewoon eens een kijkje naar Google-maps, zo eenvoudig kan het...
Nog een flater van je welste: In MapSource stel je zaken zoals "Road Selection", "Calculation Style", "Try to Avoid" enz. algemeen in (bij Preferences). Dit zijn eigenschappen die je aan een route plakt, die je dus zou willen instellen per Route. Maar Mapsource maakt dit algemeen als instelling van het hele programma => als je één route hebt waar je de kleine wegen wil afschuimen en een andere route om snel van put A naar punt B wil, dan heb je een probleem! Of wil je steeds de algemene instellingen aanpassen?
Jammer dat het toestel niet dat doet wat je er van verwacht, maar dat wil nog niet zeggen dat het rommel, en/of een slechte koop zou zijn.kulens schreef:Waarom zo'n bult poeha? Om mensen te waarschuwen om geen domme aankopen te doen van zo'n 600Eur voor een systeem waarvan je verwachtingen stelt, maar deze niet inlost! Een GPS heeft (voor mij althans) tot doel je te begeleiden, niet om je te frustreren en jou te laten dubbelchecken en zelf een andere route te laten uitstippelen. Dan kan je beter geld steken in een kaart dan een gps-toestel!
Er zijn duizenden motorijders die nauwelijks problemen hebben met hun navigatie toestel.
De problemen die jij hebt kun je op lossen enan meerdere oorzaken hebben, de meest voor de hand liggende zijn verkeerde instellingen in he toestel, of er is een defect in het toestel.
In plaats van je gal hier te spuien zou je ook eens aan een oplossing kunnen gaan werken.
Dat je Mapsource een "prehistorisch gebruiksonvriendelijk gedrocht" noemt duidt erop dat je weinig ervaring hebt met de motortoestellen van Garmin.
Misschien eens een cursusje volgen?
Heren , breek echt dit toestel niet af van Garmin , ik had mijn 1ste zo'n 10 jaar terug als streetpilot 2610 wat ik een fantastisch toestel vond en mijn vrouw gebruikt het nu in de auto en dit zonder probleem alleen dat het kaartmateriaal OT- versie is en laatste update van 2009 was .
Mijn allerlaatste toestel waar ik nu in het bezit van ben is de 2820 en terug een blije gebruiker en waar ik zeer veel plezier aan beleef , telkens goed terecht kom en dit zonder probs. Enkele keren op reis in het jaar en telkens maak ik mijn routes zelf , er komt natuurlijk veel meer bij kijken , hoe is je instelling , hoe maak je je routes . Ikzelf heb in het begin ook fouten gemaakt ivb routes te maken , maar al doende leert men en velen zouden gewoon als info eens een cursus moeten meemaken , gewoon een 2-tal uurtjes uitleg en direkt heb je een heel ander toestel en tal van mogelijkheden . Ik zou zeggen , doen !
Mijn allerlaatste toestel waar ik nu in het bezit van ben is de 2820 en terug een blije gebruiker en waar ik zeer veel plezier aan beleef , telkens goed terecht kom en dit zonder probs. Enkele keren op reis in het jaar en telkens maak ik mijn routes zelf , er komt natuurlijk veel meer bij kijken , hoe is je instelling , hoe maak je je routes . Ikzelf heb in het begin ook fouten gemaakt ivb routes te maken , maar al doende leert men en velen zouden gewoon als info eens een cursus moeten meemaken , gewoon een 2-tal uurtjes uitleg en direkt heb je een heel ander toestel en tal van mogelijkheden . Ik zou zeggen , doen !
Wegen zijn er om te reizen , maar nooit om aan te komen !
Suzuki DR600
Honda Transalp 600
Varadero XL 1000 mod. 2000
Varadero XL 1000 mod. 2005
Bmw Gs Adventure 1200 mod. 2007
Suzuki DR600
Honda Transalp 600
Varadero XL 1000 mod. 2000
Varadero XL 1000 mod. 2005
Bmw Gs Adventure 1200 mod. 2007
De 660 is zeker geen rommel, heb er ook mee zitten frotten, lukte ook niks.
Bleek achteraf dat het USB-kabeltje soms wel soms geen verbinding maakte.
Tijdje na dat gedoe is de USB-poort in het toestel afgebroken.
Heb 'm terug gestuurd en 'n andere gekregen, sinds eigenlijk geen probleem meer gehad.
Een keer 'n probleem gemaakt, eigen schuld welliswaar, hier het probleem.
Orgineel stond er sofware versie 4.0 op, bij 'n volgende 'n update gedaan naar 4.2.
Dan zo'n beetje gedoe als wat je beschrijft, dit duurde natuurlijk maar 3dagen.
Daar ik 'n backup van de 660 gemaakt heb, heb ik deze weer teruggezet naar 4.0
Alle problemen en instellingen terug naar orgineel en geen enkel probleem meer gehad.
Het nadeel van het terugzetten van de oudere software is wel dat je favorieten weg zijn.
mvg Nico
Bleek achteraf dat het USB-kabeltje soms wel soms geen verbinding maakte.
Tijdje na dat gedoe is de USB-poort in het toestel afgebroken.
Heb 'm terug gestuurd en 'n andere gekregen, sinds eigenlijk geen probleem meer gehad.
Een keer 'n probleem gemaakt, eigen schuld welliswaar, hier het probleem.
Orgineel stond er sofware versie 4.0 op, bij 'n volgende 'n update gedaan naar 4.2.
Dan zo'n beetje gedoe als wat je beschrijft, dit duurde natuurlijk maar 3dagen.
Daar ik 'n backup van de 660 gemaakt heb, heb ik deze weer teruggezet naar 4.0
Alle problemen en instellingen terug naar orgineel en geen enkel probleem meer gehad.
Het nadeel van het terugzetten van de oudere software is wel dat je favorieten weg zijn.
mvg Nico
MG Breva 850
ik moet Kulens volledig bijstaan in zijn opmerkingen. Ik heb dat ook al jaren en heb dat tegen zoveel mensen al proberen uit te leggen. Niemand bleek dit al opgemerkt te hebben. ER zitten gigantische tekortkomingen in Garmin, en dat voor 1000€ voor mijn 2720 . Zou niet mogen he.kulens schreef:In het verleden heb ik mee prototypes (proof of concepts) ontwikkeld van navigatie-software voor embedded systemen. Dit was met Teleatlas-data volgens het ESRI-model. Dus kan ik wel stellen dat ik de nodige ervaring heb om ook de technische complexiteit ed. in te schattenJo De Paepe schreef:Ik vind het een beetje kort door de bocht om het zomaar als rommel te bestempelen .
Als je software ontwikkelt moet je steeds voor ogen houden dat het intuïtief moet zijn, eenvoudig in gebruik, en "doen" wat je belooft. Als ik software zoals MapSource bekijk, dan merk je gewoon dat Garmin het nalaat om aan innovatie te doen. Dit is prehistorische software dat me doet denken toen ik zelf 10 jaar geleden ontwikkelde op de eerste Compac iPaq's (voordat zelf TomTom op de proppen kwam). Vandaag de dag verwacht ik ook dat navigatie-software, na vele jaren (door-)ontwikkeling, observaties van jaren gebruik mee in de "engine" van de routecalculatie steekt. Maar dit mis ik ontzettend bij Garmin. Als je tricks en tweaks voor de ervaren gebruiker wil inbouwden, geen probleem, maar doe dit niet ten koste van de gewone gebruiker die geen stapel handleidingen wil doorworstelen. Jij wil toch ook een TV die je gewoon met 1 knop kan aanzetten zonder eerst alles te moeten tweaken?
Neen gewoon eens een kijkje naar Google-maps, zo eenvoudig kan het...
Nog een flater van je welste: In MapSource stel je zaken zoals "Road Selection", "Calculation Style", "Try to Avoid" enz. algemeen in (bij Preferences). Dit zijn eigenschappen die je aan een route plakt, die je dus zou willen instellen per Route. Maar Mapsource maakt dit algemeen als instelling van het hele programma => als je één route hebt waar je de kleine wegen wil afschuimen en een andere route om snel van put A naar punt B wil, dan heb je een probleem! Of wil je steeds de algemene instellingen aanpassen?
J
-
- Contacteer:
De eerste cd-spelers kostten destijds ook meerdere duizenden guldens. Nu kun je er al een kopen voor enkele tientallen euro's....J schreef: ik moet Kulens volledig bijstaan in zijn opmerkingen. Ik heb dat ook al jaren en heb dat tegen zoveel mensen al proberen uit te leggen. Niemand bleek dit al opgemerkt te hebben. ER zitten gigantische tekortkomingen in Garmin, en dat voor 1000€ voor mijn 2720 . Zou niet mogen he.
J
Overigens hebben we het wel over elektronica voor jan-met-de-pet, die op betrekkelijk eenvoudige wijze veel profijt kan hebben van wat een dergelijk navigatietoestel kan. Natuurlijk is er wel een gps-toestel te maken dat al deze fouten niet heeft en alles perfect doet wat het moet doen en dan zelfs beter....
.... alleen zullen die een veelvoud kosten van deze toestellen en daarvoor is de markt te klein. De producenten (TomTom, Garmin, enz.) zijn stuk voor stuk commerciële bedrijven die een aantrekkelijk product tegen zo laag mogelijke kosten in de markt wil zetten.
Groet,
Erwin
Erwin
Yep klopt, heb al bijna 3jaar met 'n gsm rondgereden met daar op de TT®win schreef:.... alleen zullen die een veelvoud kosten van deze toestellen en daarvoor is de markt te klein. De producenten (TomTom, Garmin, enz.) zijn stuk voor stuk commerciële bedrijven die een aantrekkelijk product tegen zo laag mogelijke kosten in de markt wil zetten.

Nooit geen problemen gehad, soms wel batterij leeg of van die kleine prullen.
Heb nu de Samsung Galaxi I9000 en daar zit ook alles op wat je kunt bedenken.
Dat gaat zo maar door en stopt niet meer, ergo met BT, WiFi, GPRS, Satelieten en zo verder.
De Garmin 660 is gewoon 'n luxe artikel en gaat door weer en wind, staat altijd paraat.
Kost gewoon wat tijd en moeite om ermee om te leren gaan, maar doet het uiteindelijk perfect.
mvg Nico
MG Breva 850
Als ik op een baan van 70 rij duidt de zumo aan dat ik een veldbaantje moet inslaan. Dit veldbaantje maakt dan een bocht om zo terug op de baan van 70 te komen!!! enz. enz....
dit heb ik ook maar dan wel met een bmw navigator 2 ( garmin 2610 ) van 2004, zou ondertussen wel opgelost mogen zijn of is garmin dan toch niet zo snel!!!!!!!!!
dit heb ik ook maar dan wel met een bmw navigator 2 ( garmin 2610 ) van 2004, zou ondertussen wel opgelost mogen zijn of is garmin dan toch niet zo snel!!!!!!!!!
groetjes joe
-
- Contacteer:
joe schreef:Als ik op een baan van 70 rij duidt de zumo aan dat ik een veldbaantje moet inslaan. Dit veldbaantje maakt dan een bocht om zo terug op de baan van 70 te komen!!! enz. enz....
Klinkt als een routepunt dat niet goed op de weg is neergelegd bij het maken van een route.
Ik maak al 7 jaar gebruik van een GPS - eerst een BMW Nav II, daarna een Zumo 550 - en veel problemen met navigatie die ik ben tegengekomen waren te verklaren uit eigen handelen. Afrit - oprit bij een snelweg overigens alleen bij de Nav II (en zal te maken hebben met de rekenroutines van dat toestel). Als je iets verder uitzoomt kun je zien dat de route verderop weer op de snelweg gaat en kun je de instructie negeren. Het is ook gezond verstand erbij blijven gebruiken.
Groet,
Erwin
Erwin
Garmin heeft niets te zoeken in Europa.