Zumo 660: rommel!!

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Swa Brasschaat
Berichten: 130
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:39
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door Swa Brasschaat »

bij de zumo 220 kunt ge het inzoemen uitschakelen, ik kan mijn schaal vastzetten (zoals bij de sp3). Dat kon ik met mijn vorige zumo 550 niet.
Daardoor kan ik die rare toestanden beter vermijden. (afrit op en af ). Dit gebeurt ook met een route van a naar b , denk niet dat een routepunt dan de oorzaak is.

Swa Brasschaat
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door tweecilinderke »

Leer eerst eens deftig je toestel te gebruiken en leer met de routing software werken op je computer . Dus blijven oefenen
denk dat daar het schoentje wringt, hier ook al toestanden meegemaakt maar met nen 550 dan.
Hoe langer ik dat toestel gebruik hoe meer ik het begin te begrijpen :mrgreen:

Concusie: die dingen liggen mij ook niet en het duurt dan iets langer eer je het begint te snappen :alien:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik heb ook al liggen vloeken, vaak door mijn eigen foute interpretatie, soms doordat het toestel in 3d modus te traag "meedraait" op ronde punten en kruispunten, waardoor je soms als eens een verkeerd straatje inslaagt.
Tevens heb ik zowel met de 2610 als met de 220 gemerkt dat je idd soms de snelweg wordt afgestuurd om er daarna weer op gestuurd te worden via de volgende oprit. Zowel bij A-B routes als bij eigengemaakte routes. Dit heeft volgens mij te maken met een verkeerde classificatie van de weg of iets dergelijks.
Toch hebben zowel mijn 2610 als mijn 220 het steeds voortreffelijk gedaan in barre omstandigheden en ben ik altijd netjes geraakt waar ik wou zijn, vaak ook schitterende wegen ontdekt dankzij de GPS (op kortste afstand neemt hij idd alle veldweggetjes mee....)
De Garmins die ik had/heb (e map, 2610 en 220) hebben me in die meer dan 10 jaar niet in de steek gelaten. Wat me wel stoort is de hautaine mentaliteit bij de Garmin helpdesk, waarbij je meer niet dan wel een reactie krijgt, en als je al een reactie krijgt is het volslagen onbruikbaar. Ook de manuals worden steeds slechter. Garmins idee van gebruiksvriendelijke menu's is ook een pak verslechterd, je moet onderweg vaak veel handelingen doen om bv te herbereken (als je het eerst hebt uitgezet omdat je je eigen route rijdt en je wil op een gegeven moment toch naar het volgende waypoint herberekenen) etc...dit kan veel beter

Maar wat zouden de heren Garmin haters dan voorstellen als alternatief, want daar heb ik hier nog niets van gelezen? De TomTom rider? Is een mogelijkheid, en bij mijn weten 1 vd enige alternatieven op de motor....Er zijn tig GPS op de markt, hoeveel daarvan zijn waterdicht, schokbestendig etc....

BTW in mijn auto heb ik een teleatlas ingebouwde GPS, daar heb ik al veel vaker op liggen vloeken, is zeker niet beter dan de Garmin

Je kan in mijn ogen niet verwachten bij de aankoop van een GPS dat die je logisch denken helemaal gaat vervangen, het is een hulpmiddel, gebruik het op die manier en je kan er veel plezier aan beleven. Een goede kaart meenemen onderweg is nog altijd aan te raden.....

de originele poster heeft blijkbaar in een vorig leven zelf nog navigatie software geschreven, gat in de markt: schrijf het perfecte navigatie software programma, steek het in het perfecte apparaat en verkoop het voor 85 euro, je zal snel in de Forbes lijst staan...of toch niet?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Tazke
Berichten: 881
Lid geworden op: 29 nov 2007, 10:56
Woonplaats: Diegem City
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door Tazke »

Dirk Pauwels schreef: Maar wat zouden de heren Garmin haters dan voorstellen als alternatief, want daar heb ik hier nog niets van gelezen? De TomTom rider? Is een mogelijkheid, en bij mijn weten 1 vd enige alternatieven op de motor....Er zijn tig GPS op de markt, hoeveel daarvan zijn waterdicht, schokbestendig etc....
Bij ons was de keuze tussen Garmin en Tripy II.
Omdat het op 2 moto's moest komen en Garmin redelijk duur was voor een 2de houder voor de 660 was onze keuze snel gemaakt.
En op een Tripy kan je perfect 2 dagen rijden zonder bij te laden, dus geen enkel probleem hiermee.
Je kan er van A naar B navigeren, route's rijden, ...
Je kan op roadbook symbolen rijden (met de eagle view of het komas erbij) of via een kaart (wel zwart/wit).
Klappen doet dat ding niet, maar dat mis ik totaal niet.
Wat je niet kan: muziek afspelen, gsm koppelen maar is dat nodig op een motor, daar moeten ze me niet voor storen.

Velen vinden dit geen volwaardige gps maar wat moet je dan hebben om over een GPS te spreken?
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
aantzeetje
Berichten: 1166
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door aantzeetje »

Velen vergeten dat een gps een hulpmiddel is maar net zo als een kaart primeert het verstand.

En ja, plug & play zonder de handleiding goed door te lezen, te experimenteren enz gaat het nogal eens fout. Verkeerd rijden door te laat reageren op 3D, zet hem op 2D en je hebt dit euvel niet meer (dit euvel is er ingeslopen met de laatste firmware update en aangezien de 550 er uit gaat zal hier niet meer aan gesleuteld worden).
Het op en afrijden van een autoweg, wordt aan gewerkt bij Garmin. Intussentijd even verder uitzoomen en op de autoweg blijven.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door WimLT »

Das nou net hét probleem bij Garmin: àlles kan opgelost worden, maar je moet het wel allemaal zélf uitdokteren en doen. De dure aankoopprijs mag je evenwel nog wel op hun rekening storten (maar ook zélf) :mrgreen:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
archi
Berichten: 123
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:11
Locatie: Beveren

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door archi »

Ik rij sinds 10 jaar met diverse Garmin toestellen in de auto, op de motor, op de fiets en te voet. En inderdaad, ze zijn niet perfect: je komt al eens waar je het niet verwacht. Maar ik ben steeds aangekomen waar ik moest zijn of heb de vooraf ingestelde route steeds kunnen rijden. En ik heb prachtige baantjes ontdekt die op geen enkele Michelin kaart staan. En ik kan met vrienden op de fiets of de motor ritten doen waarbij ieder zijn tempo rijdt en toch rijden we samen de rit. En nog veel meer. Het is veruit het beste wat er bestaat om de weg te vinden, maar het is niet perfect. Maar dat zijn de zagemannen hier ook niet zeker?

Eric
vara 2
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 jan 2010, 21:48
Locatie: Hooglede

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door vara 2 »

Daarbij , ik vind het een beregoed ding en als het te duur gegrepen is zijn er toch nog andere soorten genoeg , maar of deze hetzelfde kunnen zoals Garmin betwijfel ik dik . En daarbij word niemand er toe verplicht deze te kopen , daar ik genoeg de weg op ben naar het werk of op vele reizen heb ik ondertussen ook al vele klachten gehoord over andere merken en toestellen , dit en dat afgebroken , niet volledig waterdicht , batterij loopt leeg , contact-punten veren niet terug of de kabels zijn van mindere kwaliteit ... Op mijn motor zijn al jaar en dag mijn zelfde kabel en contact gewoonweg blootgesteld aan alle weersomstandigheden en in wat voor weer je je maar kan voorstellen en steeds zonder problemen , mijn gps ligt gewoonweg los met juist zijn beschermplaatje in mijn alu-koffers bij niet gebruik , doe dit eens met alle andere toestellen , denk niet dat dit lang zal duren voor je brokken hebt . Ik zeg dit niet om reclame te maken voor Garmin , maar vele mensen gebruiken dit toestel alleen maar om van punt A tot punt B te rijden en als je dan vraagt , heb je mapsource al geinstalleerd op je pc , of al eens gehoord software update of langs web-updater gewerkt dan horen ze het donderen in Keulen . Sorry hoor , breek dit aub niet af , want ikzelf kan zeker zo geen toestel in elkaar boksen en vind het een fantastische uitvinding en na tal van mooie reizen zonder één enkel probleem en dan nog niet te spreken te paren met bluetooth aan de scala rider gesprekken met je bij-rijdster , muziek , telefoonboek van gsm wat een gemak en als laatste de betere wegen . Dit had ik mij 20 jaar geleden zeker niet kunnen voorstellen op de motor dat dit allemaal mogelijk was . Wat willen we toch heel veel kunnen !!! Daar staan velen soms niet ééns bij stil , of niet soms . Nog goed dat we allemaal zelf geen regelknop hebben om het weer buiten te regelen zoals wij het zouden willen .
Wegen zijn er om te reizen , maar nooit om aan te komen !

Suzuki DR600
Honda Transalp 600
Varadero XL 1000 mod. 2000
Varadero XL 1000 mod. 2005
Bmw Gs Adventure 1200 mod. 2007
PatM
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 okt 2006, 19:48
Locatie: halfweg AB

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door PatM »

Dat de 660 je over alle kleine wegeltjes stuurt en via verkeerde afslagen heeft misschien meer te maken met het kaartmaterieel en minder met het toestel zelf.
Met een 3700 in de auto met de laatste kaartversie 2012 heb ik vorige week kennis gemaakt met een heleboel pittoreske wegeltjes rond Belgrado.
De BMW koekedoos GPS gaf een andere route dan GARMIN waarbij de laatste mij over wel erg kleine binnendoor wegeltjes stuurde.
Ik hechtte echter meer geloof aan GARMIN als route omdat die mij voordien beter had geholpen gezien het soms karige kaartmateriaal bij BMW.
Wat dus resulteerde in de sightseeing wegjes door verschillende dorpjes en langs dorpskernen van 4 boerderijen en een fruitboom.
In Kroatie liet GARMIN mij dan weer via de autosnelweg eerst 40 km voorbij mijn doel rijden om dan via een binnendoortje te laten terugkeren.
Ik moet wel toegeven dat ik de route geen 2 keer gereden heb om te zien of BMW dan wel GARMIN de beste route voorstelde :)
Zoals gezegd zal het dus eerder een kwestie zijn van kaartmaterieel eventueel in combinatie met voorkeursinstellingen.
STerling Will
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 apr 2007, 18:22
Locatie: Scherpenheuvel

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door STerling Will »

Ik heb een 550 waar ik heel tevreden over ben. Maar ik vond het ook vervelend als je de kortste weg instelt hij je over alle mogelijke en onmogelijke kleine landweggetjes stuurt, kan leuk zijn om te toeren maar niet als je van A naar B wil. Tot ik het idee kreeg om het type voertuig van auto/moto te veranderen in autobus.
Met deze instelling stuurt de zumo mij wanneer ik de kortste weg vraag niet meer langs de kleine wegeltjes maar langs vlot berijdbare banen zonder natuurlijk om te rijden langs snel- of expressewegen. Misschien geldt dat ook voor de 660 ?
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door WimLT »

vara 2 schreef:als het te duur gegrepen is zijn er toch nog andere soorten genoeg
Daar gaat het toch helemaal niet om :roll:

Als je betaald voor kwaliteit, moet je die ook krijgen. Wat zijn de consumenten van tegenwoordig toch watjes :roll: :no:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
kulens
Berichten: 48
Lid geworden op: 25 aug 2010, 12:50

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door kulens »

WimLT schreef:Daar gaat het toch helemaal niet om :roll:

Als je betaalt voor kwaliteit, moet je die ook krijgen. Wat zijn de consumenten van tegenwoordig toch watjes :roll: :no:
Dit is inderdaad ook mijn punt.

Een Zumo 660, heb ik mogen ondervinden, is qua hardware zeker geen slechte keuze. Daar ben ik het mee eens. Maar daar gaat deze discussie niet over. Het gaat hier over het functionele, het gebruik, de software.
Als ik volgende vergelijking mag aanhalen, ik koop geen TV (uitsluitend) omdat de afstandbediening en de kast van goede kwaliteit zijn. Als de kwaliteit van het beeld het laat afweten en de bediening/instelling veel te omslachtig zijn en totaal niet mee met z'n tijd, dan laat ik deze TV graag passeren.

Wat ik ook een rare argumentatie vind is dat als er geen andere toestellen zouden zijn in het segment je ook geen kritiek mag hebben? :-) Of dat je het dan zelf maar voor veel goedkoper moet fabriceren? :-)

Ik heb de indruk dat Garmin (via de Zumo?) voor motorrijders eerder een cultus-rol vervult. Hier is niets mis mee, dus begrijp me niet verkeerd :-) Maar het gevaar schuilt dat dit op den duur ten koste gaat van de kwaliteit, en dit vermoede heb ik hier. Als je bekijkt hoe ver men staat met de (andere) huidige navigatie-systemen voor bv. wagens, dan heeft Garmin hier, vind ik, toch een duidelijk inhaalbeweging nodig.

ps.:
Dat Garmin je nieuwe wegen leert kennen door de vreemde route-calculaties is inderdaad mooi meegenomen :lol:
De tip van autobus moet ik eens uitproberen! ;-)
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door Jo De Paepe »

Als je bekijkt hoe ver men staat met de (andere) huidige navigatie-systemen voor bv. wagens, dan heeft Garmin hier, vind ik, toch een duidelijk inhaalbeweging nodig
Daar moet ik je toch in tegenspreken.
Heb de laatste 2 jaar al met verschillende systemen gewerkt in wagens (Audi , Mercedes ,BMW, Saab , Range Rover ...) en persoonlijk vind ik die zeer primitief van kaartmateriaal en omslachtig van bediening. Grote wegen is geen probleem ,maar eens in de steden, vooral UK ,Franrijk en Duitsland rij je vele keren rond je bestemming met een grote omtrekende beweging . En dit is niet aan enkele richting straten gelegen .
Ik krijg de indruk dat je de assen van het openbaar vervoer volgt en dan zo kortbij mogelijk afslaat aan je bestemming. Op zich niet echt een probleem, maar als ik vergelijk met mijn Zumo geeft die naar het einde van mijn bestemming een veel kortere (directere) route aan met toch enkele km's winst (en wat tijdwinst ??)
Soit met beide kom je op je bestemming aan. en dat is toch uiteindelijk het belangrijkste. Beide systemen hebben hun eigen sterke punten.
Een autosysteem en een Motor GPS hebben een verschillende doelgroep van gebruikers die telkens weer andere eisen hebben.
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door demito »

Het beste is nog altijd gewoon thuis blijven. Dan heb je al die miserie niet :roll:
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door ®win »

Of je neus achterna rijden :lol:
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
vara 2
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 jan 2010, 21:48
Locatie: Hooglede

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door vara 2 »

Daar gaat het hem juist om , leer alles eerst eens goed en correct te gebruiken ! Voor mij is het superkwaliteit . Wat vele consumenten soms vergeten , is dat men geen appelen met peren mag vergelijken . Ik doe hier niet aan dikke-nek hoor , maar kwaliteit betaal je en hopelijk blijft Garmin goed materiaal afleveren .
Wegen zijn er om te reizen , maar nooit om aan te komen !

Suzuki DR600
Honda Transalp 600
Varadero XL 1000 mod. 2000
Varadero XL 1000 mod. 2005
Bmw Gs Adventure 1200 mod. 2007
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door WimLT »

vara 2 schreef:kwaliteit betaal je en hopelijk blijft Garmin goed materiaal afleveren .
Eén april is toch al voorbij, hé :shock:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
vara 2
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 jan 2010, 21:48
Locatie: Hooglede

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door vara 2 »

En toch werkt bij mij alles perfect ! Slot !
Wegen zijn er om te reizen , maar nooit om aan te komen !

Suzuki DR600
Honda Transalp 600
Varadero XL 1000 mod. 2000
Varadero XL 1000 mod. 2005
Bmw Gs Adventure 1200 mod. 2007
ronnyb
Berichten: 525
Lid geworden op: 08 nov 2005, 22:12
Woonplaats: antwerpen
Locatie: antwerpen

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door ronnyb »

vara 2 schreef:Daarbij , ik vind het een beregoed ding en als het te duur gegrepen is zijn er toch nog andere soorten genoeg , maar of deze hetzelfde kunnen zoals Garmin betwijfel ik dik . En daarbij word niemand er toe verplicht deze te kopen , daar ik genoeg de weg op ben naar het werk of op vele reizen heb ik ondertussen ook al vele klachten gehoord over andere merken en toestellen , dit en dat afgebroken , niet volledig waterdicht , batterij loopt leeg , contact-punten veren niet terug of de kabels zijn van mindere kwaliteit ... Op mijn motor zijn al jaar en dag mijn zelfde kabel en contact gewoonweg blootgesteld aan alle weersomstandigheden en in wat voor weer je je maar kan voorstellen en steeds zonder problemen , mijn gps ligt gewoonweg los met juist zijn beschermplaatje in mijn alu-koffers bij niet gebruik , doe dit eens met alle andere toestellen , denk niet dat dit lang zal duren voor je brokken hebt . .
Onlangs mijn TT op de juiste wijze vergeten vast te zetten,tijdens een rit kwam ik op een kasseiweg terecht met echte kinderkopjes tegen een redelijke snelheid en ....... Juist 't spel vloog eraf en bolde mij zo een 50 à 100m achterna, gevolg ......wat putten en krassen, maar voor de rest werkt hij nog prima. Dus op dat vlak ook wreed content over de TT :!:
Ronnyb
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door J »

®win schreef:
joe schreef:Als ik op een baan van 70 rij duidt de zumo aan dat ik een veldbaantje moet inslaan. Dit veldbaantje maakt dan een bocht om zo terug op de baan van 70 te komen!!! enz. enz....

Klinkt als een routepunt dat niet goed op de weg is neergelegd bij het maken van een route.

.
nee heeft niets te maken met routepunten.
als je eens tijd en goesting hebt moet je eens naar hier komen. Dan kan je het met eigen ogen zien. Ik ken hier in de buurt van Gooik enkele van die miskleunen van Garmin. En ja ook ik ben al meer dan 10j bezig met GPS en toestanden. Heb dus ook al wat meegemaakt en het klopt dat in het begin 90% van de problemen te wijten zijn aan het verkeerd instellen, interpreteren ed.. van een toestel.

Van de baan rijden en er terug op, is volgens mij een probleem van Garmin. Nu los ik dit op door voldoende uit te zoomen en te bekijken wat de gps er van maakt. Is het niet in orde dan pas ik het zelf aan.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
aantzeetje
Berichten: 1166
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door aantzeetje »

Klopt. Sinds hun laatste update is die fout er ingeslopen. Door de mensen van Waypoint al aan Garmin doorgespeeld. Hopelijk er met de volgende update uit.

Het gebeurt vnl met routes die niet berekend werken op een correcte manier in Mapsource. Het is namelijk niet voldoende te dupliceren en te herberekenen. Eigenlijk moet je alle via punten een beetje verplaatsen. Zo krijgen deze de data van je huidige kaart mee. Indien je dit niet doet blijven de oude kaartdata in de via punten zitten en gaat je Zumo herberekenen bij import. Je zit het onmiddellijk aan de tijd die hij er over doet.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
ReeF
Berichten: 188
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:25
Locatie: Schoten

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door ReeF »

Gewoon een landkaart pakken en dan de boel van buiten leren :grin:
I respect your shit. But I don't have an opinion.

Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
WALTER GSAdventure
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
Woonplaats: MINDERHOUT
Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door WALTER GSAdventure »

Hey,
ik heb een 550 en plan mijn routes op de pc. Mijn reis is gepland voor een volle week, duur van mijn reis. Ik plan dag voor dag op pc. Soms doe ik 2 uitstappen daar ter plaatse ook die stel ik hier in Belgie al in. Hoe doe ik dat ? Ik stel de voorkeuren in en bereken een eerste route. De uitstap ter plaatse stel ik mijn voorkeuren anders in, bvb geen snelweg en kortste weg en zo. Maar om dat allemaal in orde te krijgen benoem ik mijn verschillende routes als volgt;
voor van Belgie naar bestemming te rijden Frankrijk 900 km verder bvb, als volgt:
Dag 1 A Belgie - Frankrijk.
Dag 2 A van ... naar ...
Dag 2 B dat is bvb een plaatselijke rondrit die ik dan op de pc anders had ingesteld als dag 1.
Dag 2 C is weer een andere plaatselijke rit
Dag 3 A
Dag 4 A
Dag 4 B is bvb weer een plaatselijke rit.
Waarom werk ik met die cijfers en letters omdat dan de pc die automatisch in de juiste volgorde zet van mijn vakantie planning.
Al die verschillende routes kopiër ik 1 voor 1 en plak die achter dag 1.
Zo gaat dat verder en ik koppel mijn GPS aan de pc en laat hem die overzetten en klaar is kees .
Misschien iemand en idee opgedaan nu. :grin:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door WimLT »

Walter, gij zijt veel te slim voor deze wereld :mrgreen: :lol: :lol: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
ronnyb
Berichten: 525
Lid geworden op: 08 nov 2005, 22:12
Woonplaats: antwerpen
Locatie: antwerpen

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door ronnyb »

Toch even een oproep!!
Zoals hierboven vermeld heeft mijn TT mij willen achtervolgen door dat volgens mij
mijn cradle niet goed was dichtgedaan.
Niet dus, hij is al voor de 2de keer aan vervanging toe ,ok GPS TT Prima maar cradle
trekt op geen ......
Bij deze , kan er mij iemand uit de nood helpen met een cradle voor een TT rider eerste editie ??
Thx,
Ronnyb :wink:
PS ben juist terug van reisje Vercors en heb mij moeten laten navigeren door
2 Zumo vrienden ...nationale ramp ! :twisted:
Laatst gewijzigd door ronnyb op 11 jul 2011, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
Plaats reactie