R1200ST
Moderator: GVN
-
Kries
Re: R1200ST
Ik ben vooral nieuwsgierig naar het testverslag en de vergelijking met de originele clip-ons.
Zelf rug- en nekpatiënt maar de originele zithouding is voor mij redelijk ok voor enkele uren.
Bij een verhoogd stuur is de rug toch minder gespannen (in mijn geval meer problemen) en kom je met het hoofd meer in de wind. (denk ik)
Zelf rug- en nekpatiënt maar de originele zithouding is voor mij redelijk ok voor enkele uren.
Bij een verhoogd stuur is de rug toch minder gespannen (in mijn geval meer problemen) en kom je met het hoofd meer in de wind. (denk ik)
-
Iron Gonzo
eerst nieuwe remblokken en remvloeistof.
dan volgt de testrit naar de bandencentrale achter nieuwe rubbers.
nog effe geduld dus
dan volgt de testrit naar de bandencentrale achter nieuwe rubbers.
nog effe geduld dus
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
RopaS
Ik heb zo een stuur op mijn R1100RS en je zit inderdaad meer met je hoofd in de wind!(oplossen via een ander windscherm?)
Zithouding is ok voor mij want ik heb ook nekklachten. Stuurt wel goed!
Groet,
Marc L.
Zithouding is ok voor mij want ik heb ook nekklachten. Stuurt wel goed!
Groet,
Marc L.
BMW,
eens rij je er mee.....
en nu ook lid.......
op mijn R1100RS - R1200 R CLASSIC
'UNITED WE CONQUER'
eens rij je er mee.....
en nu ook lid.......
op mijn R1100RS - R1200 R CLASSIC
'UNITED WE CONQUER'
-
Kries
Ok Bart,
er is zeker geen haast bij. Ik op een namiddag vlot 400 km over kleine Waalse baantjes zonder problemen. (en dan echt kleine).
'k Heb 1 keer met een ST met verhoogd stuur gereden en dat was een vreemde (daarom niet slechte) gewaarwording.
Als je er wat kms mee gereden hebt lees ik je verslag wel.
(Ook op het D-forum lopen de visies nogal uiteen.... testen is weten dus)
er is zeker geen haast bij. Ik op een namiddag vlot 400 km over kleine Waalse baantjes zonder problemen. (en dan echt kleine).
'k Heb 1 keer met een ST met verhoogd stuur gereden en dat was een vreemde (daarom niet slechte) gewaarwording.
Als je er wat kms mee gereden hebt lees ik je verslag wel.
(Ook op het D-forum lopen de visies nogal uiteen.... testen is weten dus)
-
STerling Will
Op motoblog heb ik gelezen dat na het plaatsen van een hoog stuur de stuuruitslag verkleint. Is dat zo en hoe komt dat ?
-
Iron Gonzo
eerste testritje achter de rug.
het is een openbaring.
veel directer door de bochten en veel handelbaarder bij lage snelheden.
de baantjes liggen hier nu nat en dus nog niet tevolle kunnen gaan, maar bij nader zicht op de band zat ik toch goed op de rand te rijden
(en er moeten nog nieuwe op komen)
de stuur uitslag is hetzelfde hoor, je kan maar tot aan de aanslag links en rechts, kon ik met origineel stuur ook.
feit is wel dat het veel vlotter gaat met het SBK stuur. Zeker bij manoeuvres en verplaatsen van de ST
kwa zitpositie, ik zit een wat rechter en nog altijd zeer comfortabel.
de lichte druk op de polsen (bij het origineel stuur) is er niet meer.
de wind die je hebt is wat meer, maar zeker niet storend.
tevens komt het tengoede voor de snelheid wat te beperken. (terwijl het eigenlijk nog te snel is)
op grote baan en scherm omhoog, vlotjes 160 zonder noemenswaardige tegendruk die stoort.
hoger ben ik nog niet gegaan (zie nat wegdek).
groetjes
het is een openbaring.
veel directer door de bochten en veel handelbaarder bij lage snelheden.
de baantjes liggen hier nu nat en dus nog niet tevolle kunnen gaan, maar bij nader zicht op de band zat ik toch goed op de rand te rijden
de stuur uitslag is hetzelfde hoor, je kan maar tot aan de aanslag links en rechts, kon ik met origineel stuur ook.
feit is wel dat het veel vlotter gaat met het SBK stuur. Zeker bij manoeuvres en verplaatsen van de ST
kwa zitpositie, ik zit een wat rechter en nog altijd zeer comfortabel.
de lichte druk op de polsen (bij het origineel stuur) is er niet meer.
de wind die je hebt is wat meer, maar zeker niet storend.
tevens komt het tengoede voor de snelheid wat te beperken. (terwijl het eigenlijk nog te snel is)
op grote baan en scherm omhoog, vlotjes 160 zonder noemenswaardige tegendruk die stoort.
hoger ben ik nog niet gegaan (zie nat wegdek).
groetjes
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Hoelang in totaal bezig geweest met de montage? Nog een goed adresje voor de aankoop? Ik heb een aanbieding voor €356,50 gehad. Dit is inclusief stuur en bar ends.
-
Iron Gonzo
ik heb toch een 3.5uur bezig geweest.marnix schreef:Hoelang in totaal bezig geweest met de montage? Nog een goed adresje voor de aankoop? Ik heb een aanbieding voor €356,50 gehad. Dit is inclusief stuur en bar ends.
ik heb mijn (nieuw) 2dehands gekocht van iemand die het nooit geplaatst heeft
de prijs die je vermeld, dat is de prijs die op zijn aankoopfactuur stond.
let wel op, bij mij zat alles er bij, van langere gaskabel en remleiding + alle toebehoren bouten ea
als je het zelf doet, wees dan zeer voorzichtig met alles en draag goed zorg voor de zeer kleine vijsjes die in de schakelaarunits zitten.
tevens zijn de kabeltjes zeer dun.
het contactslot moeten de bouten die het op zijn plaats houden uitgeboord worden omwille van de breekbouten die zijn toegepast.
't is niet van de poes.
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Iron Gonzo
vandaag dus naar het werk en terug gemixt.
de ST daagt serieus uit voor een speelser rijgedrag en laat het vlot toe zonder verpinken.
waar je met de clipons dacht vlotjes door te gaan, gaat het nu nog veel vlotter.
scherm naar beneden kan je gemakkelijk cruisen aan 140km/u zonder problemen.
er is nog meer dan voldoende windbescherming.
dus meer moet dat niet zijn.
de ST daagt serieus uit voor een speelser rijgedrag en laat het vlot toe zonder verpinken.
waar je met de clipons dacht vlotjes door te gaan, gaat het nu nog veel vlotter.
scherm naar beneden kan je gemakkelijk cruisen aan 140km/u zonder problemen.
er is nog meer dan voldoende windbescherming.
dus meer moet dat niet zijn.
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Kries
Tja...als ex-trialist vind ik wend- en handelbaarheid een noodzaak. Maar dat heeft de ST van zichzelf ook.
Testen (als 't ooit mogelijk is) zal veel vertellen. Voorlopig zit ik op de standaard ST nog steeds zeer goed. Meer handelbaarheid kan in mijn geval alleen meer risico betekenen
Testen (als 't ooit mogelijk is) zal veel vertellen. Voorlopig zit ik op de standaard ST nog steeds zeer goed. Meer handelbaarheid kan in mijn geval alleen meer risico betekenen
-
STerling Will
Vraagje voor Gonzo en Marnix
Ik ben bij Motocare in Diest geweest om inlichtingen betreft een superbike stuur. Daar dachten ze dat de stuuruitslag kleiner werd om dat het hoger stuur niet meer in de uitsparingen van de tank valt, dit was zo met de door hun geplaatste kit van Schnitzer. Van welk merk is jullie kit want volgens Gonzo verliest hij geen stuuruitslag en ook de prijs is veel gunstiger.
En is het nog mogelijk om een tanktas te plaatsen met een SB stuur zonder ongewild pinkers en handverwarming op te zetten ? Alvast bedankt voor de reply.
Ik ben bij Motocare in Diest geweest om inlichtingen betreft een superbike stuur. Daar dachten ze dat de stuuruitslag kleiner werd om dat het hoger stuur niet meer in de uitsparingen van de tank valt, dit was zo met de door hun geplaatste kit van Schnitzer. Van welk merk is jullie kit want volgens Gonzo verliest hij geen stuuruitslag en ook de prijs is veel gunstiger.
En is het nog mogelijk om een tanktas te plaatsen met een SB stuur zonder ongewild pinkers en handverwarming op te zetten ? Alvast bedankt voor de reply.
-
Iron Gonzo
mijn model is
ABM/Spiegler Superbikelenker für R1200ST
stuur uitslag veranderd niets, je kan zoals bij de clip-ons tot aan de aanslag. (het gaat wel veel vlotter)
tevens met tanktas geen enkel probleem integendeel zelfs.
waar je vroeger bij manoeuvres met de onderarm tegen de tanktas botste is niet meer.
de tanktas is leeg nu, vandaar dat mijn GPS steuntje er net tegenaan komt.
RECHTS

LINKS

ABM/Spiegler Superbikelenker für R1200ST
stuur uitslag veranderd niets, je kan zoals bij de clip-ons tot aan de aanslag. (het gaat wel veel vlotter)
tevens met tanktas geen enkel probleem integendeel zelfs.
waar je vroeger bij manoeuvres met de onderarm tegen de tanktas botste is niet meer.
de tanktas is leeg nu, vandaar dat mijn GPS steuntje er net tegenaan komt.
RECHTS

LINKS

TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
STerling Will
Gonzo, bedankt voor de geïllustreerde uitleg. Als ze het bij Motocare willen plaatsen( zelf kan ik het niet) zou ik deze willen bestellen:
http://www.motorrad-depner.de/product_i ... e-05-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motorrad-depner.de/product_i ... e-05-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Kries
Plaatsen zullen ze daar zeker wel doen.
Vraag is wat dit aan werkuren gaat kosten. En dat hoor ik dan graag
Voorlopig hou ik het op het standaard stuur met de clips op de hoogste stand. 300 km op een namiddag zonder problemen en verder/langer rij ik toch niet.
Vraag is wat dit aan werkuren gaat kosten. En dat hoor ik dan graag
Ik wil hem ook graag monteren, maar de kabels verlengen is vooral een lastige actie die ik zelf nog nooit gedaan heb. Ik heb daarom gevraagd bij een shop in Nederland wat dat gaat kosten. De remkabel is een uurtje werk max, maar de gaskabel is wat anders.
De shops waar ik gevraagd heb willen er geen vaste prijs aan koppelen en verrekenen het uurtje factuurtje. Dit kan heel snel flink in de papieren lopen. Daarom heb ik het met moeite maar even gelaten. Optie 2 is niet de volledige conversie maar de paar cm verhoog actie. Hier is alleen een remkabel verlening voor nodig, ook de hele installatie is goedkoper en minder werk om te monteren.
Dit is de paar cm verhoging van het stuur optie voor belangstellende, er zijn vast meer adressen die zoiets leveren. Het gaat om 2 kleine onderdelen maar zonder is het een gevaarlijke actie vind ik (er zijn mensen die het stuur zo installeren zonder de metalen haken van de foto.
http://www.mv-motorrad.de/lshop,showdet ... 45110,.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
De shops waar ik gevraagd heb willen er geen vaste prijs aan koppelen en verrekenen het uurtje factuurtje. Dit kan heel snel flink in de papieren lopen. Daarom heb ik het met moeite maar even gelaten. Optie 2 is niet de volledige conversie maar de paar cm verhoog actie. Hier is alleen een remkabel verlening voor nodig, ook de hele installatie is goedkoper en minder werk om te monteren.
Dit is de paar cm verhoging van het stuur optie voor belangstellende, er zijn vast meer adressen die zoiets leveren. Het gaat om 2 kleine onderdelen maar zonder is het een gevaarlijke actie vind ik (er zijn mensen die het stuur zo installeren zonder de metalen haken van de foto.
http://www.mv-motorrad.de/lshop,showdet ... 45110,.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Iron Gonzo
de remkabel 1 uurtje...amaai ik doe het in 10 minuten ontluchten en al.
dat is stevig doorgereken
de gaskabel duurt ook een kleine 10minuten.
de naftbak moet er toch af en de handvaten met elec toestanden ook.
dus zoals je kan zien op de foto is dat maar effe klik der uit en klik der in.
zoals je kan lezen heb ik dit klusje geklaard in een 3.1/2 uurtjes.
dus een dealer die al het juiste materiaal heeft liggen, moet dat sneller kunnen.
dat is stevig doorgereken
de gaskabel duurt ook een kleine 10minuten.
de naftbak moet er toch af en de handvaten met elec toestanden ook.
dus zoals je kan zien op de foto is dat maar effe klik der uit en klik der in.
zoals je kan lezen heb ik dit klusje geklaard in een 3.1/2 uurtjes.
dus een dealer die al het juiste materiaal heeft liggen, moet dat sneller kunnen.
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
STerling Will
Mijn ST is op dit ogenblik in behandeling voor een SB stuur bij Motocare, Diest. Ze dachten daar dat ze het toch niet in 3u1/2 konden klaren. Gonzo zijn skills zijn dus zeker niet te onderschatten. Omdat de remkabel toch vervangen wordt heb ik maar ineens gevraagd om de remolie volledig te vervangen, ook omdat het nog één is met electrische bekrachtiging en dat schijnt wel wat moeilijker te zijn. Ik ben benieuwd voor het factuur.
die zijn even makkelijk met uitzondering van 't feit dat je de tank effe moet lichten bij sommige modellen... maar om een remleiding te vervangen moet die er bij de meeste modellen wel even afook omdat het nog één is met electrische bekrachtiging en dat schijnt wel wat moeilijker te zijn
-
STerling Will
De 3-landentrip (overigens een schitterende rit) van gisteren was de maidentrip met mijn superbikestuur en dat was inderdaad een openbaring.
Vooreerst is het comfort drastisch toegenomen; geen druk meer op de polsen, handen rusten zachtjes op het stuur met de ellebogen lichtjes gebogen. Doordat het stuur meer naar achter komt kan ik ook verder naar achter, op het bredere en zachtere gedeelte van het zadel, zitten waardoor eveneens de kniehoek groter wordt. Persoonlijk vind ik de rechtere houding meer ontlastend voor mijn rug en vind ik mij niet benadeeld i.v.m. de rijwind. Ik ben zonder noemenswaardige hinder tot 160 km/u (op de GPS) geweest, misschien heeft het Wunderlich spoilertje hier enig effect gesorteerd.
Dan het sturen zelf; daar waar de ST voorheen reeds messcherp stuurde is de handelbaarheid ongelooflijk toegenomen, zonder de minste moeite stuur je hem waar je wil, van het ene oor op het ander als een bliksemschicht. Het vertrouwen in het bochtengedrag van mijn ST is nog toegenomen. Ook bij trage maneuvers is hij een stuk handelbaarder geworden alhoewel het even wennen was omdat je sneller tegen de aanslag zit dan je verwacht.
Schoonheidsfoutje: de knop van de claxon komt tegen mijn tanktas waardoor ik korte linkse maneuvers niet kan uitvoeren zonder begeleidend geclaxoneer.
Voorlopig fiche uitgetrokken tot ik de straps van de tanktas verlengd heb zodat deze meer naar achter komt.
Extra pluspunt; de rechterspiegel die op de clip-on altijd trilde blijkt nu, op het SB stuur van zijn Parkinson verlost te zijn en toont mij een klaar beeld van wat rechts achter mij gebeurt.
Deze ingreep was niet goedkoop maar elke eurocent waard.
Ik vind dat zowel het Tour gehalte als het Sport gehalte van mijn ST is toegenomen. Een ST+ dus.
Vooreerst is het comfort drastisch toegenomen; geen druk meer op de polsen, handen rusten zachtjes op het stuur met de ellebogen lichtjes gebogen. Doordat het stuur meer naar achter komt kan ik ook verder naar achter, op het bredere en zachtere gedeelte van het zadel, zitten waardoor eveneens de kniehoek groter wordt. Persoonlijk vind ik de rechtere houding meer ontlastend voor mijn rug en vind ik mij niet benadeeld i.v.m. de rijwind. Ik ben zonder noemenswaardige hinder tot 160 km/u (op de GPS) geweest, misschien heeft het Wunderlich spoilertje hier enig effect gesorteerd.
Dan het sturen zelf; daar waar de ST voorheen reeds messcherp stuurde is de handelbaarheid ongelooflijk toegenomen, zonder de minste moeite stuur je hem waar je wil, van het ene oor op het ander als een bliksemschicht. Het vertrouwen in het bochtengedrag van mijn ST is nog toegenomen. Ook bij trage maneuvers is hij een stuk handelbaarder geworden alhoewel het even wennen was omdat je sneller tegen de aanslag zit dan je verwacht.
Schoonheidsfoutje: de knop van de claxon komt tegen mijn tanktas waardoor ik korte linkse maneuvers niet kan uitvoeren zonder begeleidend geclaxoneer.
Voorlopig fiche uitgetrokken tot ik de straps van de tanktas verlengd heb zodat deze meer naar achter komt.
Extra pluspunt; de rechterspiegel die op de clip-on altijd trilde blijkt nu, op het SB stuur van zijn Parkinson verlost te zijn en toont mij een klaar beeld van wat rechts achter mij gebeurt.
Ik vind dat zowel het Tour gehalte als het Sport gehalte van mijn ST is toegenomen. Een ST+ dus.
-
Iron Gonzo
graag fotootje aub.
blijkbaar ligt onze ervaring met het SBK stuurtje echt dicht bij elkaar.
PS: welk spoilertje heb je dan op uw scherm geplaatst? of heb je al een ander scherm en daarop een spoilertje?
blijkbaar ligt onze ervaring met het SBK stuurtje echt dicht bij elkaar.
PS: welk spoilertje heb je dan op uw scherm geplaatst? of heb je al een ander scherm en daarop een spoilertje?
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Dirk Pauwels
ST + recht stuur = GS met 17" wielen......STerling Will schreef:De 3-landentrip (overigens een schitterende rit) van gisteren was de maidentrip met mijn superbikestuur en dat was inderdaad een openbaring.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
STerling Will
Hierbij enkel foto's van mijn ST met het SB stuur

Dit is het spoilertje waarvan sprake
http://www.wunderlich.de/shopart/811002 ... o-ERGO.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is het spoilertje waarvan sprake
http://www.wunderlich.de/shopart/811002 ... o-ERGO.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Iron Gonzo
net briefje ban BMW in de brievenbus dat mijn ST nog met een achterstallige update staat en dit gratis gaat gedaan worden in de BMW garage.
ik ben eens benieuwd over welke update het gaat?
ik ben eens benieuwd over welke update het gaat?
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Vanavond wel geen tijd om te monteren zekerV schreef:Awel ze krijgen allemaal een nieuw stuur.![]()
![]()
![]()
Grtz V