Zeeland anders-rit

Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond

Moderator: GVN

Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Nahoj
Berichten: 1134
Lid geworden op: 05 apr 2009, 20:43
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Gijzegem (bij Dendermonde)

Re: Zeeland anders-rit

Bericht door Nahoj »

amaai we moeten ook eens aan de bomen beginnen denken vind ik :mrgreen:
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA➡️ R80Gs
UpJohn
Berichten: 966
Lid geworden op: 30 jun 2007, 23:43
Locatie: Ninove

Re: Zeeland anders-rit

Bericht door UpJohn »

5. Had er 50 laten maken!
Dat zijn er 50 te veel !

En wie van deze 5 heeft hem werkelijk gebruikt ??
1 ....... ???? :roll: :roll: :roll:

95% rijd met GPS, en als aandenken of uit beleefdheid zou ik ook wel eens een roadboekje vragen.
Stop hiermee, dit kost alleen veel werk, tijd en geld.
Nascar
Berichten: 447
Lid geworden op: 08 dec 2007, 23:23
Woonplaats: .
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Zeeland anders-rit

Bericht door Nascar »

johanelsie schreef:amaai we moeten ook eens aan de bomen beginnen denken vind ik :mrgreen:
Ik heb da precies nog ergens gehoord :pig:
Gevolgd door een hoop ... gelach :roll:
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
V
Berichten: 375
Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
Woonplaats: Landen
Locatie: Vlaams Brabant, Landen

Re: Zeeland anders-rit

Bericht door V »

Kan men het roadbook niet doormailen voor die het willen en dat ze het dan zelf afprinten.
Grtz V
Afbeelding
Tazke
Berichten: 881
Lid geworden op: 29 nov 2007, 10:56
Woonplaats: Diegem City
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Zeeland anders-rit

Bericht door Tazke »

V schreef:Kan men het roadbook niet doormailen voor die het willen en dat ze het dan zelf afprinten.
Grtz V
Dat heb ik ook al gedacht.
Mee op de ledenzone plaatsen, mensen laden het daar af.
En nog een minimum aantal voorzien aan de startplaats.

Want ik ken iemand van de club die geen PC heeft, maar hij zou wel aan iemand kunnen vragen om het voor hem af te drukken :wink:
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
Nascar
Berichten: 447
Lid geworden op: 08 dec 2007, 23:23
Woonplaats: .
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Zeeland anders-rit

Bericht door Nascar »

:lol:
Nog beter toevoegen aan de download van de GPS-route 8-)
Iron Gonzo had dit vorig jaar al gedaan met de Zeeuw.

Maar de intentie is dat elke motorrijder (ook zij die niet van GPS of computer of Internet) de route moet kunnen rijden.
Dus er moet een geprint roadbook exemplaar aan de start verkrijgbaar zijn.
Hoeveel er moeten voorzien worden is de grote vraag waar niemand een correct antwoord op geven kan ...

Persoonlijk vind ik het een nobel en goed idee om ervoor te zorgen dat iedereen de rit kan meerijden.
Maar honderden exemplaren afdrukken voor er selchts 5 uit te delen :roll:
Volgens mij zoveel mogelijk electronisch verspreiden en een kleine reserve aan de start houden :idea:
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
KLT-SE
Berichten: 587
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:08
Locatie: Zeeland (NL) Ja 'n ollander

Re: Zeeland anders-rit

Bericht door KLT-SE »

Nascar schreef:Hoeveel er moeten voorzien worden is de grote vraag waar niemand een correct antwoord op geven kan ...
Persoonlijk vind ik het een nobel en goed idee om ervoor te zorgen dat iedereen de rit kan meerijden.
Maar honderden exemplaren afdrukken voor er selchts 5 uit te delen :roll:
Volgens mij zoveel mogelijk electronisch verspreiden en een kleine reserve aan de start houden :idea:
Helemaal mee eens, maar men zou toch ook een kleine laserprinter mee kunnen nemen naar de inschrijving en daar a la minute het roadbook printen, of zelfs kan men zeer waarschijnlijk wel de printer gebruiken van de kroegbaas?
Dan kun je een ieder tevreden stellen en denk je ook nog aan het milieu (dus een hele kleine tegemoetkoming aan de milieubelasting van je motorfiets :lol: )
Grtz KLT-SE
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
Sven 12RT
Berichten: 310
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:39

Re: Zeeland anders-rit

Bericht door Sven 12RT »

Eedeeke schreef: Heb mij vanmorgen wel niet ingeschreven daar mijn GPS mij direct op het parcours deed terechtkomen.
Onderweg nog een tweetal rijders tegengekomen met hetzelfde probleem.
Weet niet wie zijn schuld dit is of ik iets verkeerd heb gedaan, heb hetzelfde als altijd gedaan.
Maar bij het kiezen kreeg ik niet de vraag of ze me de weg moest wijzen naar het startpunt :?:
Zelfde reden bij de andere rijders.
Dus als ik het goed begrijp, hebben jullie thuis direct de route gestart.
De gps brengt jullie dus naar de route, en dan zijn jullie meteen doorgereden?
Goe bezig...
Jullie rijden op gps? Dus hebben jullie MapSource gebruikt om de route in te laden.
Was het dan zo moeilijk om even te kijken waar de start lag, en hoe het start-waypoint heet?
Thuis dus effe zoeken in "favorieten" en naar dat betreffende waypoint rijden.
Inschrijven, koffie'tje drinken, ...
En dán pas de route starten.

Misschien een tip voor de inrichter van de rit (in't algemeen), maak een waypoint met de naam "start rit x".
R1200RT, again :-)


Afbeelding
MichelP
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 dec 2009, 14:20
Locatie: Turnhout

Re: Zeeland anders-rit

Bericht door MichelP »

Misschien een tip voor de inrichter van de rit (in't algemeen), maak een waypoint met de naam "start rit x".[/quote]


Sven GT,

Dit is de eerste keer dat me dit overkomt, vandaar mijn vraag!
Heb mijn gps pas opgezet toen ik al onderweg was naar het Stabroek, die weg ken ik goed genoeg.
Was het adres van het startpunt vergeten, maar normaal vraagt de gps of ze je naar het vertrek punt moet sturen deze keer dus niet :-( .
En zo kwam ik dus direct op het parcours terecht en ben dan verder gereden en ben onderweg dan maar een koffie gaan drinken.
Dit is niet mijn gewoonte maar had geen zin om eerst 15km terug te rijden naar de start over hetzelfde parcours.
Maar als ik uw commentaar lees dan vermoed ik dat de inrichtster geen startpunt heeft ingegeven :?: en dat we daarom direct ergens op het parcours terechtkwamen.

Zoals aangegeven was ik niet alléén en ben ik onderweg nog enkelen tegengekomen met hetzelfde probleem.
Afbeelding
Yeh Man
No Problem
danny riemis
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 aug 2010, 09:55
Locatie: Beerse

Re: Zeeland anders-rit

Bericht door danny riemis »

dat de gps dit niet heeft gevraagd is de reden da ge al op het parcours waart voor de rest was een mooie rit en in goed gezelschap me de danny en frans , spijtig da we danny zijn kwijt gespeeld onderweg
groetjes
Wild Cat
Berichten: 359
Lid geworden op: 09 feb 2005, 10:41
Locatie: Wilirijk

Re: Zeeland anders-rit

Bericht door Wild Cat »

Eedeeke schreef:Maar als ik uw commentaar lees dan vermoed ik dat de inrichtster geen startpunt heeft ingegeven.
Je kan volgens mijn bescheiden mening geen route maken zonder start- en eindpunt. Ik woon op nog geen 500m van de start maar als ik de route thuis start, vraagt hij zelfs of ik naar de start wil rijden!
Grtz, Wild Cat
Onthaalavond vierde vrijdag
Herberg Ter Heide
Bredabaan 1057
2930 Brasschaat


"Non correre mai più veloce di quanto il tuo angelo custode possa volare!"
danny riemis
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 aug 2010, 09:55
Locatie: Beerse

Re: Zeeland anders-rit

Bericht door danny riemis »

bij mij, ook behalve wanneer ik al op de route ben
Sven 12RT
Berichten: 310
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:39

Re: Zeeland anders-rit

Bericht door Sven 12RT »

Eedeeke schreef: Maar als ik uw commentaar lees dan vermoed ik dat de inrichtster geen startpunt heeft ingegeven :?: en dat we daarom direct ergens op het parcours terechtkwamen.
O jawel.
Maar ik had gezien dat de start "Koetshuis" heet, en dat heb ik in de favorieten gezocht bij vertrek thuis.

Wel is het zo dat het allereerste punt (Koetshuis, dus) in een doodlopende straat ligt.
Vanuit welke richting je ook kwam, je zat dus sneller op de route dan aan de start.
R1200RT, again :-)


Afbeelding
Fox30
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 mar 2005, 19:45
Locatie: Brasschaat (5-sterrengemeente sinds FataMorgana)

Zeeland anders-rit - Roadbook EN GPS

Bericht door Fox30 »

Nascar schreef::lol:
.....
Maar honderden exemplaren afdrukken voor er slechts 5 uit te delen
.....
Volgens mij zoveel mogelijk electronisch verspreiden en een kleine reserve aan de start houden :idea:
Ik meende hieronder 50 te lezen en geen honderden

Ook al rij ik al jaren met een GPS, de ervaring heeft mij geleerd dat je altijd wel eens op een punt komt waar de GPS je eventjes in de steek laat, en het roadbook een ideale hulp is.
Daarom neem ik steeds ook het road book mee.
Vroeger reed mijn motorpartner met Roadbook en ik met GPS. Samen kwamen we op elk plekje van de routes.

Het verhaal hiervoor over favorieten versta ik niet goed, maar waarschijnlijk is dat iets van een recentste GPS en kent de 2610 dat nog niet.

Voorbeeld:
ik zag een hele groep voor mij bollen die de Grensstraat namen ipv de Canadezenlaan. Zo goed zullen ze dan toch niet naar hun GPS hebben gekeken. In het Roadbook stond dat juist aangegeven

Had ik nabij Oud Gastel het roadbook voor mijn snoeter gehad, dan had ik ineens de zijrijbaan genomen (nr 33 van het roadbook) en niet de hoofdbaan, waardoor ik niet tijdig rechts kon afslaan.

en zo kunnen we er nog wel enkele vinden.

Dus voor mij mag het roadbook er nog eventjes blijven. Het mag gerust bij de GPS file zitten, maar een printout versie wil ik toch zeker meenemen voor onderweg.
Ofwel neem ik een exemplaartje mee bij de start, gezien anderen het toch niet willen.

Ik vind het fijn dat de organisatoren steeds de moeite doen voor zowel GPS als niet GPS rijders. Niet iedereen kan zich de laatste nieuwe GPS veroorloven.
Wat die non-stoppers betreffen die het startpunt niet vinden om even goedendag te komen zeggen, wel, jullie hebben de gezelligheid aan het startpunt dan toch lekker gemist, Na!! :twisted:
Hopelijk hebben jullie Wild Cat dan op een andere wijze bedankt voor het maken van de mooie route, die jullie dag heeft gevuld.
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Zeeland anders-rit

Bericht door John »

Foxske, we zullen dan al die keren die je verkeert reed dan maar voor lief nemen zekers? :mrgreen:
Had je je 2610 voldoende ingezoomd had je denkelijk toch wat minder fouten gemaakt. :wink:
Ik blijf er bij dat onze club best toch nog eens nadenkt over dat roadbook. Dan hoef ik althans geen ander clublid lastig te vallen om dat ding te maken, want dat kost die mens ook de nodige tijd.
Ook al zegt hij dat hij het er voor over heeft. Ik druk er nu nog maar een tiental af, waarvan ik er de laatste maal 7 stuks mocht van in de vuilbak gooien.
Wie ze zelf uitgeprint heeft heb ik het raden naar, toegegeven. Maar ik denk toch dat de tijd is aangebroken om eens anders te gaan denken.
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Zeeland anders-rit - Roadbook EN GPS

Bericht door Wiedewa »

Fox30 schreef: Wat die non-stoppers betreffen die het startpunt niet vinden om even goedendag te komen zeggen, wel, jullie hebben de gezelligheid aan het startpunt dan toch lekker gemist, Na!! :twisted:
De aanhouder wint, en gun ik hem deze route op het roadboek :grin:
Denk vooral die nieuwere technieken komen voort uit de oudere.
De toekomst zal ons leren of het daardoor beter wordt :shock:

mvg Nico
MG Breva 850
Nascar
Berichten: 447
Lid geworden op: 08 dec 2007, 23:23
Woonplaats: .
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Zeeland anders-rit - Roadbook EN GPS

Bericht door Nascar »

Fox30 schreef:
Nascar schreef::lol:
.....
Maar honderden exemplaren afdrukken voor er slechts 5 uit te delen
.....
Gelukkig maar :wink:
Meestal zijn het er meer vandaar de veralgemening

Voor de rest ook niets op tegen dat er een roadbook is of gemaakt is.
Al is het om er zeker van te zijn dat de route gereden geweest is alvorens ze wordt aangeboden.
Maar bepark de hoeveelheid papier die de vuilbak in beland voor niets
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Zeeland anders-rit

Bericht door pvde »

Yep,
Hebben ze bij het bestuur er al eens bij stilstaan gestaan, dat er al meer Tripy rijders zijn dan roadbook rijders :roll:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Tazke
Berichten: 881
Lid geworden op: 29 nov 2007, 10:56
Woonplaats: Diegem City
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Zeeland anders-rit

Bericht door Tazke »

pvde schreef:Yep,
Hebben ze bij het bestuur er al eens bij stilstaan gestaan, dat er al meer Tripy rijders zijn dan roadbook rijders :roll:
Houdoe
Yep wulle en sommige bieden het tripy formaat aan en andere niet :wink:
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
MichelP
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 dec 2009, 14:20
Locatie: Turnhout

Re: Zeeland anders-rit

Bericht door MichelP »

Je kan volgens mijn bescheiden mening geen route maken zonder start- en eindpunt. Ik woon op nog geen 500m van de start maar als ik de route thuis start, vraagt hij zelfs of ik naar de start wil rijden![/quote]

Ik weet niet hoe het gekomen is. Was nog niet op het parcours toen ik gps gestart heb, heb de vraag niet gekregen om naar
het startpunt te rijden.

Ik ga hier niet moeilijk over doen, maar ergens is er iets misgelopen.
Heb volop genoten van uw rit en ga ze later nog eens rijden :-) .

Kom normaal altijd op mijn eentje een chocomelkje drinken bij de start, alléén deze keer niet :-( .

Aan Sven GT, ik hou me thuis niet bezig met het opzoeken van het startpunt daar het me bij de vorige ritten altijd gelukt is om er te geraken. Ben ook niet de ganse dag bezig met het downloaden en opladen van een rit.

Het antwoord dat ik zoek heb ik nog niet, "Wat is er fout gegaan :?: "

Hoop dat het de volgende keer wel lukt waarschijnlijk 7 augustus

Wild Cat: doe zo verder de rit was heel goed, ga ze later op het jaar nog eens over doen.
Afbeelding
Yeh Man
No Problem
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: Zeeland anders-rit

Bericht door WILBIKE »

Hoi Wild Cat,

Hartelijk dank voor de erg mooie rit. De beloofde zon was bij de start duidelijk aanwezig.
Ik had niet echt veel regen, na de middagstop (rond 13.40) werd het wel donkerder maar hoosbuien heb ik niet tegengekomen. Ach ja, ook ik werd door de GPS naar de start gebracht en nam een roadboek, je weet maar nooit hé...
Dit is zo een rit die je graag later nog eens wil rijden, voor mij een topper, doe zo voort! :wink:

Groetjes, WilBike :wink:

PS. Als je nog ooit een probleem moest hebben met de fysieke roadboeken dan wil ik deze graag voor je uitprinten in Excel.
Lid BMW MC Vlaanderen...
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: Zeeland anders-rit

Bericht door RUSOR »

vivaroke schreef:dat de gps dit niet heeft gevraagd is de reden da ge al op het parcours waart voor de rest was een mooie rit en in goed gezelschap me de danny en frans , spijtig da we danny zijn kwijt gespeeld onderweg
groetjes
Hoi,
Tja, dit jaar nog niet veel gereden en het interpreteren van de GPS wat verleerd.... Op die grote baan kon je niet naar rechts en terugdraaien was ook geen optie.... dus maar gewoon doorgereden en ergens verder terug op de route ingepikt. Maar die 25 cent van in de pot houd ik zeker opzij voor een volgend terrasje :drunken: ... het was inderdaad goed moto gezelschap... vlot maar niet te roekeloos ... Tot de volgende

GRTS Danny
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

Re: Zeeland anders-rit

Bericht door luc boxer »

Nog wat mooie foto's van deze rit binnen gekregen van WaterB
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Zeeland anders-rit

Bericht door pvde »

Yep,
Daar was iemand foto's aan het maken in het begin toen de eersten vertrokken, we hebben onze lichten nog moeten doven op verzoek van hem.
Iemand enig idee wie dat was, want ik ben wel benieuwd naar zijn foto's :idea:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Plaats reactie