rammelende achterste remschijf k1200lt 2003

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
roberke

rammelende achterste remschijf k1200lt 2003

Bericht door roberke »

Al enige tijd rammelt mijn achterste remschijf bij het nemen van kasseien, verkeersplateaus e.d.

Bij mijn eerste visuele controle :no: merkte ik dat die remschijf wat los zat. Dit blijkt dus de oorzaak te zijn van het hinderlijke gerammel. :razz:

Concreet: heeft iemand dit euvel al eens laten herstellen bij een erkende dealer en wat was hiervan het kostenplaatje. Er zelf aan beginnen is niet direct een optie omdat ik dan nooit weet waar zulk een avontuur eindigt. :roll:

Mvg :salut:

Robert
John
Contacteer:

Re: rammelende achterste remschijf k1200lt 2003

Bericht door John »

Dat mag nooit veel kosten, zijn de alu ringetjes die vervangen dienen te worden.
roberke

Bericht door roberke »

Bedant voor je antwoord.

Dit stelt me toch gerust.

Robert
ludo V E

Bericht door ludo V E »

ik denk dat deze niet vervangbaar zijn , daar deze geklonken zijn .
ik heb dat ook voorgehad en wat heb ik toen gedaan , mijn achterwiel verwijderd , het geheel waar de remschijf op zit verwijderd zodanig dat ik de remschijf een beetje kon oplichten (1 à 2 mm ) en hier heb ik dan tec 7 tussen gedaan een ganse nacht laten drogen , het overtollige weggeveegd en alles teruggemonteerd , ik rij nu met deze noodoplossing toch al minstens 25 000 km en ben er tevreden over . vervangen kan ik nog altijd als het terug moest komen , maar het rammel geluid is weggebleven .
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
roberke

Bericht door roberke »

Heb dit nu ook zelf geprobeerd met de Tec7 en 't is gelukt! Eenvoudig, efficient en niet duur. BEDANKT!
pimmelimeke

Bericht door pimmelimeke »

hallo,
heb hetzelfde probleem gehad, de aluminium ringen kunnen wel vervangen worden maar is toch aan de dure kant dacht rond de 500 euro. Mijn dealer geert van mol in melsele bij antwerpen heeft speciale boutjes laten maken en het probleem is op gelost voor een paar euros

greets benno
tommyvdv

Bericht door tommyvdv »

mens die ik ken rijd met een 1100gs en zijn remschijven vooraan rammelen als een oude bakfiets op kasseien.
Had ook iets gehoord dat't de alu ringetjes zijn die de schijf vasthouden die uitgesleten zijn. Zal eens informeren naar prijs en oplossing.
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

mens die ik ken rijd met een 1100gs en zijn remschijven vooraan rammelen als een oude bakfiets op kasseien.
Is totaal iets anders :!:
Bij de 1100GS (of andere) zitten op de originele remblokken van BMW veertjes om dat rammelen tegen te gaan. Bij aftermarket blokken zit dat veertje er niet op vandaar dat de blokken gaan rammelen en niet de schijven.
tommyvdv

Bericht door tommyvdv »

Jo De Paepe schreef:
Is totaal iets anders :!:
Bij de 1100GS (of andere) zitten op de originele remblokken van BMW veertjes om dat rammelen tegen te gaan. Bij aftermarket blokken zit dat veertje er niet op vandaar dat de blokken gaan rammelen en niet de schijven.
Kan goed zijn dat ik het fout heb en er geen vergelijking is tussen het rammelen van die 1100gs.
Maar weet wel 200% zeker dat het de schijven zijn; je kunt ze namelijk met de hand ook doen rammelen. Zit een paar mm speling op die schijf.
De blokken rammelen voor zover ik weet niet.

Dat het niet relevant is mbt de topicstarter neem ik aan en zal er dan ook niet dieper op ingaan :)
frits-motaar

Bericht door frits-motaar »

Dat gerammel bij een r1100gs of R of RT,zijn inderdaad de versleten zwarte-alu-busjes waar de voorste remschijven mee vastzitten.Deze zijn zelf te vervangen ,kost ong.130eurokes.Ze maken veel kabaal als je de motor achteruit trekt.

grts frits
Danny

Bericht door Danny »

frits-motaar schreef:Dat gerammel bij een r1100gs of R of RT,zijn inderdaad de versleten zwarte-alu-busjes waar de voorste remschijven mee vastzitten.Deze zijn zelf te vervangen ,kost ong.130eurokes.Ze maken veel kabaal als je de motor achteruit trekt.

grts frits

de 1100GS heeft normaal een schijf met veerringen.
5 per schijf dacht ik, gewoon na te bestellen bij de dealer 1€ 't stuk...
stocknr 34 11 2 314 888.
moest je toevallig een schijf met bussen hebben dan kost het je een goeie 50€ meer niet
De 1100RT/R/RS had/hebben ook van die bussen
Plaats reactie