loose-fur schreef:Is een R50 (R50/2) of R60 (R60/2) uit de jaren ’50 of ’60 (werden gebouwd van 1955 tot 1969) met een schommelvork die er ‘fabriek-af’ opzit. Bollen er nog wel een paar duizend van rond in Europa..
Bestaan ook in R69 ‘Sport’ versie, maar die herken je aan de andere vorm van kleppendeksels (en worden ook stilaan onbetaalbaar).
R67 met Earles voorvork? Ik vraag me steeds vaker af: Is dit eigenlijk wel een BMW forum, hier?
Je hebt gelijk, ik vergiste me door het productiejaar, 1955.
In dit jaar werd de Earles vork gelanceerd op de R50, de R60 en de R69S, evenals een overgangsmodel, de R67/3.
De R67/3 was het laatste model met plunjer achteraan en telescopische vork, waarvan er slechts 700 werden geproduceerd. Deze combinatie voldeed niet meer met grotere vermogens en werd daarom vanaf 1955 vervangen door de swingarm en Earles vork op de overige modellen.
Ik had de foto en de beschrijvingen van de modellen beter moeten vergelijken. Het spijt me, ik zal in het vervolg grondiger te werk gaan.
Nog één vraag echter, aangezien u er toch heel wat vanaf lijkt te weten.
Stel dat ik een R69S met onherstelbare motor heb en een kromme R67/3 met uitstekende motor. Kan ik dan de motor van de R67/3 in die R69S monteren?
Zo ja, hoe noem je zo'n fusie dan? R67 met Earles voorvork of R67S ?
Ik hoop dat u ondertussen alweer aan de beterende hand bent en terug beseft dat dit wel degelijk een BMW forum is
Groeten Kurt