Benzinepomp

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Mil

Benzinepomp

Bericht door Mil »

Ben toevallig op jullie site terecht gekomen. Zeer interessant en met uitleg door mensen die er wat van kennen.
Ikzelf rij met de moto sinds mijn 18de ( eerst moto was een FN 175 cc). Na wat omzwervingen via Guzzi, Honda, enz heb ik nu sedert een 15tal jaar een 850R ( gekocht in 96 was toen één jaar, oud).
Ik rij niet zo veel meer (teller staat op 40.000) door gebrek aan tijd maar toch wil ik mijn beemerke niet meer missen.
Door omstandigheden heeft hij een jaar en half stilgestaan. Al die tijd aan een optimate gehangen.
Nu wou ik hem starten, draaide goed rond maar startte niet. Na wat gezoek bleek de brandstofpomp stuk.
Enfin, tank er af, pomp er uit gehaald en getest en idd. kapot...
Bij BMW gaan horen, enkel op bestelling en 290 eurokes :clown:
Na wat gezoek op internet vond ik er gebruikte in Holland voor honderd euro.
Maar ja gebruikt hé, wat krijg je dan.
Om het kort te maken ik heb ze in de USA besteld en daar was pomp, filter, darmen, clipsen enfin heel de nest inbegrepen voor 180$ (124€ inlusief verzending) weliswaar niet origineel maar wel Europees.
Ik heb ze besteld bij euromotoelectrics in Colorado.
Nu is mijn vraag, kent er iemand van jullie deze firma en wat denken jullie van niet originele onderdelen?
Oh en welk onderhoud raden jullie aan na 1,5 jaar stilstand.
Ben benieuwd naar jullie reacties :grin:
Mil
Leven is het meervoud van lef...
Jo De Paepe

Re: Benzinepomp

Bericht door Jo De Paepe »

Yep Mil,

sowieso zou ik een groot onderhoud doen (40000km). Alle olie ,motor ,boite en cardan en oliefilter vervangen ,eventueel kleppen stellen en synchro doen
De tank moet voor de benzinepomp toch leeggemaakt worden dus vervang ineens de filter door een nieuwe.
Wat ik persoonlijk ook zou doen is remolie vervangen en riem van de alternator vernieuwen.
controle van de batterij ,vloeistofniveau

en aan 2 nieuwe bougietjes ga je ook niet echt geruineerd zijn.
John
Contacteer:

Bericht door John »

Je had eigenlijk beter wat vroeger hier ingelogd. Véél van die pompen zijn te reanimeren, zonder noemenswaardige kosten. Dat had je misschien ook wat geld bespaart.
Over de pomp waar jij het over hebt heb ik geen ervaring.
En om niet meer voor verassingen te komen staan (na Jo zijn advies) .........RIJDEN met dat ding! :grin: :wink:
Mil

Bericht door Mil »

Ik betwijfel of de pomp nog te reanimeren was, want ze sloeg wel ff aan maar daarna blokkeerde ze. Laten we dat in het midden, dat setje dat ik besteld heb bestaat eigenlijk uit alles wat er in de benzinetank zit. Dus filter, pomp slangetjes clipsen etc, enkel de vlotter niet. De batterij is een gel geval, daar moet dus niets aan bij gevuld worden.
Ivm. het vervangen van vloeistoffen, dat zou nog wel gaan, maar kleppen en synchronisatie dat is andere koek.
Daarom zou ik willen vragen of er hier personen zijn die dit kunnen en, tegen vergoeding uiteraard, dat varkentje voor mij zouden willen wassen?
Ik ben van omgeving Lier. Maar een ritje schrikt me niet af zenne :no:
Rijden dat ding... absoluut, maar het moet gaan hé.
Nog ne goeien avond hè en ik zou zeggen een leffeke voor het slapengaan kan toch ni slecht zijn hé.
Die van ons zegt dat ook, dan slaap ik rap :shock:
Mil
John
Contacteer:

Bericht door John »

Zie...http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =9&t=31852" onclick="window.open(this.href);return false;
Danny

Bericht door Danny »

Ik had die pomp toch ook proberen te reanimeren, effe omgekeerd laten draaien en weer in de juiste richting en weer andersom en vaak schieten ze dan los, daarna effe laten draaien in pure brandstofsysteem cleaner en dikwijls (zeg niet altijd) lopen ze als nieuw. Weggooien die pomp maar dan wel in mijne vuilbak :grin: allicht kan ik er ooit nog iemand mee blij maken... en dat van die kleppen en synchro dat fiks ik wel voor je maar sssssst of ik bedenk me :mrgreen:

Hoedanook of ze nu van de states komt of Jacamaca als ze maar draait dat is 't belangrijkste, de pompen die we hier -te- duur betalen worden ook door greasers of spleetogen gemaakt :wink:
Mil

Bericht door Mil »

Mannen bedankt ik ben goed verder geholpen.
Mvg
Mil
eva

Bericht door eva »

Danny schreef:Ik had die pomp toch ook proberen te reanimeren, effe omgekeerd laten draaien en weer in de juiste richting en weer andersom en vaak schieten ze dan los, daarna effe laten draaien in pure brandstofsysteem cleaner en dikwijls (zeg niet altijd) lopen ze als nieuw. Weggooien die pomp maar dan wel in mijne vuilbak :grin: allicht kan ik er ooit nog iemand mee blij maken... en dat van die kleppen en synchro dat fiks ik wel voor je maar sssssst of ik bedenk me :mrgreen:

Hoedanook of ze nu van de states komt of Jacamaca als ze maar draait dat is 't belangrijkste, de pompen die we hier -te- duur betalen worden ook door greasers of spleetogen gemaakt :wink:
Bestaat hier ergens een filmpje over ?
Zonnige groetjes vanuit het warme zuiden !
1500vulcano

Bericht door 1500vulcano »

oi

ik dacht ook dat mijn pomp kaduk was
had hem avond ervoor gestart en liep goed
volgende dag gestart en niet meer willen starten alles na gezien
alles was in orde alleen het draadje van het stekkertje maakte maar net en net niet contact
nieuw stekkertje er aan gezet en hij startte gelijk

het hoeft niet altijd honderden euro's te kosten

mvg 1500vulcano
Plaats reactie