beschikbare stekkers onder benzinetank (R1200GS)

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
WouterFr

beschikbare stekkers onder benzinetank (R1200GS)

Bericht door WouterFr »

Bij het installeren van de autoswitch heb ik mijn benzinetank er eens afgehaald, en daar zag ik deze 2 stekkers zitten:

Afbeelding

Die links boven dient volgens mij om bv de GPS op aan te sluiten, zodat die ook afgeschakeld wordt wanneer het contact afstaat. Bij mij niet ingebruik, mijn GSP staat via een Ystuk mee op de stekker onder het zadel.

Maar wat is het verhaal met die stekker rechtsonder, en hieronder in detail? De contacten zijn niet eens afgeschermd....

Afbeelding

Wie weet raad...?

grts,

Wouter
R 1200 GS - yippie, weeral verdwaald!
WR426 - yippie
WouterFr

Re: beschikbare stekkers onder benzinetank (R1200GS)

Bericht door WouterFr »

Niemand een idee?

tx,

w
WR426 - yippie
Danny

Bericht door Danny »

zal morgen eens in het boek kijken en met het schema vergelijken... :mrgreen:
Pol

Bericht door Pol »

WouterFr schreef:Niemand een idee?

tx,

w
contacteur zijpikkel ? Een ander contact in de buurt dat los hangt en eventueel overbrugd is ?
Om iets te zeggen hé
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

De stekker vd zijstandard ligt normaal meer naar achter, ik denk dat dit iets met milieu toestanden te zien heeft, vandaar niet aangesloten (mss enkel voor zwitserl of us)
X of Y 9572: Evaporative purge valve
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Pol

Bericht door Pol »

Dirk Pauwels schreef:De stekker vd zijstandard ligt normaal meer naar achter, ik denk dat dit iets met milieu toestanden te zien heeft, vandaar niet aangesloten (mss enkel voor zwitserl of us)
X of Y 9572: Evaporative purge valve
http://advwisdom.hogranch.com/Wisdom/SSIBD.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; .Mijn vorig bericht heeft er niet veel mee te maken dacht ik.Verkeerd dus.Op een van de foto's blijkt daar ook zo'n fiche te hangen die niet aangesloten is maar die is dan niet van een r1200gs.Spijtig, ik heb geen GS om is te gaan loeren.
WouterFr

Bericht door WouterFr »

Nope, geen onderdeel van de interrupteur, motor draait en rijdt normaal.

De hoeveelheid modder en vuil is consistent met de rest van de moto, en de kabel komt rechtstreeks uit de kabelboom, dus ik vermoed dat die stekker er zo al opzit (niet geconnecteerd) sinds de geboorte van mijn GS.
Ik ga er vanavond eens een multimeter insteken, zien wat dat zegt :-).

grts,

wouter
WR426 - yippie
Dirk Pauwels

WouterFr schreef:Nope, geen onderdeel van de interrupteur, motor draait en rijdt normaal.

De hoeveelheid modder en vuil is consistent met de rest van de moto, en de kabel komt rechtstreeks uit de kabelboom, dus ik vermoed dat die stekker er zo al opzit (niet geconnecteerd) sinds de geboorte van mijn GS.

grts,

wouter

en nie willen luisteren hé :grin: X of Y 9572 zeg ik, wedden dat het blauw/groen en geel/purper is?
Moogt meten zoveel als je wil, is een onderdeel van motormanagement en zal niet geactiveerd zijn, hopelijk.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Danny

Bericht door Danny »

Op de schema's zijn er slechts enkele verschillen in de Europese kabelbomen tussen de verschillende modellen maar bouwjaar gezien zijn er wel flinke wijzigingen.

Ik kom op schema weinig leegs tegen, mistlampen is een optie, electrische ruit,anti diefstal, van een GPS is geen sprake in de schema's.

welke kleurtjes kan jij daar tevoorschijn toveren? :wink:

De Amerikanen rijden met een charcoalfilter daar is ook spanning voor nodig en dat ding zit net op die plaats, 't is ,maar een gok he en ik heb geen zin om m'n tank eraf te nemen om eenw wat gaan te meten :wink:
Pol

Bericht door Pol »

Dirk Pauwels schreef:
WouterFr schreef:Nope, geen onderdeel van de interrupteur, motor draait en rijdt normaal.

grts,

wouter

en nie willen luisteren hé :grin: X of Y 9572 zeg ik, wedden dat het blauw/groen en geel/purper is?
Moogt meten zoveel als je wil, is een onderdeel van motormanagement en zal niet geactiveerd zijn, hopelijk.....
Het electrisch schema in het Haynes boek geeft idd die kleuren aan.(fuel regeneration valve US models)
WouterFr

Bericht door WouterFr »

Dirk Pauwels schreef: en nie willen luisteren hé :grin: X of Y 9572 zeg ik, wedden dat het blauw/groen en geel/purper is?
En vermits niet geactiveerd kan het ook geen kwaad dat die stekker daar gewoon open en bloot zit? Er hoort geen afschermkapje op zoals op de stekker links bovenaan op de foto?
Tot nu toe geen problemen gehad, en toch al redelijk vaak door plassen gereden en modder geslikt, dus het zal wel geen kwaad kunnen....

thx!

w
WR426 - yippie
Dirk Pauwels

WouterFr schreef:
Dirk Pauwels schreef: en nie willen luisteren hé :grin: X of Y 9572 zeg ik, wedden dat het blauw/groen en geel/purper is?
En vermits niet geactiveerd kan het ook geen kwaad dat die stekker daar gewoon open en bloot zit? Er hoort geen afschermkapje op zoals op de stekker links bovenaan op de foto?
Tot nu toe geen problemen gehad, en toch al redelijk vaak door plassen gereden en modder geslikt, dus het zal wel geen kwaad kunnen....

thx!

w
Het had idd beter geweest dat er een kapje opzat, maar volgens mij heeft dat er nooit opgezeten. Je kan er wat toile rond draaien.
Het rare is dan wel dat BMW eerder moeilijk zal doen over een zelf aangesloten autoswitch bv (ivm garantie) terwijl ze zelf stekkers (al dan niet geactiveerd) open en bloot laten liggen...Tja.....
Plaats reactie