Baehr K1200LT storing

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Martin

Baehr K1200LT storing

Bericht door Martin »

Geachte leden, ik heb mijn moto (K1200LT)sinds september 2004, nog steeds heb ik een storing in helm tijdens het rijden, dit is zéér fel hoorbaar indien ik de radio af zet, er is reeds een nieuwe intercom geplaatst, zonder resultaat, volgens mijn garage is die storing niet weg te werken, daar de aanpassing via de radio van bmw deze storing teweeg brengt.
Weet iemand een oplossing voor deze vervelende storing, of een garage die dit wel kan oplossen.
Dank bij voorbaat
Martin
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Het geluid dat je hoort is de interferentie van de ontsteking. Ik neem aan dat de intercom conform de instructies bovenop de accu is geplaatst. Het verleggen van de kabels zou een oplossing moeten geven.

Ik heb er zelf ook (nog) last van (zelf geïnstalleerde intercom), en moet nog tijd maken om de kabels te verleggen. Daarbij ga ik ook kijken of de kabels genoeg ruimte geven om de intercom onder de topkoffer te plaatsen. Daar moet de unit ver genoeg van het motorblok weg zijn om last van de interferentie te hebben.

Neem anders even contact op met de Hobbyist in Hunsel (NL). Zij kunnen je adviseren of een extra ontstoring zinvol is.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Hoi Erwin,

Ik heb eveneens last van dit fenomeen, doch er schijnt een oplossing te bestaan van Baehr zelf.

http://www.baehr.net/baehrshop/index.html

Geef vervogens het woord "filter" in de zoekrobot van hun site ( links boven ), en je ziet direct de vermelding naar de LT staan.

Groeten,

Wim
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Wim,

Bedankt, zover was ik nog niet gekomen. Ook de wederverkopers (BMW dealers) die ik al benaderd had, zijn hier dus niet van op de hoogte.

Zal er direct een bestellen.
Groet,
Erwin

Patrick V

Bericht door Patrick V »

Hi,
Kijk ook eens bij de hobbyist in Hunsel. Zij zijn de invoerders voor de BENELUX.
http://www.hobbyist.nl
patrick
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Patrick V schreef:Hi,
Kijk ook eens bij de hobbyist in Hunsel. Zij zijn de invoerders voor de BENELUX.
http://www.hobbyist.nl
patrick
Bewuste filter (aef-02-02 volgens site Baehr) staat (nog) niet vermeld op de site van de Hobbyist.
Groet,
Erwin

Patrick V

Bericht door Patrick V »

®win,
Bewuste filter (aef-02-02 volgens site Baehr) staat (nog) niet vermeld op de site van de Hobbyist.
Probeer eens via telefoon. Ze kunnen je misschien verder helpen.
Patrick
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
-Wim-

Bericht door -Wim- »

@ ®win,

Laat je ons nog iets weten of die filter zijn werk doet ?

Groeten,

Wim
Martin

Intercom

Bericht door Martin »

Bedankt jongens voor de reactie, ik ga binnenkort deze filter toch eens voorstellen in mijn garage die eigenlijk geen oplossing te bieden had, intussen wacht ik uw verder reactie's af en ook de eventuele test met deze filter, zoals eerder gezegd is deze intercom juist boven de batterij geplaatst, erg veel plaats om deze kabels te herleggen is er niet.
Bedankt
Martin
Robert GTL

Bericht door Robert GTL »

Martin,

Ik weet niet bij welke dealer je gaat maar ik heb onlangs een K1200LT Baehr intercom systeem laten plaatsen op mijn LT door Winge Motors in Rotselaar en die werkt prima, zonder storingen. :D
To beem or not to beem, that's the question !
Erik

Bericht door Erik »

®win schreef: Het verleggen van de kabels zou een oplossing moeten geven.

klopt. Dat is het eerste dat de Hobbyist zelf ook doet. Zover mogelijk van de motorstuureenheid weg. Achterin wegwerken dus. Kost U enkel een paar kabelbinders.
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Robert LT schreef:Martin,

Ik weet niet bij welke dealer je gaat maar ik heb onlangs een K1200LT Baehr intercom systeem laten plaatsen op mijn LT door Winge Motors in Rotselaar en die werkt prima, zonder storingen. :D
Van welk jaar is jouw LT? Er schijnt verschil te zijn tussen de signalen van de oude radio en de nieuwe radio, vandaar dat Baehr voor de nieuwe LT's een ontstoringsfilter heeft gemaakt.
Groet,
Erwin

Robert GTL

Bericht door Robert GTL »

Win,

De LT is van 2001 en de doos is uiteraard op de accu gemonteerd. Het probleem zal inderdaad met de (gebrek aan de juiste) filter te maken hebben.
greetz. Robert
To beem or not to beem, that's the question !
Martin

Bericht door Martin »

Robert LT schreef:Martin,

Ik ga bij BMW motorhuis Hasselt, waar hij nieuw is aangekocht in 2004, hebben zij het zelf geplaatst of is het reeds in het BMW fabriek geplaatst weet ik niet, achteraf is dus nieuwe intercom bij de daeler geplaatst door deze storing, blijkbaar iets mis met die intercom, maar nu blijkt die storing er nog te zijn.
Ik ga binnenkort een bezoekje brengen bij de daeler en deze voornoemde filter eens voorleggen aan het technisch taem.
Groetjes
Martin
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Ik heb op mijn nieuwe 1200RT een intercom laten installeren. Van Baehr.
Door mijn dealer is deze gemonteerd geworden boven op de batterij.

Niets dan storingen als gevolg :!: :!: :evil:

Toen hebben ze een nieuwe ontstoorder ontwikkeld omdat de 1200RT nog te nieuw was en deze van de 1150 blijkbaar niet voldoet, maar dat wisten ze niet op voorhand.

Resultaat : NADA , niets dus :!: Nog steeds evenveel storingen :evil:

Toen hebben ze de intercom naar achteraan verplaatst, en gelukkig was het toen opgelost. Althans voor de piloot.
Sedert dien heb ik nog niet me passagier gereden en weet dus niet 100% zeker of het voor haar ook in orde is, maar ik vermoed van wel.

Besluit: zoek geen oplossing in andere ontstoorders, want dat helpt toch niet, maar verplaats de Baehr volledig naar achter.
Daarna kun je nog altijd met ontstoorders spelen, indien nog nodig.

Wat ik niet begrijp is dat dit probleem reeds jaren gekend is, en toch blijven ze stukken boven de batterij monteren!
Je zou verwachten dat Baehr iets meer samenwerkt met BMW en dergelijke montages uittest, en opgedane info doorgeeft naar de dealers.
Maar dat doet Baehr dus helemaal niet.
Mijn dealer heeft contact gezocht met hen, en toen kregen ze als oplossing mee: l"eer ermee leven en trek uw plan :!: "
Van klantenservice hebben ze daar blijkbaar nog niet veel gehoord :evil:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Dezelfde ervaringen heb ik vernomen van een Finse K1200LT rijder. Hij had de combinatie met een Capo PMR met als gevolg luid geknetter in de oren. Ontstoringsfilter AEF-02-02 gaf geen soelaas. Hij heeft momenteel een ander ontstoringsfilter dat wel helpt. Zonder Capo had hij overigens géén interferentie :?

Ik ga eerst eens de intercom naar onder de topkoffer verleggen om te zien wat daar het resultaat van is. Dat filter kan ik later altijd nog uitproberen als dit niet werkt ...
Groet,
Erwin

Martin

Bericht door Martin »

®win schreef:
Ik ga eerst eens de intercom naar onder de topkoffer verleggen om te zien wat daar het resultaat van is. Dat filter kan ik later altijd nog uitproberen als dit niet werkt ...
Geachte Win, ik heb gemerkt dat achter de passagiers rugleuning een ruimte vrij is, dit geeft natuurlijk wel problemen als je eens iets wil herinstellen, want dan moet je vrij veel afbreken, en eigenlijk daar mijn moto nog nieuw is heb ik daar nog niet zelf durven aan sleutelen,

een bijkomend probleem is denk ik dat de daeler de kabels allemaal op maat gemaakt heeft, en bij verplaatsing naar achter deze te kort zijn, hoe los je dit dan op, door gemonteerde verleng snoeren???, indien het jou lukt en mij een beetje wegwijs kan maken, dan durf ik er mischien ook aan beginnen.
Groetjes
Martin
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Ik heb destijds de intercom zelf ingebouwd en heb toen geconstateerd dat de bekabeling ruim is (indien achteraf dus niet ingekort). De enige kabel die wat kort zou kunnen zijn is de kabel vanaf de intercom naar de aansluiting voor mijzelf (montage tussen tankvakje en zadel), mogelijk moet daar dus een verlengkabeltje komen.

Zodra ik tijd heb ga ik ermee aan de slag. Ik zal er foto's van nemen.
Groet,
Erwin

Martin

Bericht door Martin »

®win schreef: Zodra ik tijd heb ga ik ermee aan de slag. Ik zal er foto's van nemen.
ok doe maar rustig, ik heb momenteel ook maar weinig tijd, zal meer voor de winter zijn, ik wacht wel af voor uw resultaat.
Groetjes
Martin
motaar

ontstoren

Bericht door motaar »

Mijn Baehr is geplaatst bij Lievens Mechanics in Zottegem, en daar hebben ze zo'n ontstoringsrelais. Eerst even met hen bellen misschien? En de service is ook goed: als het niet helpt kun je het annuleren, beter dan iets via internet bestellen en dan vinden dat het niet werkt.
Martin

Re: ontstoren

Bericht door Martin »

Luc D'hondt schreef:Mijn Baehr is geplaatst bij Lievens Mechanics in Zottegem, en daar hebben ze zo'n ontstoringsrelais. Eerst even met hen bellen
bedankt, ga zeker eens kontakt nemen, of ritje tot daar doen, helpt het niet, dan vermoed ik zal doen zoals eerder aangeraden, verplaatsen dus.
groetjes
Martin
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Ik heb gisteren eens gekeken naar de diverse kabels. Voor het verplaatsen van de intercom tot onder de topkoffer moet er sowieso een verlengkabel komen voor de aansluiting van de spiraalkabel (helmset) van de berijder. Deze kost van Baehr € 25,70 (½ m, waterdicht) :shock: :shock:

Zal dus ff zelf hobbyen worden (2x DIN plug 5 polig, 1m 5-polig draad, div. maten krimpkous, ...) :evil:
Groet,
Erwin

Martin

Bericht door Martin »

®win schreef:Deze kost van Baehr € 25,70 (½ m, waterdicht) :shock: :shock:

Zal dus ff zelf hobbyen worden (2x DIN plug 5 polig, 1m 5-polig draad, div. maten krimpkous, ...) :evil:
bedankt Erwin, heb intussen die r bij uw naam kunnen ontcijferen, (afgekeken bij ander bericht) :D
da kabeltje is ook niet voor niks zo te zien, maar ja kwaliteit kost geld, ik denk dat ik de verplaatsing toch ga overlaten aan mijn dealer, eerst ga ik eens kontakt nemen met Lievens mechanics in verband met ontstoring.
verder resultaat bij uw verplaatsing blijft welkom.
groetjes
Martin
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Vroeger waren alle stereoinstallaties uitgerust met kabels zoals nu bij intercoms gebruikt.(5-polige ronde DIN stekkers)

Toen kon je in ieder grootwarenhuis of stereozaak dergelijke kabels kopen voor de kostprijs van zo goed als niets.

Nu zijn ze nog enkel te vinden in motozaken, en zelfs daar zijn ze niet vlot beschikbaar.
Wel kosten ze nu "10"-keer meer dan vroeger.

Volgens mij zijn het echter dezelfde kabels. Ik heb zelf een oude van 20 jaar geleden gebruikt om mijn intercom te verlengen, en dat werkte perfect. :)
Was wel in het verkeerde kleur :( en heb toen toch maar een nieuwe dure bijgekocht.

Minder gebruikt betekend dus blijkbaar automatisch : duurder :!:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Plaats reactie