Hallo,
Ik heb een r1100rs van 1995, maar ben niet tevreden van het originele windscherm.
Heb veel last van turbulentie en lawaai vanaf 110km/u. Heeft er iemand ervaring met een ander type?
Windscherm r1100rs
Moderator: GVN
Re: Windscherm r1100rs
yep,
ik heb naast origineel scherm eentje van wunderlich (breder en hoger) en eentje van een ander merk (gelijk origineel maar iets hoger en filp-up).
Elk scherm heeft zo zijn karakter quasi wind bescherming, het wind geluid echter blijft aanwezig.
De positie van het scherm kan wat verhelpen.
Wat echt verschil maakt is de helm!, een open helm (liefst nog zonder vizier) is het stilst.
Met open vizier rijden helpt ook al.
ik denk dus dat vooral de kwaliteit van de helm en het vizier het windgeruis zullen minderen.
btw, ik rij nu terug met het origineel scherm
gr,
f
ik heb naast origineel scherm eentje van wunderlich (breder en hoger) en eentje van een ander merk (gelijk origineel maar iets hoger en filp-up).
Elk scherm heeft zo zijn karakter quasi wind bescherming, het wind geluid echter blijft aanwezig.
De positie van het scherm kan wat verhelpen.
Wat echt verschil maakt is de helm!, een open helm (liefst nog zonder vizier) is het stilst.
Met open vizier rijden helpt ook al.
ik denk dus dat vooral de kwaliteit van de helm en het vizier het windgeruis zullen minderen.
btw, ik rij nu terug met het origineel scherm
gr,
f
R1200RT - R60/7 - F650GS- ST50 (in een te kleine garage
)
Toch wel straf dat er geen goed alternatief is voor dergelijk probleem.
Maar toch hartelijk dank voor reactie.
Ps : echt niemand anders die een betere oplossing hiervoor heeft gevonden?
Maar toch hartelijk dank voor reactie.
Ps : echt niemand anders die een betere oplossing hiervoor heeft gevonden?
"Het" probleem op de RS is niet de hoogte van de ruit ('t is geen RT he) maar meer de afstand tussen bestuurder en de ruit.
Als je die ruit zover naar voren zet dan moet ze veel groter zijn wil je echt uit de wind zitten, nu zit je op een afstand die de winddruk wel wegneemt maar je komt echt in het gat te zitten waar de turbulenties op je helm beuken, oorstoppen leveren een goed resultaat maar een RT zal 't nooit worden...
Als je die ruit zover naar voren zet dan moet ze veel groter zijn wil je echt uit de wind zitten, nu zit je op een afstand die de winddruk wel wegneemt maar je komt echt in het gat te zitten waar de turbulenties op je helm beuken, oorstoppen leveren een goed resultaat maar een RT zal 't nooit worden...
iemand ervaring met een windscherm van wunderlich ?
-
frits-motaar
als je van je oude scherm vanaf wil,wil ik dit wel voor een prijsje overnemen,ben al lang op zoek naar een 2dehandse r1100rs ruit.
grts frits
grts frits