Misschien omdat ik het hele jaar door rij dat dat een rustiger rijstijl oplevert en dus meer km per band

Ter vergelijking : m'n Battlewings waren na 7000km op.
Hoe dan ook, de roadsmart is voor mij de ideale band op de GS.
Het grootste verschil met de 'gemengd gebruik' banden (anakee, tourance, trailattack, etc) zit hem erin dat je als je in de bocht op helling gaat het loopvlak mooi effen is, en je dus geen gestuiter of gedribbel hebt, en dat levert een mooie rijlijn op. Er zitten geen 'blokken' op het profiel, dus je rijdt op fluweel (in vgl met genoemde banden), en er is ook geen 'cupping' effect.
Onder de trailbanden was de Tourance EXP tot nu toe mijn referentie qua grip in het droog, maar vooral in het nat.
De Roadsmart doet het iets beter qua grip - da's ook logisch want er is minder negatief profiel - maar de band stuurt vooral aangenamer, blijft voorspelbaar.
Dat de Roadsmart geen 'trail looks' heeft kan me niet schelen. Ooit ben ik in de bossen achtervolgd door een biker, op paden waarvan ik dacht dat je er alleen met trailbanden door kon komen.
Toen het bospad doodliep kon ik een praatje aanknopen met de andere biker; bleek dat hij op een Triumph 1050ST reed met sportbanden

Dat heeft de noodzaak aan trailbanden een beetje grelativeerd, en vermits ik zelden off road ga, is de volgende band dus weer een Roadsmart. Deze week komen er nieuwe op.