wielerwedstrijden

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Robbytje
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:49
Locatie: Borsbeek

wielerwedstrijden

Bericht door Robbytje »

Zijn er onder jullie mensen die mee rijden met wielerwedstrijden?
En wat hoef je hiervoor te doen? Ik heb een mailtje gezonden naar Sporza maar dat was een dood spoor.
Zij die denken zoals ze dachten, zullen doen zoals ze deden, zullen krijgen wat ze kregen.
vacaro
Berichten: 274
Lid geworden op: 03 okt 2007, 11:52
Woonplaats: Berendrecht
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: wielerwedstrijden

Bericht door vacaro »

Koersfiets kopen of lenen, en een jaar goed oefenen en dus veel fietsen.
En als alles dan nog beetje meezit kunde da uitrijden, das wa ik gisteren gedaan heb! :cheers: :cheers: :cheers:
55km avs 32,5km/u. Voor mij een prestatie!
Motorrijden is geen hobby, het is een levenswijze!
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
Robbytje
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:49
Locatie: Borsbeek

Re: wielerwedstrijden

Bericht door Robbytje »

Dat is idd goed gereden.
Ik bedoelde echter met de motor als vrijwilliger...
Maar ik zou het u lang niet nadoen
Zij die denken zoals ze dachten, zullen doen zoals ze deden, zullen krijgen wat ze kregen.
De KorreRT
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:38
Locatie: Kallo

Re: wielerwedstrijden

Bericht door De KorreRT »

Ik heb het 20 jaar geleden enkele koersen gedaan als seingever met de moto hé,NOOIT NIET MEER,die sportbestuurders die zijn gewoon knetter gek ,die vliegen met 2 naast elkaar en kijken naar niets of niemand ,ook met wielertoeristen heb ik de omloop van het waasland nog gereden daar is veel meer disipline en dankbaarheid!!
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: wielerwedstrijden

Bericht door John »

Wat is je ambitie om je daar mee te willen bezig houden? Met een cameraman achterop? Of gewoon om je tussen die wielerknapen te mengen?
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: wielerwedstrijden

Bericht door WILBIKE »

Wegblijven uit die chaos...
Als je iets voor hebt ben je de klos en dien je terug te vallen op je eigen verzekering...
Bekijk vroegere berichten op dit forum maar eens, je trekt steeds aan het kortste eindje bij enig voorval!

Groetjes :wink:
Lid BMW MC Vlaanderen...
Mathy
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 mei 2011, 21:57
Woonplaats: Hooglede (De Geite)
Locatie: Hooglede, West-Vlaanderen

Re: wielerwedstrijden

Bericht door Mathy »

...En de kans is groot dat je eigen verzekering niet tussenkomt omdat je deelneemt aan een wedstrijd.
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: wielerwedstrijden

Bericht door jakke »

Neem eens contact op met de "Mobiele seingevers"!
Ik weet dat die al eens mensen kunnen gebruiken en er is zelfs iemand hier op het forum die daar actief is!!

Via DEZE link. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: wielerwedstrijden

Bericht door jakke »

HIER misschien al eens proberen!! :wink:

Zal meer dan waarschijnlijk een VTDL wedstrijd zijn "Vlaamse Triatlon Federatie" om met een scheidsrechter rond te rijden! Om het "wielekeszuigen,Stayeren"
tegen te gaan of bij een "Stayeren toegelaten" wedstrijd, meerijden om een oogje in het zeil te houden. 8-)
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Cindy

Re: wielerwedstrijden

Bericht door Cindy »

idd...meer specifiek: http://www.bikers4bikers.eu/forum/viewt ... 704#p78704" onclick="window.open(this.href);return false;
Robbytje
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:49
Locatie: Borsbeek

Re: wielerwedstrijden

Bericht door Robbytje »

Bedankt,
Ik zal daar eens gaan kijken.
Trouwens, mijn motivatie?
Ooit iemand gesproken die dat een toffe tijd vond...
Zij die denken zoals ze dachten, zullen doen zoals ze deden, zullen krijgen wat ze kregen.
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: wielerwedstrijden

Bericht door jakke »

Robbytje schreef: Ooit iemand gesproken die dat een toffe tijd vond...
Absoluut eens meemaken, zou ik zeggen! 8-)
Achteraf kan ja nog altijd eens evalueren hé!!

Ik heb 11 jaar aan triathlon gedaan en was altijd al benieuwd hoe het wielergedeelte er vanop de moto zou uitzien. Op een dag vroeg men om eens mee te rijden met de moto en met een cameraman achterop. Dat was ook eens een toffe ervaring! :wink:
Ik denk dat meerijden, met de moto, in een Triathlon op zich iets plezanter is dan een wielerwedstrijd begeleiden. Maar ondervinding is nog steeds de beste saus!
Gewoon eens doen als je de kans hebt!

Na zes jaar afwezigheid in het Triathlon, ga ik nu zondag nog eens een 1/4 meedoen op recreatief niveau! :roll:
Waarschijnlijk zal ik halfweg wedstrijd wel gehoopt hebben dat ik liever op de moto zou zitten. :lol: :lol:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Robbytje
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:49
Locatie: Borsbeek

Re: wielerwedstrijden

Bericht door Robbytje »

jakke schreef: Na zes jaar afwezigheid in het Triathlon, ga ik nu zondag nog eens een 1/4 meedoen op recreatief niveau! :roll:
Waarschijnlijk zal ik halfweg wedstrijd wel gehoopt hebben dat ik liever op de moto zou zitten. :lol: :lol:
Respect!!
Ik ga vrijdag mijn nieuwe R1200 RT ophalen, en we zullen ons dan eens verdiepen in de materie
Zij die denken zoals ze dachten, zullen doen zoals ze deden, zullen krijgen wat ze kregen.
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: wielerwedstrijden

Bericht door WILBIKE »

Hoi Robbytje,

Bezint eer je begint...
Een triathlon, duathlon, loopkoers of tijdrit is nog steeds andere kost dan een wielerwedstrijd hoor !
Renners zien naar weinig om maar de volgkaravaan ziet naar niets, ook niet naar motards die alléén maar in hun weg rijden...
Ik lees dat je dit wil riskeren met je nieuwe RT 1200, ik hoop dat hij tegen een kras kan. Na meer dan 15 jaar koerservaring kan ik je als leek alleen maar voor de naakte waarheid plaatsen. Indien je iets voorhebt, een valpartij, hinderen van iemand in de koers, je motor die omvergereden wordt of erger nog een aanrijding met eender wat (iemand die deelneemt aan de wedstrijd of betrokken is aan een kruispunt...) heb je 99 % kans dat het je eigen portemonnee is die moet aangesproken worden. Laat staan dat je gekwetst bent en je werkonbekwaam bent voor enige tijd dan heb je er weerom een probleem bij...
Ik ben écht geen angsthaas en iedereen op het forum hier die je 'goede raad' wil geven heeft volgens mij nog geen ervaring gehad met de problemen bij de verzekeringen in de wielerwedstrijden... ik wel en kan je vertellen dat het allemaal op je eigen hoofd valt. Bij vertrek mooie beloftes door de organisatoren maar bij 'ontij' laat de bond niet van zich horen.
Anders is het indien je vanuit de bond zelf wordt opgenomen in de karavaan (dus niet door de inrichter), het is als leek echter bijna ondenkbaar dat je met de jury achterop, met een tussentijdopnemer of als onderdeel van de radioverbinding kan deelnemen... hiervoor is er ietwat meer nodig dan zo maar een keertje meerijden voor de fun.
Vroeger was ik erg nauw betrokken en waren we op goede weg om 'mobiele seingevers' te laten opnemen in de verzekeringspolis van de BWB, tot men er achter kwam dat een mobiele seingever helemaal niet bestaat en dus ook alleen maar als statische seingever kan aanzien worden. Dus je staat ergens aan een kruispunt of gevaarlijke plaats stil en je krijgt een aanrijding dan is er weinig probleem. Maar indien je wordt aangereden door bv. een moto van de VRT, een politievoertuig of andere deelnemers in de wedstrijd dan trek je voor vele procenten aan het kortste eind.
Je mag me steeds via PM een vraag stellen maar meer alarm kan ik je niet geven dan dit... blijf zonder enige kennis of ervaring in of van een wielerpeloton weg van deze chaos. Trouwens er bestaan ook regels in het peloton waaraan je je dient te houden, je kan zomaar niet rondrijden waar je wil tussen een rode en groene vlag hoor!

Vriendelijke groeten :wink:
Lid BMW MC Vlaanderen...
Robbytje
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:49
Locatie: Borsbeek

Re: wielerwedstrijden

Bericht door Robbytje »

ik zak er mijn lessen maar uit trekken en handelen in de meeste voorzichtigheid.
Zij die denken zoals ze dachten, zullen doen zoals ze deden, zullen krijgen wat ze kregen.
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: wielerwedstrijden

Bericht door Lukas »

http://www.sporza.be/permalink/1.1115855" onclick="window.open(this.href);return false;


Om je goesting wat aan te wakkeren.... :wink:
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Plaats reactie