Dashboard afdekking R850RT 2001

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Wago

Dashboard afdekking R850RT 2001

Bericht door Wago »

Bij het plaatsen van een gps op mijn moto, moest ik om de kabel weg te werken, de afdekking van mijn dashboard wegnemen. Ik stelde vast dat de rechter lip afgebroken is, waar zo'n veermoer opgeschoven zit, en die met één van 2 schroeven die juist onder de ruit zitten, wordt vastgezet.

Nu is mijn vraag voor ik dit probeer te herstellen, heeft iemand zo'n dashboard afdekking, nog in goede staat liggen?
Links zitten daar 3 schakelaars in + een 12V-stopcontact, en rechts de benzine/koelingsmeter met klok, welke ik uiteraard zou recupereren. Oh ja, nu ik toch aan't vragen ben, misschien heeft iemand ook een deksel van de luchtfilter liggen, want dat hebben ze ook eens geforceerd zodat het ook aan 1 kant gescheurd is aan het schroefgat.

Vroeg me tevens ook af of er ergens een shop is waar je die zaken 2e-hands kan vinden?

Groetjes :D
Danny

Re: Dashboard afdekking R850RT 2001

Bericht door Danny »

http://www.bmwsloop.nl of http://www.knalpot.nl http://www.ebay.de ...

nieuw kost het 67€ zonder BTW dus geef er tweedehands niet teveel aan... :mrgreen:

bij BMW sloop vragen ze er 50€ voor dan lijkt nieuw me beter...

trouwens kan dat ding van jou niet hersteld worden...?
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

alu plaatje - epoxy lijm etc....beetje improviseren
Blijft die afdekking niet zitten zonder die lip?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
nonkel moto

Bericht door nonkel moto »

je hebt pb
joehoe
Danny

Bericht door Danny »

Dirk gij zijt nen bricoleur slecht voor den "BMWcommerce" :lol: :lol: :wink:
Wago

Bericht door Wago »

nieuw kost het 67€ zonder BTW dus geef er tweedehands niet teveel aan...

Had al wel zo'n vermoeden van die prijs Danny, en ja, herstellen zou ik sowieso eerst proberen, een klein hoekje plooien en met een kleine poprevet vastzetten op het resterende, met inderdaad wat goeie lijm ertussen.

Bedankt hé
Wago

Bericht door Wago »

nonkel moto schreef:je hebt pb
hey nonkel, wat bedoel je juist?
Wago

Bericht door Wago »

Danny schreef:Dirk gij zijt nen bricoleur slecht voor den "BMWcommerce" :lol: :lol: :wink:
wat slecht is voor de BMW-commerce, is meestal goed voor de rijder :lol:
Wago

Bericht door Wago »

Wago schreef:nieuw kost het 67€ zonder BTW dus geef er tweedehands niet teveel aan...

Had al wel zo'n vermoeden van die prijs Danny, en ja, herstellen zou ik sowieso eerst proberen, een klein hoekje plooien en met een kleine poprevet vastzetten op het resterende, met inderdaad wat goeie lijm ertussen.

Bedankt hé
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Danny schreef:Dirk gij zijt nen bricoleur slecht voor den "BMWcommerce" :lol: :lol: :wink:
:lol: :lol:

Meestal draaien mijn experimenten er toch op uit dat ik een nieuw stuk moet kopen, maar ik moet altijd eerst es kunnen proberen hé. :D Al bij al zijn de meeste onderdelen nog betaalbaar bij BMW, in vergelijking tot de andere merken....
Wat mij wel opvalt is dat er voor 2de hands BMW onderdelen nog wel redelijk veel gevraagd wordt, als je verzending erbij rekent ben je soms nog beter af met een nieuw origineel stuk. Niet altijd hé, wat ik maar wil zeggen is dat het loont om te weten hoeveel het spul nieuw kost voor je naar 2de hands gaat zoeken....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Danny

Bericht door Danny »

Meestal draaien mijn experimenten er toch op uit dat ik een nieuw stuk moet kopen, maar ik moet altijd eerst es kunnen proberen hé. Al bij al zijn de meeste onderdelen nog betaalbaar bij BMW, in vergelijking tot de andere merken....
Wat mij wel opvalt is dat er voor 2de hands BMW onderdelen nog wel redelijk veel gevraagd wordt, als je verzending erbij rekent ben je soms nog beter af met een nieuw origineel stuk. Niet altijd hé, wat ik maar wil zeggen is dat het loont om te weten hoeveel het spul nieuw kost voor je naar 2de hands gaat zoeken....
Dat kom ik ook meestal tegen :mrgreen:
Wago

Bericht door Wago »

Dirk Pauwels schreef:
:lol: :lol:

Meestal draaien mijn experimenten er toch op uit dat ik een nieuw stuk moet kopen, maar ik moet altijd eerst es kunnen proberen hé. :D Al bij al zijn de meeste onderdelen nog betaalbaar bij BMW, in vergelijking tot de andere merken....

wel, ik heb het vandaag dat hoekje gemaakt, klein gaatje geboord bovenaan in de kunststof en het hoekje, epoxilijm ertussen, en kwam toen tot de vaststelling dat mijn poptang dat kleine poprevetje niet kan aantrekken met het kleinste kopje van de 3, maar heb er om te drogen alvast een heel fijn parkervijsje ingeschroefd om het wat aan te trekken. Denk wel dat het gaat lukken :roll:
Danny

Bericht door Danny »

voila dat hoor ik graag se :wink:
Plaats reactie