Wie heeft welke banden op zijn k1200rs?

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
romaan

Wie heeft welke banden op zijn k1200rs?

Bericht door romaan »

heb al veel over banden gelezen maar nu ik zelf banden moet leggen op mijn k1200rs weet ik het natuurlijk niet ,ik zit te denken van de metzler m6b maar ik twijfel.daarom mijn vraag welke banden hebben jullie op je rs liggen en je ervaring daarmee zowel voor als achterband?
k1200rs rijder
Gunter

banden K1200RS

Bericht door Gunter »

Ik heb net Bridgestones BT-020 laten leggen, ik wilde eigenlijk ook eerst veranderen naar de nieuwe Metzeler maar ik durfde niet goed (winter voor de deur en ben de BT-020 gewoon).

Met mijn vorige set BT-020's heb ik+/- 13000km gereden waarvan de voorband iets minder.

Moet wel toegeven dat ze iets sneller hadden mogen vervangen worden.
Nu de banden zijn ingereden, rijdt de RS eens zo goed.

Ik had ook wel weer de ongelijkmatig slijtage vooraan, maar het schijnt dat dat normaal is.

In ieder geval ik ben zeer tevreden van deze band, ik hoop dat er nog reakties komen, dan kan ik de volgende keer misschien toch eens veranderen.
K1200RS '00 en Ducati 900ss '98

clublid
Danny

Bericht door Danny »

wie geeft welke banden op zijn K1200...
laat me eens raden ... een vraag uit de Vloanders ??? banden geven, banden gebben, gelemaal juist :lol: :lol:
Frans

Bericht door Frans »

metzelers roadtec 6
niet twijfelen het beste compromis kwa levensduur en wegligging droog en vooral nat
WouteRS

Bericht door WouteRS »

Ik zweer bij Metzeler, momenteel op mijn K1200RS MEZ4 liggen en die dingen kleven gewoonweg aan de baan. Iets mindere levenduur maar ik ben weekendtoerist and wil gewoon fun op de motor dus is een goede wegligging meer van belang voor mij dan de kilometers.

Danny,
Ge moe ni lachn met de Westvloamingn zulle, het is een super-ras en eerlijke en harde werkers!!
lucsch

Bericht door lucsch »

Hi,

Ik heb op mijn K12RST 3 sets Metzeler ME Z4 gehad (3 achter, 2 voor), waarvan ik zeer tevreden was. Goede band! Levensduur achter: 7500 km. Voor 10500 km. Eens warm gereden veel grip en zelden schuivers: als je op de limiet komt verwittigt hij.

Dan op de Passenparade in Juni 2004 in Italie om andere banden moeten gaan, wegens rubber dat smolt als sneeuw voor de zon in de bergpassen. Ik wilde absoluut terug Metzeler, want ik heb eens op mijn R11RT Bridgestone BT020 gehad en was daarvan niet tevreden: band 'zette' zich op hellingshoek (schoof even opzij). [Op de R11RT heb ik ook Metzeler ME Z2 en ME Z4 gehad. Z2 was duidelijk harder, Z4 was een goede plakker op de RT: ging daar 12000 km mee.]

Het werden Metzeler Rennsport voor en achter. Sublieme banden! Plakken als superlijm! Heel veel fun aan gehad: het was dus een folieke, maar echt plezier. Er is dus duidelijk een verschil in plakkers, dat weet ik nu zeker. Maar heel snel versleten: achteraan na 4650 km volledig klets. Vooraan zal die RennSport max 6500 km lopen.

Heb er nu een Metz Roadtec Z6 opliggen achteraan: veel stuggere band dan de Rennsport, maar eerste indrukken, na 700 km Ardennen, zijn vrij goed! Absoluut baanvast, zeker even goed als de ME Z4. Nog even te vroeg voor een volledige opinie, maar Z6 ziet er veelbelovend uit. Als de Rennsport voorband eraan is, gaat er ook een Roadtec Z6 op.

Zoals WouteRS vind ik ook dat een band in eerste instantie moet plakken en daarna kms moet doen, in die volgorde. Maar om de 4600 km veranderen is nogal prijzig, vandaar ook de Z6. Als ie er 7500 meegaat is het voor mij allang goed, maar Quickly zei dat hij er waarschijnlijk meer zou doen dan de Z4.

Rgds

Luc
K16GT '17
romaan

Bericht door romaan »

bedankt voor die informatie,ik ga die metzler roadtec z6 erop zwieren ben er nu zeker van :)
k1200rs rijder
Plaats reactie