Mooie overeenkomst.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

GSrijder
Contacteer:

Re: Mooie overeenkomst.

Bericht door GSrijder »

Karine's moto stond te koop op Kapaza, een kandidaat koper belt en vraagt of er over de prijs nog te onderhandelen valt. Als ik hem duidelijk maak dat de moto de vraagprijs waard is veel blabla over student zijn enz. Hij zegt nog steeds geïnteresseerd te zijn maar moet eerst met zijn ouders even bespreken en legt nog geen concrete afspraak vast.

Kandidaat koper nr. 2 die een dag later belt is akkoord met de prijs en maakt een afspraak voor 2 dagen later.

Ondertussen belt kandidaat koper nr1 en zegt de moto te willen nemen. Ik zeg hem een 2e kandidaat te hebben die binnen 2 dagen komt kijken. Nu kon het voor kandidaat 1 niet snel genoeg gaan en vraagt om 's anderendaags te komen omdat hij de moto echt wel wil. Ik zeg hem dat het goed is maar hij niet meer moet afbieden.

Zodoende is de motor verkocht aan kandidaat 1. Kandidaat 2 vond het jammer maar begreep dat wie eerst met geld over de brug komt de koopwaar heeft. Ik heb ook eerlijk aan nr 2 verteld dat de andere kandidaat eerder had gebeld maar nog geen afspraak had gemaakt omdat hij zijn spaarvarken nog moest slachten :pig: :lol:

Eigenlijk is het simpel, als verkoper wil je gewoon van de goederen af en de eerste die betaalt is de gelukkige eigenaar van de koopwaar.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
GSMax

Bericht door GSMax »

Geld is geld en zeker in tijden van crisis, deal with it :roll: Die 30€ is wel 30% meer hé. By the way ik vraag ook altijd hun minimumprijs, ze moeten hem dan maar zo hoog mogelijk zetten, en dan is het aan mij om te beslissen. En als ik wil kopen, dan ga ik dezelfde dag, het gekochte ophalen :-? Als er dan ondertussen meer geboden wordt, dan is het aan mij om te beslissen, om meer te bieden of niet :shock: Heb het zelfs aan voorgehad dat ik onderweg was, heb toen al rijdende 10€ meer geboden, en 't goed was van mij :mrgreen: Als ik mijne auto voor 10000€ verkoop, en ik zeg toe, maar ondertussen komt er ene met een bod van 13000, dan zal ik die eerste bieder opbellen. Als die dat dan ni verstaat, dan is dat zijn probleem, toch :?: Naar de vrederechter :?: Laat me niet lachen :lol: :lol:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Kmax schreef:Geld is geld en zeker in tijden van crisis, deal with it :roll: Die 30€ is wel 30% meer hé. By the way ik vraag ook altijd hun minimumprijs, ze moeten hem dan maar zo hoog mogelijk zetten, en dan is het aan mij om te beslissen. En als ik wil kopen, dan ga ik dezelfde dag, het gekochte ophalen :-? Als er dan ondertussen meer geboden wordt, dan is het aan mij om te beslissen, om meer te bieden of niet :shock: Heb het zelfs aan voorgehad dat ik onderweg was, heb toen al rijdende 10€ meer geboden, en 't goed was van mij :mrgreen: Als ik mijne auto voor 10000€ verkoop, en ik zeg toe, maar ondertussen komt er ene met een bod van 13000, dan zal ik die eerste bieder opbellen. Als die dat dan ni verstaat, dan is dat zijn probleem, toch :?: Naar de vrederechter :?: Laat me niet lachen :lol: :lol:
Man, bespaar mij deze zinloze kommentaar,GVN heeft gelijk maar het is het niet waard om met deze mensen dergelijke akties te ondernemen.
Het gaat hier om een overeenkomst,punt uit.
Andalousie 09/2018
GSMax

Bericht door GSMax »

bmwfreakske schreef: Man, bespaar mij deze zinloze kommentaar,GVN heeft gelijk maar het is het niet waard om met deze mensen dergelijke akties te ondernemen.
Zever in pakskes :twisted: Welke (naiëve) overeenkomst :?: Gij hebt juist niks, uw woord tegen dat van de verkoper :shock: En als ge dat dan toch zo graag had gewillen, dan moet ge direct gaan en geen dagen wachten om het te gaan afhalen :-? Al tientallen spullen gekocht en verkocht via allerhande websites, en dat is nu éénmaal het spel dat gespeeld wordt :-o Heb op een uitzondering na, nooit niet anders geweten en if you can't beat them, join them en speel het spelleke mee :mrgreen:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Kmax schreef:
bmwfreakske schreef: Man, bespaar mij deze zinloze kommentaar,GVN heeft gelijk maar het is het niet waard om met deze mensen dergelijke akties te ondernemen.
Zever in pakskes :twisted: Welke (naiëve) overeenkomst :?: Gij hebt juist niks, uw woord tegen dat van de verkoper :shock: En als ge dat dan toch zo graag had gewillen, dan moet ge direct gaan en geen dagen wachten om het te gaan afhalen :-? Al tientallen spullen gekocht en verkocht via allerhande websites, en dat is nu éénmaal het spel dat gespeeld wordt :-o Heb op een uitzondering na, nooit niet anders geweten en if you can't beat them, join them en speel het spelleke mee :mrgreen:
......
Andalousie 09/2018
Plaats reactie