Klopt ! Riskeer dat in Duitsland en je wordt letterlijk van de baan geblàzenwooter schreef:het nodeloos linksplakken, daaropvolgende bumperkleven en inhalen aan 100-110 km/u.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Moderator: GVN
Klopt ! Riskeer dat in Duitsland en je wordt letterlijk van de baan geblàzenwooter schreef:het nodeloos linksplakken, daaropvolgende bumperkleven en inhalen aan 100-110 km/u.
Wooter,op vele punten heb je wel gelijk maar ik kan U ook hier vermelden dat het linksplakken,bumperkleven en inhalen aan 100-110km/u in Duitsland ook welwooter schreef:Het enige waar het in België aan rammelt is infrastructuur, repressie en rijopleiding, maar dan heb ik het qua repressie en opleiding eerder over het nodeloos linksplakken, daaropvolgende bumperkleven en inhalen aan 100-110 km/u.
Niet vergeten dat er ook hier meer en meer auto's met automatische versnelling rondrijden, hé. Ik moet ook zo in de bergen rijden of ik moet hem op handgeschakeld zetten, maar daar zie ik het nut dus niet direct van in, zenneGeert KR schreef:Dan nog gezwegen over de chauffeurs die konstant remmen omdat ze een pas naar beneden moeten nemen of een scherpere bocht moeten nemen
waardoor ze al door angst op hun remmen gaan staan
Toch eens proberen Wim. Ik rijd 99% automaat, maar schakel toch af en toe manueel terug, ook in de bergen. Vind dat heel makkelijk en aangenaam rijden.WimLT schreef:Niet vergeten dat er ook hier meer en meer auto's met automatische versnelling rondrijden, hé. Ik moet ook zo in de bergen rijden of ik moet hem op handgeschakeld zetten, maar daar zie ik het nut dus niet direct van in, zenneGeert KR schreef:Dan nog gezwegen over de chauffeurs die konstant remmen omdat ze een pas naar beneden moeten nemen of een scherpere bocht moeten nemen
waardoor ze al door angst op hun remmen gaan staan
Ik schakel bij het bergaf rijden met een automaat altijd manueel terug om te verhinderen dat de bak opschakelt.Frank K schreef:Ik rijd 99% automaat, maar schakel toch af en toe manueel terug, ook in de bergen. Vind dat heel makkelijk en aangenaam rijden.
Onze wagen is ook een automaat en pas dezelfde rijstijl aan zoals Frank hier bij verwijst,automaat in manueel zetten en zo terug schakelen.Frank K schreef:Toch eens proberen Wim. Ik rijd 99% automaat, maar schakel toch af en toe manueel terug, ook in de bergen. Vind dat heel makkelijk en aangenaam rijden.WimLT schreef:Niet vergeten dat er ook hier meer en meer auto's met automatische versnelling rondrijden, hé. Ik moet ook zo in de bergen rijden of ik moet hem op handgeschakeld zetten, maar daar zie ik het nut dus niet direct van in, zenneGeert KR schreef:Dan nog gezwegen over de chauffeurs die konstant remmen omdat ze een pas naar beneden moeten nemen of een scherpere bocht moeten nemen
waardoor ze al door angst op hun remmen gaan staan
Kwestie van de boel "opstelten" te zetten kan dat tellen.... Hollandse regelnichterij ten top, thad familie van de Schouppen kunnen zijn.....(s)Campi Di Pampi schreef:Nog wat olie op't vuur kappen sé...![]()
Nederlandse politieagenten zijn het niet eens met hogere verkeersboetes
Veel Nederlandse politieagenten zijn het niet eens met het plan van minister van Justitie Ivo Opstelten om de boetes voor hardrijden en asociaal rijgedrag fors te verhogen, zo heeft het Algemeen Dagblad (AD) gemeld. De wetsdienaars dreigen minder bekeuringen uit te schrijven, omdat ze de boetes te hoog vinden.
Volgens de politievakbonden zijn veel agenten boos en verontrust. "De ernst van de overtreding staat niet meer in verhouding tot de rekening die mensen ervoor moeten betalen", citeert het AD Gerrit van de Kamp van vakbond ACP. "Agenten zijn het er niet mee eens en ze weten dat zulke hoge boetes agressie oproepen. Het is vragen om problemen en de collega's willen die bonnen niet meer schrijven." De bewindsman kondigde vorige week aan de boetes met ingang van 2012 te willen verhogen. Sommige bekeuringen worden dan zowat 140 euro hoger. "De politiek mag denken dat dit een melkkoe is, maar ze komt dan bedrogen uit", zo haalt de krant ANPV-voorzitter Walter Welting aan.