Flitsen E19

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Flitsen E19

Bericht door WimLT »

wooter schreef:het nodeloos linksplakken, daaropvolgende bumperkleven en inhalen aan 100-110 km/u.
Klopt ! Riskeer dat in Duitsland en je wordt letterlijk van de baan geblàzen :mrgreen:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: Flitsen E19

Bericht door Geert_GS »

wooter schreef:Het enige waar het in België aan rammelt is infrastructuur, repressie en rijopleiding, maar dan heb ik het qua repressie en opleiding eerder over het nodeloos linksplakken, daaropvolgende bumperkleven en inhalen aan 100-110 km/u.
Wooter,op vele punten heb je wel gelijk maar ik kan U ook hier vermelden dat het linksplakken,bumperkleven en inhalen aan 100-110km/u in Duitsland ook wel
wordt gedaan door sommige Duitsers zelf...
Dan nog gezwegen over de chauffeurs die konstant remmen omdat ze een pas naar beneden moeten nemen of een scherpere bocht moeten nemen
waardoor ze al door angst op hun remmen gaan staan...

Uit ervaring mee gemaakt na een autovakantie via de Beierse Alpen,Oostenrijk,Zuid Tirol/Dolomieten en
het Zwarte Woud...

Dat de meeste Duitsers veel gedisciplineerder rijden is een feit.

Grtz,Geert
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Flitsen E19

Bericht door wooter »

Het Duitse verkeer is inderdaad niet monotoon... Zelf merk ik dat het betert na Keulen, maar je ook geen wonderen mag verwachten. Het zijn de jaren '90 niet meer, en dat wordt geholpen door soms vreemde snelheidslimieten.

Nu, gemiddeld rijdt de ongelimiteerde Duitser nu ook niet constant +220 km/u... De meesten rijden 140. Hard rijden kost naft :).
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Flitsen E19

Bericht door WimLT »

Geert KR schreef:Dan nog gezwegen over de chauffeurs die konstant remmen omdat ze een pas naar beneden moeten nemen of een scherpere bocht moeten nemen
waardoor ze al door angst op hun remmen gaan staan
Niet vergeten dat er ook hier meer en meer auto's met automatische versnelling rondrijden, hé. Ik moet ook zo in de bergen rijden of ik moet hem op handgeschakeld zetten, maar daar zie ik het nut dus niet direct van in, zenne :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Re: Flitsen E19

Bericht door Frank K »

WimLT schreef:
Geert KR schreef:Dan nog gezwegen over de chauffeurs die konstant remmen omdat ze een pas naar beneden moeten nemen of een scherpere bocht moeten nemen
waardoor ze al door angst op hun remmen gaan staan
Niet vergeten dat er ook hier meer en meer auto's met automatische versnelling rondrijden, hé. Ik moet ook zo in de bergen rijden of ik moet hem op handgeschakeld zetten, maar daar zie ik het nut dus niet direct van in, zenne :-?
Toch eens proberen Wim. Ik rijd 99% automaat, maar schakel toch af en toe manueel terug, ook in de bergen. Vind dat heel makkelijk en aangenaam rijden.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Flitsen E19

Bericht door Gaby »

Frank K schreef:Ik rijd 99% automaat, maar schakel toch af en toe manueel terug, ook in de bergen. Vind dat heel makkelijk en aangenaam rijden.
Ik schakel bij het bergaf rijden met een automaat altijd manueel terug om te verhinderen dat de bak opschakelt.
Zodoende heb je tenminste motorrem waardoor de snelheid in toom gehouden wordt zonder al te veel de remmen
te belasten die dan (letterlijk) frisser blijven voor 't geval het echt nodig is om stevig te vertragen.
Bij wagens zonder aparte remschoenen voor de handrem kan je die dan tenminste na de afdaling zonder risico gebruiken.
De vuistregel is ruwweg om in dezelfde versnelling de berg af te komen als om hem op te rijden.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Flitsen E19

Bericht door WimLT »

Nuttige tips ! Ik probeer dat de volgende keer :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: Flitsen E19

Bericht door Geert_GS »

Frank K schreef:
WimLT schreef:
Geert KR schreef:Dan nog gezwegen over de chauffeurs die konstant remmen omdat ze een pas naar beneden moeten nemen of een scherpere bocht moeten nemen
waardoor ze al door angst op hun remmen gaan staan
Niet vergeten dat er ook hier meer en meer auto's met automatische versnelling rondrijden, hé. Ik moet ook zo in de bergen rijden of ik moet hem op handgeschakeld zetten, maar daar zie ik het nut dus niet direct van in, zenne :-?
Toch eens proberen Wim. Ik rijd 99% automaat, maar schakel toch af en toe manueel terug, ook in de bergen. Vind dat heel makkelijk en aangenaam rijden.
Onze wagen is ook een automaat en pas dezelfde rijstijl aan zoals Frank hier bij verwijst,automaat in manueel zetten en zo terug schakelen.
Wim,ik zeg niet dat ze niet mogen afremmen maar je hebt verschillende manieren van remmen.
Als m'n toch een degelijke afstand van z'n voorligger houdt en die gaat dan volle bak in z'n remmen staan i.p.v. geleidelijk af te remmen en desnoods gelijktijdig
terug te schakelen zodat m'n ook motorrem heeft,dan vind ik dit toch storend.

Nog gezwegen over diegenen die een haarspeldbocht moeten nemen.
Doodleuk efkes over het baanvak van de tegenligger hun bocht nemen omdat ze dit makkelijker achten te vinden.
Ik heb er zo een paar pippo's voor mij gezien en ook als tegenligger gehad.

Geloof mij vrij,dit jaar serieus wat passen gedaan met de autovakantie en als m'n zo'n rijstijl voor Uw neus gepresenteerd krijgt werkt dit na een tijd echt
irriterend...

Maak het maar mee als autobestuurder,laat staan als motorrijder en hoop dat je bespaard blijft van een ongeval.

Grtz,Geert
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Flitsen E19

Bericht door Gaby »

Ik begrijp uw reactie, soms zie je nog rode bollen voor de ogen als de voorligger al lang thuis is :lol:
Nu is irritatie is één ding, maar het risico die de rijstijl meebrengt voor de betrokkene zelf (of de tegenliggers)
is toch nog van een andere orde :-?
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Flitsen E19

Bericht door Werner Von C. »

Nog wat olie op't vuur kappen sé... :-P


Nederlandse politieagenten zijn het niet eens met hogere verkeersboetes
Veel Nederlandse politieagenten zijn het niet eens met het plan van minister van Justitie Ivo Opstelten om de boetes voor hardrijden en asociaal rijgedrag fors te verhogen, zo heeft het Algemeen Dagblad (AD) gemeld. De wetsdienaars dreigen minder bekeuringen uit te schrijven, omdat ze de boetes te hoog vinden.

Volgens de politievakbonden zijn veel agenten boos en verontrust. "De ernst van de overtreding staat niet meer in verhouding tot de rekening die mensen ervoor moeten betalen", citeert het AD Gerrit van de Kamp van vakbond ACP. "Agenten zijn het er niet mee eens en ze weten dat zulke hoge boetes agressie oproepen. Het is vragen om problemen en de collega's willen die bonnen niet meer schrijven." De bewindsman kondigde vorige week aan de boetes met ingang van 2012 te willen verhogen. Sommige bekeuringen worden dan zowat 140 euro hoger. "De politiek mag denken dat dit een melkkoe is, maar ze komt dan bedrogen uit", zo haalt de krant ANPV-voorzitter Walter Welting aan.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Flitsen E19

Bericht door Dirk Pauwels »

(s)Campi Di Pampi schreef:Nog wat olie op't vuur kappen sé... :-P


Nederlandse politieagenten zijn het niet eens met hogere verkeersboetes
Veel Nederlandse politieagenten zijn het niet eens met het plan van minister van Justitie Ivo Opstelten om de boetes voor hardrijden en asociaal rijgedrag fors te verhogen, zo heeft het Algemeen Dagblad (AD) gemeld. De wetsdienaars dreigen minder bekeuringen uit te schrijven, omdat ze de boetes te hoog vinden.

Volgens de politievakbonden zijn veel agenten boos en verontrust. "De ernst van de overtreding staat niet meer in verhouding tot de rekening die mensen ervoor moeten betalen", citeert het AD Gerrit van de Kamp van vakbond ACP. "Agenten zijn het er niet mee eens en ze weten dat zulke hoge boetes agressie oproepen. Het is vragen om problemen en de collega's willen die bonnen niet meer schrijven." De bewindsman kondigde vorige week aan de boetes met ingang van 2012 te willen verhogen. Sommige bekeuringen worden dan zowat 140 euro hoger. "De politiek mag denken dat dit een melkkoe is, maar ze komt dan bedrogen uit", zo haalt de krant ANPV-voorzitter Walter Welting aan.
Kwestie van de boel "opstelten" te zetten kan dat tellen.... Hollandse regelnichterij ten top, thad familie van de Schouppen kunnen zijn.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie