Das ist scheisse

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GSBerre
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 okt 2004, 21:16
Locatie: Balder

Das ist scheisse

Bericht door GSBerre »

Een aantal dagen geleden vertrokken met 2 GS-en (1200), 2 Yamaha's en 1 Ducati richting Dolomieten.
Na de eerste tankbeurt bleek dat er olie gutste uit het achterwiel van de de GS van mijn kompaan, hij zelf had tot dan niets gemerkt tijdens het rijden.
Moto(40kKM 2006) had juist een onderhoud gehad (met controle speling achterwiel hoop ik), weg getakeld naar BMW garage in Bonn.
Wachten tot maandag ochtend alvorens de garage open ging.
Toen de technieker zag wat er aan de hand sprak hij de gevleugelde woorden: "Das ist echt Scheisse".
Eerst bestek opmaken dan stukken bestellen en de dag later werd hij dan gerepareerd.
Bestek was iets van een 1500 euro, de uiteindelijke factuur 1700 euro, ook "Scheisse"
Vervangen:" remblokjes (zatten vol olie), complete antrieb, nog een rubber of zoiets" en heel wat werkuren.
Ik weet dat je soms pech kan hebben en dat dit een gekend probleem is van de GS-en maar dit verwacht je toch echt niet bij een jonge, goed onderhouden moto.
De andere motards spraken dan ook al snel van Bulle Mee Wielen ;-)
Kan zoiets eigenlijk voorkomen worden? Is dit te voorspellen?
Laatst gewijzigd door GSBerre op 31 aug 2011, 15:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Bernard
R100GS
R1200GS
J@n
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:29
Woonplaats: Baal
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Das ist scheisse

Bericht door J@n »

GSBerre schreef:Een aantal dagen geleden vertrokken met 2 GS-en (1200), 2 Yamaha's en 1 Ducati richting Dolomieten.
Na de eerste tankbeurt bleek dat er olie gutste uit het achterwiel van de de GS van mijn kompaan, hij zelf had tot dan niets gemerkt tijdens het rijden.
Moto(40kKM 1996) had juist een onderhoud gehad (met controle speling achterwiel hoop ik), weg getakeld naar BMW garage in Bonn.
Wachten tot maandag ochtend alvorens de garage open ging.
Toen de technieker zag wat er aan de hand sprak hij de gevleugelde woorden: "Das ist echt Scheisse".
Eerst bestek opmaken dan stukken bestellen en de dag later werd hij dan gerepareerd.
Bestek was iets van een 15000 euro, de uiteindelijke factuur 17000 euro, ook "Scheisse"
Zou het kunnen dat sommige cijfertjes niet kloppen :?: :-?
Laatst gewijzigd door J@n op 31 aug 2011, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: Das ist scheisse

Bericht door patrick k100 »

lees ik goed 17000 euro kosten aan een moto van 96 :shock:
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
GSBerre
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 okt 2004, 21:16
Locatie: Balder

Re: Das ist scheisse

Bericht door GSBerre »

Oorspronkelijk bericht aangepast, was wat te ijverig met de nullen ;-)
Bernard
R100GS
R1200GS
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Das ist scheisse

Bericht door Den Dirk »

Zelfs met een nul minder, evengoe dikke k*k..( in 't Vlaams dan)..

Ik rij ook met een GS 1200, en hoop van zoiets gespaard te blijven, mijn garantie van 4 jaar vervalt in 3 weken... :-(
I like my bike!!
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: Das ist scheisse

Bericht door patrick k100 »

ja maar toch nog dikke pech he 1700 euro en dat nog eens tijdens vakantieuitstap.sfeer zou der al uit zijn bij mij
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
grandru
Berichten: 130
Lid geworden op: 22 feb 2006, 20:26
Locatie: GS-Country
Contacteer:

Re: Das ist scheisse

Bericht door grandru »

dat is de reden dat ik na mijn 1150gs géén bmw motorfiets met enkelzijdige achterwielophanging meer moet hebben,
na 3 maal kapotte achterwiellagers op vakantie (gelukkig veel goedkoper, enkel de achterwiellagers) hadden wij daar genoeg van.

groeten,
Ed Jonkmans
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 mei 2011, 22:30

Re: Das ist scheisse

Bericht door Ed Jonkmans »

Oei, zal ik dan toch maar met m'n DL met ketting blijven rijden?
En ik dacht: Duitse kwaliteit met onderhoudsarme cardan! Joepie, geen ketting meer smeren en stellen...
Grtz
Ed
Laatst gewijzigd door Ed Jonkmans op 13 sep 2011, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
GS Driver
Berichten: 96
Lid geworden op: 15 nov 2010, 16:18

Re: Das ist scheisse

Bericht door GS Driver »

Zéér bizar, is nu mijn 3de GS en heb dat nog nooit voorgehad...
Hopelijk toch ook niet in de toekomst. Rij nu met een R 1200 GS met 13.000 km.
zal dat eens op de GS-Club Vlaanderen (FB) vragen.

http://www.facebook.com/#!/groups/gs.club.vlaanderen" onclick="window.open(this.href);return false;


:idea: :arrow: Zie reactie op de GS Club van Robert Van Wouwe :!:
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Das ist scheisse

Bericht door Danny »

Alle 60.000 de lagerkes eens preventief vervangen, kost een 75€ als je zelf wat handig bent en je rijd weer probleemloos verder... :mrgreen:
GSBerre
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 okt 2004, 21:16
Locatie: Balder

Re: Das ist scheisse

Bericht door GSBerre »

Danny schreef:Alle 60.000 de lagerkes eens preventief vervangen, kost een 75€ als je zelf wat handig bent en je rijd weer probleemloos verder... :mrgreen:
Den deze Afbeelding had er nog maar 40.000 en toch al prijs :-(.
Bernard
R100GS
R1200GS
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Das ist scheisse

Bericht door Danny »

heel erg jammer... tijd dat de Beierse koppigheid eens verdwijnt voor -opnieuw- technisch vernuft in combinatie met degelijkheid.
een achterbrug zou net zo mooi zijn maar zoveel sterker en eenvoudiger te bouwen, differentieëlproblemen zouden dan uit de wereld zijn, ik heb 't gevoel dat ze dat precies niet willen :roll:
Plaats reactie