Das ist scheisse
Moderator: GVN
Das ist scheisse
Een aantal dagen geleden vertrokken met 2 GS-en (1200), 2 Yamaha's en 1 Ducati richting Dolomieten.
Na de eerste tankbeurt bleek dat er olie gutste uit het achterwiel van de de GS van mijn kompaan, hij zelf had tot dan niets gemerkt tijdens het rijden.
Moto(40kKM 2006) had juist een onderhoud gehad (met controle speling achterwiel hoop ik), weg getakeld naar BMW garage in Bonn.
Wachten tot maandag ochtend alvorens de garage open ging.
Toen de technieker zag wat er aan de hand sprak hij de gevleugelde woorden: "Das ist echt Scheisse".
Eerst bestek opmaken dan stukken bestellen en de dag later werd hij dan gerepareerd.
Bestek was iets van een 1500 euro, de uiteindelijke factuur 1700 euro, ook "Scheisse"
Vervangen:" remblokjes (zatten vol olie), complete antrieb, nog een rubber of zoiets" en heel wat werkuren.
Ik weet dat je soms pech kan hebben en dat dit een gekend probleem is van de GS-en maar dit verwacht je toch echt niet bij een jonge, goed onderhouden moto.
De andere motards spraken dan ook al snel van Bulle Mee Wielen
Kan zoiets eigenlijk voorkomen worden? Is dit te voorspellen?
Na de eerste tankbeurt bleek dat er olie gutste uit het achterwiel van de de GS van mijn kompaan, hij zelf had tot dan niets gemerkt tijdens het rijden.
Moto(40kKM 2006) had juist een onderhoud gehad (met controle speling achterwiel hoop ik), weg getakeld naar BMW garage in Bonn.
Wachten tot maandag ochtend alvorens de garage open ging.
Toen de technieker zag wat er aan de hand sprak hij de gevleugelde woorden: "Das ist echt Scheisse".
Eerst bestek opmaken dan stukken bestellen en de dag later werd hij dan gerepareerd.
Bestek was iets van een 1500 euro, de uiteindelijke factuur 1700 euro, ook "Scheisse"
Vervangen:" remblokjes (zatten vol olie), complete antrieb, nog een rubber of zoiets" en heel wat werkuren.
Ik weet dat je soms pech kan hebben en dat dit een gekend probleem is van de GS-en maar dit verwacht je toch echt niet bij een jonge, goed onderhouden moto.
De andere motards spraken dan ook al snel van Bulle Mee Wielen
Kan zoiets eigenlijk voorkomen worden? Is dit te voorspellen?
Laatst gewijzigd door GSBerre op 31 aug 2011, 15:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Bernard
R100GS
R1200GS
R100GS
R1200GS
Re: Das ist scheisse
Zou het kunnen dat sommige cijfertjes niet kloppenGSBerre schreef:Een aantal dagen geleden vertrokken met 2 GS-en (1200), 2 Yamaha's en 1 Ducati richting Dolomieten.
Na de eerste tankbeurt bleek dat er olie gutste uit het achterwiel van de de GS van mijn kompaan, hij zelf had tot dan niets gemerkt tijdens het rijden.
Moto(40kKM 1996) had juist een onderhoud gehad (met controle speling achterwiel hoop ik), weg getakeld naar BMW garage in Bonn.
Wachten tot maandag ochtend alvorens de garage open ging.
Toen de technieker zag wat er aan de hand sprak hij de gevleugelde woorden: "Das ist echt Scheisse".
Eerst bestek opmaken dan stukken bestellen en de dag later werd hij dan gerepareerd.
Bestek was iets van een 15000 euro, de uiteindelijke factuur 17000 euro, ook "Scheisse"
Laatst gewijzigd door J@n op 31 aug 2011, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
- Woonplaats: wondelgem
- Locatie: wondelgem oost-vl
Re: Das ist scheisse
lees ik goed 17000 euro kosten aan een moto van 96
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
Re: Das ist scheisse
Oorspronkelijk bericht aangepast, was wat te ijverig met de nullen
Bernard
R100GS
R1200GS
R100GS
R1200GS
Re: Das ist scheisse
Zelfs met een nul minder, evengoe dikke k*k..( in 't Vlaams dan)..
Ik rij ook met een GS 1200, en hoop van zoiets gespaard te blijven, mijn garantie van 4 jaar vervalt in 3 weken...
Ik rij ook met een GS 1200, en hoop van zoiets gespaard te blijven, mijn garantie van 4 jaar vervalt in 3 weken...
I like my bike!!
-
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
- Woonplaats: wondelgem
- Locatie: wondelgem oost-vl
Re: Das ist scheisse
ja maar toch nog dikke pech he 1700 euro en dat nog eens tijdens vakantieuitstap.sfeer zou der al uit zijn bij mij
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
Re: Das ist scheisse
dat is de reden dat ik na mijn 1150gs géén bmw motorfiets met enkelzijdige achterwielophanging meer moet hebben,
na 3 maal kapotte achterwiellagers op vakantie (gelukkig veel goedkoper, enkel de achterwiellagers) hadden wij daar genoeg van.
groeten,
na 3 maal kapotte achterwiellagers op vakantie (gelukkig veel goedkoper, enkel de achterwiellagers) hadden wij daar genoeg van.
groeten,
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 28 mei 2011, 22:30
Re: Das ist scheisse
Oei, zal ik dan toch maar met m'n DL met ketting blijven rijden?
En ik dacht: Duitse kwaliteit met onderhoudsarme cardan! Joepie, geen ketting meer smeren en stellen...
Grtz
Ed
En ik dacht: Duitse kwaliteit met onderhoudsarme cardan! Joepie, geen ketting meer smeren en stellen...
Grtz
Ed
Laatst gewijzigd door Ed Jonkmans op 13 sep 2011, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Das ist scheisse
Zéér bizar, is nu mijn 3de GS en heb dat nog nooit voorgehad...
Hopelijk toch ook niet in de toekomst. Rij nu met een R 1200 GS met 13.000 km.
zal dat eens op de GS-Club Vlaanderen (FB) vragen.
http://www.facebook.com/#!/groups/gs.club.vlaanderen" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie reactie op de GS Club van Robert Van Wouwe
Hopelijk toch ook niet in de toekomst. Rij nu met een R 1200 GS met 13.000 km.
zal dat eens op de GS-Club Vlaanderen (FB) vragen.
http://www.facebook.com/#!/groups/gs.club.vlaanderen" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie reactie op de GS Club van Robert Van Wouwe
Re: Das ist scheisse
Alle 60.000 de lagerkes eens preventief vervangen, kost een 75€ als je zelf wat handig bent en je rijd weer probleemloos verder...
Re: Das ist scheisse
Den deze had er nog maar 40.000 en toch al prijs .Danny schreef:Alle 60.000 de lagerkes eens preventief vervangen, kost een 75€ als je zelf wat handig bent en je rijd weer probleemloos verder...
Bernard
R100GS
R1200GS
R100GS
R1200GS
Re: Das ist scheisse
heel erg jammer... tijd dat de Beierse koppigheid eens verdwijnt voor -opnieuw- technisch vernuft in combinatie met degelijkheid.
een achterbrug zou net zo mooi zijn maar zoveel sterker en eenvoudiger te bouwen, differentieëlproblemen zouden dan uit de wereld zijn, ik heb 't gevoel dat ze dat precies niet willen
een achterbrug zou net zo mooi zijn maar zoveel sterker en eenvoudiger te bouwen, differentieëlproblemen zouden dan uit de wereld zijn, ik heb 't gevoel dat ze dat precies niet willen