Voorlicht

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

BartN

Voorlicht

Bericht door BartN »

Telkemale na ongeveer 7000 km gaat het lampje van mijn voorlicht stuk. Is dit normaal bij een gsa van 2008?
Welke type van lamp raden jullie aan, langere levensduur? Dit zonder wel een ganse ombouw te doen naar Xenon of zoiets.

Thanks.
Zeppe

Re: Voorlicht

Bericht door Zeppe »

een spaarlamp :idea:
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Danny

Bericht door Danny »

probeer eens een kwaliteitslamp van bv Philips, maar niks van hoge lichtopbrengst ofzo of lampen met gas in, gewoon een simpele degelijke lamp... :mrgreen:
BartN

Bericht door BartN »

Denk dat ik dan te rap de vangrails van dichtbij zal zien.
Danny

Bericht door Danny »

Dan maar alle 7000 vervangen he :wink:

trouwens probeer maar eens of denk je dat een gewone H7 geen licht geeft, die dingen zijn heel hard overroepen...
WILBIKE

Bericht door WILBIKE »

Ik gebruikte in mijn RT 1200 de 'extreme power'lampen van Philips. Een eerste exemplaar ging stuk na ongeveer 4000 km, het tweede rond 7000 km en een derde rond 10000 km. Misschien was het toeval maar het viel me op dat het telkens tijdens een lange rit in warme omstandigheden bleek te zijn. Naar mijn vermoeden wordt het lamphuis te warm met de gekende gevolgen voor de levensduur van deze lampen.

Geruime tijd geleden verving ik de 'Extreme Power'lampen door 'ExtraDuty'lampen van Philips, deze zijn ontwikkeld om beter tegen trillingen te kunnen (20g). In mijn vorige motor deed eenzelfde lamp zijn dienst over meer dan 60000 km... Momenteel zitten deze er een 25000 km in zonder dat er één stuk ging (2 lampen voorzien). Ondertussen heb ik reeds geruime tijd XP-lampen van Philips klaarliggen om een defect op te vangen, maar zoals hierboven geschreven heb ik nog steeds geen kapotte 'ExtraDuty'lamp voorgehad.

Groetjes, Wilbike :wink:
Lid BMW MC Vlaanderen...
V

Bericht door V »

GS van 2009 al aan het vierde lampje toe. :roll:
Grtz V
Afbeelding
Relax

Bericht door Relax »

GSA 2009; derde lamp stuk. Vervang niet meer, 2 verstralers moeten volstaan.
I respect your opinion. But I don't give shit.
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Ik heb lampen van PIAA Extreme White, na 60.000Km nog steeds dezelfde lampen :idea:
Te verkrijgen bij een motorzaak langs de vaart, omgeving Gent!
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Gaby

Bericht door Gaby »

WILBIKE schreef:Misschien was het toeval maar het viel me op dat het telkens tijdens een lange rit in warme omstandigheden bleek te zijn. Naar mijn vermoeden wordt het lamphuis te warm met de gekende gevolgen voor de levensduur van deze lampen.
Geen toeval denk ik. (Veel?) lampen met hogere lichtopbrengst zijn eigenlijk gewone lampen die op
een te hoge spanning moeten werken. Het gevolg is dat ze warmer worden en sneller sneuvelen.
Dergelijke lampen zijn eigenlijk boerenbedrog.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
GS Driver

Bericht door GS Driver »

BartN schreef:Telkemale na ongeveer 7000 km gaat het lampje van mijn voorlicht stuk. Is dit normaal bij een gsa van 2008?
Welke type van lamp raden jullie aan, langere levensduur? Dit zonder wel een ganse ombouw te doen naar Xenon of zoiets.

Thanks.
Je kunt nooit missen met Xenon!

zie forum: http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =4&t=30122" onclick="window.open(this.href);return false;
Gaby

Bericht door Gaby »

GS Driver schreef:Je kunt nooit missen met Xenon!
Nee, zeker als tegenligger niet, je ziet ze zelfs nog nadat ze gepasseerd zijn :cry:
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Daane

Bericht door Daane »

Mijnen 2009 niet anders... al enkele malen lampje vervangen...vervelend maar géén ramp hé gasten...
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window
tommyvdv

Bericht door tommyvdv »

15000 km ver, lamp geeft geen teken van opgeven
(geen flauw gedacht van wat erin zit - zal eens zien als ze kapot is)
sergeGS

Bericht door sergeGS »

Voila sé, 16000km en de lamp is reeds stuk op de GSA. :evil: :evil:
Heb ik voordien NOOIT gehad bij de rijstmachines.
Vermits ze toch moet vervangen worden ga ik er xenon in plaatsen. Heb al verscheidene hiermee zien rijden en ze vallen beter op.
Moet ik op iets speciaal letten bij aankoop xenon en plaatsing? (om geen problemen met canbus te hebben)
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen
GS Driver

Bericht door GS Driver »

sergeGS schreef:Voila sé, 16000km en de lamp is reeds stuk op de GSA. :evil: :evil:
Vermits ze toch moet vervangen worden ga ik er xenon in plaatsen. Heb al verscheidene hiermee zien rijden en ze vallen beter op.
Moet ik op iets speciaal letten bij aankoop xenon en plaatsing? (om geen problemen met canbus te hebben)

Het aantal "K" dat je zelf moet bepalen (lichtsterkte)
kadee2

Bericht door kadee2 »

sergeGS schreef:Voila sé, 16000km en de lamp is reeds stuk op de GSA. :evil: :evil:
Tiens, de zondag marcheerde ze nochtans nog :alien:

Voor uw canbus: bij die van Pilot (zoals ge bij mij gezien hebt :pr: ) is er een moduleke bij dat dit zou moeten verhelpen.

Groeten, :wink:

Dirk.
Liever wa kantjes aan, dan een hoek af...

R1150 gelände und strasse adv.

Afbeelding
pzbiker

Bericht door pzbiker »

Geruime tijd geleden verving ik de 'Extreme Power'lampen door 'ExtraDuty'lampen van Philips, deze zijn ontwikkeld om beter tegen trillingen te kunnen (20g). In mijn vorige motor deed eenzelfde lamp zijn dienst over meer dan 60000 km...

Ik heb dit type lampen ook in mijn koekenblik ( Volvo ) zitten omdat deze constant blijven branden. Voorheen om de zes à 8 maand, lampen moeten vernieuwen. Met de ExtraDuty'lampen van Philips doe ik intussen al drie jaar zonder te moeten vervangen.
Afbeelding
Harald

Bericht door Harald »

pzbiker schreef:Geruime tijd geleden verving ik de 'Extreme Power'lampen door 'ExtraDuty'lampen van Philips, deze zijn ontwikkeld om beter tegen trillingen te kunnen (20g). In mijn vorige motor deed eenzelfde lamp zijn dienst over meer dan 60000 km...

Ik heb dit type lampen ook in mijn koekenblik ( Volvo ) zitten omdat deze constant blijven branden. Voorheen om de zes à 8 maand, lampen moeten vernieuwen. Met de ExtraDuty'lampen van Philips doe ik intussen al drie jaar zonder te moeten vervangen.

En dat zegde nu pas...... :roll:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
sergeGS

Bericht door sergeGS »

Dirk,

inderdaad, de ganse rit heeft de koplamp gewerkt.
Maar bij het huiswaarts rijden kreeg ik plots de can-buswaarschuwing "LAMPF" op het schermpje te zien.
Dan maar mijn twee zijlichtjes aangestoken, en dat was nodig, want het werd plots pikdonker en ik kreeg een lading striemende regen te verwerken.
Ga dus nu voor de xenon (heb ik de ganse dag in mijn achteruitkijkspiegels gezien :wink: )
En nu een vraag aan de techneuten ; ben geinteresseerd in "sol2" of is Pilot beter ?????????????

Serge
tommeken

Bericht door tommeken »

@ sergeGS

Ikzelf heb een SOL2 op mijnen GS 1150 en ben er extreem content van.
De zaakvoerder heeft deze voor mij zelf geplaatst.
Van prima service gesproken.
[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

pzbiker schreef:Geruime tijd geleden verving ik de 'Extreme Power'lampen door 'ExtraDuty'lampen van Philips, deze zijn ontwikkeld om beter tegen trillingen te kunnen (20g). In mijn vorige motor deed eenzelfde lamp zijn dienst over meer dan 60000 km...
Deze heb ik nu ook in m'n K1100rs zitten al gedurende 66.000km, veel licht weinig uitval.
Moet erbij vertellen dat deze 90/100watt zijn, moet voor de dynamo geen probleem zijn.
En niks hoeven aan te passen de reflecters zijn metalen, plastieken willen al eens smelten.

mvg Nico
MG Breva 850
sergeGS

Bericht door sergeGS »

Tom,
gisterenavond xenonlamp gaan ophalen bij Sol2. Ge had gelijk, toffe kerel, de zaakvoerder Mark. :grin:
Heeft spontaan aangeboden om, gratis :-D , het set te plaatsen, daar ik thuis geen materiaal had om dat groot gat van 25 te maken in het afscermkapje.
Een half uur later was alles geplaatst. Nog wat nagekaart, hem de groeten van u overgemaakt en rond 21.00u, langs boerewegels, terug naar huis gereden met xenonverlichting. Wat een lichtopbrengst op deze totaal onverlichte baantjes.
Vandaag even een foto genomen.Afbeelding
tommeken

Bericht door tommeken »

Hey Serge,

Dat ziet er inderdaad zeer goed uit , of moet ik zeggen "duidelijk" . :lol: Ze zullen u zeker zien komen hé. Ja het is dag en nacht verschil hé die XENON lampen tov de standaard lampjes.
Ja de marc is ne crème van nen vent.

Blij dat ik u van dienst ben kunnen zijn.
Ciao
Tom
[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
viking16

Bericht door viking16 »

heb ik het goed gelezen: 39 euro voor conversiekit + Xenon lamp?
hoeveel komt er bij als ze het zelf plaatsen?
wat is hun adres?
BMW R 1200 GSA (2007)
Kijk niet waar je heen gaat, maar kijk waar je heen wilt
Plaats reactie