K1600GT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: K1600GT

Bericht door J »

Frans schreef:

Wie wilt dat begraven :clown:
ge kunt niet anders, zelfs als compost is dat niets waard :wink:

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Relax
Berichten: 5718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: K1600GT

Bericht door Relax »

Ik vind het een mooie motor.
I respect your opinion. But I don't give shit.
jeunerke
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mar 2005, 15:01

Re: K1600GT

Bericht door jeunerke »

JA voor elkeen die het mij benijd ik heb mijne 1200 rt ingeruild voor de 1600gt en toer er al 3 weken mee rond first in is first out met mijn dealer waarvoor ik hem dank.
Ik kan alleen maar beamen wat velen onder u hier reeds schreven Fantastische machine met een gemiddeld verbruik van 5.4 l en power in overschot.
Ondertussen zit er een vogezen tripje van 1300 km op en in totaal al 3000 km mee gereden en ik kan je zeggen ik mis mijne rt niet waar ik toch 80000km mee getoerd had.
Zelf ben ik maar 1.73m groot en 73kg en toch speel ik met de 1600gt alsof het eene rt was
Hier toch wat min punten vermelden 1) het richting aanwijzer systeem is voor mij niet goed want ik moet telkens de grip loslaten om dit te kunnen gebruiken als resultaat dat ik nu meerdere keren niet aangeef waar ik naartoe wil omdat ik gewoonweg er niet bijkom zonder mijn hand te verplaatsen.2)het gps systeem is niet kantelbaar en is zodoende alleen maar voor de grote onder ons bestemd want voor mij is de zichtlijn niet juist en dit geeft als resultaat dat ik meerdere keren totaal niets zie wegens te veel lichtinval.3)De tankstop gaat niet ver genoeg naar achter open want deze blijft voor de helft over de vul opening hangen en belemerd zo het vrij tanken.4)Het geluid van de motor gewoon fantastisch mooi dat orkest maar na meer dan 300km begint dat gegrom toch pijn te doen aan de oren en dit geld in zonderheid voor de duo de systeemhelm 6 geeft daar geen voldoening in en wij zullen dan maar oordopjes moeten gaan gebruiken
c5 vermeld hier dat hij de fullpower gereden heeft graag had ik geweten waar dit was want volgens mijne dealer geeft bmw deze software pas in juni vrij zodoende rij ik nog altijd met de 100 pk versie rond.

grt jeunerke
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: K1600GT

Bericht door Frans »

Vandaag ook eens de K1600 uitgeprobeerd.
Mooie moto , rijdt zeer vlot, remt zeer goed.
Betere windbescherming dan op de K1300GT en een stabieler gevoel in het bochtenwerk.(beter frame ?)
Beter verdeeld koppel, vooral voelbaar bij het aanzetten.
DE K1300GT is echter veel handelbaarder zowel bij parkeren ,uit de garage halen , enz. en ook als je er met rijdt.Je voelt
wel degelijk het gewicht en het verschil.
Het geluid van de zescilinder kon mij ook niet bekoren, vond ik eerder storend.
De radio deed zijn werk maar was enkel te genieten aan lage snelheid.
Zadelhoogte was niet op mijn maat (1,76m) maar het is eerder de beenlengte die een rol speelt.Bij de GTL zou de zadelhoogte lager
zijn ,maar dit heb ik niet uitgetest.
Dit is wel belangrijk bij parkeren en stapvoets rijden ,gezien het gewicht van de moto.
Gezien het gewicht en de hoogte van de nieuwkomer prefereer ik de K1300GT, waar ik zeer tevreden van ben.
frederik
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W-Vlaanderen

Re: K1600GT

Bericht door frederik »

Frans schreef:Eén grote bedenking echter, over de banden. Gaan die banden dat met dergelijk motorgewicht en acceleratievermogen wel voldoende lang uithouden om betaalbaar te blijven !

Ik denk dat je daar waarschijnlijk het zwakke punt aanhaalt.
Ofwel gaan ze voldoende lang mee ofwel akelig bij natte wegen.
De ideale band voor zo n zware machine is voor mij nog niet uitgevonden. (cfr K1200LT, Goldwing)
Die banden, ja dat zit er wel in ja. Persoonlijk dacht ik meer aan wat de motorblok aan warmte zal afgeven, en of alles wel porper weg kon, zonder de bestuurder te storen (k1 probleem)

Iemand hier iets over te schrijven ?

Frederik
frederik
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W-Vlaanderen

Re: K1600GT

Bericht door frederik »

Indierock schreef::thumright: Erwin !
Eerlijke opinie. Kan me er best in vinden. Heb uw laatste opmerking ook neergepend op Facebook voor 14 dagen.
Deze machine is in vele opzichten té krachtig, té vivant, té ... om er hier enkel in het dichtgereden - en overgecontroleerde Vlaanderen met rond te toeren. Deze motor vraagt naar Duitsland, Frankrijk, ...................................................
Een reden temeer om voor deze zescilinder te gaan kiezen !
Sven 12RT
Berichten: 310
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:39

Re: K1600GT

Bericht door Sven 12RT »

jeunerke schreef: Ik kan alleen maar beamen wat velen onder u hier reeds schreven Fantastische machine met een gemiddeld verbruik van 5.4 l en power in overschot.
Ik zit aan een litertje extra :oops:
Veel duo, en ne keer (lees: vaak) 't kot open
jeunerke schreef:Ondertussen zit er een vogezen tripje van 1300 km op en in totaal al 3000 km mee gereden en ik kan je zeggen ik mis mijne rt niet waar ik toch 80000km mee getoerd had.
Ik zit aan amper 800km.
Ik mis toch wat van de lichtvoetigheid van de 12RT. Ik kan/durf nog niet zo vlot een scherpe bocht nemen.
jeunerke schreef:De tankstop gaat niet ver genoeg naar achter open want deze blijft voor de helft over de vul opening hangen en belemerd zo het vrij tanken.
Mja, de stop gaat bij mij vrij vertikaal. Maar stoort inderdaad een beetje. Het vullen van de tank zelf gaat vlotter dan in het begin van de 12RT (voordat ik gaatjes boorde)
jeunerke schreef:4)Het geluid van de motor gewoon fantastisch mooi dat orkest maar na meer dan 300km begint dat gegrom toch pijn te doen aan de oren
Ik vind ook dat ze het iets stiller hadden mogen maken. Effe ergens discreet aankomen/vertrekken zit er niet in.
Waar dan de meerwaarde van de akro-uitlaat zit, geen idee.
jeunerke schreef:c5 vermeld hier dat hij de fullpower gereden heeft graag had ik geweten waar dit was
Je kan de moto zo kopen.
R1200RT, again :-)


Afbeelding
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Re: K1600GT

Bericht door Supermario »

Hallo,

heeft al er iemand zijn GT of GTL naar 160pk laten gaan?
Kan het al?
Ennne????.... :grin:

Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: K1600GT

Bericht door Geert_GS »

Hallo iedereen,

Vrijdag middag omstreeks 16u30 aangekomen in "Antwerp Motor Store" om
mijn GS binnen te brengen voor de 10.000km onderhoud.
De afspraak voor het onderhoudsinterval is voorzien voor zaterdag maar
ik heb een gegronde reden om de GS al af te leveren voor zijn
onderhoudsbeurt.

Er was nog een andere afspraak gemaakt,namelijk de testrit met de
K1600GT.
Gereserveerd voor de hele avond tot zaterdag morgent.
Na de grondige rondleiding door de knoppenwinkel,die hier bij deze
motor aanwezig is,neem ik geheid plaats op het comfortabele zadel om
de testrit aan te vatten.

Sleutel omdraaien,het dashboard komt tot leven ,de "6" komt op de
display tevoorschijn en de wijzers van de toerenteller en de
snelheidsmeter slaan eerst naar rechts uit om daarna terug tot
nulstand te komen.
Wauw,magnifiek.

Koppeling ingetrokken,eventjes duwen op de startknop en de zes
cilinders komt tot leven.
Een fijn gezoem en een trillingsvrij motorblok is gestart,de motor in
eerste zetten met de alombekende BMW klonkgeluiden horen er nu eenmaal
bij en we begeven ons naar het einde van de parking
om de Boomse steenweg op te draaien.

De testrit wordt rustig aangevat aangezien we de motor niet
kennen,eventjes rijden en schakelen tussen de 3000 en de 3500 toeren
zoals we een rit rustig aanvatten zoals m'n dit doet met een boxer.
Allemaal geen probleem voor deze motor,je kan er dus op een rustige en
beschaafde manier ook mee rijden.

Het is druk op de baan,dit wordt dus fille filteren richting Kontich.
Eventjes rekening mee houden dat deze motor achteraan breder is wegens
de bijbehorende kofferset want m'n wil geen schade aan de motor of aan
één of andere auto.
Fantastisch,bij trage manoeuvres heeft m'n geen last van het hogere
gewicht,alleen bij stilstand voelt m'n wel de extra kilo's.

Tijd om de eerste bochtjes te pikken en eventjes de oprit aan Kontich
aanvatten om zo via de E19 richting Mechelen te rijden.
Dit is wel eventjes wennen,de motor vraagt wel wat input om door een
bocht te gaan maar hij blijft wel uiterst stabiel.
Vandaag zeker geen al te grote hellingshoeken nemen omdat we deze
motor absoluut niet tegen de grond willen leggen.

Mechelen Noord er af ,deze motor moet eens door de "final" gereden
worden,in vijfde versnelling door de eerste bocht van de "final" tegen
een bescheiden 100km/uur op naar de
tweede bocht van de "final" en daar betrapt m'n zichzelf op dat na het
uitkomen van die tweede bocht al met een kruissnelheid van 170km/uur
rijdt.

Opmerkelijk dat m'n dit niet voelt met deze motor,je hoeft dus nog
niet stevig aan het gashendel hangen om aan onwettelijke snelheden te
rijden.
Opletten geblazen met de rechterhand om Uw rijbewijs niet kwijt te
spelen is hier wel de boodschap.

De tijd vordert en het wordt al snel 18uur,tijd om snel de helm van de
vrouw in één van de zijkoffers te steken en haar van het station te
gaan halen.
Daarna terug richting huiswaarts om haar de kans te geven om de
motorplunje aan te trekken en dan de testrit met duo aan te vatten.
Zelfs bij haar wordt er een "smile" op het gezicht getoond en na het
eerste stoplicht doet ze haar vizier open en geeft mij deze
boodschap : "kopen".

Het duozadel is breder waardoor zij nog meer comfort geniet.
Aangezien er bij "AMS" enkele GT's en GTL's geleverd zijn gaan wij nog
eens een kijkje nemen omdat er op die ene GT de topkoffer op staat
gemonteerd.
De koffer is identiek als die van de GTL,alleen ontbreekt er de hogere
nek/rug-steun op.
Prijzig is deze koffer wel,om en bij de 950 Eurokes worden er voor
gevraagd maar het is wel een mastodont van een koffer waardoor de duo
wel van het extra comfort kan genieten.
Persoonlijk vind ik het niet staan op de GT maar ja,de vrouw mag ook
nog iets te zeggen hebben,niet waar heren?

Helm terug op en handschoenen aan,de GSM rinkelt,waarom komt dit mij
nu steeds voor als ik startensklaar sta om terug te vertrekken?
Toch eventjes checken en de gemiste oproep kwam van Louis.
Een belletje terug plegen om Louis op de hoogte te stellen dat hij op
mij niet hoeft te wachten om naar de onthaalavond in "Den Axe" te gaan
aangezien ik wel
zal arriveren met de K1600GT.

Nog eventjes de E19 op om het gas eens wat open te draaien en een
kleine waarschuwing aan het vrouwtje,knelt ze haar armen rond mijn
middel en het gas wordt open gedraaid tot 200km/uur.
Wat een kracht en wat een stabiliteit,deze kruissnelheid kan zonder
moeite worden aan gehouden maar er wordt besloten om terug aan legale
snelheden te rijden.

Dan eventjes met duo de lokale wegen en bochtjes opzoeken,het bochten
pikken gaat al wat beter en met duo is dit zeer zeker al ook geen
probleem.
Er is meer input van de piloot nodig om deze motor in de bochten te
jagen maar m'n wordt dit snel gewend,draai met de schouder mee naar de
richting van de bocht en zo gaat
het met deze motor al veel makkelijker.

Tijd om de vrouw weer thuis te brengen zodat zij de kindjes kan gaan
halen bij haar zus en ik naar de onthaalavond kan gaan.
Na wat bochtjes en vele omwegen op de Leuvense steenweg beland en de
cruise control wordt eens getest,zalig om eens geen gas te geven.
Met een bescheiden 70km/uur richting Herent vatten we deze saaie weg
aan.

Plots,voor mij een 3reeks coupé met ook een 6cilinder aan boord,je
merkt het zo op hoe deze bestuurder al andere bestuurders begon
zenuwachtig te maken door
konstant te vertragen en dan heel snel op te trekken en tegen zijn
voorligger te kleven.

Arrogant gedrag dat hier niet nodig is besluit ik om hem in te halen
en achter zijn voorligger terug in te voegen.
Neen,deze chauffeur hield er niet mee op en bleef dit nog verder doen
achter mij.

Een aantal kilometers voor het rond punt van Kampenhout is onze
voorligger afgeslagen,tijd dus om een koekje van eigen deeg en de
rechterhand wordt wat verder gedraaid.
De bestuurder van de 3reeks kan niet meer volgen en staakt zijn
irritante rijgedrag,rond punt van Kampenhout opdraaien en de
achterligger is niet meer te bespeuren.
Deze kan zich maar eens beter informeren wat BMW in zijn
tweewielerstal heeft staan en zal dan hopelijk terug wat meer respect
vertonen aan zijn mede weggebruikers.

Aangekomen in "Den Axe",de onthaalavond is reeds aangevat en ik
arriveer als laatste met een dikke "smile" op het gezicht.
Een voorstel gekregen met een prijskaartje voor mijn GS maar dit wordt
niet aanvaard door mij tenzij hij zijn 1150GS er ook nog bij geeft :-)
Een fantastische avond beleefd dankzij,Yves,Paul,Ivan,Louis,Philippe,
Marc,Christine,Rudy,....
Een avond vol met annekdotes,verhalen en vooral veel gelachen maar het
wordt tijd om de 1600GT terug aan het werk te zetten.

Het werd later,of eerder gezegd vroeger,de display toont aan dat het
al 1uur in de nacht is,toch nog eventjes wat bochten nemen.
De lichtbundel draait steeds mee in de bocht,wauw!!!
Omstreeks 1u50 keer ik huiswaarts en om 2uur sta ik op mijn oprit,de
zijkoffers er af halen is kinderspel,eerst de motor binnen
stallen,daarna de wagen.
Ruimte genoeg,hmmm,weeral stof tot nadenken....

Snel het bedje in want de wekker loopt af om 7u45.
's Morgens gaat deze dan ook af en eventjes opfrissen,snel de
motorkledij aantrekken en de zijkoffers terug monteren om de motor
(spijtig genoeg) terug naar de rechtmatige eigenaar te brengen.

Afwisselend rustig rijden met af en toe eens een streepje gas geven om
de kracht van de motor nog eens te voelen,wel met een bescheiden
rechterpols want de wegen zijn op sommige plaatsen nog goed nat
door de regen.
Aangekomen bij de BMW dealer de motor terug op zijn middenbok
geplaatst en de sleutel dan terug overhandigd,tijd voor een koffie.
Na nog wat gekeuvel met wat klanten,de zaakvoerder en enkele
werknemers van het BMW filiaal staat mijn GS terug startklaar.

Allright,het is geen toerbuffel met de knoppenwinkel van de GT maar de
GS rijdt toch zalig en is toch ongelooflijk wendbaar,net een fiets om
mee te rijden.

Nu zal er wel de vraag komen wat ik ga doen na +/- 400kilometer
ervaring op deze toerbuffel...
Wil ik deze motor antwoord ik volmondig "JA" !!!
Wil ik de GS daarvoor inruilen dan antwoord ik op dit moment met een
twijfelachtige en bescheiden "neen".
Ongeacht de ongelooflijke comfortabele toereigenschappen en de
prachtig uitgekiende motor van de K1600GT kan deze motor niet tippen
aan de speelsheid en de vlottere stuureigenschappen van de GS.

Misschien zou ik deze twee motoren niet met elkaar mogen vergelijken
omdat zij totaal verschillende eigenschappen hebben en een ander
cliënteel aanboren maar aangezien ik voordien steeds met K motoren heb
gereden blijft er nog een hang naar dat extra vermogen.
De GS komt niets te kort alleen werkt de power van de K blokken
verslavend.

Voor - en nadelen van de K1600GT en de GS :

K1600GT voordelen : - Magnifieke soepel motor
- uiterst comfortabel
- stabiel
- ... en nog veel meer maar dan kan ik hier blijven door gaan...

nadelen : - Knop richtingaanwijzer moeilijk toegankelijk
- cardanreacties (stang van cardan wat langer?)
- soms de indruk van rammelende kuip (alleen op heel slechte wegen)

R1200GS voordelen : - speels stuurkarakter
- langere veerwegen
- comfortabel(ook dankzij langere veerwegen)

nadelen : - power ietsje te beperkt(dat kan dan ook aan mij liggen omdat ik,zoals eerder vernoemd, van de K reeks kom)
- gevoeliger voor wheelies,vooral met duo en/of belading
- bescheiden actieradius (GSA is een degelijk alternatief maar deze is ook ietsje minder wendbaar)


Mijn voorlopige conclusie is dat ik toch nog eventjes met de GS blijf
rijden en eventjes zal wachten van de aanschaf van een andere motor in
afwachting tot de release van de
op stapel staande water/luchtgekoelde 1200 boxer motor.

Dit is dus nog niet voor de eerste twee jaren.
Ach,we hebben nog tijd genoeg en eigenlijk is dit alles een
luxeprobleem.

Groetjes en tot in de volgende draai.

Geert
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: K1600GT

Bericht door costerke »

Mooi weergegeven, Geert. :thumleft: :thumright:

Groetjes Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Danny
Berichten: 6517
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: K1600GT

Bericht door Danny »

Da zijn toch geen vergelijkingen, ne GS1200 met een 1600 luxeketel zescilinder... :roll:
Brik
Berichten: 226
Lid geworden op: 04 nov 2004, 12:18

Re: K1600GT

Bericht door Brik »

Bij mijn bezoek in Garmisch leek het wel of de 1600 in Duitsland wordt weggeven. Als ik er geen vijftig heb gezien, is het weinig. Allen waren ze zeer tevreden, alleen de levensduur achterband laat de wensen over. Zowel de sportiefste als de meest toeristische rijders haalden een gemiddelde van 6000km met een achterband. Niet voor over te stoefen voor een toermachine van dit kaliber. Momenteel zijn er maar twee bandenmerken die een geschikte band maken. Hopelijk wordt hieraan gewerkt. Met een gemiddelde van 20.000km per jaar zou dit wel eens een zeer dure grap worden.
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: K1600GT

Bericht door Pol »

Brik schreef:Bij mijn bezoek in Garmisch leek het wel of de 1600 in Duitsland wordt weggeven. Als ik er geen vijftig heb gezien, is het weinig. Allen waren ze zeer tevreden, alleen de levensduur achterband laat de wensen over. Zowel de sportiefste als de meest toeristische rijders haalden een gemiddelde van 6000km met een achterband. Niet voor over te stoefen voor een toermachine van dit kaliber. Momenteel zijn er maar twee bandenmerken die een geschikte band maken. Hopelijk wordt hieraan gewerkt. Met een gemiddelde van 20.000km per jaar zou dit wel eens een zeer dure grap worden.
Toevallig gisteren naar de 1600gtl gaan zien van ne vriend . Km stand 6700 .Als hem met de achterband nog 1000 km doet zalt een succes zijn maar de voorband heeft het percies toch ook hard te verduren. (gekregen).Aan 10000 geraakt hem nooit.
Dirk Pauwels
Berichten: 4704
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: K1600GT

Bericht door Dirk Pauwels »

Danny schreef:Da zijn toch geen vergelijkingen, ne GS1200 met een 1600 luxeketel zescilinder... :roll:
ik zat het ook net te denken...... :grin:

Is er ook een coupe uitvoering van of enkel een cabrio?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
stropke
Berichten: 520
Lid geworden op: 09 mei 2007, 09:18
Woonplaats: Sint-Amandsberg
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: K1600GT

Bericht door stropke »

Supermario schreef:Hallo,

heeft al er iemand zijn GT of GTL naar 160pk laten gaan?
Kan het al?
Ennne????.... :grin:

Grtn, Mario
Mijn GT staat sinds vandaag op vol vermogen :thumleft:
Heb nog maar een korte rit kunnen doen maar het verschil is groot vind ik
vooral als je eens in de toeren gaat , het lijkt wel een superbike :shock:
De gas aanname is volgens mij nu ook beter
Benieuwd of het verbruik het zelfde gaat blijven

Groeten uit Gent
Stropke :wink:
Fun....is not a straight line
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Re: K1600GT

Bericht door Supermario »

Hoi, ondertussen staat die van mij ook "open" zoals ze dat daar noemen.

Heb hem al eens een paar keer laten gaan... in derde in de toeren laten gaan tot meer dan160, dan vond ik het al welletjes (reed dan al 90 per uur te snel).
Binnen 14 dagen naar de passen in Italie, Oostenrijk en Zwitserland +heen en terug (met stukje autobaan) met duo en bagage.

Verbruik, tja hoe hoger in de toeren hoe hoger het verbruik, ik zit nu aan 5,7 (meestal met duo).

Misschien zijn er tegen dan binnentassen, valbaren enz... zijn al bijna 9 maand besteld...

Ondertussen ook iets opgemerkt, soms hoor storing in de radio als ik rem (zowel voor als achterrem) ook bij gebruik van richtingsaanwijzers.

Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
jeunerke
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mar 2005, 15:01

Re: K1600GT

Bericht door jeunerke »

Frans schreef:Eén grote bedenking echter, over de banden. Gaan die banden dat met dergelijk motorgewicht en acceleratievermogen wel voldoende lang uithouden om betaalbaar te blijven !

Ik denk dat je daar waarschijnlijk het zwakke punt aanhaalt.
Ofwel gaan ze voldoende lang mee ofwel akelig bij natte wegen.
De ideale band voor zo n zware machine is voor mij nog niet uitgevonden. (cfr K1200LT, Goldwing)
Ik ben juist de 7.000 km voorbij en de achterband is tot op de draad en de voorste nog 1.000 km alle 2 vervangen zal er gebeuren metzlers road tec liggen er op ik zal de michelins nu eens proberen grt
jeunerke
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mar 2005, 15:01

Re: K1600GT

Bericht door jeunerke »

Met mijne GT6 heb ik vandaag de 7.000 km gehaald en de draad komt door de achterband (metzlers road tec)en de voorste is nog goed voor 1.000 km maar ik zal ze alle 2 vervangen.

Ik ga de michelins eens proberen in de hoop dat...............

Terloops hij stond nog altijd afgesteld op 100pk en heeft vandaag (deze avond) de upgrade gekregen naar 160 pk maar wat een verschil geluid,power maar ook onmiddelijk het verbruik dat de hoogte inging ik ben eens benieuwd of ik het nog kan doen met 5.9 l

grt jeunerke
Dirk Pauwels
Berichten: 4704
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: K1600GT

Bericht door Dirk Pauwels »

jeunerke schreef: Ik ben juist de 7.000 km voorbij en de achterband is tot op de draad en de voorste nog 1.000 km alle 2 vervangen zal er gebeuren metzlers road tec liggen er op ik zal de michelins nu eens proberen grt
jeunerke schreef: Met mijne GT6 heb ik vandaag de 7.000 km gehaald en de draad komt door de achterband (metzlers road tec)en de voorste is nog goed voor 1.000 km maar ik zal ze alle 2 vervangen.

Ik ga de michelins eens proberen in de hoop dat...............

Terloops hij stond nog altijd afgesteld op 100pk en heeft vandaag (deze avond) de upgrade gekregen naar 160 pk maar wat een verschil geluid,power maar ook onmiddelijk het verbruik dat de hoogte inging ik ben eens benieuwd of ik het nog kan doen met 5.9 l
ik zou da nie gedaan hebben van da vol vermogen, want ge krijgt daar Alzheimer van, ge weet blijkbar nie meer wat je 10 minuten eerder ook al zei..... :lol:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Re: K1600GT

Bericht door Supermario »

Heeft er al iemand zijn oliepeil nagekeken via de peilstok van zijn K1600?
Normaal doe ik dat via de "multicontroller" en die vertelt me steeds dat de olie ok is.
Heb de peilstok er uitgenomen en die stond dik onder de minimun.. na dik 5500kms (na oliewissel ongeveer 4000kms) zal in de toekomst toch maar deze eens meer nakijken.

Een motor alleen kost volgens iemand van Amerikaans K16 forum meer dan een GS800 (en die zal er allicht voor die prijs niet onder liggen)...

Iemand al een bandenwissel?
Valbaren zouden voor deze week zijn, binnentassen (alé, binnentasjes) zijn er al een paar weken, het gaat vooruit bij BMW...

Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
Sven 12RT
Berichten: 310
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:39

Re: K1600GT

Bericht door Sven 12RT »

Supermario schreef: Iemand al een bandenwissel?
Nope, maar één dezer weken ga ik toch eens horen bij de bandenboer wat de mogelijkheden zijn.
Supermario schreef:Valbaren zouden voor deze week zijn, het gaat vooruit bij BMW...
Droom rustig verder, dixit de dealer... :-(
R1200RT, again :-)


Afbeelding
stropke
Berichten: 520
Lid geworden op: 09 mei 2007, 09:18
Woonplaats: Sint-Amandsberg
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: K1600GT

Bericht door stropke »

Na nog geen 5000 km een bandenwissel gedaan .
Achterband was zo goed als op en voorband ook maar dat was door met te weinig druk te rijden
Volgens het onderhoud boekje : 2.9 vooraan , volgens de dealer 2.5
Gevolg : band gleed weg , volgde elk spoor in de weg en de zijkanten waren bijna volledig weg gesleten
Heb de dealer er over aangesproken en hij zou mij extra korting geven als ik daar een nieuwe set kocht
Moest ik nog 140€ meer betalen dan wat ik nu heb betaald
Het waren de Bridgestones die er op lagen , heb nu Metzeler genomen

Het was de eerste GT die de bandenbooer van vers rubber moest voorzien en dat kon je wel merken
Heb die mens wat moeten helpen , voor de achterband te demonteren moet je de plaat houder verwijderen
Gelukkig had ik het instructieboekje mee

Ben benieuwd hoe lang de Metzelers het gaan uitzingen


Groeten uit Gent
Stropke :wink:
Fun....is not a straight line
Ridan
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 apr 2011, 19:04

Re: K1600GT

Bericht door Ridan »

Vrijdag telefoontje gehad van de dealer.
Terugroepactie van BMW.
Het zou kunnen dat de 1600GT slecht start bij koude.
Een computerupdate zou dit euvel moeten verhelpen.
:wink:
Sven 12RT
Berichten: 310
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:39

Re: K1600GT

Bericht door Sven 12RT »

Supermario schreef:Valbaren zouden voor deze week zijn, het gaat vooruit bij BMW...
Sven16GT schreef:Droom rustig verder, dixit de dealer... :-(
En toch.
Valbaren staan op de m'n GT.
Of ze echt nut hebben... hoop ik niet te moeten testen.
Het extra remlicht voor de topkoffer staat er ineens ook op.

Ook nog een update laten uitvoeren, maar niet omdat 'm stilviel :clown:
R1200RT, again :-)


Afbeelding
Bruno Met Wielen
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 sep 2007, 15:45
Locatie: Roosdaal

Re: K1600GT

Bericht door Bruno Met Wielen »

Dag allemaal,

Ik volg dit forum al een tijdje, maar ben geen frequente poster (als ik niks interessant te zeggen heb, zwijg ik liever :wink: )
Ik rijd wel als één van de eersten in België rond met een 1600GT en wil hier ook even mijn bevindingen meegeven, nadat ik net mijn teller op 6000 km heb zien springen.
Allereerst mijn banden : zowel op voor- als achterband zou nog genoeg profiel moeten zitten om mij tot 10.000 km te brengen. Ik moet hier wel bijzeggen dat ik tot nog toe enkel woon-werk heb gereden, geen ritjes, vnl dankzij onze "Belgische" zomer :roll: Per dag zit daar ong 5 km filefilteren bij, wat niet erg bandenbelastend is.
Ik zal hier laten weten hoever ik uiteindelijk geraakt ben op mijn eerste paar sloefen.
Verder kan ik alleen maar beamen dat dit een fantastische machine is en dat ik mij nog geen seconde beklaagd heb dat ik hem blind gekocht heb, zonder proefrit. Ook nog geen enkele kinderziekte tegengekomen.
In stand is het gewicht van de motor duidelijk voelbaar, iets meer dan op mijn vorige, een 1200GT, maar eens in beweging valt op de wendbaarheid niks aan te merken. Rechtuitstabiliteit is fantastisch : Ik moet vaak de neiging onderdrukken om op de autosnelweg mijn stuur te lossen en à la Titanic mijn handen uit te steken.
Daarnaast laat hij zich net zo gewillig in de bocht leggen. De voelertjes van mijn voetsteunen hebben al enkele keren kennis gemaakt met het asfalt.
Ik ben wel akkoord met de kritiek dat de richtingaanwijzer ongelukkig geplaatst is. Ik moet het stuur zo goed als volledig loslaten om aan de bediening te kunnen.
Verder kan ik zeggen dat hij nu maandag binnen mag in Evere om 3de stoplicht en valbaren te monteren en om hem op vol vermogen te zetten.
Benieuwd wat dat gaat geven ...

groetjes,

Bruno
We were born naked, wet and hungry. Then things got worse.
Plaats reactie