Gisteren een trip gaan doen in de eiffel-streek in Duitsland , en ik ben daarbij even langs de Rurhstausee geweest. En ik wil alvast diegene bedanken die hier een tijdje geleden waarschuwingen gepost heeft ivm met een eenzame motorrijder die volgt..(de juiste topic heb ik niet direct gevonden) met de expliciete raad om even langs de kant te gaan staan om de benen te strekken als er iemand volgt. Nu zover ben ik niet geraakt , vanaf dat ik die moto in mijn spiegels vlot tot bij mij zag komen om dan niet in te halen , had ik al een sterk vermoeden (omdat ik het hier gelezen had) met 'der polizei' te maken te hebben en heb gewoon de gas gelost en vanaf dan iets meer dan reglementair gaan rijden

. Ik dacht er zijn 2 mogelijkheden het is een collega motorrijder en dan is die zo weg of het is van dat.... En hij kwam voorbij en zette z'n blauw lampen aan (anonieme R1200RT). Waarschijnlijk heeft hij de tijd niet gehad om een deftige snelheidsmeting te doen (reed niet overdreven snel maar toch iets te hard. Nee , ik zeg dat verkeerd : ik reed niet te snel , verre van zelfs , maar er stonden borden met een iets lager getal op

)
Om een lang verhaal kort te maken , 70€ om in te halen waar het niet mocht. Trouwens die gast deed heel normaal en helemaal niet autain , even de papieren controleren van de moto controleren (shit , m'n origineel inschrijvingsbewijs ligt thuis , in mijne moto zit alleen een kleurencopy , maar dat was geen probleem allez hij heeft daar alvast niet over gerept ). Voila , ik mocht weer verder even weer jas dicht doen en oordoppen terugsteken ..... en 5 bochten verder had hij alweer 4 andere motards staan , kassa kassa daar.
Nu ik wil me zeker niet mooi praten ik heb die wagen die in elke haarspeld in m'n weg reed voorbijgestoken waar het niet mocht en hij had het (op een of andere manier) gezien en ik zal m'n boete betalen. Maar bij het vervolg van m'n rit door Duitsland vielen me de absurde snelheidsbeperkingen op : het stuk voor en na elke zijstraat 70 , bushalte 70 , een mooi stukje met 2 haarspeldbochten in : heel de weg , ook de rest , 50

, hoe dikwijls het ik ineens een bord 70 met streep door gedaan zonder er erg in te hebben gehad dat het daar 70 was enz enz ...
Neen , Na Nederland is Duitsland het 2é land geworden om weg te blijven , hopelijk ziet schouppe niet hoe ze het daar aangepakt hebben

of geraakt hij eindelijk ontslagen

, want hier in belgië is het dus voorlopig zo slecht nog niet

.... (als die putten in de weg ooit nog weg zouden geraken.)