moto op remorque duwen
Moderator: GVN
moto op remorque duwen
Heeft iemand tips hoe je best een moto op een remorque kan krijgen? en nadien er ook weer af !
rijden? duwen ? alleen of met twee ? extra oprijplank ? filmpjes op internet ?
huidige remoque is voorzien van wielklem en 2 antislip oprijvlakken
let me know, asap
groeten
rijden? duwen ? alleen of met twee ? extra oprijplank ? filmpjes op internet ?
huidige remoque is voorzien van wielklem en 2 antislip oprijvlakken
let me know, asap
groeten
~~ BMW K100RS, Ducati ST2, BMW R1100S, BMW R1150GS ~~
Re: moto op remorque duwen
Ik laat mijn GSA er zichzelf optrekken. Met de motor aan loop ik naast mijn motor de oprijplank op. Als hij hoog genoeg komt, trek ik de rem aan en stap ik de aanhangwagen in, dan laat ik hem nog efkes 'trekken' tot ie in de wielklem valt.
Ik vraag natuurlijk dat mijn vrouwtje aan de andere kant staat voor 't geval ie moest omvallen.
Het lukt me tot nu toe prima, maar ik weet ook niet hoe ik het zou doen moest ie bijvoorbeeld in panne staan. Ik vrees dat ik serieus zou mogen duwen om hem erop te krijgen...
Fré
Ik vraag natuurlijk dat mijn vrouwtje aan de andere kant staat voor 't geval ie moest omvallen.
Het lukt me tot nu toe prima, maar ik weet ook niet hoe ik het zou doen moest ie bijvoorbeeld in panne staan. Ik vrees dat ik serieus zou mogen duwen om hem erop te krijgen...
Fré
Kawasaki KDX-200 => Suzuki GSX-E 1100, GSX-R 750, GSX-F 750 Katana => BMW R1150 RT (2002) => BMW R1200GSA (2009)
Re: moto op remorque duwen
Hangt idd om te beginnen allemaal af van het type motor. Hoe zwaarder hoe meer probs en hoe meer je liever met twee zal zijn. Logisch toch Met een 1200 LT zal je dat IETS anders moeten aanpakken dan met een GS 650, hé
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Re: moto op remorque duwen
Hangt af van soort aanhangwagen ook denk ik. Wij hebben een aanhangwagen met volledig vlakke vloer en 3 goten, je kan dus makkelijk tussen de goten blijven staan. Motor starten terwijl je er naast blijft staan, in versnelling leggen en de oprijplaat oprijden. Ik stap gewoon naast de motor mee en zo ook in één trek de aanhangwagen op. Terwijl je uiteraard de koppeling en eventueel gas goed blijft doseren. Ik laat de motor dan tegen de wielklem stilvallen door de koppeling te lossen. Zijpoot uitklappen en laten staan. Dan even kijken hoe je ' m vastmaakt en klaar is kees.
Afrijden: vernsnelling in neutraal, motor bij stuur achteruit trekken en zo de oprijplaat afrijden terwijl je er zelf achteruit naast stapt. Afremmen met de voorrem en klaar is kees.
Afrijden: vernsnelling in neutraal, motor bij stuur achteruit trekken en zo de oprijplaat afrijden terwijl je er zelf achteruit naast stapt. Afremmen met de voorrem en klaar is kees.
Re: moto op remorque duwen
Voor die zelde keer dat ik moest doen, had ik TWEE even lange oprijplanken.Eén brede voor de motor, één voor mij om er mee langs te gaan naar boven/beneden toe.Maw, de extra oprijplank vindt ik, voor een "normale" aanhangwagen nodig.
Je blijft op gelijke hoogte tov. de motor.Met één plank sta je te laag om goede controle te houden over de motor.Een beetje uit evenwicht, kan de jijzelf beneden op de grond en de moto boven op de plank moeilijk tot ommogelijk een onevenwicht opvangen.
Je blijft op gelijke hoogte tov. de motor.Met één plank sta je te laag om goede controle te houden over de motor.Een beetje uit evenwicht, kan de jijzelf beneden op de grond en de moto boven op de plank moeilijk tot ommogelijk een onevenwicht opvangen.
Re: moto op remorque duwen
Dit vind ik persoonlijk ook de ideale manier om de motor op een traditionale aanhanger te plaatsen. Toen ik dat deed had ik vooraan op de aanhangwagen een lier gemonteerd. Vrouwke draaien aan lier en ik loop mee naast de motor om hem in evenwicht te houden. Fluitje van een cent, echt heel makkelijk en veilig bovenop. Bij het afladen van de motor de motor laten draaien en gewoon afremmen met de voorrem, was een RT met rembekrachtiging, wel zonder gebruik te maken van de lier. Veel succes11rt schreef:Voor die zelde keer dat ik moest doen, had ik TWEE even lange oprijplanken.Eén brede voor de motor, één voor mij om er mee langs te gaan naar boven/beneden toe.Maw, de extra oprijplank vindt ik, voor een "normale" aanhangwagen nodig.
Je blijft op gelijke hoogte tov. de motor.Met één plank sta je te laag om goede controle te houden over de motor.Een beetje uit evenwicht, kan de jijzelf beneden op de grond en de moto boven op de plank moeilijk tot ommogelijk een onevenwicht opvangen.
2005-2007 R 850 R
2007- 2009 R 1150 RT
2009-............. K 1200 LT
Garmin Streetpilot 2720
2007- 2009 R 1150 RT
2009-............. K 1200 LT
Garmin Streetpilot 2720
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:30
- Locatie: Brasschaat
Re: moto op remorque duwen
Ken je dit systeem al?
http://www.vanvossen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeer handig om te laden en te lossen, voor lange afstanden vrij belastend voor de bandjes.
Met GS een reis van 5000 km gedaan zonder problemen.
grtz
Frank
http://www.vanvossen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeer handig om te laden en te lossen, voor lange afstanden vrij belastend voor de bandjes.
Met GS een reis van 5000 km gedaan zonder problemen.
grtz
Frank
2003 - 2009 1150 GS
2009 - 1200 RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
2009 - 1200 RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Re: moto op remorque duwen
Bedankt voor alle reakties
~~ BMW K100RS, Ducati ST2, BMW R1100S, BMW R1150GS ~~
-
- Berichten: 620
- Lid geworden op: 20 nov 2004, 19:06
- Woonplaats: Knokke Heist
- Locatie: Wets Vlaanderen
Re: moto op remorque duwen
Ziet er goed uit maar om tweemaal per jaar op reis te gaan, is de prijs erg duur.Frank Beeper schreef:Ken je dit systeem al?
http://www.vanvossen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeer handig om te laden en te lossen, voor lange afstanden vrij belastend voor de bandjes.
Met GS een reis van 5000 km gedaan zonder problemen.
grtz
Frank
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
Re: moto op remorque duwen
heb niets kunnen zien met die mac filmpjes.
Hoe werkt het?
Hoe werkt het?
't vollek va Gùùk red ùùk........
Re: moto op remorque duwen
YOO
Ik heb geen remorkske, en eigenlijk zo goed als geen ervaring met 't laden en lossen van ne moto, maar toch een tip.
Bij 't lossen, laat de motor in versnelling staan, en gebruik de koppeling in geval van nodig zijnde als rem op 't achterwiel. Me dunkt dat een motor lossen op een mogelijk natte en glibberige op/afrijplank niet fameus zal remmen als men enkel de voorrem neemt.
Grtz, Philip!
Ik heb geen remorkske, en eigenlijk zo goed als geen ervaring met 't laden en lossen van ne moto, maar toch een tip.
Bij 't lossen, laat de motor in versnelling staan, en gebruik de koppeling in geval van nodig zijnde als rem op 't achterwiel. Me dunkt dat een motor lossen op een mogelijk natte en glibberige op/afrijplank niet fameus zal remmen als men enkel de voorrem neemt.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Re: moto op remorque duwen
Hallo de manne,
mijn tip: laat de zwaartekracht het werk doen
Bij mij thuis heb ik een licht hellende oprit. Voor het laden plaats ik de auto + remorque zodanig op de (zachte) helling dat de oprijplaten horizontaal komen te liggen en de remorque zelf naar de voorkant (wielklem) toe bergaf staat. Gevolg: onze moto's (f650gs & 1200RT) bollen door hun eigen gewicht op de remorque tot in de wielklem.
Om af te laden zet ik de auto + remorque uiteraard net andersom. Al een 10-tal keren zo gedaan, no problem.
Op de bestemming aangekomen kijk/rij ik even rond tot ik een gelijkaardige helling vind zoals bij mij thuis om hetzelfde toe te passen. Op den duur krijg je daar ervaring in en zie je direct "de juiste helling", je moet daar echt niet lang achter zoeken hoor, zeker niet buiten ons "vlakke land". Let wel op dat je geen te steile helling kiest want dan moet je de motor weer teveel afremmen!
Voila, mijn gedacht... ook getest op.... moto's
Groeten, Dirk.
mijn tip: laat de zwaartekracht het werk doen
Bij mij thuis heb ik een licht hellende oprit. Voor het laden plaats ik de auto + remorque zodanig op de (zachte) helling dat de oprijplaten horizontaal komen te liggen en de remorque zelf naar de voorkant (wielklem) toe bergaf staat. Gevolg: onze moto's (f650gs & 1200RT) bollen door hun eigen gewicht op de remorque tot in de wielklem.
Om af te laden zet ik de auto + remorque uiteraard net andersom. Al een 10-tal keren zo gedaan, no problem.
Op de bestemming aangekomen kijk/rij ik even rond tot ik een gelijkaardige helling vind zoals bij mij thuis om hetzelfde toe te passen. Op den duur krijg je daar ervaring in en zie je direct "de juiste helling", je moet daar echt niet lang achter zoeken hoor, zeker niet buiten ons "vlakke land". Let wel op dat je geen te steile helling kiest want dan moet je de motor weer teveel afremmen!
Voila, mijn gedacht... ook getest op.... moto's
Groeten, Dirk.
"...Explore, Dream, Discover!"
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: moto op remorque duwen
Lange stevige oprijplank. die prutsen die bij een remorque geleverd worden afdanken en zelf een lange stevige alu plank maken; gaat vanzelf. Hoe korter de plank hoe meer moeite je moet doen.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: moto op remorque duwen
Heeft er iemand ervaring met de motoraanhangwagens van BW Trailers ?
De prijzen van deze trailers liggen een stuk lager dan deze van Tack en BCW,
maar ik zag ze te koop staan bij Maillard (in Halle) die toch een aanhanger-specialist is...
De prijzen van deze trailers liggen een stuk lager dan deze van Tack en BCW,
maar ik zag ze te koop staan bij Maillard (in Halle) die toch een aanhanger-specialist is...
Re: moto op remorque duwen
Ik gebruik een viertal oprijplanken die ik naast elkaar plaats, zo heb ik meer evenwicht en manoeuvreerruimte. Voor de prijs moet je het niet laten.
Als ik alleen ben en slechts 1 motor dien te plaatsen dan zit ik op de motor en rij hem erop. Als ik er twee moet plaatsen dan sta ik naast de motor en bedien ik het gashendel.
Ikzelf ben 1m75 en merk zeer veel verschil tussen een sportmotorfiets of een gs(a) om het evenwicht te behouden op de oprijplaat.
Als ik iemand in de buurt heb of zie vraag ik altijd om hulp en nog nooit heeft er iemand geweigerd, integendeel meestal staan ze te springen om een motor mee te helpen duwen of vasthouden. Zeker op het circuit. Als de motor overhelt wanneer je ernaast staat dan mag je nog zo sterk zijn als een beer, vallen doet ie.
En niets is zo stom als een motor beschadigen terwijl er mensen staan op te kijken die willen en kunnen helpen.
Als ik alleen ben en slechts 1 motor dien te plaatsen dan zit ik op de motor en rij hem erop. Als ik er twee moet plaatsen dan sta ik naast de motor en bedien ik het gashendel.
Ikzelf ben 1m75 en merk zeer veel verschil tussen een sportmotorfiets of een gs(a) om het evenwicht te behouden op de oprijplaat.
Als ik iemand in de buurt heb of zie vraag ik altijd om hulp en nog nooit heeft er iemand geweigerd, integendeel meestal staan ze te springen om een motor mee te helpen duwen of vasthouden. Zeker op het circuit. Als de motor overhelt wanneer je ernaast staat dan mag je nog zo sterk zijn als een beer, vallen doet ie.
En niets is zo stom als een motor beschadigen terwijl er mensen staan op te kijken die willen en kunnen helpen.
K1200 GT ('04) + R1200S ('07) + R 1150 GS (02)
Re: moto op remorque duwen
Ik heb mij een remorque gekocht van PTS-trailers in Sint-Truiden! Is de enige aanhanger die ik heb gevonden in België die zó laag tegen de grond loopt! Ikzelf ben ook maar 1.72m groot en met alle gemak plaats ik helemaal alleen mijn GS erop en eraf, zonder de motor te moeten aanzetten!! Echt een bijou van een remorque, loopt als een trein achter je auto, mede dank zij de grote bandenmaat!! Het is trouwens een geremde aanhanger, zonder keuring! ( >750kg) Echt een aanrader!! Daarbij, een heel vriendelijke man, die eigenaar van PTS!
Re: moto op remorque duwen
ben op de website gaan zien ( http://www.pts.be/index.php/5" onclick="window.open(this.href);return false; ), welke heb je gekocht?Geert I schreef:Ik heb mij een remorque gekocht van PTS-trailers in Sint-Truiden! Is de enige aanhanger die ik heb gevonden in België die zó laag tegen de grond loopt! Ikzelf ben ook maar 1.72m groot en met alle gemak plaats ik helemaal alleen mijn GS erop en eraf, zonder de motor te moeten aanzetten!! Echt een bijou van een remorque, loopt als een trein achter je auto, mede dank zij de grote bandenmaat!! Het is trouwens een geremde aanhanger, zonder keuring! ( >750kg) Echt een aanrader!! Daarbij, een heel vriendelijke man, die eigenaar van PTS!
Re: moto op remorque duwen
Oei, sorry dat ik nu pas kan antwoorden! Ben nog niet zo lang terug van een reis van 14 dagen in Italië mét de moto mee op de remorque!! Het model dat ik heb gekocht, is de extra lage plateau met 3 goten én afgeremd! Wij hebben dus nu zo'n 2800 km gereden met die remorque achter de wagen met daarop mijn GS! en ik moet zeggen dat dit schitterend is verlopen met geen enkel probleem !! Het is écht niet te ontzien om dit mee te sleuren, alleen altijd zorgen dat je ter plaatse wel parkeergelegenheid hebt voor dergelijke remorque te kunnen plaatsen ( is natuurlijk geen klein ding en neemt toch de ruimte van een doorsnee wagen in). Ik kan U écht die remorque aanraden want ik doe alles alleen ( ttz de moto erop steken, moto afhalen en opspannen met degelijke riemen!!)
Re: moto op remorque duwen
Even een onbehoorlijke vraag : wat heeft dit zo ongeveer gekost ?
Heb eens de prijs gevraagd bij BCW, en dat was toch boven mijn budget om dat maar enkele keren per jaar te gebruiken...
Heb eens de prijs gevraagd bij BCW, en dat was toch boven mijn budget om dat maar enkele keren per jaar te gebruiken...
Re: moto op remorque duwen
.
Laatst gewijzigd door Léon op 25 jun 2015, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: moto op remorque duwen
Dit jaar een trailertje gehuurd van het type "van vossen-trailers", is een absolute aanrader : een lichtgewicht
maar robust buizenframe met een goot erop gemonteerd.
Het speciale van dit ding is de luchtvering : duw je op het ventiel van de blaasbalg, dan zakt héél het frame tot tegen de grond, en kan je zonder enige moeite en extra hulp je moto erop of eraf rijden.
je hebt nergens extra mankracht voor nodig !
je moto eroprijden, vastriemen en vervolgens de luchtvering oppompen neemt in totaal zo'n 15' in beslag.
Een absolute aanrader.
Eén nadeel, indien zonder moto zie je dat ding niet achter je auto hangen, dus achterwaartse parkeermaneuvers zonder hulp zijn een uitdaging...
maar robust buizenframe met een goot erop gemonteerd.
Het speciale van dit ding is de luchtvering : duw je op het ventiel van de blaasbalg, dan zakt héél het frame tot tegen de grond, en kan je zonder enige moeite en extra hulp je moto erop of eraf rijden.
je hebt nergens extra mankracht voor nodig !
je moto eroprijden, vastriemen en vervolgens de luchtvering oppompen neemt in totaal zo'n 15' in beslag.
Een absolute aanrader.
Eén nadeel, indien zonder moto zie je dat ding niet achter je auto hangen, dus achterwaartse parkeermaneuvers zonder hulp zijn een uitdaging...