Bij stop aan lichten even motor (R1200RT 2005) uit, bij vertrek blijft ABS knipperen.
OK, dat heb ik nog gehad, geen probleem, dan rij ik wel efkes tot aan volgende stop (en even contact af en aan zetten) zonder ABS...
Tot een paar mooie bochtjes verder, ik net voor bocht even bijrem om tussen andere motors in te voegen... GEEN REMMEN meer!
Nu, het ging allemaal snel, dus ik herinner me niet wat ik nog juist had, maar opeens was de remkracht weg. Ik had nog iets, maar of dat nu enkel de achterremmen waren (integraal abs met remkrachtverdeling) of het gewoon de rembekrachtiging was die weg was weet ik niet.
Gelukkig had ik nog íets van remmen, reed ik (toevallig
Schade viel dus enorm mee : pinker stuk, spiegel wat beschadigd en nog wat krassen hier en daar.
Ik had niet het gevoel dat ik iets verkeerd gedaan had, dus heb de rest van de dag gewoon verder durven mooie bochtjes maken (na het eerste half uurtje veel voorzichtig testen), maar elke keer wanneer ik de remmen nodig had was ik toch niet 100% zeker van mijn zaak.
Nu, conclusie voor mij is alvast : nooit meer beginnen rijden wanneer die ABS knippert, zelfs wanneer je denkt dat het je batterij is of zo. Stoppen!
Nu, toch een vraag : is dit normaal, of moet ik naar de garage gaan, maar ja, als de abs knippert en dan moet je stoppen he, zo zal het uiteraard wel in het boekske staan?
Zouden ze nog mijn verhaal kunnen nakijken (uitlezen) in de boordcomputer?