koppelingsproblemen c 1200
Moderator: GVN
koppelingsproblemen c 1200
betreft een c 1200 ,,,, bij koude motor moeilijk in eerst versnelling te krijgen , iemand enig idee wat de reden is ?
k1200 S
-
Jo De Paepe
Re: koppelingsproblemen c 1200
Nikske abnormaal.
Als je koud hebt zijn je bewegingen ook iets stroever zeker
als bij warme motor alles maar vlot gaat
met een andere versnelingsbakolie (synthetische castrol bvb) kan dat soms een beetje verbeteren.
Als je koud hebt zijn je bewegingen ook iets stroever zeker
als bij warme motor alles maar vlot gaat
met een andere versnelingsbakolie (synthetische castrol bvb) kan dat soms een beetje verbeteren.
-
mecapuet
Soms kan koppelingshendel even laten opkomen (lossen) helpen.
Gr, meca.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Ik zou zonder op de schakelpedaal te duwen (niet stampen om te beginnen) de koppelingshendel zoals Meca zegt eens terug los laten, de bak maakt dan een paar omwentelingen en 't kan dan makkelijker gaan, lukt het nog niet dan ben ik zeker dat als je zittend op de motor de machine een 10 cm verder duwt (of terug) en je tegelijk zacht op de pedaal drukt dat ie er als vanzelf in valt... boxer boitekes is voelen.
Mijn haar komt recht omhoog als ik sommigen zie stampen om die in eerste te rammen
feeling man feeling
Mijn haar komt recht omhoog als ik sommigen zie stampen om die in eerste te rammen
feeling man feeling
zou het ook kunnen dat er een luchtbel in de olieleiding zit ? zodat de pomp onderaan niet ver genoeg uitslaat ,
het is een motor van een vriend en woont nie echt bij de deur om het zelf vast te kunnen stellen
het is een motor van een vriend en woont nie echt bij de deur om het zelf vast te kunnen stellen
k1200 S
-
mecapuet
Dat kun je vaststellen als je ze ontlucht, maar de kans is klein...is er al ooit ander vloeistof op gedaan, dat is al een deel van het antwoord/vraag.jamie schreef:zou het ook kunnen dat er een luchtbel in de olieleiding zit ? zodat de pomp onderaan niet ver genoeg uitslaat ,
Gr, meca.
Als hij in alle versnellingen goed schakelt dan zal 't daar nie aan mankeren he... probeer maar eens eerst de "feeling" methode 
Mijn R80 had dat ook.
Wat tussengas bracht soelaas.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
tussengas om in eerste te krijgenLukas schreef:Mijn R80 had dat ook.
Ik heb al gezegd dat ik een echte technieker ben hé...
Ik bedoel dat het hielp als ik koppelingshendel losliet, wat gas gaf, koppeling weer introk en dan ging ie vlotter in z'n eerste.
Ik bedoel dat het hielp als ik koppelingshendel losliet, wat gas gaf, koppeling weer introk en dan ging ie vlotter in z'n eerste.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
alvast bedankt voor de info en de hulp mannen ,,,,,,,,,,,,,, thx
k1200 S
die man heeft pas die moto gekocht ,,,alles weet hij er nie van natuurlijk maar er staan maar 11 000 km op te tellermecapuet schreef:Dat kun je vaststellen als je ze ontlucht, maar de kans is klein...is er al ooit ander vloeistof op gedaan, dat is al een deel van het antwoord/vraag.jamie schreef:zou het ook kunnen dat er een luchtbel in de olieleiding zit ? zodat de pomp onderaan niet ver genoeg uitslaat ,
het is een motor van een vriend en woont nie echt bij de deur om het zelf vast te kunnen stellen![]()
Gr, meca.
k1200 S
-
mecapuet
De kans is groot dat er dan nog geen nieuwe vloeistof op gedaan is en vanuit het fabriek zal er geen luchtbel in zitten.jamie schreef:die man heeft pas die moto gekocht ,,,alles weet hij er nie van natuurlijk maar er staan maar 11 000 km op te tellermecapuet schreef:Dat kun je vaststellen als je ze ontlucht, maar de kans is klein...is er al ooit ander vloeistof op gedaan, dat is al een deel van het antwoord/vraag.jamie schreef:zou het ook kunnen dat er een luchtbel in de olieleiding zit ? zodat de pomp onderaan niet ver genoeg uitslaat ,
het is een motor van een vriend en woont nie echt bij de deur om het zelf vast te kunnen stellen![]()
Gr, meca.
Ik wil zeggen...een luchtbel kan er in zitten door slecht te ontluchten (door hernieuwen vloeistof)
Dat slecht in eerste gaan heeft den ééne wat harder dan de andere...is gewoon wat aanvoelen (meer rijden..
Is ook zo met het schakelen...niet op zijn bompa-manier.
Gr, meca.