Zumo 550
Moderator: GVN
Zumo 550
Na een defecte batterij eerder deze week, blijkt nu mijn zumo 550 het niet meer te doen, er is op geen enkele manier nog leven in te krijgen, iemand tips
Bedankt
Bedankt
Alles gaat slechter onder druk
R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
Re: Zumo 550
dus ook een hard reset geprobeerd? En wat nog meer?Eric schreef: er is op geen enkele manier nog leven in te krijgen
Als je met een hard reset bedoeld de startknop inhouden en dan de plus knop indrukken, doet nietsErik schreef:dus ook een hard reset geprobeerd? En wat nog meer?Eric schreef: er is op geen enkele manier nog leven in te krijgen
Een nacht aan de lader hangen?
is ook gebeurd evenwel zonder resultaat.lekkerweg schreef:Een nacht aan de lader hangen?
De batterij van de zumo er eens af nemen en terug plaatsen!
Kan in zulke gevallen al eens helpen.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

Dat was geen hard reset.Eric schreef:Als je met een hard reset bedoelt de startknop inhouden en dan de plus knop indrukken, doet niets
Hard reset Zumo 550:
Je houdt je vinger op de rechter onderhoek van op het scherm. Dan aanzetten.
Nu volgt na een paar seconden een scherm die je vraagt of je alle gegevens wil wissen (in het Engels). Kies Yes! en hij start gereset op.
Daarna zul je al je persoonlijke instellingen weer moeten invoeren en de Zumo moet een nieuwe satellietfix opbouwen.
Quote van de Garmin Helpdesk:
This is the "hard" reset. Your other option would be to remove and replace the battery. Not sure if any of this will help with a dead screen.
I recommend resetting the unit to clear user memory, along with deleting possible corruption. This reset will erase your saved Favorites. First turn the unit OFF, then HOLD your thumb on the furthest bottom right hand corner of the screen, push as far into the corner as you can on the screen itself. While holding your thumb/finger on the screen press and hold the POWER ON button until you see the ZUMO splash screen, once the splash screen is up you can release the power, but continue to hold your thumb in the right corner of the screen for another 5 - 10 seconds, you should see a window that pops up and asks "Do you really want to erase all user data?", make sure to answer YES to this window, if you don't see this window, then turn unit OFF and try the above instructions again, ensuring your thumb is in the furthest portion of the bottom right hand corner of the touch screen.
After the reset is successful, please place the unit in an open sky view location, stationary, for a minimum of 20 minutes to rebuild satellite memory.
Doet ook al helemaal niets, ik vrees het ergsteErik schreef:Dat was geen hard reset.Eric schreef:Als je met een hard reset bedoelt de startknop inhouden en dan de plus knop indrukken, doet niets
Hard reset Zumo 550:
Je houdt je vinger op de rechter onderhoek van op het scherm. Dan aanzetten.
Nu volgt na een paar seconden een scherm die je vraagt of je alle gegevens wil wissen (in het Engels). Kies Yes! en hij start gereset op.
Daarna zul je al je persoonlijke instellingen weer moeten invoeren en de Zumo moet een nieuwe satellietfix opbouwen.
Quote van de Garmin Helpdesk:
This is the "hard" reset. Your other option would be to remove and replace the battery. Not sure if any of this will help with a dead screen.
I recommend resetting the unit to clear user memory, along with deleting possible corruption. This reset will erase your saved Favorites. First turn the unit OFF, then HOLD your thumb on the furthest bottom right hand corner of the screen, push as far into the corner as you can on the screen itself. While holding your thumb/finger on the screen press and hold the POWER ON button until you see the ZUMO splash screen, once the splash screen is up you can release the power, but continue to hold your thumb in the right corner of the screen for another 5 - 10 seconds, you should see a window that pops up and asks "Do you really want to erase all user data?", make sure to answer YES to this window, if you don't see this window, then turn unit OFF and try the above instructions again, ensuring your thumb is in the furthest portion of the bottom right hand corner of the touch screen.
After the reset is successful, please place the unit in an open sky view location, stationary, for a minimum of 20 minutes to rebuild satellite memory.
waarom zou het rommel zijn, ik heb er nog nooit problemen mee gehadFreddie schreef:Tis ook weer rommel zeker
Na zowat alles geprobeerd te hebben, echter zonder resultaat, ik was al de nieuwprijs aan het opzoeken, ergens op het internet het volgende tegen gekomen,Eric schreef:Na een defecte batterij eerder deze week, blijkt nu mijn zumo 550 het niet meer te doen, er is op geen enkele manier nog leven in te krijgen, iemand tips
Bedankt
"haal de batterij voor een nacht uit het toestel" maar ik neem aan dat een dag evengoed is.
omdat dit proberen toch geen kwaad kan gisteravond de batterij eruit deze ochtend er terug in en.............. startte op zoals hij dit normaal doet,
Laatst gewijzigd door Eric op 02 okt 2011, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
never give up 

Eric schreef:Na zowat alles geprobeerd te hebben, echter zonder resultaat, ik was al de nieuwprijs aan het opzoeken, ergens op het internet het volgende tegen gekomen, "haal de batterij voor een nacht uit het toestel" maar ik neem aan dat een dag evengoed is.omdat dit proberen toch geen kwaad kan gisteravond de batterij eruit deze ochtend er terug in en.............. startte op zoals hij dit normaal doet,Eric schreef:Na een defecte batterij eerder deze week, blijkt nu mijn zumo 550 het niet meer te doen, er is op geen enkele manier nog leven in te krijgen, iemand tips
Bedankt
Lees jij de postings van anderen dan niet??
Dat stond hier al zenne, dat je dat dan op het net gaat vinden!jakke schreef:De batterij van de zumo er eens af nemen en terug plaatsen!

sorry Jakke, er stond "eens afnemen en terug plaatsen" wat ik ook heb gedaan maar zonder resultaat, ergens anders gevonden "een ganse nacht er af laten"jakke schreef:Eric schreef:Na zowat alles geprobeerd te hebben, echter zonder resultaat, ik was al de nieuwprijs aan het opzoeken, ergens op het internet het volgende tegen gekomen, "haal de batterij voor een nacht uit het toestel" maar ik neem aan dat een dag evengoed is.omdat dit proberen toch geen kwaad kan gisteravond de batterij eruit deze ochtend er terug in en.............. startte op zoals hij dit normaal doet,Eric schreef:Na een defecte batterij eerder deze week, blijkt nu mijn zumo 550 het niet meer te doen, er is op geen enkele manier nog leven in te krijgen, iemand tips
Bedankt
Lees jij de postings van anderen dan niet??
Dat stond hier al zenne, dat je dat dan op het net gaat vinden!jakke schreef:De batterij van de zumo er eens af nemen en terug plaatsen!
wat wel is gelukt. laat het ons erop houden dat ik u verkeerd heb verstaan
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Laat het er op houden dat TS nétjes feedback heeft gegeven waar we met z'n alles weer iets wijzer zijn uit geworden.
Dat is net en beleefd.
Bedankt
Dat is net en beleefd.
Bedankt
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Een volle nacht is niet nodig, wel de tijd totdat alle componenten geheel ontladen zijn. Condensators stapelen energie op en geven die langzaam af.
Doorgaans mag een batterij na een tweetal minuten al terug geplaatst worden. Een wijze raad, zorg dat je steeds het gereedschap bij hebt. Velen rijden met een 550 rond zonder het sleuteltje en staan dan onderweg in een keer zonder gps. Het is nochtans op een paar minuutjes opgelost. Bij de 660 kan je makkelijk een batterij verwijderen, ze zit achter een deurtje.
Doorgaans mag een batterij na een tweetal minuten al terug geplaatst worden. Een wijze raad, zorg dat je steeds het gereedschap bij hebt. Velen rijden met een 550 rond zonder het sleuteltje en staan dan onderweg in een keer zonder gps. Het is nochtans op een paar minuutjes opgelost. Bij de 660 kan je makkelijk een batterij verwijderen, ze zit achter een deurtje.
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
Maar ik ben van hetzelfde gedacht hoor!!!(s)Campi Di Pampi schreef:Laat het er op houden dat TS nétjes feedback heeft gegeven waar we met z'n alles weer iets wijzer zijn uit geworden.
Dat is net en beleefd.
Bedankt
@ Eric
Mijn post was helemaal niet slecht bedoeld hoor!! Ik had er beter een lachende Emoticon bij geplaatst!
Gelukkig is het opgelost, anders zat ge onnodig met een hoop kosten!
Dat is nu net het moeilijke aan een geschreven Forum hé. Het leest soms anders dan het klinkt!

-
John
- Contacteer:
Jaja, leg het maar uitjakke schreef:Maar ik ben van hetzelfde gedacht hoor!!!(s)Campi Di Pampi schreef:Laat het er op houden dat TS nétjes feedback heeft gegeven waar we met z'n alles weer iets wijzer zijn uit geworden.
Dat is net en beleefd.
Bedankt![]()
@ Eric
Mijn post was helemaal niet slecht bedoeld hoor!! Ik had er beter een lachende Emoticon bij geplaatst!![]()
Gelukkig is het opgelost, anders zat ge onnodig met een hoop kosten!![]()
Dat is nu net het moeilijke aan een geschreven Forum hé. Het leest soms anders dan het klinkt!
Rij jij maar naar de Pyreneeën gast!!
Zie je John, zo schrijf je dat!
Nooit te oud om te leren hé??

Zie je John, zo schrijf je dat!
Nooit te oud om te leren hé??

mijne is ook plots uitgevallen zondag en al de hierboven vermelde truukjes geven geen resultaat........MOTOBLOG schreef:Een volle nacht is niet nodig, wel de tijd totdat alle componenten geheel ontladen zijn. Condensators stapelen energie op en geven die langzaam af.
GPS RIP?