techniek

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Kilometervreter(s)

techniek

Bericht door Kilometervreter(s) »

Iemand al ervaring met de Memjet voor 1150 bv?
verbruik en derg. graag jullie mening.
en gaat de Memjet van de ene motor op de andere zonder aanpassingen??????????
comeback and stay
John
Contacteer:

Re: techniek

Bericht door John »

Ga je der ne printer van maken? :lol:
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Er zijn goedkopere manieren om een 1150 wat meer power te geven dan die memjet, chip etc... Ik wil hem gerust es onder handen nemen :grin: Niet tevreden kun je alsnog een memjet steken
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Kilometervreter(s)

John schreef:Ga je der ne printer van maken? :lol:
nooit van gehoord man :roll:
comeback and stay
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ik zal u de "cloe" bijbrengen.
Omdat ik niet wist wat dat ding was Google'de ik naar dat woord.
En wat dacht je dat ik als antwoord kreeg? :wink:
Kilometervreter(s)

Dirk Pauwels schreef:Er zijn goedkopere manieren om een 1150 wat meer power te geven dan die memjet, chip etc... Ik wil hem gerust es onder handen nemen :grin: Niet tevreden kun je alsnog een memjet steken
wat zo bvb chip en?...die prijs is nu ook het einde van de wereld niet hé,je kan die daarna nog recupereren.
voor mij moet dat geen bom zijn,gewoon e wat vlotter en soepeler rijden that's all :wink:
comeback and stay
Danny

Bericht door Danny »

't goedkoopste zal dan een recyclizer zijn :mrgreen:
Al vind ik hem standaard best oké...
Dirk Pauwels

Kilometervreter(s) schreef:
Dirk Pauwels schreef:Er zijn goedkopere manieren om een 1150 wat meer power te geven dan die memjet, chip etc... Ik wil hem gerust es onder handen nemen :grin: Niet tevreden kun je alsnog een memjet steken
wat zo bvb chip en?...die prijs is nu ook het einde van de wereld niet hé,je kan die daarna nog recupereren.
voor mij moet dat geen bom zijn,gewoon e wat vlotter en soepeler rijden that's all :wink:
Ghebt ne recyclizer, nen accelerator, de memjet, de power commander, de rapid bike en een hele hoop merken van eeproms. Nadeel bij dit type injectie is dat de eeproms niet herprogrameerbaar zijn (allez vroeger toch nie), vandaar dat een chip er dus van de eerste keer boenk op moet zijn, met de rapid bike, memjet, powercommander heb je de mogelijkheid om steeds parameters aan te passen (tenminste als je weet waar je mee bezig bent)

Weet in elk geval dat deze dingen in het beste geval power/koppeldips een beetje kunnen uitvlakken, wil je meer dan moet er geinvesteerd worden in katvervanger, sportuitlaat, K&N, inlaatbuizen, drukregelaar, eventueel andere uitlaatbochten , nokkenassen etc....dus voor die 300-500 euro ga je niet echt veel in de plaats krijgen tenzij je nog meer investeerd. Als je dan toch die andere investeringen doet blijkt uit vermogen runs dat je die memjet en consorten eigenlijk helemaal niet nodig hebt.....

In jouw geval zou ik eens proberen met de recyclizer of de accelerator, die kosten maar een 30-40 euro, en zetten je mengsel iets rijker, wat een iets beter lopende motor oplevert
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
lekkerweg

Bericht door lekkerweg »

Te koop Recyclizer. €15,00 + verzend. Heb 'm er onderweg tussenuit gehaald en bespeur geen verschil. Hoe zit dat technisch? Heb begrepen, denk ik, dat via de lambda, het motormanagement de te rijke inspuiting terugschroeft. Gadget?
Dirk Pauwels

lekkerweg schreef:Te koop Recyclizer. €15,00 + verzend. Heb 'm er onderweg tussenuit gehaald en bespeur geen verschil. Hoe zit dat technisch? Heb begrepen, denk ik, dat via de lambda, het motormanagement de te rijke inspuiting terugschroeft. Gadget?
Niet echt een gadget, het werkt wel degelijk, de lambda sonde laat wel iets toe binnen een bepaalde marge, en de recyclizer zorgt er gewoon voor dat door een andere weerstand de computer het signaal vd luchttemp sensor verkeerd interpreteerd waardoor die lichtjes meer gaat inspuiten, zoals bij een koude motor.
Een kennis die wel al 30+ jaren motorrijdt maar verder niet zo begaan is met techniek vond het wel wat beter rijden, vooral beter oppakken en minder "aan-af gevoel"
lekkerweg

Bericht door lekkerweg »

Ben meer van de beleving en technische verwondering, en heb minder bewuste ervaren ervaring. Klopt het dat door een rijker mengsel, de motor minder warm wordt? Hadden het deze zomer af en toe best benauwd in soms onvermijdelijke drukte. In dit verband vertelde een kennis dat oudere BMW's na het aanrijden van een benzinepost, beter de motor nog even lieten doorlopen ivm met gelijkmatige afkoeling.
Dirk Pauwels

lekkerweg schreef:Ben meer van de beleving en technische verwondering, en heb minder bewuste ervaren ervaring. Klopt het dat door een rijker mengsel, de motor minder warm wordt? Hadden het deze zomer af en toe best benauwd in soms onvermijdelijke drukte. In dit verband vertelde een kennis dat oudere BMW's na het aanrijden van een benzinepost, beter de motor nog even lieten doorlopen ivm met gelijkmatige afkoeling.
Blijft ne luchtkoeling, weliswaar met oliekoeler, maar daar heb je weinig aan bij file. Oplossing is file vermijden en indien +6 blokjes op de display effe laten afkoelen. Rijker mengsel zorgt voor meer koeling, maar daar heb je enkel iets aan onder belasting. Stationair laten verder lopen als ie al zeer heet is, zou ik niet doen, er zijn er al paar in de fik gevlogen doordat ze hun motor lieten warmdraaien en ondertussen effe een koffie gingen drinken :lol:
Kilometervreter(s)

Dirk Pauwels schreef:
Kilometervreter(s) schreef:
Ghebt ne recyclizer, nen accelerator, de memjet, de power commander, de rapid bike en een hele hoop merken van eeproms. Nadeel bij dit type injectie is dat de eeproms niet herprogrameerbaar zijn (allez vroeger toch nie), vandaar dat een chip er dus van de eerste keer boenk op moet zijn, met de rapid bike, memjet, powercommander heb je de mogelijkheid om steeds parameters aan te passen (tenminste als je weet waar je mee bezig bent)

Weet in elk geval dat deze dingen in het beste geval power/koppeldips een beetje kunnen uitvlakken, wil je meer dan moet er geinvesteerd worden in katvervanger, sportuitlaat, K&N, inlaatbuizen, drukregelaar, eventueel andere uitlaatbochten , nokkenassen etc....dus voor die 300-500 euro ga je niet echt veel in de plaats krijgen tenzij je nog meer investeerd. Als je dan toch die andere investeringen doet blijkt uit vermogen runs dat je die memjet en consorten eigenlijk helemaal niet nodig hebt.....

In jouw geval zou ik eens proberen met de recyclizer of de accelerator, die kosten maar een 30-40 euro, en zetten je mengsel iets rijker, wat een iets beter lopende motor oplevert
Mijn motor bold uiteraard goed maar kan beter,bv als ie van onderhoud terug komt,voel je duidelijk dat er aan gewerkt is,maar na enkele 100de kms verdwijnt dat,en is hij minder reactiver en soepeler.
dus het potentieel is er wel maar wordt na een tijd afgevlakt,dus zonder veel gefoefel is de memjet een goed alternatief en simpel te plaatsen,al zijn jullie er misschien niet van overtuigd.
M'n 'n vraag is nog tans simpel maar wordt maar half beantwoord.
comeback and stay
Kilometervreter(s)

John schreef:Ik zal u de "cloe" bijbrengen.
Omdat ik niet wist wat dat ding was Google'de ik naar dat woord.
En wat dacht je dat ik als antwoord kreeg? :wink:
ne printer???? :lol:
comeback and stay
Dirk Pauwels

je zit gewoon te wachten tot er iemand zegt "ja, doen is fantastisch jong", want dat is eigenlijk wat je wil horen :grin: , maar ik onthou mij verder van commentaar ( hoor ik daar links en rechts roepen: "eindelijk!" :mrgreen: ) en laat het forum aan de memjet ervaringsdeskundigen :lol:
Plaats reactie