1100rs vast lopen?
Moderator: GVN
1100rs vast lopen?
ik heb tijdje geleden mn oude 1100 rs verkocht, altijd geloofd dat die motor niet stuk te krijgen is,
nieuwe eigenaar heeft er nog geen 200 km mee gereden en belde me dat hij is vast gelopen en dat al op 125000 brute pech, of gebeurd het wel eens,
de periode dat ik er mee reed is hij vast keurig onderhouden 10w40 half s nodige filters op tijd ... klepjes afgesteld enz
nieuwe eigenaar heeft er nog geen 200 km mee gereden en belde me dat hij is vast gelopen en dat al op 125000 brute pech, of gebeurd het wel eens,
de periode dat ik er mee reed is hij vast keurig onderhouden 10w40 half s nodige filters op tijd ... klepjes afgesteld enz
-
tweecilinderke
Re: 1100rs vast lopen?
Als je een motor verkoopt met 125000km die perfect onderhouden is en zeker nen boxer, dan is die goed voor nog eens 100000 km .
Natuurlijk een spijtige zaak maar wat is er juist vastgelopen?
Krukas?
drijfstang?
aandrijving?
ze spreken rap van nen vastloper he!
beetje weinig info om te oordelen.
En om op uw vraag te antwoorden of het wel eens gebeurd? waarschijnlijk wel
maar heb er tot hier toe nog gene tegengekomen .
Alles verslijt natuurlijk.kan wel zijn dat er juist een slijtage bezig is op die km en nu na 200km te voorschijn komt maar dat is gissen he!
Vandaar de vraag wat is er (vastgelopen) defect?
Natuurlijk een spijtige zaak maar wat is er juist vastgelopen?
Krukas?
drijfstang?
aandrijving?
ze spreken rap van nen vastloper he!
beetje weinig info om te oordelen.
En om op uw vraag te antwoorden of het wel eens gebeurd? waarschijnlijk wel
Alles verslijt natuurlijk.kan wel zijn dat er juist een slijtage bezig is op die km en nu na 200km te voorschijn komt maar dat is gissen he!
Vandaar de vraag wat is er (vastgelopen) defect?
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
ja veel meer info heb ik ook niet gehad hij belde me met melding dat hij was vast gelopen waarop ik met hem alles heb overlopen oliepeil etc, misschien heeft hij m wel laten vallen ik weet het niet lijkt me gek, hij belde eig om te vragen of ik tussen wou komen in de kosten , als je iets ziet aankomen kan het evt, maar een vast loper ja sory ik ben ook niet sinterklaas he 
anyway, heb nu weer 1100 maar rt dan super bike en zuinig ook vaak nog onder de 6l/100 dat lukte bij die 1100rs toch niet, en bij k1200rs zeker niet al lag dat wss aan mn eigen rijstijl
op een rt kan je genieten van het cruisen super
anyway, heb nu weer 1100 maar rt dan super bike en zuinig ook vaak nog onder de 6l/100 dat lukte bij die 1100rs toch niet, en bij k1200rs zeker niet al lag dat wss aan mn eigen rijstijl
op een rt kan je genieten van het cruisen super
zo rap loopt da niet vast, effe op zijne kant gelegen en daarna prullen gekregen lijkt me een realistische mogelijkheid al hebben we natuurlijk niks gezien van het blok...
vind het wel een dure factuur voor een vastloper???
hoezo heb jij het ook al voorgehad?Danny schreef:zo rap loopt da niet vast, effe op zijne kant gelegen en daarna prullen gekregen lijkt me een realistische mogelijkheid al hebben we natuurlijk niks gezien van het blok...
zal wss wel wat werk zijn vermoed ik
Nee ik heb het nog nie voorgehad maar heb er wel een paar in mijn handen gehad die -zogezegd- waren vastgelopen, daar daar steek je toch geen nieuw blok voor he...
't Was telkens andere schade en 't vervangen bleef dan ook bij onderdelen ipv een ander blok, eerst eens openvijzen en dan nog eens zien dat lijkt me 't beste
een omvaller heb ik al wel flinke schade weten hebben maar die had dan echt nog wel effe gedraaid zonder smering...
't Was telkens andere schade en 't vervangen bleef dan ook bij onderdelen ipv een ander blok, eerst eens openvijzen en dan nog eens zien dat lijkt me 't beste
een omvaller heb ik al wel flinke schade weten hebben maar die had dan echt nog wel effe gedraaid zonder smering...
azo je werkt aan deze aparatenDanny schreef:Nee ik heb het nog nie voorgehad maar heb er wel een paar in mijn handen gehad die -zogezegd- waren vastgelopen, daar daar steek je toch geen nieuw blok voor he...
werk je voor garage? ik heb nl een koppeling dat stilaan weg is, en vraag me af of het een zware klus is, ben wel mekanieker in opleiding maar heb niet zoveel motorsleutel ervaring, buiten een startertje te vervangen ofzo
mvg hans
Ik sleutel voor m'n hobby aan boxers en liggende 4 cilinders...
bijna een garage
, een koppeling die zit er op een uurke of zes in 
bijna een garage
-
frits-motaar
dit heb ik nog gevonden tijdens mijn zoektocht;
HIER WAS TOCH EEN VASTLOPER,MET MINDER DAN 1L OLIE IN JE CARTER,MAG JE DAT WEL VERWACHTEN HE.
======================================================================================================================================
ONGEVAL BMW RT : totale blokkage achterwiel
Nieuw berichtdoor MOTOBLOG » 17/11/09 15:27
Wel, ik heb ook mijn 'eergevoel' ook dus laat ons dan gelijk open kaart spelen, als 'reporter' in hart en nieren publiceer ik enkel wat ik kan staven:
1. Motor is niet naar Munchen maar staat in een winkel in Diest.
2. De diagnose werd u reeds medegedeeld, er bevond zich slechts 1 liter olie in het blok (geen lekkages, te weinig gecontroleerd).
3. De motor is warmgelopen (geen koeling) en vastgelopen door te weinig smering en oliekoeling.
4. De koppeling werd niet ingetrokken waardoor het achterwiel tot bij stilstand blokkeerde en de motor onderuit is gegaan.
=======================================================================================================================================
HIER WAS TOCH EEN VASTLOPER,MET MINDER DAN 1L OLIE IN JE CARTER,MAG JE DAT WEL VERWACHTEN HE.
======================================================================================================================================
ONGEVAL BMW RT : totale blokkage achterwiel
Nieuw berichtdoor MOTOBLOG » 17/11/09 15:27
Wel, ik heb ook mijn 'eergevoel' ook dus laat ons dan gelijk open kaart spelen, als 'reporter' in hart en nieren publiceer ik enkel wat ik kan staven:
1. Motor is niet naar Munchen maar staat in een winkel in Diest.
2. De diagnose werd u reeds medegedeeld, er bevond zich slechts 1 liter olie in het blok (geen lekkages, te weinig gecontroleerd).
3. De motor is warmgelopen (geen koeling) en vastgelopen door te weinig smering en oliekoeling.
4. De koppeling werd niet ingetrokken waardoor het achterwiel tot bij stilstand blokkeerde en de motor onderuit is gegaan.
=======================================================================================================================================
De enige gevalletjes die ik al gezien heb was een R100RS, drijfstang vast aan de big-end door te weinig olie en een R45 waarvan de koperen bus van de small-end verdraaid was waardoor het oliegaatje dicht zat. Beide gevallen zijn in orde gekomen met een nieuwe drijfstang en lagers.
In dit geval zou dat willen zeggen dat hij verkocht is met veel te weinig olie in, want op 200km verstook je geen liters olie zonder dat je't merkt met bijpassend rookgordijn. Maar da's kennelijk niet gebeurd...
Voor de rest weinig zinnigs over te zeggen, te weinig concrete info over wat er juist vastzit.
In dit geval zou dat willen zeggen dat hij verkocht is met veel te weinig olie in, want op 200km verstook je geen liters olie zonder dat je't merkt met bijpassend rookgordijn. Maar da's kennelijk niet gebeurd...
Voor de rest weinig zinnigs over te zeggen, te weinig concrete info over wat er juist vastzit.
Nil volentibus arduum