Heidenau K60 Scout

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Babs

Heidenau K60 Scout

Bericht door Babs »

Hey,
Heeft iemand een adres voor die banden in gs maten , omgeving geraardbergen
die banden zijn moeilijk te vinden ?
J
Contacteer:

Re: Heidenau K60 Scout

Bericht door J »

wilfried van Ninoofse bandencentrale had deze op overschot. Ik ga ze volgende week gaan halen.
Ben eens beniewd.

Normaal rij ik met full straatbanden, maar Wilfried raadde me deze aan omdat ik winter door rij.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Of bij banden Stefaan Eeckhout te Vlierzele, heeft ze ook op voorraad staan :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Babs

Bericht door Babs »

Koppel!! schreef:YOO

Of bij banden Stefaan Eeckhout te Vlierzele, heeft ze ook op voorraad staan :wink:

Grtz, Philip!
Gebeld , hij heeft ze binnen , hadden vorige maand ook gebeld , dan waren ze in back order.
thankx
Relax

Bericht door Relax »

J schreef:wilfried van Ninoofse bandencentrale had deze op overschot. Ik ga ze volgende week gaan halen.
Ben eens beniewd.

Normaal rij ik met full straatbanden, maar Wilfried raadde me deze aan omdat ik winter door rij.

J
Laat me weten hoe dat rijdt en wat het aftikt. Moet er binnen paar k ook weer andere.
I respect your opinion. But I don't give shit.
J
Contacteer:

Bericht door J »

Relax schreef:
J schreef:wilfried van Ninoofse bandencentrale had deze op overschot. Ik ga ze volgende week gaan halen.
Ben eens beniewd.

J
Laat me weten hoe dat rijdt en wat het aftikt. Moet er binnen paar k ook weer andere.
zou morgen gaan, maar ik twijfel elke dag meer. Het is niet echt zacht rubber, dus dat geeft toch weer wat moeilijkheden bij nat. Voor modder zijn ze dan weer geschikter, maar zoveel modder kom ik niet tegen in Brussel. En aangezien ik enkel woon werkverkeer rij weet ik het niet meer. Swat morgen sta ik bij wilfried en beslis dan. Als ze slecht rijden, mag jij ze hebben.

J
Relax

Bericht door Relax »

Als ze slecht rijden, stoof je ze maar op.

Het lukt erg aardig met de Roadsmart, maar ik dacht dat een winterband bij motoren mss wel even sterk presteerde ivm zomerbanden als die bij de auto's.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ze rijden zeker niet slecht als je rekening houdt met 't feit dat een redelijke noppenband is. Vergelijken met klassieke all-roadband moet je dan weer niet doen, die bieden meer grip op asfalt, en al zeker niet met gewone straatbanden in GS-maten.
Lijkt me logisch.

Als je echter een band zoekt die 't zeker niet slecht doet op asfalt, en waarmee je nog is van 't asfalt kan gaan, dan is de K60 volgens mij een heel goede keuze, beter dan de TKC die toch onrustig reageert op nat asfalt.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

J
Contacteer:

Bericht door J »

Relax schreef:Als ze slecht rijden, stoof je ze maar op.

Het lukt erg aardig met de Roadsmart, maar ik dacht dat een winterband bij motoren mss wel even sterk presteerde ivm zomerbanden als die bij de auto's.
Als ik aan het rubber voelde leek het me heel hard. Ik vroeg dus ook aan Wilfried of het wel een winterband is. Hij ontkende dit. Het is zeker geen winterband, maar je kan het wel aanzien als een sneeuwband en modderband door het grove profiel.

Als het bvb heel koud is op het circuit in het voorjaar of najaar 's morgens heel vroeg, legden we supersoft banden van Bridgestone BT003 Race die we dan in de namiddag wisselde. Ik weet dat dit een massa aan grip gaf. (jammer dat ze die niet in gs maten hebben of dat ik geen 17' wielen zitten heb) Om die reden wou ik dan ook zachtere straatbanden bestellen. Hun profiel is meestal nog meer dan voldoende om in de regen te tijden. Ik weet dat de Dunlop roadsmart tot nu toe voor mij het beste resultaat hebben gegeven door hun zachtheid. Het was eerder Wilfried die me aanbood om die K60 te gebruiken. Ik zag nu net via Facebook dat BMW Daese die aanbood voor 390€ min korting dwz 319€ ongeplaatst. Als dat bij Wilfried ook zo is, bestel ik toch de roadsmart. Zoveel geld geef ik niet uit om te testen. Van de Roadsmart weet ik dat ze super zijn (eens opgewarmd) dus I will keep posting. Straks ga ik langs naar de Williefried.

J
Harald

Bericht door Harald »

Volgens deze site mag je er niet sneller mee dan 190Km/u

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?p=291 ... c64ff1ae36" onclick="window.open(this.href);return false;

anders krijg je dit

Afbeelding
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
J
Contacteer:

Bericht door J »

ze zitten er op.

Moet wat harder werken aan het stuur.
Heb ook gelijk nieuwe voorremplaketen gestoken. Waren bijna versleten. Dit waren de originele nog op een 60.000K. Achterremmen zijn nu aan het 6de set toe.

De vorige band de Conti road attac II was echt wel versleten. Ik kon hem gewoon op de straat zetten zonder om te vallen.

Afbeelding

J
Relax

Bericht door Relax »

Bedankt voor de info. Ben zo nog wat aan 't rondlezen en ik blijf maar op de Dunlops rijden. Ik had meer wintereigenschappen gezocht in de band, maar ik verlaat het asfalt enkel en alleen buiten mijn wil om, waarbij de kans niet ondenkbeeldig is dat ik dan niets meer heb aan het rubber om m'n velgen.
Cindy

Bericht door Cindy »

Meeusen in Meerhout heeft ze ook, heb ze laten leggen en al een 600-tal km mee gereden zowel op natte als droge ondergrond.Zeker even wennen als je baanbanden gewoon bent.op het natte is het zelfs redelijk uitkijken,op den droge gaat ie goed maar het " gevoel" van ga hem eens lekker "plat"leggen is zeker niet aan de orde, wat goed helpt is je juiste lijn rijden.Op onverharde wegenis en dan bedoel ik geen motorcross, is ie een zaligheid.
De moeite om eens te proberen,maar eens terug zomer ga ik toch wel meer terug naar de gewone baanband.
En inderdaad, max snelheid is 190km/h ....(voor mij geen probleem)
J
Contacteer:

Bericht door J »

ok ze liggen er nu 50 km op. Niet mijn ding.

Iemand die ze wil overnemen?????? Ga ze anders op te koop zetten.

Ik ga ze er direct afhalen. Dat is niet meer mijn ding. Echt niet, ik ga morgen terug Dunlop Road smart vragen.

Jo
J
Contacteer:

Bericht door J »

Cindy schreef:wat goed helpt is je juiste lijn rijden.
dat klopt, want na een bepaald punt, valt hij als het ware nog wat dieper dan dat je gewenst had. Je kan dit inderdaad opvangen door wat voorzichtiger te rijden en de goei lijn te houden, maar dat is niet precies mijn ding.

J
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ik heb de K60 vorige winter van begin november tot na 't Paastreffen in NL erop gehad, en geen éne keer 't gevoel gehad dat het een minderwaardige band is. En volgende week komt hij er terug op.
's Winters rij ik sowieso altijd iets rustiger, de kans op natte, gladde plekken is altijd een pak groter, en 'k heb graag overschot.

Ik snap nie goe hoe iemand na amper 50km kan voelen of die band 'm ligt, maar dat is iets persoonlijk, dus ga ik me niet mee moeien.
Anderzijds, 't is heel simpel, als ge ne goeie regenband zoekt en ge gaat nooit onverhard, leg er dan de Dunlop Trailmax TR91 op, de beste regenband van 't moment.

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

J
Contacteer:

Bericht door J »

Ik heb de K60 vorige winter van begin november tot na 't Paastreffen in NL erop gehad, en geen éne keer 't gevoel gehad dat het een minderwaardige band is. En volgende week komt hij er terug op.
's Winters rij ik sowieso altijd iets rustiger, de kans op natte, gladde plekken is altijd een pak groter, en 'k heb graag overschot.

Ik snap nie goe hoe iemand na amper 50km kan voelen of die band 'm ligt, maar dat is iets persoonlijk, dus ga ik me niet mee moeien.
Anderzijds, 't is heel simpel, als ge ne goeie regenband zoekt en ge gaat nooit onverhard, leg er dan de Dunlop Trailmax TR91 op, de beste regenband van 't moment.

Grtz, Philip!
koppelke, als ik ze dat hij mij niet ligt is dat zo he. Ik heb andere doelen dan jij ivm motorrijden. In de laatste motorrijder in het voorwoord van Renaud staat het mmoi verwoord. Iedereen is motard, al is het met verschillende doelstellingen.

Koop ze over he, ik content en gij content.

Ik ga morgen naar Wilfried bellen dat hij voor mij maar terug roadsmart bestelt.

J
J
Contacteer:

Bericht door J »

Babs schreef:Hey,
ik heb een adres, hier bij mij thuis. een set met 50km er op. Ik woon tegen Ninove.

J
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Jo, je geeft 't zelf aan, jij en ik doen andere dingen met de motor, en hebben andere doelstellingen (alhoewel ik de 800 ook dagelijks als woon-werkmotor gebruik, in de winter ook met de K60) dus begrijp ik een heel klein beetje niet goed waarom je eigenlijk voor de K60 hebt gekozen :scratch:

Als je nooit 't asfalt verlaat lijkt me nogal wiedes dat je met die K60 nooit ofte nimmer het weggedrag van een pure straatband gaat benaderen, dat had je van tevoren toch ook kunnen weten :wink:

Enneuh, jij hebt 'm vooraan in 19" maat, ik heb voor de 800 een 21" nodig. Ze kopen en op den hoop gooien bij de andere banden die ik ooit misschien mogelijk nog is kan gebruiken op de R1150GSA doe ik niet, daarvoor kan ik m'n centjes op dit moment wel beter gebruiken :-(

Maar serieus, als je nu die Trialmax is probeert, daar ga je geen spijt van hebben. Al lijkt 't me dat je een doorgewinterde voorkeur hebt voor de Roadsmart (waar ik dan weeg geen ervaring mee heb) en wetende dat de juiste bandenkeuze ook tussen de oren zit moet je effectief kiezen waar je jezelf 't lekkerste bij voelt :grin:

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

Relax

Bericht door Relax »

Ik vermoed, en dat spreek ik even ook voor Jo, alhoewel hij euuuuuuh groot genoeg is om dat zelf te doen, dat hij, net als ik, op zoek was naar een band met echte 'winterbandeigenschappen' zoals in de koekblikkerij.
Babs

Bericht door Babs »

shit , wij zijn vandaag achter nieuwe geweest in vlierzele , m'n ventjen is er voor de eerste kilometers toch voor te vinden en zeker op een nat wegdek , van prijs valt da ook nog goe mee ,250€ voor een stel .
En Koppel , ze kennen u daar blijkbaar ook goe !
J schreef:
Babs schreef:Hey,
ik heb een adres, hier bij mij thuis. een set met 50km er op. Ik woon tegen Ninove.

J
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ja, Stefaan kent mij redelijk goe :razz: Volgende week zelf nog is tijd vinden om de K60 op m'n 800 te steken :oops:

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

Tomini

Bericht door Tomini »

@ J

Voor hoeveel laat je uw set bandjes varen?
grtz
One life... live it
2008-2010 1200gsa rood
2010-... 1200gsa "30year"
J
Contacteer:

Bericht door J »

Jo, je geeft 't zelf aan, jij en ik doen andere dingen met de motor, en hebben andere doelstellingen (alhoewel ik de 800 ook dagelijks als woon-werkmotor gebruik, in de winter ook met de K60) dus begrijp ik een heel klein beetje niet goed waarom je eigenlijk voor de K60 hebt gekozen :scratch:

Grtz, Philip!
awel dat is wat Relax aangaf en wat ik hier ook al gepost had.
Wilfried dacht dat ik ze wel zou willen aangezien ik in de winter ook rij. Vorig jaar zelfs enkele dag door de sneeuw in de kleinste straten (de rest was gestrooid)

Toen ik hier inderdaad ""n 50 km mee gereden had, vond ik ze echt niet goed rijden voor mijn ding he.

daarom dus
gianni

Bericht door gianni »

Ze rijden zeker niet slecht als je rekening houdt met 't feit dat een redelijke noppenband is. Vergelijken met klassieke all-roadband moet je dan weer niet doen, die bieden meer grip op asfalt, en al zeker niet met gewone straatbanden in GS-maten.
Lijkt me logisch.

Als je echter een band zoekt die 't zeker niet slecht doet op asfalt, en waarmee je nog is van 't asfalt kan gaan, dan is de K60 volgens mij een heel goede keuze, beter dan de TKC die toch onrustig reageert op nat asfalt.

Grtz, Philip!
niet mijn mening
vind het geen goede band
off road slechter dan een tkc, en on road nu komt het ook slechter dan de tkc
ze vorig jaar na 5000k deraf gehaald en hoef ze niet meer
heb nu tkc der onder liggen en verbaasd wat die op verhard zelfs nat aankunnen ...
ok niet te vergelijken met nen anakee maar de scout, ik ben geen liefhebber
Plaats reactie