K1300S : tankinhoud/reserve

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Max_Brutus

K1300S : tankinhoud/reserve

Bericht door Max_Brutus »

Hallo,

gisteren aan het rijden met mijn K1300S en boordcomputer geeft aan dat ik nog een 30-tal km kan rijden met de tankinhoud
Als ik echter ga tanken kan ik slecht 14.5 liter tanken

Is de indicatie van het bereik (range) dan zo verkeerd of moet de reserve dan nog worden aangesproken of.. ?
Radena
Contacteer:

Re: K1300S : tankinhoud/reserve

Bericht door Radena »

Ik denkt dat er dan toch iets mis is. Bij mij kan ik 18L tanken als de boordcomputer bijna op nul staat.(8km is het laagste dat ik tot nu toe gedurfd heb)
GSMax

Bericht door GSMax »

idem hier - meestal toch redelijk correct 8-) Als ik nog 30km kan gaan volgens BC, dan tank ik toch rond de 18.5 à 19lit. Veel hangt natuurlijk af van uw gereden snelheden, want volgens mij geeft de BC een waarde op gebaseerd op uw laatst gereden gemiddelde snelheid :-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
st1100

Bericht door st1100 »

De boordcomputer werkt met een soort strip in uw tank en die hangt niet altijd even juist. Bij mij klopt het inderdaad ook van geen kanten (K1200R). Het is te zeggen als ik de gereden kilometers sinds de tankbeurt van de dagteller optel bij de actieradius van de boordcomputer dan geeft dat altijd iets van een dik 300 Km samen . (wat dus wel degelijk ongeveer klopt) Maar als de actieradius van de BC onder de 80 km zakt dan klopt die rekensom van geen kanten meer. En als er dan uiteindelijk ---- verschijnt kan ik nog 40 km rijden. Mijn tank is 19l en als ik tank als de actieradius op 30 km staat kan er , net zoals bij jou , maar 14 liter in.

Eigenlijk zorgt dat ding voor onnodige stress op vakantie enzo , want hoewel ik beter weet en zeker ben dat het nog niet dringend is (wegens eens getest met liter benzine in de rugzak) , zorgt die knipperende "FUEL" en die gele driehoek toch voor een onnodig ongemakkelijk gevoel :-P . Eigenlijk klopt er niet veel van de BC , temperatuur klopt niet :oops: , gem verbruik klopt niet :oops: , actieradius klopt niet :oops: . . Gem. snelheid heb ik nog niet nagekeken :?: . De klok loopt gelukkig wel juist :grin: , maar daar had ik in de auto5 ook een klok van 10€ voor kunnen kopen ipv de 200€ voor de BC.
Phaedrus

Bericht door Phaedrus »

R1200ST

Ik rij altijd tot hij op nul staat en dan weet ik dat ik nog zeker 40 tot 50 km kan doen.
Mijn tankinhoud is 21 liter en met een uitschieter van 20.5 liter heb ik slechts zelden 20 liter kunnen tanken.

Dus: reken uit wat je verbruikt (l/100km of #km/l) en tank enkele keren als hij op nul staat.
Als je weet wat er in gaat kan je ook weten hoeveel er nog in zou moeten zitten en zo kun je zien hoever je in principe nog kunt.
Maar inderdaad, die flikkerende gele driehoek is vervelend en ik kan het weten omdat ik er meestal een volle 100 km mee rond rij :grin:
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
Plaats reactie