Verlagen R1200RT + aanpassen intercom

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
hla
Contacteer:

Verlagen R1200RT + aanpassen intercom

Bericht door hla »

Ik ben zojuist mijn 1200RT terug gaan halen van bij de dealer.
Hij was binnen voor een verlaging en voor het aanpassen van de intercom.

Wanneer ikzelf de zithoogte meet, dan kwam ik op ongeveer 79 cm. Dit had theoretisch iets lager moeten zijn, maar de vering is met 3000 Km misschien nog niet volledig ingereden waardoor hij nog wat hoog op zijn poten bleef staan.

NA de aanpassing heb ikzelf gemeten: +/- 73 cm. Dus 6 cm lager :)

Nu kan ik het zadel terug iets hoger plaatsen zodat ik tot een 75-76 cm zal komen.
Dus een stuk lager en toch behoorlijke beenruimte.

Ik verlies dus wel een stuk grondspeling, maar aangezien ik een kalme rijder ben denk ik niet dat ik zo plat zal gaan dat dit een probleem zal geven. Afwachten.

De intercom van Baehr was bij mij gemonteerd boven de batterij met een hoop storingen tot gevolg.
Nu zit hij achteraan onder het duozadel. Resultaat van de eerste rit : GEEN storingen gemerkt :D

Nu nog de factuur afwachten, maar op dat detail na ben ik voorlopig zeer tevreden :lol:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Vline

Bericht door Vline »

Is er met het verlagen ook iets verandert aan de wegligging?
Ben echt benieuwd hoe je de eerste lange trip zal ervaren.
Ben eveneens benieuwd naar je factuur.
Voor de rest veel plezier met je machine.
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Nice. Voordeel is nu dat je ruit zeer goed werk zal leveren, lekker stil volgens mij.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Xavier schreef:Nice. Voordeel is nu dat je ruit zeer goed werk zal leveren, lekker stil volgens mij.
Niet echt.
De verlaging heeft de volledige moto verlaagd, maar de verhouding van het zadel tot het scherm is dus niet veranderd.
Ik zit dus lager tov de grond, maar niet tov het stuur, scherm, koppel- en rempedaal.

Maar de windbescherming was goed, en zal dus goed blijven :wink:

R1200RT

Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Oei. Juist inderdaad. Ik had het verkeerd voor, dacht dat het zadel dieper was gemaakt.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Lp

Bericht door Lp »

hla schreef:
Xavier schreef:Nice. Voordeel is nu dat je ruit zeer goed werk zal leveren, lekker stil volgens mij.
Niet echt.
De verlaging heeft de volledige moto verlaagd, maar de verhouding van het zadel tot het scherm is dus niet veranderd.
Ik zit dus lager tov de grond, maar niet tov het stuur, scherm, koppel- en rempedaal.

Maar de windbescherming was goed, en zal dus goed blijven :wink:
Wat doen ze juist aan de motor voor die lager te krijgen?
Is dit een dure zaak?

beste groeten
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Beide veren worden vervangen door andere modellen.
Kostprijs : 1000 Euro alles inbegrepen.

Twee weken wachten op de onderdelen en 2 uur werk.

R1200RT

hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Ik ben nu al een tijdje aan het rondrijden met mijn verlaagde moto, en ik moet zeggen dat het heel goed meevalt. :lol:

Vandaag nog was ik aan het keren op een parking toen zich een auto vlak voor mijn wielen kwam parkeren. De parking ligt op een lichte hellen, en dan plots moeten stoppen in zo een maneuver d'as bij mij om moeilijkheden vragen. :?
Ik voelde me dan ook zwaar overhellen naar rechts, en waar ik het zeker vroeger niet onder controle had kunnen houden lukte het nu wel degelijk.
Beide voeten direkt op de grond en behoorlijk tegendrukken van in het begin van de valbeweging. Zonder verdere problemen alles recht kunnen houden :lol: :lol:

En dan even uitwaaien op de autosnelweg :!: Eerst een stukje "heen" ter controle van eventuele flitsers. Vervolgens "terug" aan de andere kant en het gas geleidelijk aan opendraaien.
Ik ben gestopt omwille van het verkeer, maar de RT ging perfect over het asfalt zonder trillen, schokken of wat dan ook.
Het geluidsniveau en windbescherming was, eenmaal op snelheid (100), in alle omstandigheden gelijk.
Ik ben tot juist boven de 200 Km gegaan (wel op teller, dus zal het juist onder de 200 werkelijke Km geweest zijn) maar de motor gaf nog geen teken van "einde rit".
De volgende maal proberen we wel eens zijn max grens te bereiken.
Daar was het nu te druk voor.

Ik merk dus totaal geen nadelige zaken op wegens de verlaging.
Alleen de grondspeling in platte bochten kunnen wat problemen geven, maar dat is mijn ding toch niet.
Ik ben een rustige genieter, alhoewel je dat vandaag niet echt kon merken :wink:

R1200RT

Plaats reactie