terugroep actie 2010/gsa
Moderator: GVN
terugroep actie 2010/gsa
Gisteren briefje in de bus van bmw om mijn gsa even binnen te steken voor een aanpassing.De ketting zou namelijk iets meer rekken dan voorzien waardoor de afstelling niet meer optimaal zou zijn...Vandaar worden er iets grotere tandwielen gestoken om dat lengteverschil op te vangen....Bij deze als je een tweedehands koopt vraag of dit reeds gebeurd is of dat het nodig is voor jou chassisnummer.
Grt Jo
Grt Jo
-
tweecilinderke
Re: terugroep actie 2010/gsa
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Distributieketting misschien ...
Der zitten in de motor een paar kettingskes, waar wij geen onderhoud moeten aan doen 

One life... live it
2008-2010 1200gsa rood
2010-... 1200gsa "30year"
2008-2010 1200gsa rood
-
sprint
Volgens mij heeft een 1200GSA uit 2010 reeds het DOHC blok, kunnen ook wel die kettingskes zijn 

Marnix.

Kan idd ook zijn he
Ik Vind da toch zo mooi he eens zo een technische fotookes te zien van hoe complex da toch allemaal in mekaar zit... Ik vraag mezelf dan af of ze daar nog ooit aan geraken aan die kettingskes ...
grtz
Ik Vind da toch zo mooi he eens zo een technische fotookes te zien van hoe complex da toch allemaal in mekaar zit... Ik vraag mezelf dan af of ze daar nog ooit aan geraken aan die kettingskes ...
grtz
One life... live it
2008-2010 1200gsa rood
2008-2010 1200gsa rood
Vandaag binnen gebracht en het zijn inderdaad die kettingen(tandwieltjes) die moeten vervangen worden omdat anders het bovenste dodepunt niet meer correct is enz...Ook even gewezen op wat verdachte zweetplekjes van olie lagers van de cardan en krukaslager kant van de versnelliingsbak....Hopelijk niet te erg.Maar beter melden dan binnenkort zelf den boel te moeten betalen als de motor uit garantie issprint schreef:Volgens mij heeft een 1200GSA uit 2010 reeds het DOHC blok, kunnen ook wel die kettingskes zijn
too ketting or not too ketting... dat is the questie!
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Vandaag gaan ophalen na een dagje rijden met een gewone Gs van 2011(triple black) en inderdaad reed iets soepeler dan mijn blok...Na het werk even mijn vertrouwd gerief terug gaan ophalen en toch wat geschrokken van de factuur voor een 10000km.beurt 289,07eurokes inclusief vervangmotor(12,40 zonder btw).Een lager van de cardan inderdaad vervangen onder garantie. Het ander euvel was een teveel aan vet en niets ernstig.Rijdt terug een stuk vlotter,maar echt veel verschil maakt het toch niet uit.
-
sergeGS
Heb tot hiertoe geen bericht gekregen van een terugroepactie, alhoewel de mijne ook van 2010 is.
Zouden niet alle 2010ners dat probleem hebben ?
Mijn factuur van een 10.000km onderhoud lag wel heel wat lager, namelijk 205eurokes, inclusief een extra liter olie full synthetisch. Dealer is Ludwig te Sint Niklaas.
Zouden niet alle 2010ners dat probleem hebben ?
Mijn factuur van een 10.000km onderhoud lag wel heel wat lager, namelijk 205eurokes, inclusief een extra liter olie full synthetisch. Dealer is Ludwig te Sint Niklaas.
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen
Ludwig is een goede kennis maar had een brief gekregen van Lievens als terugroepactie...en ze hebben dan ook maar direct het onderhoud meegenomen. Ben daar al bijna 20jaar klant en kan tot hiertoe niet klagen ....maar ja misschien iets te duur
Is het dan niet zo dat de punten waarop je machine word nagekeken, afhankelijk van het aantal km reeds op voorhand is vastgelegd door BMW? En dat de periodieke onderhoudsbeurten daarbij voor elke dealer vastgestelde prijzen zijn?
Deze maand ook juist een jaar in 't bezit van een 2010. Topketel!
Tot op heden nog niets gehoord van een terugroepprocedure. Misschien is het een bepaalde reeks serienummers en niet het volledige 2010 gamma... Zou nogal veel kunnen worden denk ik, tenzij de Quality Control is afgeschaft 
Deze maand ook juist een jaar in 't bezit van een 2010. Topketel!
-
sergeGS
Het euvel is verholpen geweest tijdens zijn 10.000km nazicht, in alle stilte !!!!!!
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen
inderdaad verholpen tijdens onderhoud 10 000km maar wel door de dealer vernoemd bij uitleg factuur, ter info onderhoud + achterband tourance ex € 235
moet wel zeggen dat ik erop stond om verder met minerale olie te rijden
grts d klei'n
moet wel zeggen dat ik erop stond om verder met minerale olie te rijden
grts d klei'n
R100RT 1980 met zijspan
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
Ik denk dat ze maar geleidelijk aan motootjes binnen roepen, beeld u in da alle verkochte moto's van 2010 tegelijkertijd gaan bellen om dit te doen vervangen...
Diegeen die binnenkomen voor onderhoud doen ze zowiezo, en dees die achterblijven roepen ze nog wel op... ik denk dat het eerder zo gaat om een overrompeling te vermijden...
Mijn moto ook nog niets ontvangen ivm terugroepactie, maar hij begint al te zeggen "900km service" dus dit zal hoogst warschijnlijk bij het onderhoud van de 20000km gedaan worden... Nuja zal het toch in het oog houden, of zelfs eens vragen bij mabbe zelf.
Diegeen die binnenkomen voor onderhoud doen ze zowiezo, en dees die achterblijven roepen ze nog wel op... ik denk dat het eerder zo gaat om een overrompeling te vermijden...
Mijn moto ook nog niets ontvangen ivm terugroepactie, maar hij begint al te zeggen "900km service" dus dit zal hoogst warschijnlijk bij het onderhoud van de 20000km gedaan worden... Nuja zal het toch in het oog houden, of zelfs eens vragen bij mabbe zelf.
One life... live it
2008-2010 1200gsa rood
2008-2010 1200gsa rood
Normaal krijg je een brief via de dealer.In de brief staat echter niets vermeld van het euvel.heb dan zelf naar de dealer gebeld voor wat uitleg.Min gsa is een van de eerste ingeschreven ergens in maart.Op de factuur staat wel niets vermeld van de vervangen onderdelen in garantie.Had liever gehad dat de motor de terugroep actie onderging samen met mijn opmerkingen om hem daarna binnen te steken voor zijn ondehoud.Dan had ik wat meer klaarheid gehad in mijn factuur wat het aantal werkuren betreft.Nu is het makkelijk om in garantie te vervangen en de werkuren er toch stilletjes bij te tellen(27 prestaties-5min.per prest.)Misschien zie ik spoken en klopt alles ...maar als iemand bij een andere dealer een stuk minder betaalt voor dezelfde werken.....
ja de mijne is ook van 2010
en is nu binnen voor een onderhoud van 20 000 km
heb ook geen brief gehad
zal er eens achter horen als ik hem ga halen
laat jullie nog iets weten
en is nu binnen voor een onderhoud van 20 000 km
heb ook geen brief gehad
zal er eens achter horen als ik hem ga halen
laat jullie nog iets weten